Maj 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Kort karma: 437
Likede indlæg: 3713

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 31. maj 2018, 17:24

Daine skrev:Min Endomondo siger for maj måned: Jeg har gået/cyklet 388,75 km og brugt 1 døgn 19 timer 49 minutter og 39 sekunder på det - alt i alt :D

Det skal jeg så slå i juni :afro:

Hvordan kan du se det samlede resultat?

EDIT: Never mind... Jeg fandt det :D
Senest rettet af Ally 31. maj 2018, 17:45, rettet i alt 1 gang.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1479
Likede indlæg: 26700

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. maj 2018, 17:29

Her går det fortsat storartet med mad og drikke!
Varmen hjælper en del, da jeg ikke har så stor appetit, som jeg plejer, men det er ikke hele forklaringen.
Jeg skriv sidst d. 23, og der havde jeg været i den gode stime i 3-4 dage, så det begynder at nærme sig to uger med sunde, regelmæssige måltider og fordøjelsesvenlige, lette og fortrinsvis hjemmelavede snacks i stedet for slik, chips, kage, osv.
På nær en enkelt dåse og et glas (begge dele ude) har jeg heller ikke rørt sukker-sodavand.

Jeg er især stolt af og glad for fremgangen, fordi perioden er faldet sammen med ugen op til min menstruation, hvor jeg plejer at sætte alle sunde vaner over styr. Det er ikke sket denne gang, og det har ikke engang været (særlig) svært. Jeg tror som sagt, at det er blodsukkeret, der gør forskellen.

Gåture, udover de vanlige 2 x 1 km mellem togstationen og mit arbejde, bliver det ikke rigtig til pga. varme i dagtimerne og træthed om aftenen, men det hænger jeg mig ikke i. Det bliver anderledes på den anden side af min klasses to mundtlige prøver.

Jeg vejer mig sjældent, men nu prøvede jeg lige af nysgerrighed, og to kg. er væk.
4
- nu med røvlågeugle :lun:
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 437
Likede indlæg: 3713

Indlægaf Ally » 31. maj 2018, 17:31

DSC, hvad spiser du i stedet for slik, chips, kage osv.?
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. maj 2018, 17:49

Ally skrev:DSC, hvad spiser du i stedet for slik, chips, kage osv.?

Jeg har ikke spist det hele på to uger, overhovedet!, men her er lidt forskelligt.
Der er i alle tilfælde tale om afmålte portioner.

- Majskiks eller knækbrød med peanutbutter og banan
- Chia-chokoladebudding
- Bananpandekager med blåbær og yoghurt
- Rosé spritz (1 dl. rosé med tonic light, mosede jordbær og citronsaft)
- Easis-isbar
- Knækbrød med pebersmøreost, hamburgerryg (Nettos økologiske i skiver er SÅ god!) og agurkeskiver
- Smothie med bl.a. frugt og spinat (men ikke juice)
- Æg i forskellige afskygninger
- Knækbrød med et tyndt lag Easis-"Nutella"
- Frosne vindruer
- Jordbær!
- Hjemmelavede ispinde med iste uden sukker (laver jeg også selv), frugt og lidt ahornsirup
- Sukkerfri is i et glas med appelsin light-sodavand
- Sorbet lavet af frossen frugt, som blendes sammen med en lille smule juice.

Jeg synes, Youtube bugner af gode ideer.

Jeg har ellers altid skyet sukkerfri produkter som pesten og kommer aldrig til at spise dem som en del af mine måltider, men som små snacks har jeg fundet ud af, at de fungerer godt til mig, fordi min mave kan fordøje dem (i hvert fald dem fra Easis), og de ikke piller ved mit blodsukker.
2
Patience
Kort karma: 45
Likede indlæg: 1120

Indlægaf Patience » 31. maj 2018, 20:51

Jeg er meget tilfreds med min maj måned.
Jeg har tabt 5 kg og jeg har fået trænet 2 gange alle uger.
Min kost har været særdeles fornuftig hele vejen igennem og jeg har ikke rigtig haft de store kriser.
Så nu skal jeg bare fortsætte på samme måde i juni
5
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. jun 2018, 05:41

Jeg spiste tidlig aftensmad i går, så jeg var usædvanlig sulten her til morgen og oveni det lækkersulten.
Jeg spurte derfor to stykker knækbrød med henholdsvis 'Nutella' og jordbærskiver og peanutbutter og banan, og det virkede tilsyneladende.
Jeg blev i hvert fald ikke fristet af 7-11s slagtilbud på donuts til en femmer, som endda var rykket ud af butikken.
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"