Mål: vandretur i højlandet

Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Juki » 26. jun 2018, 16:06

Fedt mål du har at arbejde dig hen mod :gogo:

Jeg er meget misundelig på jeres planer og destination, men må p.t. holde mig til Jyllands søhøjland i stedet. Det er også en okay erstatning nu det ikke kan være anderledes :D

Held og lykke med at nå målet! :pompom:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 26. jun 2018, 16:13

Juki skrev:Fedt mål du har at arbejde dig hen mod :gogo:

Jeg er meget misundelig på jeres planer og destination, men må p.t. holde mig til Jyllands søhøjland i stedet. Det er også en okay erstatning nu det ikke kan være anderledes :D

Held og lykke med at nå målet! :pompom:

Takker.

Når vi nærmer os oktober, spørger jeg min far, om han har tænkt sig at begynde at vandre lidt...i hans alder skal man nok ikke forvente, at går den så går den.
2
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 26. jun 2018, 18:24

Jeg har altså ikke pisket noget vægttab igennem, vil jeg godt lige indskyde. Jeg har spist så mange grønsager, at jeg snart spirer, men ellers har jeg bare skåret det overflødige fedt væk (fløde, burgere, fritter osv) og rigtigt meget af det forarbejdede sukker (slik og kager), og så har jeg reduceret mit madindtag, fordi jeg simpelthen spiste langt mere, end jeg burde. Derudover har jeg gået et par ture og lavet lidt fysiopilates. Faktisk har jeg hist og her spist en is, og en del superpiratos. Men det virker lidt som om, at vægttabet er stabiliseret nu.

Jeg var på livsstilsomlægningskursus i Brædstrup for 12 år siden, det fungerede egentlig fint nok, indtil jeg besluttede mig for at se om jeg kunne skærme resten af verden fra slik og kager.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 28. jun 2018, 15:31

2. omgang. Jeg overvejede hele vejen til træning, om jeg kunne finde en undskyldning for at tage hjem i stedet, men jeg gjorde det, og det gjorde pisseondt, men jeg er glad for, at jeg ikke bailede.
9
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 1. jul 2018, 12:21

Efter træningen i torsdags, hvor jeg oplevede, at det holdt op med at gøre ondt, mens det stod på, har jeg faktisk følt en vis mængde begejstring for træningen. Jeg synes ikke, det er fedt, at i dag er første dag siden sidste søndag, at jeg kunne se en effekt på vægten. Eller at da jeg målte rundt omkring på kroppen, så var der steder, hvor mine mål var øget (også siden søndag).

Derudover har jeg endnu et mål, jeg gerne vil nå. En tidligere kollega spøger enormt meget i mine tanker, og jeg kan ikke få mig selv til at henvende mig, før jeg lissom er en anelse mere pæn at se på. Så når jeg er det - og jeg ved ikke helt, hvornår det er, så lover jeg mig selv, at jeg kontakter ham. Det er selvfølgelig et lidt farligt mål, fordi det efter al sandsynlighed bare udløser en afvisning. Men så meget som han spøger, er jeg nok nødt til at handle på et tidspunkt.
1
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 6. jul 2018, 19:55

I går havde jeg en helt fantastisk oplevelse til træning. Jeg kunne lave en bestemt øvelse "rigtigt". Jeg lavede den i sidste uge, uden at kunne få den til at lykkes - fordi jeg ikke var stærk/fleksibel nok. Men i går lykkedes det med det samme. Og det var en skidesvær øvelse. Der er ingen tvivl om, at jeg er svagere og i dårligere kondition end de andre, men det var lidt af en sejr.
5
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Tilly » 6. jul 2018, 20:08

Modesty Blame skrev:I går havde jeg en helt fantastisk oplevelse til træning. Jeg kunne lave en bestemt øvelse "rigtigt". Jeg lavede den i sidste uge, uden at kunne få den til at lykkes - fordi jeg ikke var stærk/fleksibel nok. Men i går lykkedes det med det samme. Og det var en skidesvær øvelse. Der er ingen tvivl om, at jeg er svagere og i dårligere kondition end de andre, men det var lidt af en sejr.

Sejt. Og du skal jo også kun måle dig med dig selv. Og denne uge var du bedre end sidste uge, så det er jo mega godt gået :gogo:
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf LaMariposa » 7. jul 2018, 11:06

Modesty Blame skrev:I går havde jeg en helt fantastisk oplevelse til træning. Jeg kunne lave en bestemt øvelse "rigtigt". Jeg lavede den i sidste uge, uden at kunne få den til at lykkes - fordi jeg ikke var stærk/fleksibel nok. Men i går lykkedes det med det samme. Og det var en skidesvær øvelse. Der er ingen tvivl om, at jeg er svagere og i dårligere kondition end de andre, men det var lidt af en sejr.


Hold fast i den der følelse :pompom: Det er den, der får dig af sted næste gang, og næste og næste...
2
:lun: Be brave
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 19. jul 2018, 15:25

Det går faktisk godt. Jeg har kun én uge af bootcamp tilbage, og er faktisk helt trist over, at jeg ikke har helt råd til at fortsætte med samme type træning. Har tabt lige over 9 kg. siden jeg startede. Har godt styr på maden.

Men træningen - i dag var det bare fedt. Det er en ny gruppe, og jeg føler på en måde, at jeg passer bedre ind i den nye gruppe. Ville ønske, det ikke var slut om en uge. Egentlig er der en uge mere, men jeg skal på ferie den sidste uge.
6
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 23. jul 2018, 19:49

Marioneta skrev:Super flot med både vægttab og træning. Er du ikke ved at være under 100 kg nu?

Hvad slags træning vil du lave, når dit træningsforløb er slut?

Jo, jeg er under 100 kg.

Jeg vil faktisk gerne fortsætte med noget, der ligner, det jeg laver nu. Altså opvarmning i 10 min, styrketræning i 20 minutter, cirkeltræning i 20 minutter og 5 minutters burnout.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 23. jul 2018, 19:58

Marioneta skrev:
Modesty Blame skrev:
Marioneta skrev:Super flot med både vægttab og træning. Er du ikke ved at være under 100 kg nu?

Hvad slags træning vil du lave, når dit træningsforløb er slut?

Jo, jeg er under 100 kg.

Jeg vil faktisk gerne fortsætte med noget, der ligner, det jeg laver nu. Altså opvarmning i 10 min, styrketræning i 20 minutter, cirkeltræning i 20 minutter og 5 minutters burnout.


Findes der noget "almindelig" holdtræning, som du evt. kunne prøve? Det holdtræning, som jeg har prøvet, har været sat sammen af forskellige ting, så det ikke blev kedeligt i løbet af en time.

Mit center reklamerer med cirkeltræning som holdtræning, men det er ikke noget, der er på holdplanen pt. Det skal siges, at jeg har været medlem meeeeeeeeeget længe, og har lige hentet mit medlemskort.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf LaMariposa » 23. jul 2018, 20:17

Marioneta skrev:
Modesty Blame skrev:
Marioneta skrev:Super flot med både vægttab og træning. Er du ikke ved at være under 100 kg nu?

Hvad slags træning vil du lave, når dit træningsforløb er slut?

Jo, jeg er under 100 kg.

Jeg vil faktisk gerne fortsætte med noget, der ligner, det jeg laver nu. Altså opvarmning i 10 min, styrketræning i 20 minutter, cirkeltræning i 20 minutter og 5 minutters burnout.


Findes der noget "almindelig" holdtræning, som du evt. kunne prøve? Det holdtræning, som jeg har prøvet, har været sat sammen af forskellige ting, så det ikke blev kedeligt i løbet af en time.


BodyPump, måske? Det er styrketræning, og der kommer man det meste af kroppen igennem på en time.

https://www.fitnessworld.com/dk2/holdtr ... e/bodypump
0
:lun: Be brave
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 23. jul 2018, 20:25

LaMariposa skrev:
Marioneta skrev:
Modesty Blame skrev:
Marioneta skrev:Super flot med både vægttab og træning. Er du ikke ved at være under 100 kg nu?

Hvad slags træning vil du lave, når dit træningsforløb er slut?

Jo, jeg er under 100 kg.

Jeg vil faktisk gerne fortsætte med noget, der ligner, det jeg laver nu. Altså opvarmning i 10 min, styrketræning i 20 minutter, cirkeltræning i 20 minutter og 5 minutters burnout.


Findes der noget "almindelig" holdtræning, som du evt. kunne prøve? Det holdtræning, som jeg har prøvet, har været sat sammen af forskellige ting, så det ikke blev kedeligt i løbet af en time.


BodyPump, måske? Det er styrketræning, og der kommer man det meste af kroppen igennem på en time.

https://www.fitnessworld.com/dk2/holdtr ... e/bodypump

Lige præcis vægtstangen vil jeg helst undvære, fordi det gør ondt på den trælse måde i nakke og skulder. Jeg er medlem i et mindre center, som er med i en kæde på to centre... Men jeg tænker også, at der kommer lidt flere muligheder, når jeg er hjemme fra ferie om to uger.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 24. jul 2018, 19:51

For 28 dage siden var jeg til den første træning. Vi lavede lunges, og jeg kunne næsten ikke gå, da jeg skulle hjem. Dagen efter havde jeg så ondt i lårene, at det var svært at sidde ned.

I dag har vi lavet lunges igen. Jeg har ikke lavet dem siden den første uge, har "nøjedes" med squats, fordi jeg lagde lidt for hårdt ud der i starten, og lavede en lille overanstrengelsesskade. Men i dag lavede vi dem igen, og det var ...ikke nemt, men det var overhovedet ikke svært, sådan som den første gang.
7
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf LaMariposa » 24. jul 2018, 20:13

Modesty Blame skrev:
LaMariposa skrev:
Marioneta skrev:
Modesty Blame skrev:
Marioneta skrev:Super flot med både vægttab og træning. Er du ikke ved at være under 100 kg nu?

Hvad slags træning vil du lave, når dit træningsforløb er slut?

Jo, jeg er under 100 kg.

Jeg vil faktisk gerne fortsætte med noget, der ligner, det jeg laver nu. Altså opvarmning i 10 min, styrketræning i 20 minutter, cirkeltræning i 20 minutter og 5 minutters burnout.


Findes der noget "almindelig" holdtræning, som du evt. kunne prøve? Det holdtræning, som jeg har prøvet, har været sat sammen af forskellige ting, så det ikke blev kedeligt i løbet af en time.


BodyPump, måske? Det er styrketræning, og der kommer man det meste af kroppen igennem på en time.

https://www.fitnessworld.com/dk2/holdtr ... e/bodypump

Lige præcis vægtstangen vil jeg helst undvære, fordi det gør ondt på den trælse måde i nakke og skulder. Jeg er medlem i et mindre center, som er med i en kæde på to centre... Men jeg tænker også, at der kommer lidt flere muligheder, når jeg er hjemme fra ferie om to uger.


Nå ja, det tror jeg da også, at du har nævnt før :genert: TRX måske, hvis dit center tilbyder det? Det er uden vægtstang med egen vægt.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Sund og/eller slank"