10 uger med en personlig træner

Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 2. jul 2018, 05:24

Modesty Blame skrev:Du ser godt ud. Og jeg må give dig, at efter min torsdagstræning begyndte jeg at forstå, hvorfor nogle mennesker synes, at det er så fedt at træne.


Tak :kys: Og fedt, at du havde en positiv oplevelse! Var der noget særligt, der gjorde træningen god i torsdags?
0
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Modesty Blame » 2. jul 2018, 05:43

Phlox9 skrev:
Modesty Blame skrev:Du ser godt ud. Og jeg må give dig, at efter min torsdagstræning begyndte jeg at forstå, hvorfor nogle mennesker synes, at det er så fedt at træne.


Tak :kys: Og fedt, at du havde en positiv oplevelse! Var der noget særligt, der gjorde træningen god i torsdags?

Det var faktisk bare, at jeg havde så ondt, da jeg kom, og da jeg havde været der i kort tid, kunne jeg slet ikke mærke smerten længere. Og så var vi kun 5, mod 9 om tirsdagen. Og det siger mig måske bare, at jeg fungerer bedre med et noget mindre hold.
2
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 2. jul 2018, 19:37

Modesty Blame skrev:Det var faktisk bare, at jeg havde så ondt, da jeg kom, og da jeg havde været der i kort tid, kunne jeg slet ikke mærke smerten længere. Og så var vi kun 5, mod 9 om tirsdagen. Og det siger mig måske bare, at jeg fungerer bedre med et noget mindre hold.


Virkelig fedt, at det var en god oplevelse til træning, og at det virkede smertelindrende! Det er da helt sikkert en positiv effekt, der er til at tage og føle på :gogo:
1
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 2. jul 2018, 19:48

Endnu en virkelig fed og hård og god og sjov træning med Joey - jeg bliver gladere og gladere for det, og jeg har bestemt mig for, at jeg helt sikkert vil fortsætte med ham i en eller anden form, efter de 10 uger slutter midt i august. Så må jeg betale det, det koster (siger jeg trodsigt ud i luften, som om nogen prøvede at forhindre mig :lol: )
4
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 7. jul 2018, 08:22

Jeg fortsætter programmet med 360 + crosstrainer i 30 min. - jeg var afsted tirsdag aften og onsdag aften, men torsdag kunne jeg ikke træne, fordi jeg tog til en koncert direkte efter arbejde. Fantastisk aften, forresten! :) I går var jeg afsted til 360 igen, og bagefter prøvede jeg - efter råd fra Joey - en stair master i stedet for crosstrainer. Bare tag 30 min på level 10, sagde han :gisp: Hold da op, det er hårdt - har ikke brugt en stair master før, men jeg klarede præcis 10 min, før jeg blev nødt til at stoppe.

Her kl. 11 er der 360 igen, og bagefter giver jeg stair masteren et nyt forsøg, måske når jeg 12 minutter denne gang :P

I morges tog min mand (som er hjemme i denne weekend, hurra!) nogle billeder af mig i min nye bikini - og jeg må sige, jeg var glædeligt overrasket over at se, at der også er sket en forandring på bagsiden af kroppen (har mest set på mit maveområde i spejlet) :)
Senest rettet af Phlox9 8. jul 2018, 07:48, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 7. jul 2018, 10:00

Pfff... en omgang 360 og hele 15 minutter på mareridtstrappen :lol: Resten af dagen står på afslapning ved en sø sammen med min mand og et par gode venner :blush2:
2
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 9. jul 2018, 16:11

I går var jeg til Grit Cardio, som var et mix af Cardio og Plyo med en masse hop - og bagefter tog jeg en omgang 360. Efter træning tog min mand og jeg til en festival i en park i den anden ende af byen, så det var en cykeltur på 6,5 km den ene vej og 8 km ad en omvej hjem igen på min tunge bedstemorcykel, det må også tælle med :P

I aften har jeg min PT-session nr. 8 (øv, allerede nr. 8) med vejning og måling og det hele. Jeg tror ikke, jeg har tabt mig siden sidst, men jeg håber, der er sket noget på muskelmassefronten. Vi får se! Tror, det bliver en hård træning i aften..
3
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Ally » 9. jul 2018, 16:16

Phlox, altså... Jeg elsker at læse med i din tråd og læse om dine oplevelser i forhold til personlig træning :) Jeg er sikker på, at der er fremgang at se på aftenens vejning og måling :gogo:

Tænker du, at du vil forlænge forløbet med Joey?
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 9. jul 2018, 16:46

Ally skrev:Phlox, altså... Jeg elsker at læse med i din tråd og læse om dine oplevelser i forhold til personlig træning :) Jeg er sikker på, at der er fremgang at se på aftenens vejning og måling :gogo:

Tænker du, at du vil forlænge forløbet med Joey?

Ej, hvor er du sød, tak - dejligt, at du læser med :kys:

Ja, jeg er ret sikker på, at jeg forlænger forløbet - det bliver i en anden form uden madplan og uden måling og vejning (Boditrax-vægten står i fitnessrummet, så jeg kan bare fortsætte på egen hånd med at følge udviklingen), men jeg har virkelig lyst til at fortsætte selve træningen med ham, jeg får SÅ meget ud af det. Han foreslog det også selv, så jeg går ud fra, at han har plads i skemaet :) Jeg ved ikke, hvad det koster pr. gang uden for det her fastlagte 10-ugers sommerforløb med alt inklusive, så det skal jeg lige have undersøgt. Selve medlemskabet i centeret er allerede ret pebret - men jeg føler virkelig, at det er de ekstra penge værd.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Ally » 9. jul 2018, 16:51

Phlox9 skrev:Ej, hvor er du sød, tak - dejligt, at du læser med :kys:

Ja, jeg er ret sikker på, at jeg forlænger forløbet - det bliver i en anden form uden madplan og uden måling og vejning (Boditrax-vægten står i fitnessrummet, så jeg kan bare fortsætte på egen hånd med at følge udviklingen), men jeg har virkelig lyst til at fortsætte selve træningen med ham, jeg får SÅ meget ud af det. Han foreslog det også selv, så jeg går ud fra, at han har plads i skemaet :) Jeg ved ikke, hvad det koster pr. gang uden for det her fastlagte 10-ugers sommerforløb med alt inklusive, så det skal jeg lige have undersøgt. Selve medlemskabet i centeret er allerede ret pebret - men jeg føler virkelig, at det er de ekstra penge værd.


Velbekomme :kys:

Jeg kan i den grad nikke genkendende til, at du skriver, at du får meget ud af træningen med Joey - jeg har det på samme måde med min PT'er. Han i sig selv er guld værd, men hans hjælp, støtte og måde at motivere og træne mig på er simpelthen fantastisk. At have personlig træner har virkelig hjulpet på min motivation til at træne og de mange fremskridt hjælper helt bestemt også på lysten til at træne.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 10. jul 2018, 05:31

Virkelig god træning i går (igen, igen) - og jeg opdagede, at det kun var nr. 7, hurra! Så når jeg kommer hjem fra sommerferie, har jeg 3 gange tilbage :)

Boditrax-vejningen gik meget hurtigt - mit vandniveau (hedder det det?) var åbenbart meget lavere end ved de to forrige målinger, så det forstyrrede alle tallene, så det klikkede Joey hurtigt igennem og sagde, at det skulle jeg ikke tage mig af :lol: - og så lavede han omkredsmålinger og hudfolds-pinch test i stedet for, og der havde jeg tabt cm både rundt om arm og mave (tre steder) og i hudfolder på arme, ryg og mave. Omkredsen om mit lår var ikke blevet mindre, men han sagde, at det var pga. af muskler, der var blevet større, og det har jeg selv kunnet se i spejlet. Så det var positivt :) Det betyder ikke så meget for mig, hvor mange kg, der står på vægten, men jeg er glad for den måde, min krop ændrer facon på.

Selve træningen var delvist med fokus på styrke (bla. deadlifts) og fokus på core og balance. Jeg er virkelig kommet langt i forhold til min balance og stabilitet ved at styrke mine core-muskler, og det er fedt :)

I aften tager jeg en omgang 360 og derefter trappemonsteret :lol:
3
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 10. jul 2018, 13:07

Joey sendte mig et billede af mine omkreds- og hudfoldsmålinger fra de sidste 3 uger - må sige, at jeg er ret godt tilfreds :)

Han mente, at grunden til, at omkredsen øverst på mit lår (20 cm over knæet) var steget 1 cm siden sidst var pga. muskler - det er nok den muskel, jeg opdagede sidst, da jeg lavede squats med vægtstangen foran spejlet :lol: For samtidig er omkredsen af benet 11 cm over knæet faldet 2 cm siden sidst.

Han sagde også, at grunden til, at jeg ikke har tabt så mange cm rundt om maven siden sidst er, at jeg har udviklet flere mavemuskler - men jeg er især glad for de cm under navlen (buik, 4 cm onder), som jeg tabte i den første del, for det var lige præcis der, de ekstra kg, som jeg tog på, da jeg havde forstuvet anklen, så ud til at have samlet sig, og det var jeg træt af.

D860FA7A-4EC3-47D2-8FA4-1C6FF2B9FF9F.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Phlox9 10. jul 2018, 13:28, rettet i alt 2 gange.
3
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Ally » 10. jul 2018, 13:20

Phlox9 skrev:Joey sendte mig et billede af mine omkreds- og hudfoldsmålinger fra de sidste 3 uger - må sige, at jeg er ret godt tilfreds :)

Dét kan du bestemt også være, Phlox :klap: :klap:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 10. jul 2018, 15:22

Ally skrev:
Phlox9 skrev:Joey sendte mig et billede af mine omkreds- og hudfoldsmålinger fra de sidste 3 uger - må sige, at jeg er ret godt tilfreds :)

Dét kan du bestemt også være, Phlox :klap: :klap:


Mange tak for hep! :D :kys:
1
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 10. jul 2018, 19:18

I aften nøjedes jeg med 360 og venter med trappemonsteret til i morgen formiddag - i morgen tager jeg 14 dage til Grækenland uden min mand, så havde ikke lyst at bruge alt for lang tid i fitnesscenteret i aften.

Jeg var lidt skuffet over 360'eren denne gang - træneren havde sammensat 10 øvelser, hvoraf flere af dem var lidt teknisk komplicerede, og flere af dem også bestod af 5 af een slags øvelse og 5 af en anden slags. Når man kun har 40 sekunder til hver øvelse, kan jeg bedst lide, at de er ret simple og man bare kan give den fuld skrue i de 40 sekunder. Hvis man også skal skifte mellem øvelser inden for de 40 sekunder, så føler jeg, at der er lidt for meget spildtid :genert: Og hvis man skal bruge for længe på at finde ud af, hvordan de forskellige øvelser udføres.

Nå, pyt med det - i virkeligheden er jeg også glad for variationerne fra gang til gang :) Og i morgen formiddag er det min sidste træning inden 2 ugers ferie og det er altid Joey, der laver 360 onsdag formiddag, så jeg ved allerede, at det bliver godt :D
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"