Juli 2018 - Fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 30. jun 2018, 15:17

Her er tråden for juli 2018 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 30. jun 2018, 15:22

Jaaaaaaaaa, NU må jeg med igen :banan:

Vender lige tilbage med mål senere, ville bare bare lige melde mig på banen :D
Senest rettet af LaMariposa 2. jul 2018, 08:16, rettet i alt 1 gang.
2
:lun: Be brave
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 30. jun 2018, 17:51

Jeg er også med igen :D
Jeg er stadig sygemeldt (og fyret), så jeg har god tid til (og gavn af) træning.

Mål for juli:
-3 x styrketræning pr uge
-Blive bedre til det der med frivægte :blush:
-Have mere struktur på min træning :forvirret: (Siger min PT...jeg glæder mig til at spørge ham hvad han præcis mener med det :gruble: )
-Fokus på kosten og sørge for at spise nok :genert:
-Komme i gang med noget cardio de 2 hverdage hvor jeg ikke styrketræner
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 1. jul 2018, 13:50

Jeg er naturligvis med igen :D

Mål for juli:
- Mindst 15 x træning i FW
- Gåture, cykelture og svømning ad libitum
- Logge mad på app'en
- Begrænse sukkerindtaget i form af slik, kage og chips

Ang. træning i FW skal jeg lige have talt med PT*eren. Jeg holder ferie med mine piger i næsten to uger og det begrænser muligheden for at tage i FW. Ikke meget, men lidt - enten skal de med derind, hvilket jeg helst vil undgå eller også skal de passes af mine forældre. Sidstnævnte er helt klart en mulighed, men ikke hver dag, så mine egne og PT'erens forventninger til træning skal lige være på plads.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9796

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 1. jul 2018, 14:49

Mål for juli måned

- 8 x træning
- 2 fastedage ugentligt (på nær den uge jeg er på ferie i Spanien)
- Mindst 2 gåture ugentligt
- Tælle kalorier hver dag
- Kun drikke cola i weekenderne
- Begræns indtag af slik og chokolade, ideelt kun 1-2 dage om ugen, hvor jeg må få afmålte mængder

Jeg har reduceret mit mål om træning denne måned, pga ferie. Jeg tager dog mit træningstøj med, så jeg kan træne hvis jeg får lyst. Jeg kommer nok også til at spise og drikke det jeg har lyst til i Spanien og droppe kalorietælling.

Jeg dropper at have et mål om at tabe mig i juli, men vil være tilfreds med at holde vægten (78,8 kg).
1
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4858

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 2. jul 2018, 05:19

Jeg er med igen.
Jeg vejede mig her til morgen og den stod på 81,9 - så den sidste uges øgede disciplin har heldigvis givet pote.
Min juli er travl - meget travl. Og når jeg har travlt så får jeg lige en snert af gamle stress symptomer og så er det rigtig svært for mig at spise ordentligt. Og det er svært at få passet nok træning ind også. Men alt dette ved jeg så jeg må sørge for at i det mindste prøve efter allerbedste evne at holde fokus.
Så mine mål er fortsat minimum 2 gange træning ugentlig i FW og 6 dage om ugen med 1300 kcal samt én ugentlig fridag.
Det bliver svært og jeg vil egentlig være okay med hvis jeg ikke taber mig det vilde i denne måned - men 1-2 kg burde altså være muligt.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 2. jul 2018, 07:18

Juli bliver en mærkelig måned for mig, fordi jeg kommer til at skulle lægge min træning meget om, måske stoppe med/skære meget ned på det, jeg træner mest. Har tudet over det i flere omgange, for jeg har dyrket det som min store passion i 12 år, og de sidste par år med opadgående formkurve (crazy nok at være i sit livs form som 36-årig), men min krop kan ikke rigtigt være med på de her vilkår mere :whine:

Så jeg træner som vanligt frem til den 10, og så står den på kold tyrker i hvert fald i fire uger. Og så må jeg se, hvad der så skal ske. Overvejer at hooke op med en personlig træner, der kan give mig nogle gode råd til skånsom træning (som ikke kun er yoga og meditation - det er helt fint, men også lidt kedeligt, når man er vant til hård, intensiv træning).

Mit største problem bliver som sædvanligt kosten. Jeg er glad for søde sager og har kunnet tillade mig en del, netop fordi jeg træner så meget.

Det bliver noget af en måned for mig :genert:
0
:lun: Be brave
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 2. jul 2018, 12:42

Jeg har brug for et spark i røven.

Min træning kører egentlig okay, men jeg har SÅ svært ved at presse mig selv. Jeg giver hurtigt op hvis det gør ondt (altså ikke ondt-ondt, men når musklerne jamrer sig ;) ) og er pissedårlig til f.eks. at sætte mere vægt på og til at lave nogle øvelser, som jeg ved jeg burde men bare haaader (Læs: Lunges :wacko: )

På den måde sker der jo ikke nogen udvikling :tie:

Gider I ikke lige at råbe lidt? :blush:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 2. jul 2018, 12:52

Jeg bliver ved med at læse med her, men det bliver lidt dobbelt både at skrive her og i min egen tråd, så det stopper jeg med igen - men det er hyggeligt at følge med, kom endelig forbi min tråd, hvis I er i nabolaget :)
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 2. jul 2018, 13:05

Pityt skrev:Jeg har brug for et spark i røven.

Min træning kører egentlig okay, men jeg har SÅ svært ved at presse mig selv. Jeg giver hurtigt op hvis det gør ondt (altså ikke ondt-ondt, men når musklerne jamrer sig ;) ) og er pissedårlig til f.eks. at sætte mere vægt på og til at lave nogle øvelser, som jeg ved jeg burde men bare haaader (Læs: Lunges :wacko: )

På den måde sker der jo ikke nogen udvikling :tie:

Gider I ikke lige at råbe lidt? :blush:


NÅR DU NU ENDELIG HAR LETTET DIG FRA SOFAEN FOR AT GÅ I CENTRET, SÅ GIDER DU DA IKKE GÅ HJEM IGEN UDEN AT HAVE GIVET DEN MAX POWER, VEL???

Var det råberi nok? :kys: :blush:
3
:lun: Be brave
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 2. jul 2018, 13:33

LaMariposa skrev:
Pityt skrev:Jeg har brug for et spark i røven.

Min træning kører egentlig okay, men jeg har SÅ svært ved at presse mig selv. Jeg giver hurtigt op hvis det gør ondt (altså ikke ondt-ondt, men når musklerne jamrer sig ;) ) og er pissedårlig til f.eks. at sætte mere vægt på og til at lave nogle øvelser, som jeg ved jeg burde men bare haaader (Læs: Lunges :wacko: )

På den måde sker der jo ikke nogen udvikling :tie:

Gider I ikke lige at råbe lidt? :blush:


NÅR DU NU ENDELIG HAR LETTET DIG FRA SOFAEN FOR AT GÅ I CENTRET, SÅ GIDER DU DA IKKE GÅ HJEM IGEN UDEN AT HAVE GIVET DEN MAX POWER, VEL???

Var det råberi nok? :kys: :blush:

Tak :-D :blomst:
Jeg genlæser det på onsdag inden træning, for det er lige præcis DET der er så åndssvagt. Jeg ER der jo...så kan jeg lige så godt træne ordentligt.
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 2. jul 2018, 14:00

Pityt skrev:Min træning kører egentlig okay, men jeg har SÅ svært ved at presse mig selv. Jeg giver hurtigt op hvis det gør ondt (altså ikke ondt-ondt, men når musklerne jamrer sig ;) ) og er pissedårlig til f.eks. at sætte mere vægt på og til at lave nogle øvelser, som jeg ved jeg burde men bare haaader (Læs: Lunges :wacko: )


Til det markerede: Sådan har jeg det med romaskinen. To gange om ugen skal jeg lave HIIT på den og jeg hader det, men ved samtidig også godt, at det er godt for mig.
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 2. jul 2018, 16:12

Ally skrev:
Pityt skrev:Min træning kører egentlig okay, men jeg har SÅ svært ved at presse mig selv. Jeg giver hurtigt op hvis det gør ondt (altså ikke ondt-ondt, men når musklerne jamrer sig ;) ) og er pissedårlig til f.eks. at sætte mere vægt på og til at lave nogle øvelser, som jeg ved jeg burde men bare haaader (Læs: Lunges :wacko: )


Til det markerede: Sådan har jeg det med romaskinen. To gange om ugen skal jeg lave HIIT på den og jeg hader det, men ved samtidig også godt, at det er godt for mig.

Ja, og det et nok det man skal fokusere på: At det er godt for en og at man har det fedt bagefter :gruble:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 2. jul 2018, 16:23

Pityt skrev:Ja, og det et nok det man skal fokusere på: At det er godt for en og at man har det fedt bagefter :gruble:


At jeg så er tæt på at dø bagefter - eller sådan føles det - er en anden side af sagen :D
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 2. jul 2018, 16:57

Ally skrev:
Pityt skrev:Ja, og det et nok det man skal fokusere på: At det er godt for en og at man har det fedt bagefter :gruble:


At jeg så er tæt på at dø bagefter - eller sådan føles det - er en anden side af sagen :D

Jeg har aldrig prøvet en romaskine, må jeg med skam melde :blush: Jeg er dog ret overbevist om, at jeg ville have det på samme måde.
Og sådan har jeg det med lunges...de er ude på at dræbe mine ben :shock:
0
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Sund og/eller slank"