Maj 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4060

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 23. maj 2018, 10:56

Jeg tog i FW tidligt i morges inden jeg skulle være censor i dansk. Nu er jeg dog hjemme; stener Debatten, TV og forbereder mig samtidigt til undervisning i morgen. Det er nu rart med nogle nemme dage - bare engang imellem...

Jeg ejer ingen vægt - og heldigvis for det - så jeg vejer mig, efter aftale med PT'eren, i FW. Det er en måneds tid siden sidste vejning; vægten var steget, men fedtprocenten var faldet og muskelmassen steget. Ikke meget, men lidt - og det er fint for mig og blot med til at motivere mig.
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 16339
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 2099
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 22763

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 23. maj 2018, 17:19

Kloge hoveder herinde, jeg bar et spørgsmål omkring kalorieindtag: Når jeg en dag som i dag spiser 1200 kalorier, og ved en lang cykeltur har forbrændt omkring 450 kalorier. Skal jeg så spise mere end de 1200 pga det?
Jeg kan se at lifesum lægger det til det daglige indtag, når jeg taster motion ind. Men jeg vil jo gerne tabe mig ... samtidig vil jeg heller ikke risikere at spise for lidt hver dag, så mister jeg jo energien på et tidspunkt. Pt kan jeg godt klare det, men hvad er ‘korrekt’ at gøre?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4060

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 23. maj 2018, 17:26

^ De dage, hvor jeg har trænet i FW, kan jeg godt være ekstra sulten og bruger nogle, men ikke alle, af de forbrændte kalorier på mad. Har jeg "kun" lavet let motion, spiser jeg ikke de ekstra kalorier - idet jeg jo netop gerne vil tabe mig.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
pige1987
Indlæg: 672
Tilmeldt: 18. dec 2015, 13:14
Kort karma: 23
Geografisk sted: KBH
Likede indlæg: 310

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf pige1987 » 23. maj 2018, 19:45

Daine skrev:Kloge hoveder herinde, jeg bar et spørgsmål omkring kalorieindtag: Når jeg en dag som i dag spiser 1200 kalorier, og ved en lang cykeltur har forbrændt omkring 450 kalorier. Skal jeg så spise mere end de 1200 pga det?
Jeg kan se at lifesum lægger det til det daglige indtag, når jeg taster motion ind. Men jeg vil jo gerne tabe mig ... samtidig vil jeg heller ikke risikere at spise for lidt hver dag, så mister jeg jo energien på et tidspunkt. Pt kan jeg godt klare det, men hvad er ‘korrekt’ at gøre?


Jeg ville spise lidt ekstra da 1200 er meget lidt i forvejen. Lidt ekstra proteiner og lidt kulhydrater.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 16339
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 2099
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 22763

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 23. maj 2018, 19:47

Tak :gogo:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
pige1987
Indlæg: 672
Tilmeldt: 18. dec 2015, 13:14
Kort karma: 23
Geografisk sted: KBH
Likede indlæg: 310

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf pige1987 » 23. maj 2018, 19:54

Daine skrev:Tak :gogo:


Jeg tænker at hvis du synes dit vægttab begynder at gå lidt i stå trods så lavt kalorieindtag, kan det godt sætte lidt gang i forbrændingen at man faktisk spiser lidt ekstra selvom man synes det virker ulogisk.
En dage engang imellem hvor man lige få lidt ekstra god sund mad uden at decideret at overspise. :)
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 16339
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 2099
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 22763

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 23. maj 2018, 20:07

pige1987 skrev:
Daine skrev:Tak :gogo:


Jeg tænker at hvis du synes dit vægttab begynder at gå lidt i stå trods så lavt kalorieindtag, kan det godt sætte lidt gang i forbrændingen at man faktisk spiser lidt ekstra selvom man synes det virker ulogisk.
En dage engang imellem hvor man lige få lidt ekstra god sund mad uden at decideret at overspise. :)

Jeg vil prøve en 5 dages ordning, hvor jeg spiser lidt men godt, og så to dage hvor jeg kan spise mere uden dårlig samvittighed. Jeg er i gang med at teste hvad jeg kan “holde” til, så det bliver tilrettet løbende :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
pige1987
Indlæg: 672
Tilmeldt: 18. dec 2015, 13:14
Kort karma: 23
Geografisk sted: KBH
Likede indlæg: 310

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf pige1987 » 23. maj 2018, 20:20

Daine skrev:
pige1987 skrev:
Daine skrev:Tak :gogo:


Jeg tænker at hvis du synes dit vægttab begynder at gå lidt i stå trods så lavt kalorieindtag, kan det godt sætte lidt gang i forbrændingen at man faktisk spiser lidt ekstra selvom man synes det virker ulogisk.
En dage engang imellem hvor man lige få lidt ekstra god sund mad uden at decideret at overspise. :)

Jeg vil prøve en 5 dages ordning, hvor jeg spiser lidt men godt, og så to dage hvor jeg kan spise mere uden dårlig samvittighed. Jeg er i gang med at teste hvad jeg kan “holde” til, så det bliver tilrettet løbende :)


Det lyder som en rigtig god løsning. :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 27926

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. maj 2018, 20:36

Jeg har ikke skrevet i tråden længe, men det går godt, og jeg tror, jeg er ved at knække koden mht. den rigtige mad og drikke for mig og vaner, der øger velvære og energi.

- Indkøb af de rigtige råvarer, dvs. noget, min mave har det godt med og som kan indgå i flere forskellige nemme retter

- Ingen madplan. Planlægning er fint, men det skal være af råvarer og ikke retter og menuer, da det giver dårlig samvittighed, når dagsformen og lysten ikke passer til.

- Tre måltider om dagen, der mætter ordentlig og holder blodsukkeret stabilt.

- Snacks er ren - snacking. Det er helt ok, men mellemmåltider er ikke en del af den normale ernæring.

- Afslapning om eftermiddagen og huslige pligter og gåture om aftenen

- 3 halvliters sodavand om ugen forøger livskvaliteten uden at genere andre steder :D
0
Jadajada
Indlæg: 218
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 40
Likede indlæg: 718

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Jadajada » 23. maj 2018, 21:04

Jeg skal til liiiige at stramme lidt op.

Tog en omvej hjem fra jobbet i dag - det blev til ca. 60km på racercykel.
Da jeg kom hjem købte jeg en 6-pack cola - totalt uden for den aftale jeg har lavet med mig selv.

I resten af denne uge vil jeg:
- cykle mountainbike torsdag og fredag. Og bestræbe mig på at nå en tur på søndag.
- Kun drikke sodavand på lørdag hvor der er stort kalas v. svigermor.
- spise sundere og mindre portioner.

Sæt i værk! :-)
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4060

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 24. maj 2018, 18:20

Jeg er freakin' stolt af mig selv! :rock: Jeg trænede med PT'eren i dag og når vi træner sammen, er det som regel ben, der står for skud. I dag squattede jeg to sæt á 8 reps med 60 kg, split squats med 20 kg vægtstang og afslutningsvis løb jeg fire runder med Prowleren - to af dem med PT'eren :-D

Derudover tog vi en snak om min kost. Han følger mig jo på den mad-app, jeg bruger, og han noteret sig, at jeg snackede lidt for meget. Generelt var maden fin, men fokus skulle være at mindske snackeriet. Derudover aftalte vi, at der i vores nye forløb - ja, jeg har netop forlænget mit forløb med ham - også skulle være fokus på vægttab.
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4060

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 27. maj 2018, 19:46

Ugens fjerde træning kom i hus i formiddag - og derudover er det gået rigtig fint med kosten; ingen unødvendige snacks :)
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pityt
Indlæg: 2226
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 425
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 4253

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 28. maj 2018, 09:26

Til trods for tankemylder og manglende motivation fik jeg faktisk trænet ret okay i dag, men jeg fik kvalme undervejs (det sker indimellem) og måtte holde lidt længere pauser mellem sættene :gruble:
Jeg kæmper stadig med appetitten, så i denne uge er mit mål, at jeg skal leve af andet end kun vanilleskyr og proteinbarer i hverdagene :genert:
På onsdag har jeg en aftale med min PT :banan:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Ava
Indlæg: 72
Tilmeldt: 23. mar 2018, 10:30
Kort karma: 20
Likede indlæg: 180

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ava » 28. maj 2018, 10:04

Daine skrev:Kloge hoveder herinde, jeg bar et spørgsmål omkring kalorieindtag: Når jeg en dag som i dag spiser 1200 kalorier, og ved en lang cykeltur har forbrændt omkring 450 kalorier. Skal jeg så spise mere end de 1200 pga det?
Jeg kan se at lifesum lægger det til det daglige indtag, når jeg taster motion ind. Men jeg vil jo gerne tabe mig ... samtidig vil jeg heller ikke risikere at spise for lidt hver dag, så mister jeg jo energien på et tidspunkt. Pt kan jeg godt klare det, men hvad er ‘korrekt’ at gøre?


1200 kcal om dagen er dælme ikke ret meget. Det er jo nærmest kun til at holde dit basalstofskifte igang.
Prøv at kigge lidt på http://www.fitnessformlen.dk/hvor-mange ... e-dagligt/
eller google lidt rundt.
Der er masser af interessante sider, man skal dog selvfølgelig også huske at bruge sin sunde fornuft.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 16339
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 2099
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 22763

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 28. maj 2018, 13:29

Ava skrev:
Daine skrev:Kloge hoveder herinde, jeg bar et spørgsmål omkring kalorieindtag: Når jeg en dag som i dag spiser 1200 kalorier, og ved en lang cykeltur har forbrændt omkring 450 kalorier. Skal jeg så spise mere end de 1200 pga det?
Jeg kan se at lifesum lægger det til det daglige indtag, når jeg taster motion ind. Men jeg vil jo gerne tabe mig ... samtidig vil jeg heller ikke risikere at spise for lidt hver dag, så mister jeg jo energien på et tidspunkt. Pt kan jeg godt klare det, men hvad er ‘korrekt’ at gøre?


1200 kcal om dagen er dælme ikke ret meget. Det er jo nærmest kun til at holde dit basalstofskifte igang.
Prøv at kigge lidt på http://www.fitnessformlen.dk/hvor-mange ... e-dagligt/
eller google lidt rundt.
Der er masser af interessante sider, man skal dog selvfølgelig også huske at bruge sin sunde fornuft.

Jeg er nødt til at kickstarte mit vægttab ellers mister jeg modet, jeg skal kunne se resultater nogenlunde hurtigt. Ikke som i at tabe 2-3 kg om ugen, men et kilo eller lidt derunder er målet her i starten. Og så er jeg stadig ved at finde ud af, hvad der virker for mig, så det kan nemt være jeg er nødt til at skrue op for kalorierne for at få det optimale ud af det :)
Men jeg render rundt med ca 20 kg for meget, så der er noget af tage af. Men jeg er også obs på, at spiser jeg for lidt modarbejder kroppen mig ved at holde på det den har, det er jo heller ikke meningen :D
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Tilbage til "Sund og/eller slank"