Juni 2018 - Fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 31. maj 2018, 07:34

Her er tråden for juni 2018 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 31. maj 2018, 07:45

Jeg vil også gerne være med igen! Maj blev en okay måned og jeg vil gerne fortsætte den gode stime :)

Mine mål for hele måneden er:
- cykelture min. 5 dage om ugen, min. 8 km pr. gang - gerne mere!
- gåtur på min 1 time de dage jeg ikke cykler. Hvis benene kan klare det, så også gerne gåture på mine cykeldage, så der bliver ekstra motion.
- kalorietælling af måltider og snacks. Finde den gyldne middelvej, så jeg taber mig, men ikke sulter.
- spise mere grønt og mere protein.
- minimere indtaget af søde sager.
- tænke positive tanker.

Vægt 1/4: 91,3
Vægt 1/5: 88,4
Vægt 1/6: 85,1

Ønskevægt 1/7: 81
Senest rettet af Daine 1. jun 2018, 05:43, rettet i alt 1 gang.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 31. maj 2018, 09:36

Træningsmæssigt er jeg ret godt tilfreds med resultatet for maj - 14 x træning i FW - så jeg burde satse på det samme eller mere i juni :P

Én ting er dog sikker; indtaget af sukker i form af kage, slik, is og chips skal i dén grad begrænses, da fokus - udover træning - skal være på vægttab.


Juni-målene er derfor:
* Minimum 14 x træning i FW
* Gåture, svømning og cykelture ad libitum
* Positive tanker i al almindelighed
* Fokus på vægttab - derfor skal jeg fortsat logge mad på MyFitnessPal
* Begrænse indtaget af sukker i form af slik, kage, is og chips
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 1. jun 2018, 07:02

Sidste fredag sprang jeg vejningen over, så dagens resultat er for 14 dage: minus 0,8 kg :banan:

Dvs jeg nu er på 79,1 kg, og dermed meget tæt på at slå min "bundrekord" fra sidste år på 79,0 kg. Så jeg glæder mig til næste fredag, hvor jeg bestemt regner med at nå under :D
2
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 1. jun 2018, 07:55

Og her kommer lige nogle mål for juni måned:

- 12 x træning
- 2 fastedage ugentligt
- Mindst 2 gåture ugentligt
- Tælle kalorier hver dag
- Kun drikke cola i weekenderne
- Begræns indtag af slik og chokolade, ideelt kun 1-2 dage om ugen, hvor jeg må få afmålte mængder
- målvægt 77,5 kg (startvægt 79,1 kg)
1
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 1. jun 2018, 10:37

Ugens (meget svedige!) sidste træning overstået. Jeg har fundet ud af, at hvis jeg tager derop omkring 10.30-11.00 er der ikke ret mange mennesker :gogo:

Mine mål for juni er mere eller mindre de samme som for maj,- træne 3 gange om ugen, blive bedre til frivægtsøvelser frem for at “gemme mig” i maskinerne og have fokus på at få nok at spise.
4
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 1. jun 2018, 12:31

Jeg er med igen her i juni.
Mine mål er næsten som i Maj dog har jeg "fritaget" mig selv for krav om hjemmetræning. Jeg har rigtig meget arbejde om sommeren og jeg kan mærke det stresser mig for meget at skulle presse træning ind hver dag.
Så træning i FW mindst 2 gange pr uge og træning med diverse øvelser hjemme de dage der er overskud til det.
Kost: 1300 kcal 6 dage om ugen og en ugentlig fridag.

Håber jeg kan tabe mindst 2 kg i juni og meget gerne mere.
Startvægt : 83,7 kg
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 1. jun 2018, 15:17

Jeg har arbejdet hjemme i dag og omkring middag fik jeg lyst til at tage i FW, så det gjorde jeg. Det blev til cardio i dag; 5,5 km. på kondicykel og 3,5 km. på crosstraineren. Fuck, jeg svedte :love:

Efter træning fik jeg købt lidt ind og shoppet et par bukser samt sandaler. Inden længe skal jeg hente pigerne; tænker, vi skal til Open by Night i byen og købe pizzaer hos favorit-pizzapusheren - måske finde en plads i græsset ved åen...
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 2. jun 2018, 07:57

Nå, men jeg startede så juni med at skide højt og flot på kalorietælling og portionsbegrænsninger :D Jeg spiste god mad til både frokost og aften, og endte også med at købe en drink (jeg drikker sjældent alkohol), men Open By Night og godt vejr indbød til det - og jeg nød det i fulde drag :blush2:

I dag er det så op på hesten igen, jeg har lige cyklet 15,54 km (ny distancerekord for mig) og det var awesome i det lækre vejr. Nu skal jeg lige skylles af, og så står den vidst på terrasseafslapning resten af dagen, de melder omkring 30 grader, hvilket i mit hood betyder omkring 33 grader :love:
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. jun 2018, 08:18

Ally skrev:TAG


Apropos snacks.

Her ses en portion af den chia-banan/chokoladebudding, som mine forældre og jeg fik til dessert i går.
Den var virkelig lækker, og da der bagefter kom slik på bordet, kunne jeg kun lige klemme et stykke ned.
Rigtig godt alternativ til chokolademouse og -is.
Jeg pyntede med jordbær, kokosflager og tørrede gojibær.

Til en portion skal du blende:
1 moden banan
½ dl. mælk (jeg brugte skummet)
1 spsk. chiafrø
2 tsk. kakaopulver (helt almindelige bagekakao uden tilsat sukker)

I nogle opskrifter står der, at man bare kan mose bananen, men det vil ikke give samme bløde dessertkonsistens.
Jeg brugte mine forældres minihakker, så jeg slap for at hive den store blender frem. Det fungerede perfekt.

Stilles i køleskabet min. 4 timer før servering, gerne tidligere. Vores stod koldt (anrettet i portionsglas) i 6-7 timer.

34284618_10154788325147185_6850408129142718464_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. jun 2018, 11:08

Jeg har egentlig bare tre månedsmål:

- Fortsætte med maden og valg af drikkevarer som det har kørt den sidste halvdel af maj
- Drikke mere væske af hensyn til varmen
- Ingen fokus på bevægelse så længe det er så varmt

Og så skal jeg videre med min store oprydning. På tirsdag skulle jeg gerne kunne sætte en masse bokse med sorteret dit og dat på loftet, og så må der komme orden på rummet deroppe, når det igen bliver til at opholde sig lige under taget. Der er ikke lys i mit loftrum, så jeg kan ikke gå derop om aftenen, når det bliver køligere.
0
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 3. jun 2018, 14:50

Månedens gæst vil gerne være med i næste uge :D

Mål, uge 2:
  • 3.500 kcalforbrug per dag (ifølge fitbiten)
  • 7 x holdtræning
  • 2 x svømning
  • 3 x 15 min med coreøvelser
  • 1 x lang løbetur (20 km)
1
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 4. jun 2018, 05:23

Vejedag.
Vægten stod på 83,0 til morgen så jeg har tabt 700 g i denne uge. Det er jeg rigtig godt tilfreds med.
Denne uge står på hygge med min kæreste i dag, hvor jeg har lovet ham at lave stegt flæsk med persillesovs og nye kartofler. Og så har vi planlagt drinks på terrassen. Det er fint det er min fridag.
Men denne uge byder så også på koncert på onsdag. Jeg skal afsted med min veninde og vi har aftalt at starte med en god brunch. Vi kommer til you at være afsted hele dagen uden mulighed for at få noget at spise - vi skal stå forrest - så jeg håber det går med brunch og natmad hos hende efter koncerten.
Det skal det i hvert tilfælde - det er en meget særlig koncert så der må vægttab lige træde i baggrunden et øjeblik. Desuden forbrænder man vel trods alt også en del ved at hoppe og te sig tosset i 2-3 timer :rock:
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7395

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf bluetof1 » 4. jun 2018, 17:35

Jeg vil også gerne være med :)

Jeg vil gerne
Tabe 4 kg. i denne måned
Motionere mere (gåture/ride/hvad som helst, der giver bevægelse)
Drikke mere vand
Få styr på mine spisevaner igen med mere protein og grønt
2
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 4. jun 2018, 18:55

Patience skrev:Vejedag.
Vægten stod på 83,0 til morgen så jeg har tabt 700 g i denne uge. Det er jeg rigtig godt tilfreds med.
Denne uge står på hygge med min kæreste i dag, hvor jeg har lovet ham at lave stegt flæsk med persillesovs og nye kartofler. Og så har vi planlagt drinks på terrassen. Det er fint det er min fridag.
Men denne uge byder så også på koncert på onsdag. Jeg skal afsted med min veninde og vi har aftalt at starte med en god brunch. Vi kommer til you at være afsted hele dagen uden mulighed for at få noget at spise - vi skal stå forrest - så jeg håber det går med brunch og natmad hos hende efter koncerten.
Det skal det i hvert tilfælde - det er en meget særlig koncert så der må vægttab lige træde i baggrunden et øjeblik. Desuden forbrænder man vel trods alt også en del ved at hoppe og te sig tosset i 2-3 timer :rock:

Jeg vil faktisk sige: sørg for at spise godt til brunchen! Hvis I ikke får andet mad før sent på aftenen, så kan I/du roligt spise dig godt mæt. Det ville være pisseærgerligt, hvis du blev dårlig under koncerten pga sult - og husk at drikke masser af vand :D

God koncert! :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Sund og/eller slank"