Juli 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 5. jul 2018, 14:13

Vejning og styrketest med PT'eren i morges. På 5-6 uger var vægten steget 1,3 kg, men til gengæld var fedtprocenten faldet lidt, muskelmassen steget lidt og der var fremgang i alle fire øvelser i styrketesten, så PT'eren var positiv. Jeg var også tilfreds, men har desværre lidt for meget fokus på vægten; vil så gerne tabe mig, så vi tog en snak om mad og periodevis faste.

Jeg var allerede fastende, da jeg skulle vejes og aftalen blev, at jeg resten af ugen skal faste 12 timer; uge 2 skal jeg faste 13-14 timer og det samme i uge 3, men forsøge mig med op til 16 timers faste og uge 4 skal jeg ramme 16-17 (måske 18) timers faste.
I løbet af juli har jeg ferie med mine piger i næsten to uger. Jeg skal naturligvis træne i FW så ofte som muligt, mens jeg har pigerne, men de dage, hvor jeg ikke træner i FW, skal jeg som minimum gå mellem 12-15.000 skridt.

Bring it on! :rock:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 5. jul 2018, 14:46

Er lidt spændt på vægten i morgen, både da jeg har mens og den derfor altid er lidt dum, men jeg spiste også en hel pakke cookies i dag da jeg var i dårligt humør over at få mens og ikke være gravid, selvom det ikke var den største pakke var det stadig ret mange :genert: Så jeg håber egentlig bare at resten af ugens sejhed ophæver dagens nedtur og vægten hverken er gået op eller ned.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Nuttede-Nuser » 5. jul 2018, 19:31

Ally skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Er Endurance sportsbh gode? Jeg mangler virkelig meget nogle nye, gode og støttende.

Jeg havde den på i dag og jeg kan anbefale den. Jeg syntes bestemt, at den sad godt til og den støttede som ønsket under træningen.
https://www.sport24.dk/endurance-athlec ... l?c=555600


Tak for anbefalingen. Dejligt at det er en god sportsbh, de hænger ikke på træerne. Jeg kan dog ikke bruge dem der har hægter i ryggen, jeg er simpelhen ikke fleksibel nok til at få mine arme om på ryggen for at åbne og lukke dem :lol: :panik:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 6. jul 2018, 11:18

Nuttede-Nuser skrev:Tak for anbefalingen. Dejligt at det er en god sportsbh, de hænger ikke på træerne. Jeg kan dog ikke bruge dem der har hægter i ryggen, jeg er simpelhen ikke fleksibel nok til at få mine arme om på ryggen for at åbne og lukke dem :lol: :panik:

Kan du ikke lukke hægterne foran og så "dreje" bh'en? Ellers kan man vist få sportsbh'er, der skal lukkes foran?
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 6. jul 2018, 12:40

Ally skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Tak for anbefalingen. Dejligt at det er en god sportsbh, de hænger ikke på træerne. Jeg kan dog ikke bruge dem der har hægter i ryggen, jeg er simpelhen ikke fleksibel nok til at få mine arme om på ryggen for at åbne og lukke dem :lol: :panik:

Kan du ikke lukke hægterne foran og så "dreje" bh'en? Ellers kan man vist få sportsbh'er, der skal lukkes foran?

Sådan gør jeg altid når jeg tager bh på. Jeg har simpelthen ikke tålmodighed til det andet :genert: :lol2:
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Akehurst2 » 6. jul 2018, 13:04

Ally skrev:
Tilly skrev:Jeg tror det er forfængeligheden jeg er mest ramt på, for jeg fik kun små vabler helt i starten. Men jeg har det en lille smule stramt med den hårde hud, for jeg synes netop ikke det er særligt feminint :genert:

Jeg forstår dig 100%, for jeg tænker det selv engang imellem, men samtidig tænker jeg, at det bevidner om, at jeg er en bad ass, der løfter tungt i fitnesscentret :lol:


A hard body doen't come with soft hands :-D

Jeg hader også den hårde hud, men jeg bryder mig ikke om handsker, og så vil jeg hellere leve med den hårde hud for træningens skyld.
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 6. jul 2018, 13:12

Akehurst2 skrev:
Ally skrev:
Tilly skrev:Jeg tror det er forfængeligheden jeg er mest ramt på, for jeg fik kun små vabler helt i starten. Men jeg har det en lille smule stramt med den hårde hud, for jeg synes netop ikke det er særligt feminint :genert:

Jeg forstår dig 100%, for jeg tænker det selv engang imellem, men samtidig tænker jeg, at det bevidner om, at jeg er en bad ass, der løfter tungt i fitnesscentret :lol:


A hard body doen't come with soft hands :-D

Jeg hader også den hårde hud, men jeg bryder mig ikke om handsker, og så vil jeg hellere leve med den hårde hud for træningens skyld.

Nej helt bløde hænder har jeg i hvert fald ikke længere :genert:

20180706_150651-500x296.jpg


Men selvom mine mærker er små, så irriterer de mig altså. Også fordi de er ømme. Så i morgen tager jeg i Lidl og ser efter om de har flere tilbage af de træningshandsker de har haft tilbud på i denne uge :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 6. jul 2018, 18:16

Tilly skrev:
Akehurst2 skrev:
Ally skrev:
Tilly skrev:Jeg tror det er forfængeligheden jeg er mest ramt på, for jeg fik kun små vabler helt i starten. Men jeg har det en lille smule stramt med den hårde hud, for jeg synes netop ikke det er særligt feminint :genert:

Jeg forstår dig 100%, for jeg tænker det selv engang imellem, men samtidig tænker jeg, at det bevidner om, at jeg er en bad ass, der løfter tungt i fitnesscentret :lol:


A hard body doen't come with soft hands :-D

Jeg hader også den hårde hud, men jeg bryder mig ikke om handsker, og så vil jeg hellere leve med den hårde hud for træningens skyld.

Nej helt bløde hænder har jeg i hvert fald ikke længere :genert:

20180706_150651-500x296.jpg


Men selvom mine mærker er små, så irriterer de mig altså. Også fordi de er ømme. Så i morgen tager jeg i Lidl og ser efter om de har flere tilbage af de træningshandsker de har haft tilbud på i denne uge :D


Jeg så dem i min Lidl for et par dage siden og de så ganske ok ud :)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 6. jul 2018, 20:09

Der var røget 900 g på trods af cookies-nedsmeltningen i går. Dog har jeg i dag fået ordineret lakrids af lægen :lol: Eller, han sagde jeg skulle spise nogle lakridser og drikke en masse væske da mit blodtryk var meget lavt og jeg var svimmel, så har spist lidt lakridser, men de var jo lægeordinerede så er de sunde, eller...

Af rigitg sundhed så har maden faktisk været god i dag, jeg har spist rugbrød med avocado og ost til frokost, gal det smager jo sygt godt! Det kunne jeg godt leve af! Og så sidder jeg og kigger på badedragt så jeg kan komme i gang med at svømme igen efter den jeg ahvde er slidt op (som I den er begyndt at blive gennemsigtig fordi den er så tyndslidt).
2
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Nuttede-Nuser » 6. jul 2018, 20:19

Ally skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Tak for anbefalingen. Dejligt at det er en god sportsbh, de hænger ikke på træerne. Jeg kan dog ikke bruge dem der har hægter i ryggen, jeg er simpelhen ikke fleksibel nok til at få mine arme om på ryggen for at åbne og lukke dem :lol: :panik:

Kan du ikke lukke hægterne foran og så "dreje" bh'en? Ellers kan man vist få sportsbh'er, der skal lukkes foran?

Det gør jeg når jeg tager almindelig bh på. Problemet kommer med dem der som på billedet har krydset ryg og hægter k ryggen. Jeg bliver simpelthen helt klaustrofobisk når jeg skal tage dem på. For jeg føler ikke at den kan dreje rundt om mig. :genert: jeg vil helst have dem man bare trækker over hovedet. Jeg er vidst lidt mærkelig på det punkt.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 7. jul 2018, 07:39

Nuttede-Nuser skrev:Det gør jeg når jeg tager almindelig bh på. Problemet kommer med dem der som på billedet har krydset ryg og hægter k ryggen. Jeg bliver simpelthen helt klaustrofobisk når jeg skal tage dem på. For jeg føler ikke at den kan dreje rundt om mig. :genert: jeg vil helst have dem man bare trækker over hovedet. Jeg er vidst lidt mærkelig på det punkt.

Sportsbh'en, jeg linkede til, kan krydses på ryggen, men man kan også have den som en almindelig BH - dét er smart og det, der fungerer bedst for mit vedkommende.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 7. jul 2018, 08:26

Jeg kan simpelthen ikke blive klog på min krop. I juni måned svingede min vægt frem og tilbage, og jeg endte med et samlet vægttab for hele juni måned på 300 g.

I denne uge har jeg jeg så tabt 1,1 kg. Det til trods for at jeg har ikke føler jeg har gjort ret meget for det, og jeg har menstruation hvilket som regel betyder intet vægttab.

Men jeg klager da ikke :D Det er godt jeg har lidt at stå imod med, inden jeg skal en uge til Spanien :P
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 7. jul 2018, 09:36

Regnede lige lidt på hvor meget jeg skal tabe mig endnu for at blive "normalvægtig".

Pt vejer jeg 77,7 kg, jeg er ca 163 cm høj, så min BMI nu er 29,24.

For at nå en BMI under 25, så skal jeg nå ned på en vægt på 66,4 kg. Så der er et stykke vej endnu.

Min startvægt for 1½ år siden var 91,1 kg så jeg har pt smidt 13,4 kg og "mangler" 11,3 kg, så hey, jeg er da over halvvejs på vejen med at bliver normalvægtig. :D Håber at jeg er i mål om 1½ år mere :)

Det føles til tider som en meget lang rejse mod målet, især når jeg så hører om andre der taber sig rigtig meget super hurtigt. Men jeg tror og håber at langsom vægttab vil være den rigtig metode for mig, og det forhåbentlig vil føre til at jeg vil kunne bibeholde vægttabet.
8
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 7. jul 2018, 10:36

^ Virkelig flot vægttab, Tilly - og det lyder som en rigtig fornuftig, sund og holdbar måde, du gør det på, sejt! :)
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 7. jul 2018, 11:00

Jeg har startet dagen med dejlig træning (ugens tredje), og nu har jeg ikke ret lang tid tilbage med den her hårde form for træning. Men jeg stopper på toppen - var virkelig godt kørende i dag :cool:
4
:lun: Be brave

Tilbage til "Sund og/eller slank"