Maj 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 23. maj 2018, 10:56

Jeg tog i FW tidligt i morges inden jeg skulle være censor i dansk. Nu er jeg dog hjemme; stener Debatten, TV og forbereder mig samtidigt til undervisning i morgen. Det er nu rart med nogle nemme dage - bare engang imellem...

Jeg ejer ingen vægt - og heldigvis for det - så jeg vejer mig, efter aftale med PT'eren, i FW. Det er en måneds tid siden sidste vejning; vægten var steget, men fedtprocenten var faldet og muskelmassen steget. Ikke meget, men lidt - og det er fint for mig og blot med til at motivere mig.
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 23. maj 2018, 17:19

Kloge hoveder herinde, jeg bar et spørgsmål omkring kalorieindtag: Når jeg en dag som i dag spiser 1200 kalorier, og ved en lang cykeltur har forbrændt omkring 450 kalorier. Skal jeg så spise mere end de 1200 pga det?
Jeg kan se at lifesum lægger det til det daglige indtag, når jeg taster motion ind. Men jeg vil jo gerne tabe mig ... samtidig vil jeg heller ikke risikere at spise for lidt hver dag, så mister jeg jo energien på et tidspunkt. Pt kan jeg godt klare det, men hvad er ‘korrekt’ at gøre?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 23. maj 2018, 17:26

^ De dage, hvor jeg har trænet i FW, kan jeg godt være ekstra sulten og bruger nogle, men ikke alle, af de forbrændte kalorier på mad. Har jeg "kun" lavet let motion, spiser jeg ikke de ekstra kalorier - idet jeg jo netop gerne vil tabe mig.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 23. maj 2018, 19:47

Tak :gogo:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 23. maj 2018, 20:07

pige1987 skrev:
Daine skrev:Tak :gogo:


Jeg tænker at hvis du synes dit vægttab begynder at gå lidt i stå trods så lavt kalorieindtag, kan det godt sætte lidt gang i forbrændingen at man faktisk spiser lidt ekstra selvom man synes det virker ulogisk.
En dage engang imellem hvor man lige få lidt ekstra god sund mad uden at decideret at overspise. :)

Jeg vil prøve en 5 dages ordning, hvor jeg spiser lidt men godt, og så to dage hvor jeg kan spise mere uden dårlig samvittighed. Jeg er i gang med at teste hvad jeg kan “holde” til, så det bliver tilrettet løbende :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. maj 2018, 20:36

Jeg har ikke skrevet i tråden længe, men det går godt, og jeg tror, jeg er ved at knække koden mht. den rigtige mad og drikke for mig og vaner, der øger velvære og energi.

- Indkøb af de rigtige råvarer, dvs. noget, min mave har det godt med og som kan indgå i flere forskellige nemme retter

- Ingen madplan. Planlægning er fint, men det skal være af råvarer og ikke retter og menuer, da det giver dårlig samvittighed, når dagsformen og lysten ikke passer til.

- Tre måltider om dagen, der mætter ordentlig og holder blodsukkeret stabilt.

- Snacks er ren - snacking. Det er helt ok, men mellemmåltider er ikke en del af den normale ernæring.

- Afslapning om eftermiddagen og huslige pligter og gåture om aftenen

- 3 halvliters sodavand om ugen forøger livskvaliteten uden at genere andre steder :D
0
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Jadajada » 23. maj 2018, 21:04

Jeg skal til liiiige at stramme lidt op.

Tog en omvej hjem fra jobbet i dag - det blev til ca. 60km på racercykel.
Da jeg kom hjem købte jeg en 6-pack cola - totalt uden for den aftale jeg har lavet med mig selv.

I resten af denne uge vil jeg:
- cykle mountainbike torsdag og fredag. Og bestræbe mig på at nå en tur på søndag.
- Kun drikke sodavand på lørdag hvor der er stort kalas v. svigermor.
- spise sundere og mindre portioner.

Sæt i værk! :-)
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 24. maj 2018, 18:20

Jeg er freakin' stolt af mig selv! :rock: Jeg trænede med PT'eren i dag og når vi træner sammen, er det som regel ben, der står for skud. I dag squattede jeg to sæt á 8 reps med 60 kg, split squats med 20 kg vægtstang og afslutningsvis løb jeg fire runder med Prowleren - to af dem med PT'eren :-D

Derudover tog vi en snak om min kost. Han følger mig jo på den mad-app, jeg bruger, og han noteret sig, at jeg snackede lidt for meget. Generelt var maden fin, men fokus skulle være at mindske snackeriet. Derudover aftalte vi, at der i vores nye forløb - ja, jeg har netop forlænget mit forløb med ham - også skulle være fokus på vægttab.
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 27. maj 2018, 19:46

Ugens fjerde træning kom i hus i formiddag - og derudover er det gået rigtig fint med kosten; ingen unødvendige snacks :)
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 28. maj 2018, 09:26

Til trods for tankemylder og manglende motivation fik jeg faktisk trænet ret okay i dag, men jeg fik kvalme undervejs (det sker indimellem) og måtte holde lidt længere pauser mellem sættene :gruble:
Jeg kæmper stadig med appetitten, så i denne uge er mit mål, at jeg skal leve af andet end kun vanilleskyr og proteinbarer i hverdagene :genert:
På onsdag har jeg en aftale med min PT :banan:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Ava
Indlæg: 115
Tilmeldt: 23. mar 2018, 10:30
Kort karma: 29
Likede indlæg: 290

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ava » 28. maj 2018, 10:04

Daine skrev:Kloge hoveder herinde, jeg bar et spørgsmål omkring kalorieindtag: Når jeg en dag som i dag spiser 1200 kalorier, og ved en lang cykeltur har forbrændt omkring 450 kalorier. Skal jeg så spise mere end de 1200 pga det?
Jeg kan se at lifesum lægger det til det daglige indtag, når jeg taster motion ind. Men jeg vil jo gerne tabe mig ... samtidig vil jeg heller ikke risikere at spise for lidt hver dag, så mister jeg jo energien på et tidspunkt. Pt kan jeg godt klare det, men hvad er ‘korrekt’ at gøre?


1200 kcal om dagen er dælme ikke ret meget. Det er jo nærmest kun til at holde dit basalstofskifte igang.
Prøv at kigge lidt på http://www.fitnessformlen.dk/hvor-mange ... e-dagligt/
eller google lidt rundt.
Der er masser af interessante sider, man skal dog selvfølgelig også huske at bruge sin sunde fornuft.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 28. maj 2018, 13:29

Ava skrev:
Daine skrev:Kloge hoveder herinde, jeg bar et spørgsmål omkring kalorieindtag: Når jeg en dag som i dag spiser 1200 kalorier, og ved en lang cykeltur har forbrændt omkring 450 kalorier. Skal jeg så spise mere end de 1200 pga det?
Jeg kan se at lifesum lægger det til det daglige indtag, når jeg taster motion ind. Men jeg vil jo gerne tabe mig ... samtidig vil jeg heller ikke risikere at spise for lidt hver dag, så mister jeg jo energien på et tidspunkt. Pt kan jeg godt klare det, men hvad er ‘korrekt’ at gøre?


1200 kcal om dagen er dælme ikke ret meget. Det er jo nærmest kun til at holde dit basalstofskifte igang.
Prøv at kigge lidt på http://www.fitnessformlen.dk/hvor-mange ... e-dagligt/
eller google lidt rundt.
Der er masser af interessante sider, man skal dog selvfølgelig også huske at bruge sin sunde fornuft.

Jeg er nødt til at kickstarte mit vægttab ellers mister jeg modet, jeg skal kunne se resultater nogenlunde hurtigt. Ikke som i at tabe 2-3 kg om ugen, men et kilo eller lidt derunder er målet her i starten. Og så er jeg stadig ved at finde ud af, hvad der virker for mig, så det kan nemt være jeg er nødt til at skrue op for kalorierne for at få det optimale ud af det :)
Men jeg render rundt med ca 20 kg for meget, så der er noget af tage af. Men jeg er også obs på, at spiser jeg for lidt modarbejder kroppen mig ved at holde på det den har, det er jo heller ikke meningen :D
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 28. maj 2018, 17:58

Puha, jeg har lidt krise efter jeg var syg i sidste uge. Fik trænet i fredags, men i dag kom jeg ikke af sted. Sidste uge droppede jeg fastedage, men i denne uge vil jeg prøve at vende tilbage til at faste i morgen og torsdag.
Og så må planen være at jeg minimum får trænet to gange, og får gået nogle ture.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 29. maj 2018, 05:46

Ugens første træning (morgentræning endda) er i hus - og næste træning bliver torsdag morgen sammen med PT'eren :)
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 29. maj 2018, 22:07

Jeg glemte helt at skrive at jeg havde vejedag i går. Det var blevet til minus 400 g i denne uge og dermed har jeg tabt 5 kg i maj måned. Det er jeg virkelig fint tilfreds med.
I dag har jeg været til træning - min cardio træning er tung i øjeblikket. Jeg synes hvert minut på crosstraineren er lange som år og jeg synes slet ikke jeg kan komme ind i en god rytme. Jeg håber snart det vender igen.
Styrketræning går til gengæld rigtig godt i øjeblikket - det er da altid noget at den del fungerer.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.

Tilbage til "Sund og/eller slank"