10 uger med en personlig træner

Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7070
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13277

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Rapfisk » 20. maj 2018, 16:02

Phlox9 skrev:Hvorfor er det så svært at lade være med at veje sig? Jeg er bare for nysgerrig i forhold til, om det sker noget på vægtfronten - så var på vægten i morges og den viste 64,9 kg. Det er jeg faktisk rigtig glad for, for det betyder, at min madplan (selv med mine små justeringer) fungerer :)

Min bror er på besøg, han holder pinseferie her hos os (i Holland) og kom i går, så vi spiste på min yndlingsrestaurant med det lækreste, vietnamesiske mad. Jeg fik en papayasalat og grillet fisk med ris og drak danskvand til - det var superlækkert, og jeg gider ikke lade være med at spise ude i 10 uger - så det handler for mig om at tage de mest fornuftige valg. Og så nyde det og ikke plage mig selv med dårlig samvittighed :)

Hvis man ikke kan spise fisk, salat og ris, bliver det også for religiøst. Det lyder lækkert!
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 21. maj 2018, 09:24

Madplanen er ikke blevet fulgt i denne pinseweekend, men til gengæld har jeg haft den bedste weekend længe :D Min bror har som sagt været på besøg, det var min fødselsdag i går, og vi har hygget os vildt meget, også med lækker mad, der ikke er blevet vejet ;)

Jeg tog dog mine to Grit-hold i går morges og har ikke drukket alkohol (kun et lille glas Asti kl. 24:00 på natten til min fødselsdag med en flok skønne venner), og jeg er ikke gået helt amok i det usunde - men jeg har virkelig nydt det. Nu gider jeg dog ikke at gå på vægten igen før efter en uge med madplans-mad :lol:

God pinse til jer, der læser med :)
5
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 23. maj 2018, 14:37

PT-træning nr. 2 venter kl. 19:30! Jeg føler mig lidt nervøs - jeg sov rigtig dårligt i nat, måske fik jeg 2,5-3 timer i alt, og det ramte mig her ved 16.30-tiden efter en lang dag på arbejde. Pyh, hvor er jeg træt - jeg håber ikke, det har en alt for negativ indflydelse på træningen i aften! Men bare fordi, jeg er træt i hovedet, kan resten af kroppen vel godt klare sig? :genert:

Vi får se.. måske får unge Joey peppet mig op :lol:
0
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 24. maj 2018, 07:14

Træningen gik rigtig godt i går - al træthed var som blæst væk, og jeg fik trænet igennem med fokus på glutes og ben. Pyha ;) Jeg lavede bla. noget, der vistnok hedder krabbegang, hvor man med en bred elastik om lårene og nede i squatstilling går sidelæns med små skridt, 15-20 meter og så tilbage. Joey var virkelig skæg, han fandt noget bouncy, spansk musik på sin mobil, så jeg bedre kunne holde rytmen, og krabbede med frem og tilbage :lol: Der er også en masse grin og jokes i træningen, det kan jeg godt lide - og det gør det bestemt ikke mindre effektiv, nærmere tvært imod.

Jeg var på vægten i morges for at se, hvor galt, det var gået i pinseferien, men den stod på 64,4 kg, så faktisk er den faldet lidt siden sidste vejning. Det var rart at se, og det gør mig lidt mere afslappet i forhold til, at jeg godt kan holde den gode kurs uden at gøre det for surt for mig selv.
4
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4694
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7688

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Ally » 24. maj 2018, 09:06

Det lyder som en sjov træning, Phlox :gogo: Både med spansk musik, grin og jokes. Min PT'er og jeg griner og joker også rigtig meget, når vi træner sammen - det er bare medvirkende til, at træningen bliver ekstra god :-D

EDIT: Hvordan går det med at spise efter kostplanen? Er du tilfreds? Er det svært?
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 24. maj 2018, 20:18

Ally skrev:Det lyder som en sjov træning, Phlox :gogo: Både med spansk musik, grin og jokes. Min PT'er og jeg griner og joker også rigtig meget, når vi træner sammen - det er bare medvirkende til, at træningen bliver ekstra god :-D

EDIT: Hvordan går det med at spise efter kostplanen? Er du tilfreds? Er det svært?


Ja, helt sikkert - det bliver så meget bedre, når det også er sjovt, det giver ligefrem ekstra energi :D

Det går fint med at følge kostplanen - jeg har lavet nogle ændringer, f.eks. i forhold til mængden af morgenmad (havregryn med nødder/frugt), så den er er lidt mere tilpasset til mig, men det er også helt fint. Den er rigtig god i forhold til at holde mig mæt hele dagen, og den gør det nemmere at undgå de her klassiske, usunde fælder :)

Har din PT også sammensat kostplan til dig som en del af programmet?
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4694
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7688

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Ally » 24. maj 2018, 20:22

Phlox9 skrev:Det går fint med at følge kostplanen - jeg har lavet nogle ændringer, f.eks. i forhold til mængden af morgenmad (havregryn med nødder/frugt), så den er er lidt mere tilpasset til mig, men det er også helt fint. Den er rigtig god i forhold til at holde mig mæt hele dagen, og den gør det nemmere at undgå de her klassiske, usunde fælder :)

Har din PT også sammensat kostplan til dig som en del af programmet?


Det lyder godt, at du kan tilpasse kostplanen og at du kan holde dig mæt hele dagen :gogo:

Jeg har ikke fået en kostplan, men han følger mig på app'en My Fitness Pal, som jeg bruger. Vi taler løbende om mit indtag; så sent som i dag og at der skal være mere fokus på at minimere snackeriet.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 24. maj 2018, 20:39

Ally skrev:
Phlox9 skrev:Det går fint med at følge kostplanen - jeg har lavet nogle ændringer, f.eks. i forhold til mængden af morgenmad (havregryn med nødder/frugt), så den er er lidt mere tilpasset til mig, men det er også helt fint. Den er rigtig god i forhold til at holde mig mæt hele dagen, og den gør det nemmere at undgå de her klassiske, usunde fælder :)

Har din PT også sammensat kostplan til dig som en del af programmet?


Det lyder godt, at du kan tilpasse kostplanen og at du kan holde dig mæt hele dagen :gogo:

Jeg har ikke fået en kostplan, men han følger mig på app'en My Fitness Pal, som jeg bruger. Vi taler løbende om mit indtag; så sent som i dag og at der skal være mere fokus på at minimere snackeriet.


Fedt, at han følger dig, og at I på den måde kan snakke om kosten - det med at have en andens øjne (og ekspertise) på ens kost gør virkelig en verden til forskel, i hvert fald for mig. Jeg kan meget bedre følge planen og holde mig fra det usunde, når jeg ved, at Joey også følger med ;) Ikke fordi, jeg skal stå til regnskab over for ham, men mere fordi, det får mig til at tage min egen plan mere seriøst, hvis det giver mening :)
1
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 25. maj 2018, 07:38

Det her har ikke noget med træningen at gøre - men jeg skal til jobsamtale på torsdag! Jeg sendte en ansøgning til det her spændende job i går, og en time efter fik jeg en invitation til samtale i næste uge :dance: Jeg er virkelig glad - jeg har været træt af og frustreret over mit nuværende job længe, og så dukkede den her stilling op, som bare er perfekt.

Det HAR måske lidt med træningen at gøre - eller i hvert fald på den måde, at jeg føler mig virkelig godt tilpas for tiden, både fysisk og mentalt, fordi det her kører ret godt, og jeg kan se resultater. Føler virkelig, at jeg gør noget godt for mig selv, og måske breder den her selvtillid sig ind på andre områder og giver positive forandringer. Jobbet er selvfølgelig ikke mit endnu, men jeg har en god fornemmelse, og det kunne bare være så godt. Lige nu har jeg en times transport hver vej (tog og bus), og det andet job ligger i min egen by, 25 min. væk på cykel eller to korte ture med metroen. Krydser I fingre for mig? :genert:
7
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4694
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7688

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Ally » 25. maj 2018, 08:36

Phlox9 skrev:Krydser I fingre for mig? :genert:

Nu taler jeg lige på vegne af dem, der læser og kommenterer i din tråd, men naturligvis krydser vi fingre for dig :D
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 27. maj 2018, 09:28

Pyha.. er lige kommet hjem fra træningscenteret, det var bare så varmt! Jeg tog mit halve times Grit Cardio-hold, men sprang den halve times Grit Strenght bagefter over. Min PT-træning er flyttet frem fra onsdag til i morgen aften, og i denne uge har jeg lavet 1 times PT-træning onsdag, 2 x Grit torsdag (begge hold), 1 times svømning fredag og så en halv times Grit Cardio her til morgen - og endda en virkelig sej omgang, jeg var helt flad (også pga. varmen, men mest pga. træningen!)

Og så venter en ny times PT i morgen aften, så jeg må hellere lade være med at overdrive. Det ville være så surt at få en slags skade eller smerter nu, hvor det går så godt.
0
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 27. maj 2018, 09:45

Ally skrev:
Phlox9 skrev:Krydser I fingre for mig? :genert:

Nu taler jeg lige på vegne af dem, der læser og kommenterer i din tråd, men naturligvis krydser vi fingre for dig :D


Tusind tak, Ally - og jer andre :D
1
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 29. maj 2018, 05:19

Min 3. PT-træning i går var igen virkelig god - nye øvelser, som både var udfordrende og sjove at lave :) Joey kommenterede, at jeg havde tabt mig omkring maven, og det bliver man da ikke mindre motiveret af :D

Jeg har selv bemærket det i forhold til tøj - jeg tror, jeg har tabt mig en lille smule både på maven og omkring lårene. I næste uge er jeg på en uges ferie i DK - i sommerhus med min mand :blush2: - og mandag d. 11. juni er næste PT-træning, som også indeholder vejning på Boditrax-vægten og omkredsmål. Så det bliver ikke en ferie med masser af snacks og usund mad! Må virkelig sørge for at holde mig på den gode, fornuftige sti - ville være så ærgerligt, hvis jeg står der d. 11. juni og ikke rigtigt kan se resultater af alt det hårde arbejde ;)
1
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 31. maj 2018, 14:53

Jobsamtalen er overstået - jeg har en OK fornemmelse, men er også i tvivl... Jeg synes dog, at jeg gjorde det så godt, som jeg kunne - de skal have to andre til samtale, og jeg vil få besked på torsdag. Så må hellere lade være med at overtænke :) For så kommer jeg bare til at tænke på ting, jeg skulle have tilføjet/ikke skulle have sagt/skulle have formuleret anderledes/som lød dumt - uff, hvor kan en jobsamtale bare give tvivl og mangel på selvtillid :mellow:


Nå, men den er overstået! - så skal jeg bare lige arbejde i morgen, og så kommer min mand hjem i morgen aften og søndag kører vi til vores sommerhus ved Vesterhavet og har en hel uge sammen :love2:
2
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 2. jun 2018, 10:12

Jeg prøvede noget virkelig godt her i formiddags - noget, der hedder "Synrgy 360", som består af 30 minutters træning rundt om den her station med mange forskellige træningsredskaber i midten af fitnessrummet. Træneren udvælger 10 forskellige øvelser på og rundt om stationen, og så træner man 40 sekunder med hver, før man rykker videre til næste. Man når 3 runder på den halve time.

Det var virkelig sjovt og med masser af variation, så det vil jeg helt sikkert prøve igen - kan se, det også er der om fredagen kl. 11, hvilket ville være helt ideelt, da jeg har fri om fredagen (også i mit nye job, HVIS det er mit ;) )

I morgen kører vi til DK, og vi tager både cykler og løbesko med, så jeg er helt indstillet på at holde mig godt i gang, så jeg kan blive målt og vejet d. 11. juni og stadig være glad for resultatet :)

God weekend til jer, der læser med! :)
Senest rettet af Phlox9 12. jun 2018, 12:34, rettet i alt 1 gang.
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"