Maj 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 30. maj 2018, 11:07

Nå, nu skal jeg lige have mig noget frokost, og så skal ugens første omgang træning klares! Puha, jeg frygter det bliver varmt. Men hellere nu, end sidst på dagen hvor der er mange mennesker i centeret. Jeg har i øvrigt snydt lidt, og været på vægten i dag (79,5 kg), og heldigvis har jeg ikke taget på, trods manglende fastedage i sidste uge. Håber at være tættere på 79 kg end 80 kg når ugen er slut, så er jeg glad og tilfreds. Den laveste vægt jeg havde sidste år, var 79,0 kg, så det bliver selvfølgelig rigtig fedt når jeg kommer under det. Men det satser jeg først på at nå i næste uge :)
3
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 31. maj 2018, 09:25

Ally skrev:Jeg forsøger mig igen med månedsmål frem for ugemål - og lidt mere fokus på de forskellige mål :)

- Mindst 12 x træning i FW 14 x træning i FW
- Gåture og svømning ad libitum 1 x gåtur, 2 x cykling, men ingen svømning
- Tænke positive tanker Generelt er det gået fint
- 2 x fredagssnolder (fredag den 4. maj og den fredag den 18. maj) og derudover generelt begrænse indtaget af sukker Bare nej


FW har i maj haft to forskellige challenges til deres medlemmer på app'en. Den lette challenge, hvor man skulle træne 6 gange i maj - og den svære, hvor man skulle træne 12 gange i maj. Begge challenges nail'ede jeg! :-D

Målet om at begrænse indtaget af sukker går bare ikke godt, men det har jeg talt med PT'eren om - og jeg er opsat på, at det skal ændres. Indtaget skal ganske enkelt minimeres rigtig meget; det nytter ikke, at jeg træner og samtidig snacker for meget, når jeg samtidig gerne vil ned i vægt.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 31. maj 2018, 09:51

Daine skrev:Mine mål for hele måneden er:
- gåtur på min 1 1/2 time om dagen, min 6 dage om ugen. Jeg fik vrøvl med det ene skinneben, men har så cyklet i stedet, så jeg stadig har motioneret. Typisk blev det til 9-12 km pr dag.
- min. 10.000 skridt på mine gå-dage. Det har jeg overholdt stort set alle dage, trods benvrøvl. Det er bare taget i små etaper i løbet af dagen, fremfor ved en lang gåtur.
- spise fornuftigt, ikke for store portioner, ikke for tit og huske at spise grønt. Jeg kæmpede lidt med portionsstørrelsen, men resten er gået ok.
- ingen sodavand i hverdagene (heller ikke light). Overholdt, det er meget meget begrænset hvad jeg har indtaget. Jeg er faktisk der, hvor det ikke længere er noget jeg behøver tænke over, så målet er nået :)
- minimere indtaget af søde sager, prøve at udskifte med frugt/bær/grønt Det er gået okay, den søde tand er ikke forsvundet, men jeg kan nogenlunde styre den og når jeg falder i, er det ikke med ekstrem mængder som tidligere.
- tænke positive tanker. Det er gået fint - specielt fordi vejret er så fantastisk, det booster mit humør fuldstændigt :D


Jeg er tilfreds med min maj måned, jeg har tabt mig 3,2 kg og er blevet meget bevist omkring mad og kalorier. Jeg håber jeg kan fortsætte den gode stime. Specielt er jeg tilfreds med at mit sodavandsindtag er stort set nulstillet. Jeg har måske drukket sodavand 1-2 gange, og så har det været et glas eller 2 i festligt lag. Herhjemme er det sukkerfri saftevand i det daglige og danskvand når det skal være lidt ekstra.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 31. maj 2018, 11:32

Jeg kan faktisk ikke lige huske hvad jeg vejede i starten af måneden, jeg er bare enormt glad for endelig at være under 80 kilo igen. Det betyder godt nok meget for mig mentalt. Tror jeg vil til at huske at notere hver måneds startvægt, jeg kan jo starte i morgen hvor jeg har vejedag. Træningen er gået nogenlunde ok denne måned, det gav lige lidt krise med at komme i gang igen efter jeg blev syg sidste uge, men sygdom er vist en lovlig undskyldning for at misse noget træning.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 31. maj 2018, 15:46

PT'eren aflyste vores planlagte træning i morges, men jeg trænede selv - og rapporterede tilbage til ham, da jeg var færdig :lol: Det var en god træning med fokus på ben og de lærte teknikker - og fuck, jeg svedte :love:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 31. maj 2018, 16:03

Jeg trænede med PT’eren i går og det kan mærkes i røv og baglår i dag :lol:
Vi talte en del om det med maskiner vs frivægte og aftalte, at jeg begynder at lave bare lidt mere frivægtstræning, når jeg træner alene :genert:
I dag har han så sendt mig forslag til øvelser jeg kan lave og vi har aftalt at ses igen på onsdag...uden beregning :)
Men jeg blev godt nok dårlig til sidst i går :nerve: Kombinationen af varme, høj puls og mine lunger, der pludselig synes de igen skal minde mig om at jeg har astma, gjorde mig SÅ utilpas, at jeg måtte skynde mig hjem og ligge på sofaen :tie:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 31. maj 2018, 17:01

Min Endomondo siger for maj måned: Jeg har gået/cyklet 388,75 km og brugt 1 døgn 19 timer 49 minutter og 39 sekunder på det - alt i alt :D

Det skal jeg så slå i juni :afro:
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 31. maj 2018, 17:24

Daine skrev:Min Endomondo siger for maj måned: Jeg har gået/cyklet 388,75 km og brugt 1 døgn 19 timer 49 minutter og 39 sekunder på det - alt i alt :D

Det skal jeg så slå i juni :afro:

Hvordan kan du se det samlede resultat?

EDIT: Never mind... Jeg fandt det :D
Senest rettet af Ally 31. maj 2018, 17:45, rettet i alt 1 gang.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. maj 2018, 17:29

Her går det fortsat storartet med mad og drikke!
Varmen hjælper en del, da jeg ikke har så stor appetit, som jeg plejer, men det er ikke hele forklaringen.
Jeg skriv sidst d. 23, og der havde jeg været i den gode stime i 3-4 dage, så det begynder at nærme sig to uger med sunde, regelmæssige måltider og fordøjelsesvenlige, lette og fortrinsvis hjemmelavede snacks i stedet for slik, chips, kage, osv.
På nær en enkelt dåse og et glas (begge dele ude) har jeg heller ikke rørt sukker-sodavand.

Jeg er især stolt af og glad for fremgangen, fordi perioden er faldet sammen med ugen op til min menstruation, hvor jeg plejer at sætte alle sunde vaner over styr. Det er ikke sket denne gang, og det har ikke engang været (særlig) svært. Jeg tror som sagt, at det er blodsukkeret, der gør forskellen.

Gåture, udover de vanlige 2 x 1 km mellem togstationen og mit arbejde, bliver det ikke rigtig til pga. varme i dagtimerne og træthed om aftenen, men det hænger jeg mig ikke i. Det bliver anderledes på den anden side af min klasses to mundtlige prøver.

Jeg vejer mig sjældent, men nu prøvede jeg lige af nysgerrighed, og to kg. er væk.
4
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 31. maj 2018, 17:31

DSC, hvad spiser du i stedet for slik, chips, kage osv.?
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. maj 2018, 17:49

Ally skrev:DSC, hvad spiser du i stedet for slik, chips, kage osv.?


Jeg har ikke spist det hele på to uger, overhovedet!, men her er lidt forskelligt.
Der er i alle tilfælde tale om afmålte portioner.

- Majskiks eller knækbrød med peanutbutter og banan
- Chia-chokoladebudding
- Bananpandekager med blåbær og yoghurt
- Rosé spritz (1 dl. rosé med tonic light, mosede jordbær og citronsaft)
- Easis-isbar
- Knækbrød med pebersmøreost, hamburgerryg (Nettos økologiske i skiver er SÅ god!) og agurkeskiver
- Smothie med bl.a. frugt og spinat (men ikke juice)
- Æg i forskellige afskygninger
- Knækbrød med et tyndt lag Easis-"Nutella"
- Frosne vindruer
- Jordbær!
- Hjemmelavede ispinde med iste uden sukker (laver jeg også selv), frugt og lidt ahornsirup
- Sukkerfri is i et glas med appelsin light-sodavand
- Sorbet lavet af frossen frugt, som blendes sammen med en lille smule juice.

Jeg synes, Youtube bugner af gode ideer.

Jeg har ellers altid skyet sukkerfri produkter som pesten og kommer aldrig til at spise dem som en del af mine måltider, men som små snacks har jeg fundet ud af, at de fungerer godt til mig, fordi min mave kan fordøje dem (i hvert fald dem fra Easis), og de ikke piller ved mit blodsukker.
2
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 31. maj 2018, 20:51

Jeg er meget tilfreds med min maj måned.
Jeg har tabt 5 kg og jeg har fået trænet 2 gange alle uger.
Min kost har været særdeles fornuftig hele vejen igennem og jeg har ikke rigtig haft de store kriser.
Så nu skal jeg bare fortsætte på samme måde i juni
3
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. jun 2018, 05:41

Jeg spiste tidlig aftensmad i går, så jeg var usædvanlig sulten her til morgen og oveni det lækkersulten.
Jeg spurte derfor to stykker knækbrød med henholdsvis 'Nutella' og jordbærskiver og peanutbutter og banan, og det virkede tilsyneladende.
Jeg blev i hvert fald ikke fristet af 7-11s slagtilbud på donuts til en femmer, som endda var rykket ud af butikken.
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"