10 uger med en personlig træner

Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 28. apr 2018, 18:38

Jeg har gennem mit træningscenter tilmeldt mig et 10-ugers forløb med en personlig træner. Jeg træner allerede regelmæssigt i centeret (holdtræning, cardio og styrke), løber og svømmer, men jeg har længe haft tanken, at det kunne være spændende at prøve en personlig træner, så nu sprang jeg til, da muligheden bød sig.

Forløbet starter med et møde med træneren, hvor vi snakker om mine mål og ønsker, og han laver en såkaldt Boditrax-analyse (vejning og måling af fedtprocent) samt hudfolds- og omkredsmålinger :ad!: Jeg gruer lidt for de forskellige målinger, men fair nok. Jeg skal mødes med ham for første gang i næste uge - jeg har snakket med ham en gang, og han virker god, sjov og kompetent.

Udover et træningsprogram, sammensætter han et madprogram, og tre gange i løbet af de 10 uger mødes vi til en snak og nye målinger/Boditrax samt et check af, om trænings/madprogrammet kører, som de skal, eller om der skal laves ændringer. Derudover er der 1 ugentlig træningstime sammen med ham.

I december faldt jeg på vores trappe og forstuvede foden slemt, og det tog tre måneder, før jeg kunne begynde at træne igen. I den periode tog jeg på - jeg ved ikke, hvor meget, for jeg har ikke vejet mig længe, men jeg kan se det og mærke det på mit tøj. Jeg spiser rimelig sundt, men kan godt falde i trøstespisningsfælden og "Jeg spiser, fordi jeg keder mig"-fælden, og det vil jeg gerne have bedre styr på. Træneren sagde, at hans klienter typisk taber 4-6 kg i løbet af de her 10 uger, så det er ret motiverende. Jeg vil gerne tabe noget fedt, få mere tonede arme/ben/mave etc. og blive stærkere. Er spændt på forløbet og vil bruge denne tråd som en slags træningsdagbog.

På mandag begynder min mand på et post-master-program i Bruxelles, som varer et år. Han lejer et værelse der, og planen er, at han kommer hjem regelmæssigt (vi bor i Holland, så det er kun to timers kørsel herfra), men jeg føler, at mit eget 10-ugers-projekt er en god ting for mig lige nu, så jeg har det at fokusere på i de første par måneder (udover selvfølgelig mit arbejde, venner og alle de 'normale' ting). Ellers kan jeg lige se mig selv helt typisk falde med et brag i trøstespisningen, fordi det er synd for mig, at jeg er alene, og det vil jeg bare ikke. Glæder mig til at komme i gang! :)
Senest rettet af Phlox9 28. apr 2018, 19:56, rettet i alt 2 gange.
6
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Ally » 28. apr 2018, 18:41

Det bliver spændende for dig - og en personlig træner kan kun anbefales :gogo: Jeg har haft to inkl. min nuværende. Jeg ser frem til at følge din tråd :)
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 28. apr 2018, 19:27

Ally skrev:Det bliver spændende for dig - og en personlig træner kan kun anbefales :gogo: Jeg har haft to inkl. min nuværende. Jeg ser frem til at følge din tråd :)


Tak for de positive ord, Ally - og dejligt, at du følger med :)
1
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Jadajada » 28. apr 2018, 19:42

VOLLGAS!! :-)
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf LaMariposa » 29. apr 2018, 06:33

Hvor lyder det bare fedt :banan: Glæder mig til at følge med :)
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 29. apr 2018, 08:58

Tak for opbakningen, allesammen - er rigtig glad for, hvis I vil følge med og heppe/motivere/snakke osv., hvis (når!) det bliver hårdt :)
2
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 30. apr 2018, 15:55

Det har ikke noget med min træning at gøre, men min mand tog afsted til Bruxelles i morges, det var lidt hårdt. Jeg har egentlig ikke et problem med at være alene (med min kat), men at vide, at der er et helt år til, at vores hverdag bliver helt sig selv igen, er lidt barskt. Det sagt, så støtter jeg ham 100 % i at tage den her overbygning, og jeg er sikker på, det bliver rigtig godt og spændende for ham :)

Nå, men på onsdag kl. 20.30 skal jeg mødes med min PT og starte projektet med vejning, målinger og det hele - fortryder allerede hver eneste kalorie, jeg nogensinde har spist :lol:
0
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 2. maj 2018, 21:22

Første møde med min personlige træner Joey gik rigtig godt! Han er sjov, virker dygtig og mægtig motiverende, og omkreds- og hudfoldsmålingerne var ikke så akavede, som jeg havde frygtet :D Jeg var på den såkaldte Boditrax-vægt og fik nogle forskellige informationer - sådan ser det ud her i uge 0:

Screen Shot 2018-05-02 at 22.50.39.png


Screen Shot 2018-05-02 at 22.50.06.png


Screen Shot 2018-05-02 at 22.51.11.png


Jeg er ret vild med min BodyAge/metaboliske alder på 24, følte mig straks ung og frisk (og sikkert jævnaldrende med Joey) :danse:

Nu sammensætter han en madplan til mig og sender den, den er jeg også spændt på at komme i gang med - jeg så et eksempel på en, og det ser ret overkommeligt ud. Det bliver noget med at veje portioner, det så ud til at være fine og varierede måltider/mellemmåltider.

Træningsplanen for de første uger ser sådan her ud:

Mandag aften: 1 times træning med PT (hovedsagligt vægttræning)
Torsdag: Fitnesstræning efter program (med maskiner, helt nyt for mig) + GRIT Strength og Cardio (mine sædvanlige 2 HIIT-hold)
Fredag morgen: Svømning (min sædvanlige times svømning)
Søndag morgen: GRIT Strength og Cardio (mine sædvanlige 2 HIIT-hold)

God start på projektet :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 5. maj 2018, 08:56

Jeg er ikke officielt gået i gang med træningsplan/madplan endnu (har ikke modtaget madplanen endnu, og PT-træningen er ikk begyndt), men bare det at være kommet så langt, som jeg er nu, har virkelig givet mig et skub i den rigtige retning. Jeg kom hjem efter en lang dag i går, og selvom jeg havde købt ind til en god, sund aftensmad, havde jeg mest lyst til bare at spise noget nemt og hurtigt og hænge på sofaen, men nej, tænkte jeg så! Nu gør jeg det her ordentligt, så jeg fik ryddet køkkenet op og lavet min aftensmad med fuldkornspasta og grøntsager, som for øvrigt blev rigtig god.

Det er helt typisk, at jeg falder i en nemhedsfælde, når jeg er alene hjemme i længere tid (min mand har været væk på projekter før, fra 1-3 måneder) - så vælger jeg de nemme og ikke nødvendigvis de sundeste løsninger mht. mad, men det går simpelthen bare ikke i et helt år. Jeg bliver nødt til at komme ind i en bedre rytme, også når jeg spiser alene, og det er også en vigtig del af det her projekt.
3
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 12. maj 2018, 08:21

Jeg har fået både træningsprogram og madplan tilsendt, og i næste uge (onsdag) har jeg min første PT-træning. Vi skal også aftale en tid, hvor vi kan gennemgå/afprøve træningsprogrammet, som jeg skal lave på egen hånd. Jeg er helt grøn, når det kommer til træning med maskiner og med vægte, så her i starten har jeg brug for vejledning mht. korrekt udførsel af de forskellige øvelser, hvor meget vægt etc.

Jeg er gået i gang med at følge madplanen, men jeg bliver nødt til at lave nogle småjusteringer. 30 g havregryn med mælk og 20 g nødder er bare ikke meget til morgenmad :nerve: Og næste mellemmåltid er først 3 timer senere, det kan jeg bare ikke klare mig gennem morgenen med. Men i det store hele følger jeg planen og holder mig helt fra slik/junk/chips etc - når jeg justerer, er det i form af mere havregryn, gulerødder eller andre rå grøntsager eller en ekstra skive rugbrød med kalkunfilet. Jeg er heller ikke interesseret i at være på sultekur, og hvis det skal holde i 10 uger, så nytter det ikke noget, at jeg bliver ufokuseret, fordi jeg er sulten.

Jeg TROR, jeg har tabt mig lidt, siden jeg gik i gang, men jeg vil se, om jeg kan nøjes med at veje mig på vægten i træningscenteret på de officielle vejedage, så jeg ikke mister modet eller omvendt tror, jeg har tabt mere, end jeg har, fordi vores egen vægt ikke svarer til den i centeret.
Senest rettet af Phlox9 15. maj 2018, 12:58, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 12. maj 2018, 09:27

Her er min madplan:

Screen Shot 2018-05-12 at 11.20.35.png

Screen Shot 2018-05-12 at 11.20.19.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 15. maj 2018, 13:07

Jge kunne (selvfølgelig) alligevel ikke lade være med at hoppe på vægten her et par uger inde i forløbet - selvom PT-træningen først starter i morgen aften, så har jeg fulgt madplanen (og før det, en madplan, jeg lavede for mig selv) i ca. 2 uger og har dyrket den motion, jeg plejer i centeret.

Dagen før jeg gik i gang, viste min egen vægt 67,2 kg - Boditraxvægten viste dagen efter 66,2 kg - og i går morges viste min egne vægt 65,4 kg. Det er ikke min korrekte vægt, men det viser da, at der er sket noget. Det er rart :) Meeen, jeg må nok hellere prøve at lade være og så holde mig til de officielle Boditrax-vejninger.

Ellers går det fint med at følge madplanen (med små justeringer), og når min mand er hjemme, som han har været i weekenden, er han rigtig god til at lave den 'rigtige' mad til mig :blush2:
1
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 16. maj 2018, 20:57

Første PT træning gik rigtig godt! :) Det var mega hårdt og sveden dryppede, men også bare virkelig sjovt og fedt. Joey er sjov og motiverende, og jeg pressede virkelig mig selv til det yderste. Så optur! :gogo:

Er sikker på, jeg har killer muskelsmerter i morgen, men det tager jeg med :) Og glæder mig allerede til næste uges træningstime.
Senest rettet af Phlox9 17. maj 2018, 05:50, rettet i alt 1 gang.
7
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 17. maj 2018, 04:36

Jeg har overraskende få muskelsmerter her til morgen, men de kan selvfølgelig nå at komme endnu ;) Jeg drak en proteinshake med vand efter træningen, på trænerens anbefaling, det skulle efter sigende også afhjælpe muskelsmerterne - pistaciesmag, ikke min favorit (købte en prøveboks med 16 forskellige smagsvarianter)

På arbejdet denne uge har der en dag været kage til alle og en anden dag Domino’s pizza til alle, men jeg spiste hhv. en pære og en gulerod og havde det rigtig godt med de valg. Prøver virkelig at følge madplanen - og min egen plan.
2
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 18. maj 2018, 09:45

Hvorfor er det så svært at lade være med at veje sig? Jeg er bare for nysgerrig i forhold til, om det sker noget på vægtfronten - så var på vægten i morges og den viste 64,9 kg. Det er jeg faktisk rigtig glad for, for det betyder, at min madplan (selv med mine små justeringer) fungerer :)

Min bror er på besøg, han holder pinseferie her hos os (i Holland) og kom i går, så vi spiste på min yndlingsrestaurant med det lækreste, vietnamesiske mad. Jeg fik en papayasalat og grillet fisk med ris og drak danskvand til - det var superlækkert, og jeg gider ikke lade være med at spise ude i 10 uger - så det handler for mig om at tage de mest fornuftige valg. Og så nyde det og ikke plage mig selv med dårlig samvittighed :)
3

Tilbage til "Sund og/eller slank"