April 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1379
Likede indlæg: 24928

Re: April 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2018, 09:24

Jeg fik aldrig evalueret på min første uge. Og så tog jeg på studietur med min klasse.
Jeg tror ikke, at jeg rigtig indfriede nogen af målene, men jeg viste bedre takter end længe, og det tæller også. På studieturen spiste jeg egentlig også ganske fornuftigt og regelmæssigt, og vi fik gået en hel del.

Jeg kopierer målene og lader dem gælde for den kommende uge:
- Lave plan for ugens aktiviteter, gøremål, måltider og søvnperioder søndag aften
- Købe ind mandag (eller søndag)
- Spise morgenmad hjemme
- Nem, men hjemmelavet aftensmad alle dage på nær onsdag
- Daglig gåtur
- Sunde snacks og så få som muligt så fordøjelsen kan få ro ind imellem
- Vand og te som primære væskekilder
- To timer om dagen dedikeret til hjemlige gøremål på nær onsdag
0
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 103
Geografisk sted: Árós
Likede indlæg: 2263

Indlægaf Alkaia » 22. apr 2018, 11:43

Smiling_Goat skrev:
min hudlæge fortalte mig at mælkeprodukter er no-go. Hormonerne i mejeriprodukter har åbenbart en negativ effekt på psoriasis.
...
Min hudlæge fortalte mig om et fiskefrit alternativ til fiskeolie, som skulle være rigtig godt (og ikke indeholde harsk fisk.) Så det skal jeg have købt - jeg har bare ikke lige pengene denne måned.

Jeg tror gerne på det med mælk. Jeg slår ud med bumser over det hele, hvis jeg spiser mælk. Jeg brugte rigtig meget mælk i 20'erne, fordi jeg ikke vidste at det kunne have en effekt på huden (og det aldrig blev frarådet til trods for slem acne :wacko:). Da jeg gik over til at spise primært vegansk forsvandt det ret hurtigt (det samme med mandelpropper :ad!:).

Anyway, det der fiskefrit alternativ til fiskeolie lyder ret spændende. Hvad er det for noget?
0
I always dance like no one is watching. :pompom:
Smiling_Goat
Kort karma: 785
Likede indlæg: 12981

Indlægaf Smiling_Goat » 22. apr 2018, 11:59

Alkaia skrev:
Smiling_Goat skrev:
min hudlæge fortalte mig at mælkeprodukter er no-go. Hormonerne i mejeriprodukter har åbenbart en negativ effekt på psoriasis.
...
Min hudlæge fortalte mig om et fiskefrit alternativ til fiskeolie, som skulle være rigtig godt (og ikke indeholde harsk fisk.) Så det skal jeg have købt - jeg har bare ikke lige pengene denne måned.

Jeg tror gerne på det med mælk. Jeg slår ud med bumser over det hele, hvis jeg spiser mælk. Jeg brugte rigtig meget mælk i 20'erne, fordi jeg ikke vidste at det kunne have en effekt på huden (og det aldrig blev frarådet til trods for slem acne :wacko:). Da jeg gik over til at spise primært vegansk forsvandt det ret hurtigt (det samme med mandelpropper :ad!:).

Anyway, det der fiskefrit alternativ til fiskeolie lyder ret spændende. Hvad er det for noget?

Det er også første gang, jeg hører, at der kan være en sammenhæng. Måske det er baseret på nyere forskning?

Hvis du er veganer, kunne olien nok godt være noget for dig. Det er denne: https://www.med24.dk/kosttilskud/olier/ ... gLkTvD_BwE
1
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1922
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 19410

Indlægaf Daine » 22. apr 2018, 12:02

Daine skrev:Nå, der gik lidt meget skuddermudder i den seneste uge, så jeg starter på en frisk denne uge:

- mindst 1 1/2 times gåtur hver dag. Tjek. Mangler dog lige i dag, men skal af sted senere, når jeg er færdig med den kødsovs jeg er ved at lave. Jeg har gået mellem 1 1/2 time og 3 timer hver dag.
- ingen slik/kage i hverdagene Tjek. Der er røget et par poser micro-popcorn, det er alt.
- ingen sodavand (heller ikke sukkerfri) i hverdagene Tjek. Jeg havde vildt lyst i går til Pepsi max, men der var ikke tilbud hos vores lokale købmænd, så det blev en danskvand med citrus i stedet. De tre kroner betød åbenbart meget :lol:
- grøntsager til aftensmaden, også gerne til frokost Semitjek. Det er gået fint til aften, det kniber mere med frokosten.
- tænke over portionsstørrelsen, ikke spise for bare at spise Tjek. Jeg har skåret ned, men der kan stadig godt tænkes lidt mere over det.
- tænke positive tanker (god damn, det har jeg brug for!) Det er en kamp, den lykkes dog det meste af tiden. Men der er nogle trælse dyk indimellem, jeg havde dog ikke forventet andet.

Mål for næste uge (gentagelse af sidste uge):
- mindst 1 1/2 times gåtur hver dag.
- ingen slik/kage i hverdagene
- ingen sodavand (heller ikke sukkerfri) i hverdagene
- grøntsager til aftensmaden, også gerne til frokost
- tænke over portionsstørrelsen, ikke spise for bare at spise
- tænke positive tanker
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 22. apr 2018, 12:19

Gah.. Jeg burde gå en tur i dag. Solen skinner og jeg bor bogstaveligt talt lige ved siden af en stor, flot skov.

Er der nogen, der gider give mig et spark?
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2018, 12:21

Smiling_Goat skrev:Gah.. Jeg burde gå en tur i dag. Solen skinner og jeg bor bogstaveligt talt lige ved siden af en stor, flot skov.

Er der nogen, der gider give mig et spark?

Billede
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2018, 12:25

Jeg er stolt af mig selv.
Jeg var lige ved at falde i de gamle dårlige vaner fra dengang, jeg ikke kunne overskue noget som helst, og aflyse vasketid og indkøbstur og "forkæle" mig selv med søndagssumperi, men så tog jeg mig lige sammen. Så nu er der købt ind til det meste af ugen, sund og fordøjelsesvenligt endda, og vaskemskinen er i fuld gang nede i kælderen.

Det værste ved det hele er jo, at leddiggang slet ikke er forkælelse. Det er bare dårlige vaner, som stresser mig vildt, selvom det udadtil er afslappende. Hvis det giver mening. Jeg er tværtimod blevet i bedre humør af at få ordnet lidt paktisk.
Senest rettet af DetSorteCirkus 22. apr 2018, 12:28, rettet i alt 2 gange.
4
D.itsen
Kort karma: 291
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3318

Indlægaf D.itsen » 22. apr 2018, 12:26

Smiling_Goat skrev:
Alkaia skrev:
Smiling_Goat skrev:
...

Det er også første gang, jeg hører, at der kan være en sammenhæng. Måske det er baseret på nyere forskning?

Hvis du er veganer, kunne olien nok godt være noget for dig. Det er denne: https://www.med24.dk/kosttilskud/olier/ ... gLkTvD_BwE

Jeg tror ikke der findes meget forskning i forbindelsen mellem mælk og acne, men der er en. Del anekdoter omkring det.
Jeg har prøvet at køre uden mælkeprodukter i en periode pga træls mave, det gjorde ingen forskel for mig
0
UH UH UH UH KORT :love:
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 22. apr 2018, 12:27

For pokker.. Det var jo ikke meningen, nogen skulle se det indlæg og rent faktisk give mig et spark.

Suk.. Jeg går nu.
3
Brugeravatar
Alkaia

Indlægaf Alkaia » 22. apr 2018, 13:32

Smiling_Goat skrev:

Ja, det er lidt pebret. :gisp:

Mælk og acne har været studeret i lang tid, problemet er værst når man konsumerer mælkeprodukter med en lav fedtprocent.
Hvis man har acne, og man gerne vil fortsætte med mælk, kan man evt. vælge en højere fedtprocent såsom sødmælk.
http://sites.psu.edu/siowfa16/2016/11/3 ... -breakout/

Der ryger mælk ned en gang imellem her, jeg har en svaghed for kager :genert: og min skole har nogle ret lækre kager. Det er nok meget godt jeg kun er tilbage for tre måneder. :-D
0
Brugeravatar
Alkaia

Indlægaf Alkaia » 22. apr 2018, 13:35

Btw., Centralværkstedet laver en fantastisk vegansk cheesecake! :love:
Jeg har været til fest dernede nogle gange, og de er altså helt topnotch når det kommer til vegansk mad. Det er halleluja-lækkert. De andre sukkede lidt da de så min dessert i går. De syntes at deres egen kage var lidt kedelig.

Jeg håber at jeg bliver valgt ind i bestyrelsen det nye sted jeg flytter hen, så jeg kan komme med til boligforeningsfesten næste år. :-D
0
Brugeravatar
Alkaia

Indlægaf Alkaia » 22. apr 2018, 13:38

Mht. til træning, så har jeg været i træningscenter to gange i denne uge. Har cyklet det jeg plejer, men gået lidt færre ture.

Jeg fik stjålet min smartphone i onsdags, så har ikke været i stand til at tracke min aktivitet som jeg plejer.

Endomondo siger at jeg i april måned indtil videre har cyklet omkring 240 km, og gået omkring de 44 km.
1
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 22. apr 2018, 14:36

Alkaia skrev:Btw., Centralværkstedet laver en fantastisk vegansk cheesecake! :love:
Jeg har været til fest dernede nogle gange, og de er altså helt topnotch når det kommer til vegansk mad. Det er halleluja-lækkert. De andre sukkede lidt da de så min dessert i går. De syntes at deres egen kage var lidt kedelig.

Jeg håber at jeg bliver valgt ind i bestyrelsen det nye sted jeg flytter hen, så jeg kan komme med til boligforeningsfesten næste år. :-D

Centralværkstedet siger du? Hvis det ligger i enten Midtjylland eller hovedstadsområdet er det da vist lige noget, jeg skal have kigget nærmere på :D

Spøjst navn til et bageri hehe
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 22. apr 2018, 14:37

D.itsen skrev:
Smiling_Goat skrev:
Alkaia skrev:
Smiling_Goat skrev:
...

Jeg tror ikke der findes meget forskning i forbindelsen mellem mælk og acne, men der er en. Del anekdoter omkring det.
Jeg har prøvet at køre uden mælkeprodukter i en periode pga træls mave, det gjorde ingen forskel for mig

Okay.. Jeg er spændt på at se, om jeg kommer til at kunne mærke forskel
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 22. apr 2018, 14:41

Smiling_Goat skrev:For pokker.. Det var jo ikke meningen, nogen skulle se det indlæg og rent faktisk give mig et spark.

Suk.. Jeg går nu.

Og i øvrigt, tak for sparket. Det var jo alligevel rart at komme ud at gå, da jeg først var kommet af sted

Det endte med 1,5 timers vandren rundt, og min skridttæller siger nu, jeg har gået 9768 trin i dag. Så tror da pokker, jeg er træt :træt:
3

Tilbage til "Sund og/eller slank"