Juni 2018 - Fællestråd

Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 27. jun 2018, 15:12

Jeg trænede med min PT i dag og det var godt. Når jeg træner alene, er det langt hårdere og med meget kortere pauser mellem sættene, men det er fint med en træning med fokus på teknik :)
Han mener, at jeg skal blive mere “struktureret” i min træning i stedet for (som nu) at have nogle få øvelser der er “obligatoriske” og ellers træne som jeg lige har lyst til den dag :gruble:
Hvad gør I andre? Har I helt faste planer for træningen?
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 27. jun 2018, 16:21

Pityt skrev:Jeg trænede med min PT i dag og det var godt. Når jeg træner alene, er det langt hårdere og med meget kortere pauser mellem sættene, men det er fint med en træning med fokus på teknik :)
Han mener, at jeg skal blive mere “struktureret” i min træning i stedet for (som nu) at have nogle få øvelser der er “obligatoriske” og ellers træne som jeg lige har lyst til den dag :gruble:
Hvad gør I andre? Har I helt faste planer for træningen?

Jeg prøver at følge en fast plan, der kombinerer konditionstræning og styrketræning. Pt ser mit program sådan ud:

- ca. 25 min på crosstrainer
- styrketræning i 7 forskellige maskiner
- romaskine så meget jeg orker :genert:

For mig fungerer det bare bedst hvis jeg ved hvad jeg skal på forhånd :)
1
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 27. jun 2018, 16:33

Tilly skrev:
Pityt skrev:Jeg trænede med min PT i dag og det var godt. Når jeg træner alene, er det langt hårdere og med meget kortere pauser mellem sættene, men det er fint med en træning med fokus på teknik :)
Han mener, at jeg skal blive mere “struktureret” i min træning i stedet for (som nu) at have nogle få øvelser der er “obligatoriske” og ellers træne som jeg lige har lyst til den dag :gruble:
Hvad gør I andre? Har I helt faste planer for træningen?

Jeg prøver at følge en fast plan, der kombinerer konditionstræning og styrketræning. Pt ser mit program sådan ud:

- ca. 25 min på crosstrainer
- styrketræning i 7 forskellige maskiner
- romaskine så meget jeg orker :genert:

For mig fungerer det bare bedst hvis jeg ved hvad jeg skal på forhånd :)

Jeg laver jo så slet ikke noget cardio, men jeg overvejer at begynde at gøre det de to hverdage jeg ikke styrketræner :gruble: Det bliver så løbebånd...men ikke løb :nerve:

Jeg har nogle øvelser jeg “skal” lave hver gang: TRX row, dødløft, lænd (med vægtskiver) og lat pulldown, men derudover bliver det langt de fleste gange også til benpres, 2 forskellige baglårsmaskiner, forlår og bryst...og så er det, at jeg ikke helt kan se hvordan jeg skal strukturere det :genert:

Jeg forstår godt, at du helst vil vide på forhånd hvad du skal, for sådan har jeg det også. Jeg kan bare godt lide at kunne variere min træning og have ekstra “muligheder” hvis jeg nogle dage har mere energi og/eller mod.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 28. jun 2018, 13:49

Pityt skrev:Hvad gør I andre? Har I helt faste planer for træningen?

Min PT'er har lavet en ugeplan, der viser, hvad jeg skal træne de enkelte dage fx. "let ben", "upper body" m.m. Jeg har, i al den tid, jeg har trænet med ham, fået en masse alternativer til øvelser, så jeg kan vælge mellem flere øvelser, når jeg fx. skal træne "upper body". Dog venter jeg på at få en mere detaljeret plan fra ham. To gange om ugen laver jeg HIIT på romaskinen samt to (andre) dage om ugen træner jeg, udover styrkeøvelser, også cardio i 30-45 min. Det er enten gang på løbebåndet med stigning eller crosstraineren. Opvarmning er som regel 5-10 min. på crosstraineren og "nedkøling" efter styrkeøvelserne er enten motionscyklen eller crosstraineren.

I næste uge har vi aftalt, at vi skal træne sammen to gange, men den ene gang skal jeg måles, vejes og lave styrketest. Jeg håber helt bestemt, at der er positive ændringer at se - både i styrketesten, men også i diverse tal.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 28. jun 2018, 14:52

Ally skrev:
Pityt skrev:Hvad gør I andre? Har I helt faste planer for træningen?

Min PT'er har lavet en ugeplan, der viser, hvad jeg skal træne de enkelte dage fx. "let ben", "upper body" m.m. Jeg har, i al den tid, jeg har trænet med ham, fået en masse alternativer til øvelser, så jeg kan vælge mellem flere øvelser, når jeg fx. skal træne "upper body". Dog venter jeg på at få en mere detaljeret plan fra ham. To gange om ugen laver jeg HIIT på romaskinen samt to (andre) dage om ugen træner jeg, udover styrkeøvelser, også cardio i 30-45 min. Det er enten gang på løbebåndet med stigning eller crosstraineren. Opvarmning er som regel 5-10 min. på crosstraineren og "nedkøling" efter styrkeøvelserne er enten motionscyklen eller crosstraineren.

I næste uge har vi aftalt, at vi skal træne sammen to gange, men den ene gang skal jeg måles, vejes og lave styrketest. Jeg håber helt bestemt, at der er positive ændringer at se - både i styrketesten, men også i diverse tal.

Hmmm :gruble: Jamen bortset fra, at du kører split (hvor jeg kører full-body hver gang) er der vel i og for sig ikke mere struktur i det som du træner lige nu.
Jeg kan godt se, at det ville være godt også at få noget cardio ind...så det må jeg tage mig sammen til :fløjt:
Og så må jeg jo spørge ham næste gang hvad han præcis mener med struktur :forvirret:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 30. jun 2018, 17:18

Ally skrev:
Juni-målene er derfor:
* Minimum 14 x træning i FW Det blev til 20 x træning i FW, så i den grad godkendt!
* Gåture, svømning og cykelture ad libitum 1 x gåtur og 1 x svømning
* Positive tanker i al almindelighed Tjek!
* Fokus på vægttab - derfor skal jeg fortsat logge mad på MyFitnessPal Jeg har logget mad, men...
* Begrænse indtaget af sukker i form af slik, kage, is og chips Det er slet ikke gået efter hensigten...


Generelt er jeg stolt af mig selv. Ja, der skal strammes op på sukkerindtaget, men jeg har tidligere været fuld af dårlige undskyldninger, når det kom til træning. Motion i al almindelighed. Jeg er klar til juli!
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 30. jun 2018, 17:45

Pityt skrev:
Mine mål for juni er mere eller mindre de samme som for maj,- træne 3 gange om ugen, blive bedre til frivægtsøvelser frem for at “gemme mig” i maskinerne og have fokus på at få nok at spise.

Bortset fra det med maden, er det gået efter planen :) Jeg har passet min træning og øvet mig i at bruge frivægte (der er stadig plads til forbedring :fløjt: ).
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 30. jun 2018, 18:56

Jeg har ikke haft en særlig god måned. Der er gået lidt for meget social-spisning og hygge i den. Og lidt for lidt træning.
Jeg vejer ca det samme som i starten af måneden. Så nu må jeg lige stramme op og se om ikke juli måned kan blive bedre.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 30. jun 2018, 20:19

Jeg ramte en mur for ca 14 dage siden. Begrænset motion og indtag af søde sager har været det gængse nu her, jeg ved sgu ikke helt hvad der lige skete, min energi forsvandt nærmest fra den ene dag til den anden. Jeg holder “fri” fra månedstråden i juli, men jeg vil alligevel prøve at holde mig selv lidt i nakken, så jeg ikke ender med at tage det på jeg trods alt HAR tabt!

Jeg skal se om jeg kan få lidt styr på mine madvaner, jeg går ofte en hel dag uden ret meget spisning, og når jeg så når aften SÅ kan jeg spise. Både stor portion aftensmad og snacks bagefter. Men i løbet af dagen giver alm mad mig kvalme. Jeg skal måske overveje at prøve nogle smoothies til morgenmad og frokost :gruble:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 1. jul 2018, 14:41

Tilly skrev:Og her kommer lige nogle mål for juni måned:

- 12 x træning
- 2 fastedage ugentligt
- Mindst 2 gåture ugentligt

- Tælle kalorier hver dag
- Kun drikke cola i weekenderne
- Begræns indtag af slik og chokolade, ideelt kun 1-2 dage om ugen, hvor jeg må få afmålte mængder
- målvægt 77,5 kg (startvægt 79,1 kg)

4 ud af 7 mål nået. Jeg er endt med en vægt på 78,8. Var godt nok nede at vende på 78.5, men så gik det opad igen.

Jeg er super tilfreds med de 12 gange træning, det er en rekord for mig. Jeg har åbenbart ramt et plateau ift vægttab denne måned. Jeg må se om jeg kan blive bedre til kalorietælling fremadrettet.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"