10 uger med en personlig træner

Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 1. aug 2018, 09:48

Havde en superfed (surprise!) PT i går aftes, hvor jeg virkelig blev presset til det yderste - både på balance og styrke. Jeg lavede bla. bulgarske split squats (hvor man står med en fod hævet over jorden i en løkke bag sig, mens man sænker sig ned mod jorden, til bageste knæ rører gulvet, og hæver sig igen), og det kræver virkelig god balance - jeg var nærmest himmelfalden over, hvor meget bedre, det går nu end for 5-6 uger siden :)

Jeg lavede også hip thrusters liggende med skuldrene på en bænk og en vægtstang over det nederste stykke af maven - det var hårdt! Det gjorde lidt ondt, fordi vægtstangen hviler på hoftebenene, selvom der er en skumgummipude omkring - Joey kommenterede, at det er fordi, jeg er så ‘lean’ :D - det var da rart nok at høre :genert: Næste gang er 2. sidste gang! Og jeg ved altså desværre ikke, om jeg har råd til at fortsætte lige nu :/
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Ally » 1. aug 2018, 16:41

Bulgarian split squats? Yikes! Dem laver jeg også - dog med en 20 kg. vægtstang på skuldrene og ja, man bliver bestemt testet på både balance og styrke.
Hip thrusters laver jeg også. I starten lå jeg på en måtte og så med forskellige sandsække hvilende på hoftebenene, men centret, hvor jeg træner med PT'eren, har fået en Glutebuilder-maskine, der netop er beregnet til hip thrusters og den bruger jeg nu med både vægtstang og ekstra vægt. Den øvelse kan jeg godt li'!
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 1. aug 2018, 20:24

Ally skrev:Bulgarian split squats? Yikes! Dem laver jeg også - dog med en 20 kg. vægtstang på skuldrene og ja, man bliver bestemt testet på både balance og styrke.
Hip thrusters laver jeg også. I starten lå jeg på en måtte og så med forskellige sandsække hvilende på hoftebenene, men centret, hvor jeg træner med PT'eren, har fået en Glutebuilder-maskine, der netop er beregnet til hip thrusters og den bruger jeg nu med både vægtstang og ekstra vægt. Den øvelse kan jeg godt li'!


Hvor sejt, at du laver split squats med så meget vægt! :) Så stærk er jeg slet ikke - jeg har en gang lavet dem med en vægtskive i hænderne, men det har maks. været 5 kg, måske kun 2.
Ved hjælp af den slags træning har min balance/stabilitet virkelig forbedret sig gennem det her forløb - desværre er min højre ankel stadig ret ustabil efter min grimme forstuvning i december, det bliver tydeligt i den type øvelser. Men det er tydeligt, at overordnet set, så har det rykket sig meget :)

Glutebuilder, det lyder effektivt! :D Det er en virkelig god øvelse - og den kan mærkes dagen efter ;) Jeg startede også med de runde powerbags på en måtte, de var noget blidere ved hoftebenene.
0
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 6. aug 2018, 09:04

Næstsidste PT i aften - bliver helt trist :( Jeg har desværre ikke pengene til at lægge 500 euro igen for 10 uger mere. Hvis jeg havde dem, ville jeg ikke tøve, men efter ferien med flyrejser både til Grækenland og 2x DK, airbnb-ophold, togrejser, bryllupsgaver plus alt det sædvanlige, så har jeg bare ikke 3725 kr. til træning (oven i de 57 euro, som jeg betaler om måneden for medlemskabet) - I wish..

Men jeg vil spare op, og når jeg har muligheden for det, så vil jeg melde mig til igen! Og i mellemtiden vil jeg selvfølgelig fortsætte med både Grit og 360, og så vil jeg sammensætte et program baseret på de forskellige ting, jeg har lavet med Joey - så jeg burde kunne holde mig i gang :) Kommer bare til at savne træningen sammen med ham :/
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Ally » 8. aug 2018, 05:37

I know the feeling, Phlox :ae: Jeg har 4-5 gange tilbage med min PT'er og jeg ville også ønske, at jeg havde pengene til endnu et forløb. Ikke kun pga. selve træningen, støtten og sparringen, men også i al almindelighed, for han er virkelig helt fantastisk og jeg kan vældig godt li' ham.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 9. aug 2018, 11:15

Mandag var igen en topfed træning med Joey med masser af fokus på glutes og ben. Og bare hyggelig snak og god pingpong - øj, jeg kommer til at savne den del af det. Jeg deadliftede 60 kg, hvilket var ny rekord for mig (jeg ved godt, at det er 'ingenting', men man starter jo et sted :) ), og vi har aftalt, at på mandag - som er min sidste gang! :/ - deadlifter jeg mig egen kropsvægt! Sidst, jeg vejede mig, var det 62,5 kg - jeg ved ikke, hvor tæt, man kan komme på den vægt med de vægtskiver, men i princippet er det mit mål :)

Dagen efter var jeg helt smadret af muskelsmerter, men gik alligevel over for at lave 360 - det var så blevet aflyst, fordi jeg var den eneste tilmeldte (der er meget tomt her i sommerferieperioden) - træneren sagde, at hvis jeg ville, kunne vi bare gøre det alligevel, men jeg sagde, at det gjorde ikke noget og listede hjem igen :fløjt: Jeg var nok også lidt for baldret, faktisk. Men dagen efter, i går, havde vi en virkelig god 360 med alle favouritterne, og i morges tog jeg 30 min. på stairmasteren. Nu tager jeg på weekend med min mand til Bruxelles, men er hjemme til Grit Strength på søndag :) God weekend til jer, der læser med! :wave2:
1
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 9. aug 2018, 11:17

Ally skrev:I know the feeling, Phlox :ae: Jeg har 4-5 gange tilbage med min PT'er og jeg ville også ønske, at jeg havde pengene til endnu et forløb. Ikke kun pga. selve træningen, støtten og sparringen, men også i al almindelighed, for han er virkelig helt fantastisk og jeg kan vældig godt li' ham.


Jeg har det helt på samme måde! Jeg kommer i den grad til at savne den ugentlige time sammen med Joey, som også bare er en virkelig fin fyr :(
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Ally » 9. aug 2018, 11:24

Phlox9 skrev:Jeg har det helt på samme måde! Jeg kommer i den grad til at savne den ugentlige time sammen med Joey, som også bare er en virkelig fin fyr :(

Jeg får "heldigvis" svært ved at finde tid til PT-træning i næste uge, men det betyder jo bare, at jeg har mine "træningsklip" en uge længere :D Så sent som i morges nævnte jeg for PT'eren, at jeg var lidt trist over at vide, at vores igangværende forløb snart var slut. Han var enig, men sagde, at så måtte jeg jo bare vinde i Lotto, så jeg havde råd til mere træning med ham :lol:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 14. aug 2018, 19:33

I går var så min sidste træning med Joey, hulk og snøft! Det var rigtig godt (selvfølgelig!), og vi fik også en god snak om hele forløbet, kosten, den videre træning og meget mere. Og jeg nåede mit mål og deadliftede 65 kg! (min kropsvægt + lidt ekstra) :D Virkelig fed følelse.

Min balance var til gengæld desværre ikke noget at råbe hurra for, så det gik ikke ret godt med de bulgarske split squats, men jeg tror, at mine ben stadig var lidt ødelagte efter turen til Bruxelles, hvor vi fredag løb en morgentur i en park på 7-8 km og bagefter gik rundt på kryds og tværs i byen i 5 timer - jeg tror, vi gik næsten 20 km, lørdag aften kunne jeg ikke gå normalt pga. muskelsmerter i benene :genert: Men som vi snakkede om i går, så kan alle have en off-day, og det ændrer ikke på, at jeg gennem træningen har fået en markant bedre balance og mærkbart bedre stabilitet.

Iflg. Boditrax-maskinen er der også sket noget:

Fedtmasse
Screen Shot 2018-08-14 at 21.04.29.png

Muskelmasse
Screen Shot 2018-08-14 at 21.05.19.png


- og min fedtprocent er gået fra 25,2 % d. 2. maj til 20 % i dag. Målet, vi satte, da jeg startede, var 3 %, så det er jeg godt tilfreds med :)
Omkredsmålingerne og pinch-testen så også gode ud - jeg havde især tabt mig rundt om armene, mens jeg var blevet 1 cm større rundt om låret siden sidst, hvilket betyder større lårmuskler :D

Så alt i alt - wauw, 10 superfede uger med en alletiders træner og et virkelig godt resultat på alle punkter. Jeg er SÅ glad for, at jeg gav mig selv den her gode oplevelse, og jeg vil bare fortsætte i den gode retning. Tak til jer, der har læst med og heppet :kys:

Her kommer lige afslutningsvist et billede, som Joey tog af mig i går - top fokuseret :D Der er også en lille video af mig, der deadlifter 65 kg, men den kan jeg ikke desværre ikke vedhæfte - den er ellers god :-D

Screen Shot 2018-08-14 at 20.25.06.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 18. aug 2018, 15:12

Joey sendte mig et sidste billede af mine målinger gennem forløbet, som jeg lige vil dele i tråden - på arket skrev vi i starten af maj, at mit mål var at blive tonet og reducere min fedtprocent med 3 %. Jeg endte med at reducere den med 5,2 % - og jeg er mere tonet nu, end jeg var i maj, så det er dejligt at have opfyldt målsætningen :)

Screen Shot 2018-08-18 at 17.04.17.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: 10 uger med en personlig træner

Indlægaf Phlox9 » 5. sep 2018, 09:34

Jeg tror, jeg vil læse min tråd igennem i aften og se, om det kan motivere mig tilbage til dér, hvor jeg var midt i august :genert:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"