Juli 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 15. jul 2018, 20:05

Jeg er også gået på “ferie”. Jeg er jo ledig pt, så egentlig har jeg jo “fri” hele tiden, men de næste to uger har jeg meldt ferie til min a-kasse, og jeg tager en uge til Spanien fra på tirsdag. Og når jeg kommer hjem igen, så starter jeg lige med en jobsamtale dagen efter jeg er hjemme igen, så det bliver spændende.

Anyway, jeg kommer nok ikke til at deltage ret meget mere her i tråden resten af juli. Jeg regner med en tur i fitness i morgen, og så forhåbentlig også tirsdag, for vi skal først flyve tirsdag aften. Jeg tager mit træningstøj med til Spanien, så måske bliver det også bliver til lidt træning dernede.

Men ellers så ses vi til august :D Fortsat god sommer til alle jer skønne deltagere her i tråden :sol:
4
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16941
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 17. jul 2018, 09:22

Jeg er jo stoppet med den hårde træning og er begyndt på gåture i stedet. Det går okay, og det er dejligt at gå tur i det gode vejr, men hold kæft, hvor jeg savner det andet :genert: Skal lige have et par uger mere uden træning, for at få lidt ro på, og så må jeg hooke op med en eller anden, der kan lave et skåneprogram til mig, så jeg kan holde muskler og form lidt ved lige.

Til gengæld går det noget bedre med kosten, og selvom der stadig er plads til forbedringer, så er det meget bedre nu end det har været de sidste mange måneder. Undgår for en stor del sukker, og har skåret stort set alt hvidt brød ud af min kost også. Det kan min krop godt lide.
3
:lun: Be brave
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 17. jul 2018, 10:50

LaMariposa skrev:Jeg er jo stoppet med den hårde træning og er begyndt på gåture i stedet. Det går okay, og det er dejligt at gå tur i det gode vejr, men hold kæft, hvor jeg savner det andet :genert: Skal lige have et par uger mere uden træning, for at få lidt ro på, og så må jeg hooke op med en eller anden, der kan lave et skåneprogram til mig, så jeg kan holde muskler og form lidt ved lige.

Til gengæld går det noget bedre med kosten, og selvom der stadig er plads til forbedringer, så er det meget bedre nu end det har været de sidste mange måneder. Undgår for en stor del sukker, og har skåret stort set alt hvidt brød ud af min kost også. Det kan min krop godt lide.

Jeg kan godt forstå, at det er hårdt for dig at undvære træningen, men du må “bare” holde dig målet for øje :ae:

Sejt gået med kosten :gogo: Det er så fedt når det kan mærkes på kroppen,- at den er glad for det man gør.
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16941
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 17. jul 2018, 11:00

Pityt skrev:
LaMariposa skrev:Jeg er jo stoppet med den hårde træning og er begyndt på gåture i stedet. Det går okay, og det er dejligt at gå tur i det gode vejr, men hold kæft, hvor jeg savner det andet :genert: Skal lige have et par uger mere uden træning, for at få lidt ro på, og så må jeg hooke op med en eller anden, der kan lave et skåneprogram til mig, så jeg kan holde muskler og form lidt ved lige.

Til gengæld går det noget bedre med kosten, og selvom der stadig er plads til forbedringer, så er det meget bedre nu end det har været de sidste mange måneder. Undgår for en stor del sukker, og har skåret stort set alt hvidt brød ud af min kost også. Det kan min krop godt lide.

Jeg kan godt forstå, at det er hårdt for dig at undvære træningen, men du må “bare” holde dig målet for øje :ae:

Sejt gået med kosten :gogo: Det er så fedt når det kan mærkes på kroppen,- at den er glad for det man gør.


Tak :kys:

Og true... Snuden i sporet, der er ikke andet for.
1
:lun: Be brave
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 18. jul 2018, 17:03

Jeg måtte tidligere op i dag, så jeg kunne nå at træne inden jeg skulle til møde på kommunen vedrørende min sygemelding :nerve:
Hurtig og effektiv træning overstået på ca. 45 minutter :-D Det er rart at vide, at det KAN lade sig gøre at komme hele vejen rundt på den tid, men jeg foretrækker altså at have bedre tid til min træning :gruble:
2
What's done in the dark will be brought to the light
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 18. jul 2018, 20:56

Min ankel er god igen! :banan: Min fysioterapeut mente bestemt godt, jeg kunne løbe på den, så længe jeg fulgte et stille og roligt program. Så jeg har været ude 2 gange, og der har ikke været noget som helst. Yay!

Og stadig ikke noget sukker. Det kan godt være lidt svært, når man er i Tivoli med sine to børn, kan jeg sige. :genert:
5
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 19. jul 2018, 13:27

Morgentræning med PT'eren :love: Jeg skulle dødløfte og det gik fint - lige indtil jeg følte, at det var uoverskueligt og tårerne pressede sig på. PT'eren var klar med knus og trøstende ord - og de resterende varianter af dødløft gik rigtig godt.

Han er helt bestemt guld værd, hvilket jeg efterfølgende skrev til ham. Vi skal træne igen i næste uge og det glæder jeg mig rigtig meget til :-D
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16941
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 20. jul 2018, 06:10

Jeg cyklede til arbejde i dag. 17 km, og jeg er virkelig ikke fan af hverken bakker eller modvind (der var begge dele på min vej). Men jeg kom da frem, og det gav følelsen at have fået pulsen en lille smule op :-D
3
:lun: Be brave
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 20. jul 2018, 11:20

Ally skrev:Morgentræning med PT'eren :love: Jeg skulle dødløfte og det gik fint - lige indtil jeg følte, at det var uoverskueligt og tårerne pressede sig på. PT'eren var klar med knus og trøstende ord - og de resterende varianter af dødløft gik rigtig godt.

Han er helt bestemt guld værd, hvilket jeg efterfølgende skrev til ham. Vi skal træne igen i næste uge og det glæder jeg mig rigtig meget til :-D

Din PT’er lyder helt fantastisk :love:

Hvis jeg fik en begyndende “nedsmeltning” ville min PT’er formentlig gå i panik :lol: Stakkels 19-årige trænerbarn ville ikke kunne magte den slags :gisp: (Han er heldigvis supergod på mange andre måder!)

Jeg har overstået ugens sidste træning :gogo: I næste uge får jeg kun trænet 2 gange,- min mor kommer og bor hos mig fra mandag til torsdag og vi har 1700 ting vi skal :love: Jeg ser hende forholdsvis sjældent, så jeg dropper min onsdagstræning for at have mere tid med hende. Jeg kan næsten ikke rumme i min hjerne, at jeg må droppe en træning, men netop derfor er det nok en god øvelse i at lade være med at blive besat :blush:
3
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 20. jul 2018, 12:13

Pityt skrev:Din PT’er lyder helt fantastisk :love:

Hvis jeg fik en begyndende “nedsmeltning” ville min PT’er formentlig gå i panik :lol: Stakkels 19-årige trænerbarn ville ikke kunne magte den slags :gisp: (Han er heldigvis supergod på mange andre måder!)

Han ér også helt fantastisk. Han skrev i morges, at han havde masser af knus, som han gerne delte ud af - og ønskede ellers mig og pigerne en god weekend :D

Vi er venner på FB og jeg har noteret mig, at han har fødselsdag i næste weekend, så i næste uge, når vi skal træne sammen, tager jeg en lille gave med til ham. Intet af betydning, men noget, jeg ved, at han vil sætte pris på :-D (og det skal lige siges, at han ikke er meget ældre end dit PT'er :lol:)
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 20. jul 2018, 16:31

Ally skrev:
Pityt skrev:Din PT’er lyder helt fantastisk :love:

Hvis jeg fik en begyndende “nedsmeltning” ville min PT’er formentlig gå i panik :lol: Stakkels 19-årige trænerbarn ville ikke kunne magte den slags :gisp: (Han er heldigvis supergod på mange andre måder!)

Han ér også helt fantastisk. Han skrev i morges, at han havde masser af knus, som han gerne delte ud af - og ønskede ellers mig og pigerne en god weekend :D

Vi er venner på FB og jeg har noteret mig, at han har fødselsdag i næste weekend, så i næste uge, når vi skal træne sammen, tager jeg en lille gave med til ham. Intet af betydning, men noget, jeg ved, at han vil sætte pris på :-D (og det skal lige siges, at han ikke er meget ældre end dit PT'er :lol:)

Åhr :love:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 20. jul 2018, 17:07

Pityt skrev:Åhr :love:


I know! :lun:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 24. jul 2018, 14:01

Ffs! :rulle: Jeg hev pigerne med i FW tidligere i eftermiddag; træningen gik egentlig godt lige indtil jeg skulle lave ball slams - for frem for, at bolden blev liggende på gulvet, hoppede den op og ramte min hage, hvilket gjorde, at jeg slog kæben hårdt sammen. Jeg ringede til en vikar-tandlæge, da min egen havde ferie - og klinikdamen mente, at jeg sikkert var øm pga. slaget og bad mig tage smertestillende og ringe igen i løbet af ugen, hvis det stadig gjorde ondt.

Jeg stoppede herefter træningen. Lidt skuffet over, at jeg ikke rigtig trænede videre, men jeg må tage revanche resten af ugen, når pigerne skal hjem til deres far i morgen.

Behøver jeg nævne, at aftensmaden bliver koldskål? :lol: :wink3:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16941
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 24. jul 2018, 14:27

Ally skrev:Ffs! :rulle: Jeg hev pigerne med i FW tidligere i eftermiddag; træningen gik egentlig godt lige indtil jeg skulle lave ball slams - for frem for, at bolden blev liggende på gulvet, hoppede den op og ramte min hage, hvilket gjorde, at jeg slog kæben hårdt sammen. Jeg ringede til en vikar-tandlæge, da min egen havde ferie - og klinikdamen mente, at jeg sikkert var øm pga. slaget og bad mig tage smertestillende og ringe igen i løbet af ugen, hvis det stadig gjorde ondt.

Jeg stoppede herefter træningen. Lidt skuffet over, at jeg ikke rigtig trænede videre, men jeg må tage revanche resten af ugen, når pigerne skal hjem til deres far i morgen.

Behøver jeg nævne, at aftensmaden bliver koldskål? :lol: :wink3:


Oh, dear... :ae: Håber du snart er helt okay igen. I det mindste er koldskål da ikke det værste i verden, når vejret er som det er nu :D
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16941
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 24. jul 2018, 14:29

Jeg går stadig ture... Men min læge har givet mig ok til yoga, elcykel og let styrke :banan:, så jeg skal snart i gang med at træne lidt igen. Det bliver dejligt. Kosten går ganske fint, faktisk. Er ikke mega stringent, men jeg holder mig nogenlunde på måtten og har fortsat skåret virkelig meget ned på sukker og hvidt brød.
2
:lun: Be brave

Tilbage til "Sund og/eller slank"