Juni 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Pityt
Indlæg: 2143
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 412
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 3970

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 20. jun 2018, 10:44

Onsdagstræning overstået...og mine ben ryster :lol:
3
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 2819
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 256
Likede indlæg: 4913

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 20. jun 2018, 13:09

Jeg fik trænet i dag :D I denne uge har jeg øget antallet af gentagelser. Jeg startede med 3x10 gentagelser, og i dag tog jeg 3x12. Det kan altså også mærkes, især i armene :genert: :lol2:

Min plan er at køre 14 dage af gangen. Og når jeg når 3x14 gentagelser, så vil jeg øge vægten, og så starte med 3x10 gentagelser igen. Lyder det ikke meget fornuftigt? Mener det er den tilgang jeg lærte for maaange år siden.
0
Brugeravatar
Pityt
Indlæg: 2143
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 412
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 3970

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 20. jun 2018, 13:44

Tilly skrev:Jeg fik trænet i dag :D I denne uge har jeg øget antallet af gentagelser. Jeg startede med 3x10 gentagelser, og i dag tog jeg 3x12. Det kan altså også mærkes, især i armene :genert: :lol2:

Min plan er at køre 14 dage af gangen. Og når jeg når 3x14 gentagelser, så vil jeg øge vægten, og så starte med 3x10 gentagelser igen. Lyder det ikke meget fornuftigt? Mener det er den tilgang jeg lærte for maaange år siden.

Min PT siger, at det er bedre at øge vægt eller antallet af sæt i stedet for antallet af gentagelser. Men jeg synes, at din måde lyder ret fornuftig. Problemet (som jeg forstår det) opstår først, hvis man udelukkende øger antallet af gentagelser og så bare kører med samme vægt måned efter måned.
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3775

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 21. jun 2018, 10:37

Jeg trænede med PT'eren i morges og der stod dødløft på programmet. Jeg er så glad for ham og hans tro på mig, hvorfor jeg naturligvis igen-igen skulle slå egen rekord. I morges blev det til 2 sæt á 6 reps med 80 kg. :8: :-D Det havde jeg ikke troet og selv om, at det var f*cking hårdt, var det jo vildt fedt!
6
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3775

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 21. jun 2018, 15:28

Som om det ikke var nok at træne ben i FW i morges, så er jeg næsten lige kommet hjem fra en gåtur. Musik i ørene og 5 km. på en time :gogo:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 11880
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 1535
Likede indlæg: 27284

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. jun 2018, 18:40

Maden har godt nok ikke været fantastisk i denne uge :rulle: Især i dag, hvor jeg drak en dåse sukker-sodavand og spiste chips med løggranulat, fordi jeg var blevet lokket til at se fodbold på arbejdet, fik jeg virkelig en tur tilbage til sviende mavesæk, oppustethed og en "sult", der egentlig hverken er behov eller nydelse og som derfor ikke kan tilfredsstilles. Simpelthen bare dumt gjort.

Nå, men en gåtur, hvor jeg på vejen formåede at handle ind til Skt. Hans uden svinkeærinder, og lækker og ordentlig aftensmad har heldigvis hjulpet på ubehaget, og jeg må bare sige, at det her gider jeg sgu ikke. Det har jeg haft det alt for godt til den sidste måned.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 11880
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 1535
Likede indlæg: 27284

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. jun 2018, 18:47

Jeg har forresten i dag erfaret, at man kan tilberede laksestykker i mikroovnen :ticks:
Nemt, (MEGET) hurtigt og uden stegefedteri.
Aftenens variant med limesaft, citronskal, en smule smørbart og salt og peber var aldeles fremragende!
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 2819
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 256
Likede indlæg: 4913

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 21. jun 2018, 19:59

DetSorteCirkus skrev:Jeg har forresten i dag erfaret, at man kan tilberede laksestykker i mikroovnen :ticks:
Nemt, (MEGET) hurtigt og uden stegefedteri.
Aftenens variant med limesaft, citronskal, en smule smørbart og salt og peber var aldeles fremragende!

Hvor lang tid skal sådan et laksestykke så have i mikroovnen? Det lyder da både nemt og lækkert :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 11880
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 1535
Likede indlæg: 27284

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. jun 2018, 20:28

Tilly skrev:Hvor lang tid skal sådan et laksestykke så have i mikroovnen? Det lyder da både nemt og lækkert :)


Jeg gav det vist 2 x 2 minutter på højeste styrke. Det var i øvrigt ikke frossent.
Næste gang bliver det bare 3-4 minutter ud i en køre, men i dag ville jeg lige tage et tjek undervejs :)

Jeg synes, det blev meget bedre, end når jeg har tilberedt laks i almindelig ovn.
2
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 2819
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 256
Likede indlæg: 4913

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 22. jun 2018, 07:25

Ahr men for pokker, jeg har taget på igen i denne uge :nej: :boo:

Men jeg tror godt jeg ved hvor det går galt, jeg sløser med kalorietællingen, så det er jeg nødt til at blive bedre til igen. Havde bare håbet at det var nok at overholde mine to fastedage, men det er det jo helt tydeligvis ikke.

Til gengæld så går det overordnet godt med træningen. Jeg man se og mærke at konditionen bliver bedre og at jeg bliver stærkere. Ex startede jeg på styrken 5,5 på romaskinen i starten af året, og nu er jeg på maks (10), så det er jo et meget håndgribeligt bevis på at der er sket en udvikling.

Jeg ville ønske at jeg havde taget mål på min krop i starten af året, for jeg kan jo mærke at der bliver mere plads i en del af mit tøj. Så det kunne være interessant at vide hvor mange cm jeg har smidt.
2
Brugeravatar
Pityt
Indlæg: 2143
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 412
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 3970

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 22. jun 2018, 11:05

Hmmm :gruble: Jeg synes ikke rigtigt, at min træning kører super for tiden. Jeg er dårlig til at presse mig selv og jeg synes egentlig ikke, at der sker de store fremskridt. Det er lidt demotiverende :(

Oveni får min venstre skulder det værre og værre, hvilket betyder, at der er ting jeg ikke kan lave. Jeg har fået en tid hos min kiropraktor senere i dag,- jeg håber, at han kan løsne lidt i nakke/skulder-området :kryds:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 2819
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 256
Likede indlæg: 4913

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 23. jun 2018, 22:26

Jeg har trænet både i dag og i går. Kan godt mærke at det måske var lidt for meget, når jeg ikke normalt træner to dage i træk. Min venstre bicep kramper lidt, og det gør sgu nas. Men jeg ville bare træne 3 gange i denne uge, for sidste uge blev det kun til to gange. Så takket være min stædighed sidder jeg nu og ømmer mig :lol: Oh well.

Kan forresten også mærke et andet tegn på udvikling ift min træning. Og det er at jeg ikke har lyst til at undvære det når jeg skal på ferie. Så jeg har lige tjekket det hotel jeg skal bo på, når jeg skal på ferie i Spanien i juli. Og hotellet har da et lille træningslokale. Så jeg pakker træningstøjet når jeg skal på ferie. Måske det ender med at jeg slet ikke bruger det, men bare det at jeg har tanken om, at jeg gerne vil træne på min ferie er tegn på personlig udvikling for mig. Og det synes jeg er fedt. Selvom jeg dybest set stadig hader motion :lol: Men jeg er begyndt at holde af det, som det gør ved min krop og generelle velvære.
6
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3775

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 24. jun 2018, 19:45

I to uger har jeg trænet efter ny træningsplan, der byder på 6 ugentlige træningssessions i FW. Det kræver stadig tilvænning, men jeg synes så småt at kunne mærke, at kroppen er ved at vænne sig til de mange træninger - dét er dejligt :-D
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 2819
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 256
Likede indlæg: 4913

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 24. jun 2018, 19:57

Ally skrev:I to uger har jeg trænet efter ny træningsplan, der byder på 6 ugentlige træningssessions i FW. Det kræver stadig tilvænning, men jeg synes så småt at kunne mærke, at kroppen er ved at vænne sig til de mange træninger - dét er dejligt :-D

Jeg er godt nok imponeret over at du træner så mange gange ugentligt. Har du et bestemt mål med træningen siden du træner så intensivt? :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 11880
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 1535
Likede indlæg: 27284

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jun 2018, 20:23

Efter en uge, der bare blev ved med at være helt knold og tot ift. mad, så jeg mig i dag nødsaget til at lave en madplan for den kommende.

Jeg startede med at markere alle de måltider, jeg ikke selv skal lave, og det er godt nok mange! Ugen byder nemlig på to censorfrokoster, dimission med snacks og efterfølgende fællesspisning for deltagende lærere, et restaurantbesøg og endelig sommerfest på arbejdet, der allerede starter over middag. Kort sagt vil der blive masser af fristelser, og da jeg virkelig ikke har lyst til at blive utilpas undervejs (bortset fra fredagsfugl :-D) og i øvrigt er præmenstruel, er det ekstra vigtigt med masser af sund og mættende mad rundt omkring alle de grå felter.
Jeg har her til aften meal prep'et morgenmaden og lavet ratatuille med quinoa, så det er lige til at varme op i morgen og overmorgen.

Jeg fik leveret varer fra Nemlig for en uge siden, og der er stadig som planlagt en masse råvarer tilbage. En del frugt og grønt havde dog brug for en hjælpende hånd for ikke at blive overmoden, så også af den grund var det nødvendigt med nogle forberedelser. Jeg har blendet bananer til mos og frosset det ned i små poser, så det kan bruges som sødemiddel i mine overnight oats. De tørre ingredienser er ligeledes blevet portionspakket, så jeg ikke behøver hive de samme 5-6 bøtter frem hver aften, men bare kan nøjes med at blande diverse gryn, frø og kerner med græsk yoghurt og optøet banan.

Fredagens noget frelste snack (bønnesalat) skyldes, at der reelt er tale om en lille frokost, jeg kan spise mellem morgenmad og fest.

Screenshot 2018-06-24 at 22.03.20.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"