Juni 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 25. jun 2018, 06:26

Tilly skrev:Jeg er godt nok imponeret over at du træner så mange gange ugentligt. Har du et bestemt mål med træningen siden du træner så intensivt? :)
I starten af PT-forløbet var målet at blive mere sikker i de forskellige styrkeøvelser (jeg træner helst med frivægte) og blive stærkere, og dét har jeg helt klart nået. Efter jeg forlængede PT-forløbet er målet at fortsætte med at blive stærkere og træne med mere og mere vægt i øvelserne, men fokus er også på vægttab. Dog synes jeg, at det er svært, meget svært, for tiden. Jeg ved ikke helt hvorfor. Iflg. PT'eren er mine måltider fine, men jeg snacker (stadig) for meget.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 25. jun 2018, 22:01

Ally skrev:
Tilly skrev:Jeg er godt nok imponeret over at du træner så mange gange ugentligt. Har du et bestemt mål med træningen siden du træner så intensivt? :)
I starten af PT-forløbet var målet at blive mere sikker i de forskellige styrkeøvelser (jeg træner helst med frivægte) og blive stærkere, og dét har jeg helt klart nået. Efter jeg forlængede PT-forløbet er målet at fortsætte med at blive stærkere og træne med mere og mere vægt i øvelserne, men fokus er også på vægttab. Dog synes jeg, at det er svært, meget svært, for tiden. Jeg ved ikke helt hvorfor. Iflg. PT'eren er mine måltider fine, men jeg snacker (stadig) for meget.


Har du prøvet intermittent fasting? Det hjalp mig med at smide det sidste i efteråret. Det kan være svært at starte med, men man lærer det hurtigt. Plus man undgår at snacke om aftenen.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 26. jun 2018, 05:41

HappyHippo skrev:Har du prøvet intermittent fasting? Det hjalp mig med at smide det sidste i efteråret. Det kan være svært at starte med, men man lærer det hurtigt. Plus man undgår at snacke om aftenen.

Jeg måtte lige google det - og kan se, at jeg tidligere har forsøgt mig med 16:8-faste (faster 16 timer og har 8 timers-spisevindue), men jeg tænker, at jeg skal forsøge mig med det igen. Om ikke andet, så forsøge og se, hvordan det går.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. jun 2018, 12:01

Ally, hvad er det for nogle snacks, du spiser, og hvad, tror du, er årsagen til, at du snacker? Bliver du ordentlig mæt af dine måltider?
0
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 26. jun 2018, 12:27

Min træning i går var lidt (for) præget af dum skulder og dumme knæ, men jeg fik da givet den nogenlunde gas alligevel :gruble:
I morgen skal jeg træne med trænerbarnet :banan:

Min vægt ligger nogenlunde stabilt,- jeg kæmper stadig med manglende appetit, men kan holde kalorieindtaget oppe med proteinbarer. Og ja, det ville være bedre med rigtig mad...I know :genert:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 26. jun 2018, 12:32

DetSorteCirkus skrev:Ally, hvad er det for nogle snacks, du spiser, og hvad, tror du, er årsagen til, at du snacker? Bliver du ordentlig mæt af dine måltider?
Det er fint, at du spørger :) Snacks kan fx. være chips og slik, men også nødder og knækbrød - og mængderne bliver bare for store og for ofte. Der er ej heller tvivl om, at jeg spiser med følelserne. Til frokost og aften forsøger jeg at få masser af grøntsager, proteiner og lidt kulhydrat - det er ikke altid, jeg spiser morgenmad, men om formiddagen spiser jeg så gerne skyr med müsli eller frugt/grøntsager.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 26. jun 2018, 13:16

Jeg tænkte lidt om jeg må høre nogle priseksempler på pt’er og evt hvor I træner :)

Jeg overvejer det jo lidt når jeg kommer i arbejde igen og får en bedre økonomi, men jeg er lidt nysgerrig på det økonomiske aspekt.
0
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 26. jun 2018, 13:19

Tilly skrev:Jeg tænkte lidt om jeg må høre nogle priseksempler på pt’er og evt hvor I træner :)

Jeg overvejer det jo lidt når jeg kommer i arbejde igen og får en bedre økonomi, men jeg er lidt nysgerrig på det økonomiske aspekt.

Jeg træner i FW og har givet knap 6000 for 12 gange med PT. Jeg synes egentlig, at det er relativt mange penge ( :tie: ), men det har vist sig at være hver en krone værd.
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. jun 2018, 13:21

Ally skrev:
DetSorteCirkus skrev:Ally, hvad er det for nogle snacks, du spiser, og hvad, tror du, er årsagen til, at du snacker? Bliver du ordentlig mæt af dine måltider?
Det er fint, at du spørger :) Snacks kan fx. være chips og slik, men også nødder og knækbrød - og mængderne bliver bare for store og for ofte. Der er ej heller tvivl om, at jeg spiser med følelserne. Til frokost og aften forsøger jeg at få masser af grøntsager, proteiner og lidt kulhydrat - det er ikke altid, jeg spiser morgenmad, men om formiddagen spiser jeg så gerne skyr med müsli eller frugt/grøntsager.


Jeg har ikke de vises sten, men jeg har gjort op med mig selv, at jeg er typen, der i 9 ud af 10 tilfælde kun synes, at slik, chips og den slags er lækkert i store mængder. Ellers er det bare irriterende og en spiselig stressfaktior Mådehold er desuden lig med mæthed, og sommetider er det ikke engang ventil nok. Konsekvensen er dette har den seneste måned været, at jeg stort set ikke køber usunde produkter, som kun er sjove i store mængder og i stedet har lavet mine egne snacks, der nærmere er små, afgrænsede mellemmåltider. Hvis der endelig skal snackes. Det skal der helst ikke af hensyn til min fordøjelse.

Jeg har også kvalt snack'sult' ved at fremrykke aftensmaden og lave enten salt eller sød morgenmad, alt efter hvad jeg fornemmer, at jeg senere kommer til at have smag for. At begynde at spise fast morgenmad har i det hele taget hjulpet meget.

Jeg er ikke tilhænger af at gøre visse typer af mad forbudt, men mht. måltidsvaner har det for mig givet ro at udstøde snacks og minde mig selv om, at det lige nu ikke er noget, jeg bruger. Det er fint, at jeg sommetider fx. har lyst til knækbrød med ost og peberfrugt, men så lader jeg sådan en mad være en del af tilbehøret til næste måltid.
Jeg synes, det er en lettelse ikke at skulle diskutere mad med mig selv eller øve mig i mådehold.
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 26. jun 2018, 13:32

Pityt skrev:
Tilly skrev:Jeg tænkte lidt om jeg må høre nogle priseksempler på pt’er og evt hvor I træner :)

Jeg overvejer det jo lidt når jeg kommer i arbejde igen og får en bedre økonomi, men jeg er lidt nysgerrig på det økonomiske aspekt.

Jeg træner i FW og har givet knap 6000 for 12 gange med PT. Jeg synes egentlig, at det er relativt mange penge ( :tie: ), men det har vist sig at være hver en krone værd.

Av av, det synes jeg nok også er ret pebret. Men det kan sikkert godt være prisen værd, hvis man får noget godt ud af det, som jeg kan læse at flere i tråden gør :)
0
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 26. jun 2018, 13:36

:)
Tilly skrev:
Pityt skrev:
Tilly skrev:Jeg tænkte lidt om jeg må høre nogle priseksempler på pt’er og evt hvor I træner :)

Jeg overvejer det jo lidt når jeg kommer i arbejde igen og får en bedre økonomi, men jeg er lidt nysgerrig på det økonomiske aspekt.

Jeg træner i FW og har givet knap 6000 for 12 gange med PT. Jeg synes egentlig, at det er relativt mange penge ( :tie: ), men det har vist sig at være hver en krone værd.

Av av, det synes jeg nok også er ret pebret. Men det kan sikkert godt være prisen værd, hvis man får noget godt ud af det, som jeg kan læse at flere i tråden gør :)

Det har det i hvert fald været for mig :) Det har givet mig mere mod på at prøve nye øvelser og selv om jeg stadig ikke er vildt god til det der med frivægte, er det ikke helt så skræmmende længere.
Men ja, det er mange penge :8:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 27. jun 2018, 06:34

Pityt skrev:Jeg træner i FW og har givet knap 6000 for 12 gange med PT. Jeg synes egentlig, at det er relativt mange penge ( :tie: ), men det har vist sig at være hver en krone værd.

Jeg træner også i FW. Dog var mit første og mit nuværende forløb længere end Pityts, så jeg har haft en større udgift, men jeg ser det ganske enkelt som en investering i mig. Det er uden tvivl det bedste, jeg længe (læs: VIRKELIG LÆNGE) har gjort for mig selv og jeg fortryder det absolut ikke. Jeg kan kun anbefale det!

Tilly: Hvor i landet bor du?
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 27. jun 2018, 08:21

Ally skrev:
Pityt skrev:Jeg træner i FW og har givet knap 6000 for 12 gange med PT. Jeg synes egentlig, at det er relativt mange penge ( :tie: ), men det har vist sig at være hver en krone værd.

Jeg træner også i FW. Dog var mit første og mit nuværende forløb længere end Pityts, så jeg har haft en større udgift, men jeg ser det ganske enkelt som en investering i mig. Det er uden tvivl det bedste, jeg længe (læs: VIRKELIG LÆNGE) har gjort for mig selv og jeg fortryder det absolut ikke. Jeg kan kun anbefale det!

Tilly: Hvor i landet bor du?

Det er virkelig fedt at læse jeres positive erfaringer med det. For jeg ville virkelig slet ikke overveje at bruge så mange penge, hvis jeg ikke havde hørt nogle personlige beretninger om det.

Og jeg bor i Herning :) Træner dog pt i en lille lokal fitnesskæde, men her er også Fitness World. Kommer dog nok til at spørge efter en pris her hvor jeg træner nu først, da jeg har et virkelig billigt abonnement (99 kr med fri holdtræning).
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 27. jun 2018, 09:18

Tilly skrev:Det er virkelig fedt at læse jeres positive erfaringer med det. For jeg ville virkelig slet ikke overveje at bruge så mange penge, hvis jeg ikke havde hørt nogle personlige beretninger om det.

Helt forståeligt - og Tilly, du skriver bare, hvis du vil høre mere :)
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 27. jun 2018, 10:35

Jeg bor (som mange af jer efterhånden ved :P ) i Holland, og jeg gav 500 euro for et forløb med 10 træningssessioner samt kostplan og 3x vejning/måling. Det var mange penge for mig at smide på een gang, men jeg har været og er stadig SÅ glad for, at jeg gjorde det.

Jeg vil helt sikkert fortsætte med min PT på en eller anden måde, når de 10 uger er gået - jeg behøver ikke kostplan og vejninger i næste omgang, men at træne sammen med ham har simpelthen været guld værd - hver en cent. Jeg har det ligesom Ally - det bedste, jeg har gjort for mig selv længe :)
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"