Maj 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 4. maj 2018, 10:17

LaMariposa skrev:
Tilly skrev:
Daine skrev:Jeg har også vejedag i dag ;) -400g sagde den, jeg er irriteret fordi jeg er røget i is & chips fælden i denne uge, så jeg ved jo godt hvorfor det ikke er sket mere :rulle:
Irmapigen skrev i en anden tråd, at man skulle “Lukke munden og lette røven”. På rigtig mange overvægtige passer den ikke, men lige præcis på mig gør den. Jeg æder for meget og bevæger mig for lidt. Det må jeg se at gøre op med ... fra på mandag, jeg skal spise ude 2 gange i weekenden :blush:

Det med at bevæge dig klarer du da vist meget godt :)


Men der skal bare virkelig meget bevægelse til for at kompensere for et stort kalorieindtag. Indså det på den hårde måde, da jeg begyndte at måle på, hvad jeg forbrænder under træning. Kan f.eks. knap nok forbrænde et stykke wienerbrød ved 45 minutters spinning, selvom jeg knokler på. Selvfølgelig ville det være værre hvis man slet ikke bevægede sig.

Daine, det var i øvrigt ikke for at negligere din fysiske aktivitet. Håber ikke, at du opfatter det sådan :kys: :genert:

Det gør jeg ikke :kys: :D Men det er jo basalt set det der er problemet for mig - stort kalorieindtag. Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan jeg så ud hvis jeg IKKE havde gået de ture (eller ja, det ved jeg jo godt, for jeg tog 8 kg!! på i februar/marts, fordi jeg spiste alt det forkerte og masser af det, og rørte mig kun begrænset). Nu er jeg ved at komme i en god stime mht gåture, så skal jeg bare have kalorieindtaget ned.

Og jeg går lidt og overvejer om jeg skulle prøve 3 måneder hos vores lokale træningscenter. Hvis jeg alligevel skal til at gå ledig, kunne det måske være godt at have ‘noget’ at gå lidt op i.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 4. maj 2018, 13:12

Jeg.er.træt! Har været ude og gå, og mit nye ur er sgu motiverende! Ramte 10 km i går og det skulle jeg da toppe i dag :D Det blev til 12,13 km på 2t 15min, jeg er glad. Og har ømme ben. Og stinker helt vildt af sved :lol:
7
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41859

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 4. maj 2018, 13:24

Daine skrev:Jeg.er.træt! Har været ude og gå, og mit nye ur er sgu motiverende! Ramte 10 km i går og det skulle jeg da toppe i dag :D Det blev til 12,13 km på 2t 15min, jeg er glad. Og har ømme ben. Og stinker helt vildt af sved :lol:


Man kan godt blive afhængig af ømme muskler og tænke, at det sådan set er ret cool at være kampsvedig efter at have været aktiv :D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 4. maj 2018, 13:28

LaMariposa skrev:
Daine skrev:Jeg.er.træt! Har været ude og gå, og mit nye ur er sgu motiverende! Ramte 10 km i går og det skulle jeg da toppe i dag :D Det blev til 12,13 km på 2t 15min, jeg er glad. Og har ømme ben. Og stinker helt vildt af sved :lol:


Man kan godt blive afhængig af ømme muskler og tænke, at det sådan set er ret cool at være kampsvedig efter at have været aktiv :D

Ja! Jeg tror dog alligevel jeg vil gå i bad :lol:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41859

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 4. maj 2018, 13:30

Daine skrev:
LaMariposa skrev:
Daine skrev:Jeg.er.træt! Har været ude og gå, og mit nye ur er sgu motiverende! Ramte 10 km i går og det skulle jeg da toppe i dag :D Det blev til 12,13 km på 2t 15min, jeg er glad. Og har ømme ben. Og stinker helt vildt af sved :lol:


Man kan godt blive afhængig af ømme muskler og tænke, at det sådan set er ret cool at være kampsvedig efter at have været aktiv :D

Ja! Jeg tror dog alligevel jeg vil gå i bad :lol:


:lol: Ja, selvfølgelig... Det er også med at få det gjort, FØR man rammer sofaen :D Ellers har det lange udsigter hos mig.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41859

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 4. maj 2018, 13:38

avdotja skrev:
Min løbetræning og generelle aktivitetsniveau kører ret godt, problemerne er lækker mad og absolut ingen styrketræning.


Kender det så godt. Cardio er intet problem, men styrke skal jeg nærmest tvinge mig selv til.
0
:lun: Be brave
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Nuttede-Nuser » 4. maj 2018, 16:43

Jeg vejer mig mandag og fredag og i dag sagde vægten -1,3kg :banan: :banan: :banan: bare ved at spise lidt mindre portioner og skrue kraftigt op for grøntsagerne. Og så ikke drikke sodavandog energidrik. Jeg har endda fået lagkage to dage på job. Et par fuzetea herhjemme og lidt andet lækkert ind i mellem. Jeg er startet nyt job i onsdags og er græsenke med knap to årig dreng i denne uge så motionen har indtil videre været minimal. Jeg håber dog at jeg kan nå lidt træning når bette skid er kommet i seng. Men nu må vi se.
3
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4871

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 4. maj 2018, 17:10

Jeg har været til ugens 2 træning i dag. Det gik super godt. Jeg plejer at tage 15 min på crosstrainer som opvarmning til styrketræning, men i dag tog jeg 20 min og det gik godt. Jeg havde endda luft og overskud til at "sprinte" det sidste minut.

Derudover har jeg gået 2 ture - én for at handle og én til bussen da jeg skulle hente min bil på værksted. Ikke de vilde ture men bedre end ingenting.

Madmæssigt har det været en super fin dag. Jeg har lige spist skøn aftensmad og har alligevel kun indtaget lidt over 1000 kcal i dag. Så er der plads til en knækbrød til aftenkaffen, hvis jeg får lyst til det.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 4. maj 2018, 17:53

Rosa Espinosa skrev:Lorte krop, den laver ikke andet end at tænke på chokoladekiks lige nu. Det er som om den synes, at fordi jeg nu har tabt mig og fordi det er weekend, så skal jeg da lige forkæles. Den lokker gør den :(
Har spist 2 blødkogte æg og drukket 1/2 L vand, håber det får den til at holde mund :(

Jeg kender godt den følelse. Jeg kæmper virkelig en hård kamp med men min sukkertrang til tider.


Nogen der har gode tips til sunde snacks der kan dæmpe sukkertrangen? :) (jeg tror desværre ikke æg kan dæmpe min søde tand :P )

Jeg endte i øvrigt med at springe træningen over i dag, min lægmuskel gjorde simpelthen alt for ondt til at jeg kunne overskue det. Men det betyder jo så at jeg skal træne i morgen. Hvis jeg ikke vågner for sent, så vil jeg måske tage til spinning kl 9 :)
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Nuttede-Nuser » 4. maj 2018, 18:26

Tilly skrev:
Rosa Espinosa skrev:Lorte krop, den laver ikke andet end at tænke på chokoladekiks lige nu. Det er som om den synes, at fordi jeg nu har tabt mig og fordi det er weekend, så skal jeg da lige forkæles. Den lokker gør den :(
Har spist 2 blødkogte æg og drukket 1/2 L vand, håber det får den til at holde mund :(

Jeg kender godt den følelse. Jeg kæmper virkelig en hård kamp med men min sukkertrang til tider.


Nogen der har gode tips til sunde snacks der kan dæmpe sukkertrangen? :) (jeg tror desværre ikke æg kan dæmpe min søde tand :P )

Jeg endte i øvrigt med at springe træningen over i dag, min lægmuskel gjorde simpelthen alt for ondt til at jeg kunne overskue det. Men det betyder jo så at jeg skal træne i morgen. Hvis jeg ikke vågner for sent, så vil jeg måske tage til spinning kl 9 :)

Hvis du kan lide lakrids, så er lakrids te en virkelig god løsning for mig. Den har sådan en sødelig rund eftersmag.
2
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Nuttede-Nuser » 4. maj 2018, 20:37

En times hjemmetræning med Lumowell videoer på youtube er overstået, det er ikke sidste gang jeg bruger dem. Og så kan jeg se serier i mens. Nu vil jeg NYDE mine 150gr bland selv slik og ugens første cola.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. maj 2018, 15:14

Så har Nemlig været her. Det var da dagens bevægelse at få bugseret sodavand, wcpapir og vaskemiddel op på loftet :tie:
Nu står der en lille light-sodavand ude i køleskabet. Til to dage. Jeg ville drikke dagens ration for lidt siden, men fordi anledningen ar tørst, tog jeg vand i stedet :engel:

Ugen har været lidt dum pga. usikkerhed på jobbet, som jeg har skrevet om her: viewtopic.php?f=18&t=520&p=656798&hilit=nuv%C3%A6rende#p656798 Ingen fare for opsigelse, men noget rod alligevel, der tærer lidt på energien til andre ting.
Jeg har samme grund helt glemt at sætte månedsmål, men det vil jeg lige få gjort.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 5. maj 2018, 15:23

^Jeg kan godt være misundelig over at Nemlig ikke leverer her, det ville da bare være så meget nemmere til storindkøb. Jeg har en “mormortrolly”, men selv med den kan der blive overlæs på :D

Jeg har haft en god dag. En 13 km travetur i det skønneste vejr med en Harry Potter bog i ørerne, jeg har været obs på maden (så jeg har lidt mere at kunne “bruge” i aften) og nu er jeg ved at være klar til at blive hentet, så vi kan komme ud at spise. Det er ganske vist først kl 19, men jeg skal lige omkring mine forældre og se om jeg kan fikse deres computer, min far klager over han ikke længere kan åbne pdf filer. Jeg håber det bare er en programopdatering :D
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 5. maj 2018, 15:51

LaMariposa skrev:
avdotja skrev:
Min løbetræning og generelle aktivitetsniveau kører ret godt, problemerne er lækker mad og absolut ingen styrketræning.


Kender det så godt. Cardio er intet problem, men styrke skal jeg nærmest tvinge mig selv til.

Det påstås at der findes mennesker, som har det stik modsat. Forstå det, hvem der kan :gruble:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. maj 2018, 17:59

Hvis man kan lide haricot vert, kan jeg virkelig anbefale altid at have en pose af dem i fryseren. Det er så let at lave en mættende, sprød salat med dampede (og gerne afkølede) bønner som base. Jeg synes, de er et rigtig godt alternativ til pasta og lignende, fordi de mætter så godt.

Til aftensmad i dag biksede jeg dem bare sammen med tomat, peberfrugt, forårsløg, tun, feta og lidt græsk yoghurt med peber og tørret basilikum. Ikke specielt kreativt, men det så sommerligt ud og smagte fint, og så tog det vel under et kvarter at lave.
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"