10 uger med en personlig træner

Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 12. jun 2018, 05:37

Nu er jeg tilbage efter en skøn, skøn ferie i vores sommerhus ved Vesterhavet - vi havde jo det mest fantastiske vejr og nød det i fulde drag :love2:

Jeg har ikke overholdt madplanen 100 % (det er godt nok svært sådan en uge!), men jeg gik ikke helt amok i usunde ting, drak ingen alkohol, og hver dag lavede vi noget aktivt, enten cykelture eller løb på stranden eller i klitterne. I går aftes havde jeg så PT-træning igen med forløbets anden Boditrax-vejning og målinger og det hele. Og heldigvis var der gode resultater :)

Jeg har ikke tabt mig voldsomt meget - er gået fra 66,2 kg til 64,7 kg - men min fedtprocent er faldet fra 25,2 % til 22,1 %, og det var Joey ret begejstret for. Min fedtmasse er gået fra 16,7 kg til 14,3 kg, og muskelmassen er steget fra 47 kg til 47,8 kg. Og på samtlige målinger rundt om mave, arme og ben havde jeg tabt 1 eller flere centimeter, så jeg er godt tilfreds.

Det er meget motiverende, og jeg er helt klar til at fortsætte - vi havde en rigtig god og sjov træning i går, og jeg blev igen bekræftet i, at det her valg med at tilmelde mig forløbet er noget af det bedste, jeg har gjort for mig selv længe.

Forresten: Jeg er fyldt 37 i mellemtiden, men min BodyAge er faldet til 22 :lol:
6
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 13. jun 2018, 15:18

Jeg havde meldt mig til Synrgy 360 i formiddags, og så viste det sig, at jeg var den eneste tilmeldte, og Joey var træner :lol: Fitnesstrænerne skiftes til at træne det, sidste gang var det en anden - så det føltes som en eksta gang PT :D Det var hårdt, men godt - mere intenst end sidste gang, hvor vi var en gruppe på 10-11, der susede rundt mellem øvelserne.

Bagefter tog jeg 30 min. på en crosstrainer for lidt cardiotræning, og så i bad og gøre mig klar til jobsamtale kl. 15!
Jeg tror, det gik godt - jeg har en god følelse og synes ikke, jeg kunne have gjort det bedre/anderledes. De talte med en anden i mandags og skal tale med en til i morgen, som dukkede op i sidste øjeblik - og så får jeg svar fredag. Så nu må vi se! Prøver at lægge det fra mig til fredag og ikke overtænke og gennemgå samtalen i detaljer og finde fejl :genert:
4
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 15. jun 2018, 07:13

I går aftes var jeg til Grit Cardio - havde egentlig planlagt både Strength og Cardio, men mit tog hjem fra arbejde var forsinket, så jeg kunne kun nå den halve times Cardio, men det var også fint. Det er virkelig en halv times høj-intens træning med en masse burpees, jumping lunges, sprint og hop, love it :) Her til formiddag skal jeg svømme med en veninde en time, og bagefter en tur i dampbad, det er lidt af en fredagstradition :love2: Og så venter jeg på svar fra den virksomhed, jeg var til samtale hos - de ville give besked i dag :8:

For at kunne se, om der skete noget hen ad vejen, tog jeg billeder af mig selv, den dag, jeg meldte mig til programmet (uge 0), og her til morgen tog jeg et sæt nye (uge 4). Det er en smule grænseoverskridende at poste, men på den anden side er det også en del af hele forløbet og formålet med min tråd, så here goes:

Screen Shot 2018-06-15 at 08.35.40.png


Screen Shot 2018-06-15 at 07.45.44.png

Jeg står lidt skævt og balancerer på en skammel foran vores badeværelsesspejl, og det er i det hele taget temmelig uchikt :lol: Men jeg synes, der er forandringer at spore, også hvis man ser bort fra det anderledes lysindfald.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 15. jun 2018, 13:05

Jobbet blev desværre ikke mit :mellow: Men jeg havde en dejlig morgen med min gode veninde, svømmede i en time, var i dampbad og tjekkede først min telefon, da vi sad i cafeen bagefter - det var fint at sidde der sammen med hende, da jeg åbnede mailen, og få vendt det hele. Samt sms-support fra min mand, min bror og min mor :D Efter at have læst begrundelsen for, at jobbet ikke blev mit, kan jeg måske godt se, at det nok ikke var stedet for mig - men ja, det er nok altid lidt nedslående at blive fravalgt til noget.

Nå - upwards and onwards!
1
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 16. jun 2018, 14:50

Jeg havde en rigtig god træning i formiddags med først en halv times Synrgy 360 og bagefter 30 min. på crosstraineren. Jeg er virkelig vild med 360-træningen - det er en ny sammensætning af øvelser hver gang, i morges var det 8 forskellige, herunder kettlebell swings, smash ball, sjipning og lunges med vægt. Det er en kompakt og dynamisk træningsform (40 sekunder til hver øvelse i 3 runder) og en god helkropstræning :) Jeg er fan - og det kører to gange dagligt, formiddag og aften, så der er god mulighed for at deltage.
4
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 19. jun 2018, 20:55

Søndag startede jeg med en halv times Grit Cardio og bagefter en halv times 360, lækker kombination! Og i går aftes, mandag, tog jeg igen en halv times Grit Cardio, som var mikset med Grit Plyo (som er fokuseret omkring en masse eksplosive hop), og bagefter en halv time på crosstraineren.

I dag har jeg haft en lang dag på arbejde med et teambuilding-event, og jeg har ikke trænet, men i morgen formiddag tager jeg en omgang 360 igen. Og i morgen eftermiddag skal jeg have fjernet en visdomstand i undermunden på kæbekirurgisk afdeling :mellow: Så jeg må lige se, hvor meget Grit Cardio og Strength, jeg har mod på torsdag aften, det kommer nok an på, hvor hævet/øm, jeg er..
2
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 20. jun 2018, 07:30

pige1987 skrev: Mht visdomstanden vil jeg dog lige fortælle at de 2 gange jeg har fået fjernet, har jeg ikke måtte træne i 1 uge før stingene er taget... :gruble:


Åh, er det sandt - jeg vidste ikke, det kunne tage så længe :nerve: Tak for input!
0
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 20. jun 2018, 10:03

God formiddagstræning med en omgang 360 - Joey var tilbage, og træningen var sjov med nye øvelseskombinationer og gamle favoritter såsom smash-bolden og de såkaldte battle ropes (lange, tunge reb, som man svinger i bølger hen over gulvet). Nu vil jeg shoppe yoghurt og smertestillende piller og forberede mig mentalt på turen til kæbekirurgisk afdeling kl. 14:15 :mellow:
0
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Pityt » 20. jun 2018, 10:41

Phlox9 skrev:God formiddagstræning med en omgang 360 - Joey var tilbage, og træningen var sjov med nye øvelseskombinationer og gamle favoritter såsom smash-bolden og de såkaldte battle ropes (lange, tunge reb, som man svinger i bølger hen over gulvet). Nu vil jeg shoppe yoghurt og smertestillende piller og forberede mig mentalt på turen til kæbekirurgisk afdeling kl. 14:15 :mellow:

Jeg krydser fingre for, at det kommer til at gå nemt og at du hurtigt kommer ovenpå igen :kram:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 20. jun 2018, 11:19

Pityt skrev:
Phlox9 skrev:God formiddagstræning med en omgang 360 - Joey var tilbage, og træningen var sjov med nye øvelseskombinationer og gamle favoritter såsom smash-bolden og de såkaldte battle ropes (lange, tunge reb, som man svinger i bølger hen over gulvet). Nu vil jeg shoppe yoghurt og smertestillende piller og forberede mig mentalt på turen til kæbekirurgisk afdeling kl. 14:15 :mellow:

Jeg krydser fingre for, at det kommer til at gå nemt og at du hurtigt kommer ovenpå igen :kram:


Tusind tak :kys: Glæder mig, til det er overstået - den SKAL bare ud, og ved at få det gjort nu, risikerer jeg ikke, at den generer mig på min 2-ugers sommerferie i Grækenland i juli - den tanke panikkede jeg pludselig lidt over (har skubbet det med at få lavet en tid til det længe :genert: ).
0
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Pityt » 20. jun 2018, 11:36

Phlox9 skrev:
Pityt skrev:
Phlox9 skrev:God formiddagstræning med en omgang 360 - Joey var tilbage, og træningen var sjov med nye øvelseskombinationer og gamle favoritter såsom smash-bolden og de såkaldte battle ropes (lange, tunge reb, som man svinger i bølger hen over gulvet). Nu vil jeg shoppe yoghurt og smertestillende piller og forberede mig mentalt på turen til kæbekirurgisk afdeling kl. 14:15 :mellow:

Jeg krydser fingre for, at det kommer til at gå nemt og at du hurtigt kommer ovenpå igen :kram:


Tusind tak :kys: Glæder mig, til det er overstået - den SKAL bare ud, og ved at få det gjort nu, risikerer jeg ikke, at den generer mig på min 2-ugers sommerferie i Grækenland i juli - den tanke panikkede jeg pludselig lidt over (har skubbet det med at få lavet en tid til det længe :genert: ).

Den slags skal bare overstås, men jeg kender godt det der med at udskyde ubehageligheder :genert:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 20. jun 2018, 15:02

Tak for de krydsede fingre :) Det gik fint og og virkelig hurtigt - det, der tog længst tid, var at vente på, at bedøvelsen skulle virke. Selve indgrebet tog under 3 minutter. Nu sidder jeg i min sofa med fjernsynet tændt og venter på, at bedøvelsen fortager sig, men det føles som om, det har lange udsigter.

Jeg spurgte bagefter, hvornår jeg måtte træne igen (med meget sløret stemme og munden fuld af gaze), og hun sagde, at det var op til mig selv og min egen følelse mht. smerter og hævelse. Så det er rart - så kan jeg selv vurdere det. Men jeg fik heller ikke lavet sting, så det gør måske en forskel. I dag skal jeg i hvert fald IKKE lave andet end at hænge på sofaen og spise yoghurt, så snart jeg kan mærke min mund igen. Jeg ligner en hamster, men min mand forsikrede mig (fra sit værelse i Bruxelles), at han stadig godt kan lide mig, da jeg sendte billeder :lol:
4
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 20. jun 2018, 17:50

pige1987 skrev:
Phlox9 skrev: Dejligt det gik så nemt. Det tog nu heller ikke så længe at få mine ud, men jeg bev alligevel syet begge gange jeg fik taget i undermunden så derfor var det no go at få pulsen op i en uge. ;)

Det var rigtig godt, du nævnte det, ellers havde jeg ikke tænkt på at spørge om det - kan godt se, at det gør en forskel, om man er blevet syet eller ej. Jeg venter lige og ser til i morgen aften - hvis jeg tager afsted, nedjusterer jeg nok intensiteten lidt i den træning, jeg har planlagt, for lige nu virker burpees, tuck jumps og anden intensiv træning ikke som en helt god idé :wacko:
0
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Modesty Blame » 20. jun 2018, 19:44

Phlox9 skrev:Hvorfor er det så svært at lade være med at veje sig? Jeg er bare for nysgerrig i forhold til, om det sker noget på vægtfronten - så var på vægten i morges og den viste 64,9 kg. Det er jeg faktisk rigtig glad for, for det betyder, at min madplan (selv med mine små justeringer) fungerer :)

Min bror er på besøg, han holder pinseferie her hos os (i Holland) og kom i går, så vi spiste på min yndlingsrestaurant med det lækreste, vietnamesiske mad. Jeg fik en papayasalat og grillet fisk med ris og drak danskvand til - det var superlækkert, og jeg gider ikke lade være med at spise ude i 10 uger - så det handler for mig om at tage de mest fornuftige valg. Og så nyde det og ikke plage mig selv med dårlig samvittighed :)

Jeg vejer mig hver eneste morgen. Jeg kan simpelthen ikke lade være - og jeg ved, at jeg skal.
0
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 21. jun 2018, 09:18

Modesty Blame skrev:
Phlox9 skrev:Hvorfor er det så svært at lade være med at veje sig? Jeg er bare for nysgerrig i forhold til, om det sker noget på vægtfronten - så var på vægten i morges og den viste 64,9 kg. Det er jeg faktisk rigtig glad for, for det betyder, at min madplan (selv med mine små justeringer) fungerer :)

Min bror er på besøg, han holder pinseferie her hos os (i Holland) og kom i går, så vi spiste på min yndlingsrestaurant med det lækreste, vietnamesiske mad. Jeg fik en papayasalat og grillet fisk med ris og drak danskvand til - det var superlækkert, og jeg gider ikke lade være med at spise ude i 10 uger - så det handler for mig om at tage de mest fornuftige valg. Og så nyde det og ikke plage mig selv med dårlig samvittighed :)

Jeg vejer mig hver eneste morgen. Jeg kan simpelthen ikke lade være - og jeg ved, at jeg skal.


Jeg kan heller ikke lade helt være - der går 4 uger mellem mine 'officielle' vejninger med træneren, og det er bare for længe at vente.. men jeg PRØVER at nøjes med en gang om ugen. Var på vægten i morges, og den sagde 63,8 kg, så der er sket lidt siden sidst :)
3

Tilbage til "Sund og/eller slank"