Juni 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 11. jun 2018, 10:04

Jeg var på vægten i morgen, uha! +1 kilo på halvanden uge, det går sgu stærkt når man har en downperiode. Men jeg fik heldigvis udryddet alle usunde sager i weekenden, så jeg ikke har noget liggende der frister. Og så kravler jeg op på hesten igen.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 11. jun 2018, 11:27

20 plank burpees i træk og lige 10 ekstra plank burpees noget tid efter :panik:
Senest rettet af Mangoness 11. jun 2018, 12:09, rettet i alt 1 gang.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 11. jun 2018, 11:33

Nuttede-Nuser skrev:Hvad spiser i til morgenmad?
Jeg er sådan på bar bund, jeg hader morgenmad og har altid gjort det. Havregryn/grød vokser i munden på mig, ren skyr for jeg ondt i maven af. Jeg vil gerne finde noget som er mættende men ikke tungt og som ikke er alt for kalorietæt. Jeg har haft held af at lave en smoothie på 150gram bær, en banan, 1dl skyr, 1dl Cheasy youghyrt og en håndfuld frisk spinat. Den mætter fint og jeg kan drikke den undervejs til job, men jeg har ingen ide om den er sund. Nogen ider til hvad jeg eller kan putte i eller skifte ud. Nogen gode ideer?

Er du sulten når du står op? Morten Elsøe (http://www.mortenelsoe.com/), som jeg er stor fan af, opfordrer til at man ikke tvinger morgenmad i sig, hvis man reelt ikke er sulten fra morgenen af. Det skal i hvert fald ikke være en kamp at få spist noget.

Anyway, jeg er så en af dem der er sulten lige når jeg vågner :D Jeg spiser denne yoghurt fra Lidl (Græsk yoghurt 2%)

griekse-yoghurt.jpg


For mig er det vigtigt at spise noget jeg synes smager godt. Og jeg er helt vild med denne yoghurt! Jeg har smagt samtlige græske yoghurter med 2% fedt som kan købes herhjemme, og denne er den absolut bedste i min mening. Den har en blød og cremet smag. Og ift til fx skyr, så indeholder denne yoghurt ikke væsentligt flere kalorier.

Jeg spiser 200 g yoghurt hver morgen, og topper det med lidt akaciehonning, og et lille drys ymerdrys. Samlet giver det mig et kalorieindtag på omkring 180 kalorier, det synes jeg ikke er så slemt :) Og det kan holder mig mæt indtil frokost.

Ift til din smoothie, så synes jeg da at den lyder meget god og fornuftig. Det er da nogle gode ting du putter i. Så den synes jeg da bare du skal blive ved med, hvis du er glad for den.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Tilly 11. jun 2018, 13:48, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 11. jun 2018, 13:20

Jeg fortsætter med de samme mål som sædvanligt. 2 fastedage, 3 gange træning og 2 gåture.

Første gåtur er jeg lige kommet hjem fra. Puha det var koldt og blæsende ift den seneste tids vejr! :lol2:

I øvrigt så er jeg begyndt at få noget mere styrketræning ind i min træning, hidtil har jeg koncentreret mig mest om cardio. Dog træner jeg styrke i maskiner. Hvis jeg nogensinde skal begynde at træne med frie vægte, så kræver det vist nogle timer med en personlig træner. Men det bliver ikke så længe jeg er på dagpenge.

Men jeg har udvalgt 7 maskiner jeg er "tryg" ved, og sammen med min cardio, så får jeg trænet hele kroppen igennem :)
3
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 11. jun 2018, 16:24

Jeg spiser 100g proteinrig granolamüsli med letmælk til morgenmad. 19g protein og 7g kostfibre per 100 gram. Samt knap 600 kcal :blush:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 11. jun 2018, 17:45

Som regel spiser jeg Cheasy skyr (gerne vaniljevarianten) med rosiner og müsli eller blender en smoothie to-go med soyadrik, skyr eller proteinpulver samt frosne bær/frisk frugt.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. jun 2018, 05:31

Efter jeg er begyndt at udvide mit morgenmadsrepertoire, er dette måltid blevet væsentlig nemmere for mig. Når jeg vågner, mærker jeg lige, om jeg grundlæggende er salt- eller sukkersulten og vælger ud fra det. Jeg har en helt uvidenskabelig følelse af, at det også nedsætter risikoen for cravings senere på dagen.

Salt morgenmad kan være knækbrød med pålæg og grønt, en mikroovnsomelet eller spejlæg med grønt og måske lidt ost til, mens sød morgenmad for det meste er en smoothie eller grød eller yoghurt med forskelligt fyld.
Overnight oats og chiagrød er også godt og kan godt hilde sig en ekstra dag i køleskabet, hvis jeg den pågældende morgen mere har lyst til noget salt. De to retter skal forberedes aftenen før.

Jeg er i øvrigt enig i, at morgenmad ikke skal tvinges ned, hvis man er mæt, hvorimod jeg prøver at spise lidt, hvis jeg kan mærke, at jeg er sulten, men bare ikke har smag for morgenmad den dag. Det plejer at give mig lyst til at spise videre.
Grundlæggende handler det for mig om at have tid til morgenmad, så det ikke bliver fravalgt af praktiske grunde.
1
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4865

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 12. jun 2018, 06:03

Jeg har haft en håbløs uge på slankefronten i sidste uge med ikke mindre end 4 sociale arrangementer.
Jeg synes virkelig jeg gjorde en indsats for at stadig spise med fornuft, selvom det også blev til lidt for mange lækkerier og jeg slet ikke fik trænet.
Mandag morgen sagde vægten så + 700g - det var faktisk mindre end jeg frygtede men stadig irriterende.
Men efter en meget sund mandag sagde vægten her til morgen faktisk igen 83,0 hvilket er det samme som jeg vejede inden min friuge. Det er jeg altså rigtig fint tilfreds med.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 12. jun 2018, 14:55

Jeg har opdaget at jeg kan se træningsstatistik i mit fitnesscenters app. Af en eller anden grund så motiverer det mig altså.

So far 5 gange træning denne måned. Så 7 gange tilbage for at nå målet om 12 gange træning i juni :)
2
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 12. jun 2018, 16:39

Må jeg være med her? :genert: Jeg har godt nok min egen tråd, hvor jeg beskriver mit 10-ugers forløb med en personlig træner, men det er så hyggeligt og motiverende med en tråd med flere mennesker i :)
2
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 12. jun 2018, 17:09

Phlox9 skrev:Må jeg være med her? :genert: Jeg har godt nok min egen tråd, hvor jeg beskriver mit 10-ugers forløb med en personlig træner, men det er så hyggeligt og motiverende med en tråd med flere mennesker i :)


yesyes.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 12. jun 2018, 17:49

Jeg har afholdt anden og sidste mundtlige eksamen (for mit vedkommende) med elever i dag. De bestod alle og jeg er simpelthen så stolt på deres vegne. Og når de også mener, at det også skyldes mig og min undervisning, bliver jeg ekstra stolt :-D Derudover roste censoren mig for elevernes evne til at reflektere over deres opgaver, hvilket er en del af eksamensbedømmelsen - og generelt noget, jeg oplever, at mine elever kan have svært ved.

Eftermiddagen blev brugt i FW i selskab med PT'eren. Trænede nye øvelser for arme og skuldre - og fik masser af ros for udførelserne selv om jeg ikke selv følte, at det var rigtigt. PT'eren kender mig efterhånden ret godt og sagde, "Ally, du tænker for meget - du skal bare udføre øvelserne, for du gør det rigtigt" :lol:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 12. jun 2018, 20:54

Tak for velkomsten :D

Som jeg nævnte, så er jeg i 4. uge af et 10 uger langt forløb med en personlig træner i mit træningscenter, og jeg er virkelig glad for det. Jeg har skrevet lidt om det i min egen tråd, så det går jeg ikke i detaljer med her - men mit mål for denne uge er:

Mandag: 1 times PT-træning
Onsdag: 30 min. Synrgy 360 i træningscenteret (højintensitetstræning med forskellige øvelser - 40 sek. træning/10 sek. pause til at skifte øvelse)
Torsdag: 30 min. Grit Cardio + 30 min. Grit Strength holdtræning
Fredag: 30 min. Synrgy 360
Søndag: 30 min. Grit Cardio + 30 min. Grit Strength holdtræning

Mere eller mindre sådan ser min uge ud for tiden, og jeg satser på at forsætte :) Derudover vil jeg følge den madplan, som min PT har givet mig - med en enkelt 'cheat day', som nok bliver fredag.

Hyggeligt at være med her igen :)

Også et mål for denne uge: I morgen har jeg samtale nr. to til et job, jeg viiirkelig gerne vil have - det står mellem mig og 1 anden nu, så det er helt klart et mål at ace den samtale :kryds:
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 13. jun 2018, 07:06

Hvad spiser I andre til frokost? Rugbrød mætter mig ikke og jeg forsøger også at undgå for meget kød og kombineret med at jeg er fuldstændig idéforladt, så ender jeg i kantinen hver eneste dag og det er ikke ligefrem det sundeste...
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. jun 2018, 07:25

Pandesteg skrev:Hvad spiser I andre til frokost? Rugbrød mætter mig ikke og jeg forsøger også at undgå for meget kød og kombineret med at jeg er fuldstændig idéforladt, så ender jeg i kantinen hver eneste dag og det er ikke ligefrem det sundeste...


Nu er jeg, lidt endnu, heldig at have adgang til en kantine, der er sund, fordi den er underlagt den kommunale sundhedspolitik for skoler, men ellers kan jeg anbefale omeletter med fyld og forskellige mættende salater. Jeg spiser heller ikke rugbrød pga. min fordøjelse, så jeg forstår til fulde din problematik.
Jeg har sådan en mikro-omeletform her fra Lékué, som jeg typisk fylder med letpiskede æg, lidt revet ost, forskellig grønt og fx. spegeskinke eller kylling. Omeletten kan spises kold eller opvarmes på arbejdet.

Billede

Mine mættende salater har typisk haricot verts, quinoa eller grov rispasta som grundingrediens, men når man ikke har sart mave, er der så mange muligheder indenfor linser, bønner, osv. Jeg kan godt lide en blanding af tunge, vandholdige og krydrede former for grønt.
En tredje mulighed er en "snackbox" med fx. kogt æg, spegeskinke, feta eller anden ost, oliven og forskellige grøntsager i ministørrelse.

For mig hænger mæthed meget sammen med variation i smage og konsistenser og et vist indhold af protein.

Jeg kan i øvrigt anbefale denne veganske frokostkanal på Youtube.
https://www.youtube.com/user/Fablunch/playlists
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"