April 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2018, 19:24

Jeg fik lavet lækker aftensmad i dag. Og nem.
En rest frikadeller samt splitter af gulerod og peberfrugt og feta bagt i ovnen og til sidst tilsat persille og limesaft.
Min mave er helt glad.
1
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 22. apr 2018, 20:45

Smiling_Goat skrev:...
Min hudlæge fortalte mig om et fiskefrit alternativ til fiskeolie, som skulle være rigtig godt (og ikke indeholde harsk fisk.) Så det skal jeg have købt - jeg har bare ikke lige pengene denne måned.
...

Man kan få piller lavet på alger, hvis man ikke er til dem baseret på fisk. Man kan også få omega3 via hørfrøpiller, som er et lidt billigere, vegetarisk alternativ til algepillerne. Men det påstås flere steder at den omega3 man får fra fisk/alger er bedre end den fra hørfrø. Jeg nupper en algepille om morgenen og en med hørfrø om aftenen :)

EDIT: Nå, kunne også bare læse tråden igennem først :fløjt: Kan se du allerede er klar over det :genert:
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. apr 2018, 18:30

Mine måltider har været gode i dag, men jeg har spist for meget slik. Det er indkøb fra Berlin, og jeg kan lige så godt spise det nu som senere. I hvert fald det, jeg købte med rendyrket gnaskeri for øje. De (for mig) kedeligere ting gemmer jeg til gæstebud eller udflugter med andre.

Billede

Jeg købte friske forsyninger af havregryn i går og smed de gamle ud. Det optimerede godt nok min grød, og det samme gjorde 3 x friske bær, peanutbutter, et skvis ahornsirup, kokosflager, chia og tørrede gojibær. Den skål var lige til den ideforladte del af Instagram.
Det er min erfaring, at hvis der kommer en lille smule guf i mine måltider, får jeg mindre lyst til at snacke, så jeg prøver altid at have forskellige toppings på lager, som jeg selvfølgelig doserer med omtanke.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. apr 2018, 19:27

Smiling_Goat skrev:Nå, men lægen ville ikke lave en henvisning til en diætist, så jeg tror, det ender med, jeg selv betaler. Jeg har altid haft problemer med min mave, og hvis kosten samtidig kunne minimere psoriasissen, tror jeg, pengene er givet godt ud.

Det kan også være, jeg føler mig mere forpligtet til at følge kostrådene, når jeg nu har betalt en del penge for at få dem :D

Jeg er faktisk allerede ved at booke en tid ved én :)


Hvis du bliver anbefalet Low FODMAP-diæten, så siger du bare til :) Jeg er efterhånden ganske ferm, og det er seriøst en jungle.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. apr 2018, 19:33

Jeg er desværre meget stillesiddende. Er nok stadig lidt i energiunderskud efter sidste uges studietur. Men det går godt med kosten, dog stadig med lidt slik og cola on the side. Men nu er der ved at være lavvande i snackskassen. Gad vide hvordan det kommer til at spænde af.

Jeg formåede i øvrigt at se Luksusfælden i dag uden andet guf end en kop sund kakao. Det kan anbefales, hvis I ikke allerede kender produktet.

Billede
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. apr 2018, 19:43

Smiling_Goat skrev:Og den har gjort en mærkbar forskel for dig? Det er nemlig en jungle at finde rundt i, hvad man skal og bør spise efter. Der er så mange filosofier.

Min hudlæge sagde jo, det skal være antiinflamatorisk kost, men måske man kan kombinere det med Low FODMAP.. Du ved, bare for at gøre det ekstra træls for én selv :D

Ej, jeg ved ikke, om det ville give mening at kombinere de to diæter, men jeg er åben for at finde ud af det, hvis det kunne løse mine problemer.


Ja, det har den. Jeg gik i mange år med uopdaget laktoseintolerance, samtidig med at jeg væltede mig i mælkeprodukter, så jeg fornemmer, at mit system er ret medtaget. Jeg kan godt lide diæten, og den fratager mig fra en del madvalg og dårlige vaner (når jeg vel og mærke følger den :tie:), så jeg regner med, at det bliver et længere bekendtskab. Det tiltaler mig også, at den er baseret på videnskab, og at den så at sige har et formål og en meget konkret målgruppe; folkene bag betragter ikke deres opdagelse som et universalmiddel, som ALLE bare burde følge.
Det har virkelig gjort en forskel for mig at stå af fiberræset, og jeg fungerer fint uden rugbrød og kål, som nok er to af de største restriktioner i en dansk kontekst.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. apr 2018, 21:46

Smiling_Goat skrev:Vent, "af fiberræset"? Jeg oplever faktisk, at min mave især gør knuder (og gør ondt) når jeg netop forsøger at følge sundhedsstyrelsens anbefalinger om godt med fibre. Jeg har forsøgt at drikke mere vand, fordi jeg har tænkt, at de ekstra fibre har brug for mere væske at arbejde med, men normalt plejer jeg faktisk at ende med at opgive den "sunde kost" fordi det bare er for ubehageligt.

Så... Antiinflamatorisk kost og Low FODMAP. Vi er ved at være ude i, at jeg bare lever af vand? :D

(Jeg tror, det er rigtig godt, jeg skal til diætist)


Jeg har i dag spist følgende, der er Low FODMAP, bare som et eksempel:

- Havregrød rørt med lidt ahornsirup og peanutbutter med forskellige bær, kokosflager, chia og tørrede gojibær
- To spejlæg med stegt chorizo og ditto tomater
- Lidt fast ost
- Stegt kylling og kartofler med frisk persille og lidt limesaft + gulerødder og peberfrugt med fetadip

Som du vil kunne læse på nettet, er der lidt uvished omkring havregryn, fordi kun én dansk variant indtil videre er blevet testet men jeg oplever ikke gener. Der findes mange laktosefri mælkeprodukter, og dem, der kun findes med lactose, kan jeg uden problemer spise, når bare jeg samtidig tager en pille. Sommetider "glemmer" jeg pillen, og der går det også ok, men det er meget individuelt. Mælkeerstatninger på nær ren ris- og (evt.) havremælk går ikke på Low FODMAP, fordi det meste er proppet med soya fra hele bønner ("mælk" lavet på soyaprotein er fint). I det hele taget er rigtig meget af det, særligt veganere spiser, udelukket (kikærter, linser, bønner, mm).
1
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 27. apr 2018, 06:41

Fredagens træning overstået i et næsten helligdagstomt center :D
Nu er det weekend :love:
3
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 27. apr 2018, 09:10

Jeg har ikke fået trænet så meget i denne uge, som jeg gerne ville, men i stedet for at sove længe, stod jeg tidligt op og tog i FW. 45 min. cardio blev det til - og i morgen skal jeg træne med PT'eren. Vi nærmer os desværre slutningen af vores forløb, men jeg overvejer at forlænge forløbet med ham. Det er dyrt, men alle pengene værd.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 27. apr 2018, 09:32

Ally skrev:Jeg har ikke fået trænet så meget i denne uge, som jeg gerne ville, men i stedet for at sove længe, stod jeg tidligt op og tog i FW. 45 min. cardio blev det til - og i morgen skal jeg træne med PT'eren. Vi nærmer os desværre slutningen af vores forløb, men jeg overvejer at forlænge forløbet med ham. Det er dyrt, men alle pengene værd.

Kender følelsen. Jeg har 5 gange tilbage med min PT og er også i fuld gang med at tænke over, hvordan jeg kan skrabe penge sammen til flere timer med ham. Det er SÅ meget pengene værd med en PT.
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 28. apr 2018, 17:54

Jeg overlevede hård træning med PT'eren tidligere i dag :lol: Det var hårdt, men når man får masser af ros for fremgang og sejhed, så kan man klare meget :D

Dagen er blevet brugt på, udover træning, besøg hos mine forældre, aftensmad på Sunset og shopping med pigerne. De skulle begge have opdateret sommergarderoben. Selv fik jeg købt et par jeans - i et nummer mindre end normalt. Mens jeg stod i Vilas prøverum, bemærkede jeg, at min røv vist har ændret sig - til det bedre og det kan kun skyldes de mange træninger i FW. Love it :love:
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9796

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 29. apr 2018, 08:20

Denne uge kan jeg ikke være specielt stolt af. Har kun haft en fastedag, og fik kun trænet 2 gange. Og jeg har slet ikke talt kalorier. Dog har jeg været på nogle gode lange gåture.

Så det er op på hesten igen fra i morgen :) Næste uge vil jeg prøve at udfordre mig selv lidt med træningen, jeg har meldt mig til 2 x holdtræning. De sidste mange måneder har jeg “bare” trænet selv, men jeg har brug for lidt variation. Så nu vil jeg prøve lidt forskellige hold, så jeg kan se hvad jeg evt kan blive glad for. Så næste uge vil jeg forsøge mig med følgende:

Mandag: Spinning
Tirsdag: Fastedag + gåtur
Onsdag: Stepfit
Torsdag: Fastedag + gåtur
Fredag: Træn selv
Lørdag + søndag: Gerne en gåtur mindst én af dagene.
1
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 29. apr 2018, 13:00

April har virkelig været en kaos måned for mig, der har været en masse psykiske ting, det var ½ år siden vi hørte vores nabo bliver skudt ude foran vores dør, så pludselig var der blomster og folk der mindedes ham som rippede op i det hele, dernæst passerde vi terminsdagen på det barn vi mistede, og det rammer nok bare hårdt at tænke på at vi burde have haft et barn på 2. Derudover har der været en eksamen. Så alt i alt følelsesmæssigt kaos. Det har resulteret i at vægten har hoppet og danset, svinget 1½ kg op og ned hver uge, og ender desværre med et +1½ kg i denne måned, for en uge siden var det status quo. Men nu er april næsten gået og i maj giver jeg den gas!

Brudekjoleprøvningen blev også udsat en måned (den skal lige nå hkem fra leverandøren), så det er først i slut maj den skal tilrettes, så nu bliver maj måneden hvor der ryger et par kg :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2018, 13:40

Ugen blev noget uregelmæssig pga. småsygdom, og jeg er stadig ikke god til at gå tur. Gider ikke.
Men det går helt sikkert i den rigtige retning. Jeg er især glad for min morgengrød og for min nye lille bradepande, som jeg købte i Berlin og som lige passer til to dages aftensmad. Det gør madlavning og opvask meget lettere.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 29. apr 2018, 13:44

Ugen startede godt, sluttede lidt værre :D Jeg har spist ude både i går aftes og til frokost i dag, og der er ikke blevet sparet meget på indtaget af mad. Jeg har fået gået mine ture, minus i går. Jeg skal af sted på søndagens tur lige om lidt, vejret er så fint og fuglene synger som blev de betalt for det.
Jeg skal stramme op næste uge, jeg har et par nederdele jeg skal kunne passe næste weekend, det kræver mådehold og motion :cool:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Sund og/eller slank"