Mål: vandretur i højlandet

Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 18. jun 2018, 19:44

Jeg skal tabe mig 37,5 kg. Jeg gik i gang d. 31/5 og har nu tabt 5,8 kg. Det er alene på kostomlægning - jeg følger de 6 kostråd, og bruger madital.

Så strategien er et kalorieindtag på 1.500 pr. dag, og ellers holde indholdet af de 1.500 kcal så tæt på kostrådene som muligt.

I næste uge kaster jeg mig ud i et bootcamp træningsforløb med personlig træner.

Min far har været så naiv at sige, at hvis jeg når mit mål, tager han med på den vandretur, jeg gerne vil gennemføre næste år. Og se...det vil jeg jo gerne have ham med på, så nu bliver jeg nødt til at gennemføre.
7
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Phlox9 » 20. jun 2018, 16:36

Spændende projekt, og god start! :gogo: Glæder mig til at følge med, jeg er også for nyligt startet et forløb med en pers. træner og er virkelig glad for det :)
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 20. jun 2018, 17:38

Jamen, jeg synes, det er lidt svært at skrive meget andet end, hvad jeg spiser og har tabt. Hvad skal man næsten skrive?
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Ally » 20. jun 2018, 17:44

Det er et spændende projekt :gogo: Hvad du skriver i tråden er helt op til dig - jeg har tidligere selv brugt en tråd, og andre gør det samme, som en slags dagbog, hvor tanker, oplevelser m.m. bliver skrevet ned.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Orchidea » 20. jun 2018, 17:51

Jeg har ikke noget fornuftigt at sige om vægttab, bortset fra at jeg hepper med herfra.

Til gengæld vil jeg lige nævne, hvis ikke du har været der før, at højlandet i Skotland er helt absurd smukt. Jeg har været der flere gange på både vandre og især klatreture.

Så glæd dig, det er en super motivation og jeg kan kun forestille mig at du får en vidunderlig vandring med din (søde) far :)
1
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Phlox9 » 20. jun 2018, 18:12

Modesty Blame skrev:Jamen, jeg synes, det er lidt svært at skrive meget andet end, hvad jeg spiser og har tabt. Hvad skal man næsten skrive?


Det bestemmer du helt selv :) - jeg bruger min tråd som en slags træningsdagbog, skriver om mine resultater og om gode/mindre gode oplevelser med træningen/træneren, mad, overvejelser, tanker.. jeg synes, at det for mig selv er en fin måde at have en slags oversigt over forløbet og sjovt at få feedback, input, hep og krydsede fingre fra dem, der læser med :)
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 20. jun 2018, 19:28

Well, okay. Jeg har haft et job, der har været relativt krævende, kombineret med et smånasty breakup for nogle år siden, som tog ret hårdt på min selvtillid. Samtidigt fik jeg kørekort, og det blev altså for nemt for mig at droppe de små gåture. Det er ikke fordi det er andres skyld, det er mere en kombination af ting, der fik mig til at "beskytte" mig selv, ved at gøre mig selv fysisk utiltalende - fra mit eget perspektiv.

Nu er projektet ved at være til ende, og jeg har langt mere overskud. For nylig sagde mine faste rejsekammerater så, at de gerne ville rejse alene på sommerferie i år, og så tænkte jeg, at jeg var nødt til lissom at forberede mig på, at jeg ikke kunne rejse med dem to gange om året for evigt. Så jeg lavede alle mulige rejseplaner, men det jeg egentlig gerne ville, kunne jeg mærke, at jeg fysisk ikke var i stand til. Ikke mindst pga at vægten og den type arbejde, jeg laver, betyder at jeg har tendens til diskusprolapser.

Så til sidst spurgte jeg min mor, om hun ville med til Skotland på en ikke-fysisk hård tur i år. Det ville hun gerne. Det blev en lidt kortere tur, end jeg egentlig gerne ville, men pga. andre forpligtelser kunne vi ikke få det til at passe med en længere tur.

Og så var det, at det gik op for mig, at hvis jeg gerne vil opleve de ting, jeg drømmer om, skal jeg tabe mig - måske skal jeg endda genfinde min selvtillid og finde en kæreste, så det ikke gør så ondt, når mine ellers faste rejsekammerater gerne vil på parferie.

Så en dag fandt Facebook på at sende mig en reklame for et træningssted kun for kvinder. Det gik jeg og tænkte over i nogle uger, og så meldte jeg mig til. Ikke til deres vægttabsforløb, for det passer ikke supergodt med andre ting i mit liv - og det kan jeg godt være lidt bekymret for. Tænk hvis alle de andre kvinder er sådan nogle, der kan det hele og jeg bare står og pruster som en flodhest.

Men jeg har altså meldt mig til. Og som en blid start, begyndte jeg til holdtræning hos min fys, så jeg kunne komme lidt i gang. Så købte jeg login til madital, som jeg har brugt før med succes. And the rest is history, as they say.

I går brugte jeg en formue på vandrestøvler, så jeg også kan vænne mig til at gå længere ture med sådan nogle på. (og sendte et hånebillede til farmand - jeg ved, at han talte, før han tænkte, da han foreslog at tage med).

Det, jeg gør, for at tabe mig, det er at spise enorme mængder grønsager og frugt. Max 100 gram kød pr. måltid. Og 3-500 kcal pr. hovedmåltid. På den måde holder jeg mig omkring de 1.500 kcal. om dagen. Og det virker sådan set meget godt. I dag er jeg på minus 6,5 kg.
4
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 20. jun 2018, 19:30

Orchidea skrev:Jeg har ikke noget fornuftigt at sige om vægttab, bortset fra at jeg hepper med herfra.

Til gengæld vil jeg lige nævne, hvis ikke du har været der før, at højlandet i Skotland er helt absurd smukt. Jeg har været der flere gange på både vandre og især klatreture.

Så glæd dig, det er en super motivation og jeg kan kun forestille mig at du får en vidunderlig vandring med din (søde) far :)

Søde....hahahaha...vi er begge to nogle frygtelige mennesker, der lever for at få skovlen under hinanden og mine brødre. Men nu hvor han ikke kan høre det, så vil jeg da gerne indrømme, at jeg frygteligt gerne vil på en rejse med ham, hvor vi kan komme lidt tættere på hinanden.

Jeg har været i Skotland før, men ikke på den måde. Min sommerferie i år er også Skotland, men med min mor, og det bliver mere en storbyferie.
4
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 25. jun 2018, 15:15

Nå, jeg er på 6,8 kg. ud af 37,5 kg. Jeg synes det går alt for langsom, selvom jeg med min hjerne godt ved, at det gør det ikke. 6,8 kg på 26 dage er fint. Men jeg vil bare så gerne have det til at gå hurtigere. Det hjælper heller ikke, at jeg er i lidt dårligt humør over en jobsamtale, jeg var til i dag. Hvorfor kan de ikke bare give besked den dag, de siger de vil give besked. Min trods alt noget beskedne erfaring med beskeder om resultat af samtaler (i den virksomhed) er, at den kommer dagen efter, uanset om de lover noget andet.
1
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 25. jun 2018, 15:55

Marioneta skrev:Jeg synes, at du er sej, at du har tabt så meget allerede, men jeg kan godt genkende følelsen, når der stadig er lang vej endnu. Jeg skal tabe mig 45 kg og det virker bare uoverskueligt. Men man kan jo dele det op i delmål og fokusere på det. For mig bliver første mål at komme under 100 kg og så prøver jeg på ikke at tænke så meget over, at jeg derudover også har 30 kg mere at tabe, men at det er super flot, når jeg engang kommer under 100 kg.

Jow, men det delmål er under et kilo væk, så det er nok lige en tand for "nemt" lige her og nu. Lad os sige 95, så er der lidt mere at arbejde med :)
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf girl_beat » 25. jun 2018, 15:57

Modesty Blame skrev:Nå, jeg er på 6,8 kg. ud af 37,5 kg. Jeg synes det går alt for langsom, selvom jeg med min hjerne godt ved, at det gør det ikke. 6,8 kg på 26 dage er fint. Men jeg vil bare så gerne have det til at gå hurtigere. Det hjælper heller ikke, at jeg er i lidt dårligt humør over en jobsamtale, jeg var til i dag. Hvorfor kan de ikke bare give besked den dag, de siger de vil give besked. Min trods alt noget beskedne erfaring med beskeder om resultat af samtaler (i den virksomhed) er, at den kommer dagen efter, uanset om de lover noget andet.

Jeg synes, det er skide flot, at du er kommet så godt fra start! Keep up the good work :gogo:
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 26. jun 2018, 15:37

Undskyld mig, men er jeg dum? Har jeg lige betalt en teenager for at udsætte mig for tortur? Da jeg kørte hjem fra min første træning i dag, var det hårdt at træde på speederen. Hvem fandt på, at jeg skulle træne? Hvem var den idiot?
6
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Akehurst2 » 26. jun 2018, 15:46

Modesty Blame skrev:Undskyld mig, men er jeg dum? Har jeg lige betalt en teenager for at udsætte mig for tortur? Da jeg kørte hjem fra min første træning i dag, var det hårdt at træde på speederen. Hvem fandt på, at jeg skulle træne? Hvem var den idiot?


Hahahaha :-D

Jeg undrer mig også altid over de absurde mængder af penge, jeg bruger på at have overdrevent positiv træner til at torturere mig med et stort smil. Jeg må jo være masochist :lol:
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Akehurst2 » 26. jun 2018, 15:48

Modesty Blame skrev:Nå, jeg er på 6,8 kg. ud af 37,5 kg. Jeg synes det går alt for langsom, selvom jeg med min hjerne godt ved, at det gør det ikke. 6,8 kg på 26 dage er fint. Men jeg vil bare så gerne have det til at gå hurtigere.


6,8 kg. på under en måned er ret meget. Det er næsten to kg. om ugen.

Normalt siger man et sundt og vedvarende vægttab ligger omkring 0,5-1 kg. om ugen.
2
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 26. jun 2018, 15:57

Akehurst2 skrev:
Modesty Blame skrev:Nå, jeg er på 6,8 kg. ud af 37,5 kg. Jeg synes det går alt for langsom, selvom jeg med min hjerne godt ved, at det gør det ikke. 6,8 kg på 26 dage er fint. Men jeg vil bare så gerne have det til at gå hurtigere.


6,8 kg. på under en måned er ret meget. Det er næsten to kg. om ugen.

Normalt siger man et sundt og vedvarende vægttab ligger omkring 0,5-1 kg. om ugen.

Ja, jeg ved det godt med min hjerne, men mere vil have mere...jo.
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"