April 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 21. apr 2018, 13:24

Mangoness skrev:Nå, men i løbet af den her måned har jeg så spist junk food 2 gange. I februar var det 10 gange og i marts 9 gange. Så Det er da en forbedring :genert:

En klar forbedring, det er godt gået :gogo: Vaner er ikke altid nemme at bryde, det skal jeg være den første til at skrive under på :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14341

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 21. apr 2018, 15:18

Daine skrev:
Mangoness skrev:Nå, men i løbet af den her måned har jeg så spist junk food 2 gange. I februar var det 10 gange og i marts 9 gange. Så Det er da en forbedring :genert:

En klar forbedring, det er godt gået :gogo: Vaner er ikke altid nemme at bryde, det skal jeg være den første til at skrive under på :D


Tak :-D

Det her er også meget bedre for pengepungen som studerende..og jeg er dybt motiveret af penge :lol:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 21. apr 2018, 20:02

Jeg har fået en lang tur, trænet og spist salat til aftensmad idag (og spist lidt chokolade). Det virker jo helt fornuftigt og er et godt tegn på jeg er ved at stresse ned igen.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8871

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf D.itsen » 21. apr 2018, 20:14

Bah, den her uge har været så lala på madfronten. For lidt protein, en masse kage og for mange kalorier. Men jeg løb den bedste coopertest jeg har løbet i over 1,5 år tidligere på ugen, og lavede 5x1 strict pull ups i dag, og så lever jeg med det meste :banan: Jeg har seriøst alt for meget optur over de pull ups, men jeg har kæmpet i årevis for at få det til at lykkes
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2018, 09:24

Jeg fik aldrig evalueret på min første uge. Og så tog jeg på studietur med min klasse.
Jeg tror ikke, at jeg rigtig indfriede nogen af målene, men jeg viste bedre takter end længe, og det tæller også. På studieturen spiste jeg egentlig også ganske fornuftigt og regelmæssigt, og vi fik gået en hel del.

Jeg kopierer målene og lader dem gælde for den kommende uge:
- Lave plan for ugens aktiviteter, gøremål, måltider og søvnperioder søndag aften
- Købe ind mandag (eller søndag)
- Spise morgenmad hjemme
- Nem, men hjemmelavet aftensmad alle dage på nær onsdag
- Daglig gåtur
- Sunde snacks og så få som muligt så fordøjelsen kan få ro ind imellem
- Vand og te som primære væskekilder
- To timer om dagen dedikeret til hjemlige gøremål på nær onsdag
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 22. apr 2018, 12:02

Daine skrev:Nå, der gik lidt meget skuddermudder i den seneste uge, så jeg starter på en frisk denne uge:

- mindst 1 1/2 times gåtur hver dag. Tjek. Mangler dog lige i dag, men skal af sted senere, når jeg er færdig med den kødsovs jeg er ved at lave. Jeg har gået mellem 1 1/2 time og 3 timer hver dag.
- ingen slik/kage i hverdagene Tjek. Der er røget et par poser micro-popcorn, det er alt.
- ingen sodavand (heller ikke sukkerfri) i hverdagene Tjek. Jeg havde vildt lyst i går til Pepsi max, men der var ikke tilbud hos vores lokale købmænd, så det blev en danskvand med citrus i stedet. De tre kroner betød åbenbart meget :lol:
- grøntsager til aftensmaden, også gerne til frokost Semitjek. Det er gået fint til aften, det kniber mere med frokosten.
- tænke over portionsstørrelsen, ikke spise for bare at spise Tjek. Jeg har skåret ned, men der kan stadig godt tænkes lidt mere over det.
- tænke positive tanker (god damn, det har jeg brug for!) Det er en kamp, den lykkes dog det meste af tiden. Men der er nogle trælse dyk indimellem, jeg havde dog ikke forventet andet.


Mål for næste uge (gentagelse af sidste uge):
- mindst 1 1/2 times gåtur hver dag.
- ingen slik/kage i hverdagene
- ingen sodavand (heller ikke sukkerfri) i hverdagene
- grøntsager til aftensmaden, også gerne til frokost
- tænke over portionsstørrelsen, ikke spise for bare at spise
- tænke positive tanker
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2018, 12:21

Smiling_Goat skrev:Gah.. Jeg burde gå en tur i dag. Solen skinner og jeg bor bogstaveligt talt lige ved siden af en stor, flot skov.

Er der nogen, der gider give mig et spark?


Billede
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2018, 12:25

Jeg er stolt af mig selv.
Jeg var lige ved at falde i de gamle dårlige vaner fra dengang, jeg ikke kunne overskue noget som helst, og aflyse vasketid og indkøbstur og "forkæle" mig selv med søndagssumperi, men så tog jeg mig lige sammen. Så nu er der købt ind til det meste af ugen, sund og fordøjelsesvenligt endda, og vaskemskinen er i fuld gang nede i kælderen.

Det værste ved det hele er jo, at leddiggang slet ikke er forkælelse. Det er bare dårlige vaner, som stresser mig vildt, selvom det udadtil er afslappende. Hvis det giver mening. Jeg er tværtimod blevet i bedre humør af at få ordnet lidt paktisk.
Senest rettet af DetSorteCirkus 22. apr 2018, 12:28, rettet i alt 2 gange.
3
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8871

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf D.itsen » 22. apr 2018, 12:26

Smiling_Goat skrev:
Alkaia skrev:
Smiling_Goat skrev:
min hudlæge fortalte mig at mælkeprodukter er no-go. Hormonerne i mejeriprodukter har åbenbart en negativ effekt på psoriasis.
...
Min hudlæge fortalte mig om et fiskefrit alternativ til fiskeolie, som skulle være rigtig godt (og ikke indeholde harsk fisk.) Så det skal jeg have købt - jeg har bare ikke lige pengene denne måned.


Jeg tror gerne på det med mælk. Jeg slår ud med bumser over det hele, hvis jeg spiser mælk. Jeg brugte rigtig meget mælk i 20'erne, fordi jeg ikke vidste at det kunne have en effekt på huden (og det aldrig blev frarådet til trods for slem acne :wacko:). Da jeg gik over til at spise primært vegansk forsvandt det ret hurtigt (det samme med mandelpropper :ad!:).

Anyway, det der fiskefrit alternativ til fiskeolie lyder ret spændende. Hvad er det for noget?


Det er også første gang, jeg hører, at der kan være en sammenhæng. Måske det er baseret på nyere forskning?

Hvis du er veganer, kunne olien nok godt være noget for dig. Det er denne: https://www.med24.dk/kosttilskud/olier/ ... gLkTvD_BwE

Jeg tror ikke der findes meget forskning i forbindelsen mellem mælk og acne, men der er en. Del anekdoter omkring det.
Jeg har prøvet at køre uden mælkeprodukter i en periode pga træls mave, det gjorde ingen forskel for mig
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 22. apr 2018, 15:34

Jeg har fået overstået uges sidste gåtur og nu har jeg plantet mig med tv-serie, snacks i form af sugarsnaps, små gulerødder og lidt emmentalerost og har ikke tænkt mig at røre mig ud af stedet før jeg skal i seng :D
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 22. apr 2018, 15:49

^ Det lyder lidt ligesom mig :-D Da jeg skulle aflevere pigerne hos deres far, valgte vi at gå og med min tur hjem igen, blev det til ca. 10 km. i alt. Jeg har også plantet mig i sofaen med Debatten, TV-serie og Pepsi Max - og jeg bliver altså også siddende til jeg skal i seng :lol:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9796

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 22. apr 2018, 17:19

Ej jeg har haft en dårlig weekend hvad angår mad. Jeg har haft besøg af en veninde, og vi har spist ude 4 gange! Til gengæld har vi da heldigvis gået meget :)
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9796

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 22. apr 2018, 17:25

Tilly skrev:Jeg har også nået målene for denne uge, dejligt.

Mine mål for uge 16 er:
3 gange fitness
2 gåture
2 fastedage
Ingen Coca Cola i hverdagene
Begrænse slikindtaget
Tælle kalorier alle dage

Nå men jeg nåede da de 3 øverste af mine mål for denne uge.
Jeg fik talt kalorier 4 dage, men her i weekenden opgav jeg fuldstændigt.

Jeg prøver med de samme mål for næste uge :)
0
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8871

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf D.itsen » 22. apr 2018, 18:12

Uge 3:
- frugt eller grønt til alle hovedmåltider tjek
- mindst to liter væske om dagen tjek
- sørge for mulighed for mindst 7 timers søvn (altså at komme i seng rettidigt) ikke helt. Et par dage hvor jeg nåede 6,5, men ikke noget helt galt
- træning: 3 x løb jf. program + mindst 3 gange anden træning absolut tjek. 23 km løb, 2 styrketræning-pas, en omgang ond ninjatræning og boksning
- 2-2,5 g protein pr kg kropsvægt. nej, det har været for lidt nærmest hele ugen
- være bevidst om hvad jeg putter i munden der er gået lidt for meget refleks i den
- tæller kalorier alle dage minus torsdag og så heller ikke i weekenden, hvis vi får gæster Tjek. Og på trods af kage eller is nærmest hver dag har jeg kun overskredet kalorierne alvorligt én dag
- udstrækning eller foamroller mindst 3 gange af 15 min :fløjt: altså jeg tog 20 min udstrækning i haven i formiddags og 30 min foamroller og udstrækning nu her. Det var egentligt planen det skulle fordeles over ugen, men det skal åbenbart gøres i sidste øjeblik

Vægten sagde 68,4 i morges, så den står rimelig stille. Men træningen går lækkert. Jeg overvejer at droppe morgenmaden igen, har spiste den hele måneden, og synes min mave har været træls. Vi spiser frokost allerede klokken 11, så det betyder ikke det store at droppe morgenmaden, og jeg synes mine mave har fungeret bedre med en 16:8 ish faste. Det er nu nok nærmere 13:11, men hvem tæller :D Jeg overvejer lige til i morgen, det bliver bare virkelig svært at nå nok protein uden

Uge 4:
- frugt eller grønt til alle hovedmåltider
- mindst to liter væske om dagen
- sørge for mulighed for mindst 7 timers søvn (altså at komme i seng rettidigt)
- træning: 3 x løb jf. program + mindst 3 gange anden træning
- 2-2,5 g protein pr kg kropsvægt.
- være bevidst om hvad jeg putter i munden
- tæller kalorier mandag-torsdag
- udstrækning eller foamroller mindst 60 min, må gerne deles ud i mindre portioner
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 22. apr 2018, 18:32

Mine mål for næste uge er (stort set) de samme som for denne uge,- træne 3 gange, gå så meget som muligt og holde mig fra slik og kage.
Men derudover skal jeg have mere fokus på min kost. Jeg kæmper lidt med maden og får ikke nok at spise, så det må jeg have kigget på :gruble:
0
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Sund og/eller slank"