Kaloriberegner? Nogen eksperter på linjen?

ksdj
Indlæg: 15
Tilmeldt: 26. apr 2016, 06:29
Kort karma: 0
Likede indlæg: 12

Re: Kaloriberegner? Nogen eksperter på linjen?

Indlægaf ksdj » 30. jul 2018, 11:44

Åh, nej dog :nerve: Er det sådan noget med at spise vat og rent peber?[/quote]

De advarer heldigvis hinanden mod at sluge vat dyppet i juice, da det er direkte livsfarligt. Men de har dælme nogle alternative opfattelser af, hvad en almindelig portionsstørrelse er :ticks:


Men uanset hvordan du vælger at administrere kalorierne. Så forbered dig på mange dage at gå sulten i seng. En krop i kalorieunderskud er bare sulten.
0
D.itsen
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 295
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3407

Re: Kaloriberegner? Nogen eksperter på linjen?

Indlægaf D.itsen » 30. jul 2018, 11:47

ksdj skrev:Åh, nej dog :nerve: Er det sådan noget med at spise vat og rent peber?


De advarer heldigvis hinanden mod at sluge vat dyppet i juice, da det er direkte livsfarligt. Men de har dælme nogle alternative opfattelser af, hvad en almindelig portionsstørrelse er :ticks:


Men uanset hvordan du vælger at administrere kalorierne. Så forbered dig på mange dage at gå sulten i seng. En krop i kalorieunderskud er bare sulten.[/quote]
Jeg kan altså sagtens være i kalorieunderskud og mæt. Kalorierne skal bruges fornuftigt, men det kan altså fint lade sig gøre. Og de færreste kan holde det, hvis de sulter
0
UH UH UH UH KORT :love:
IrmaPigen
Indlæg: 3683
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 377
Likede indlæg: 4591

Re: Kaloriberegner? Nogen eksperter på linjen?

Indlægaf IrmaPigen » 30. jul 2018, 11:54

ksdj skrev:Åh, nej dog :nerve: Er det sådan noget med at spise vat og rent peber?


De advarer heldigvis hinanden mod at sluge vat dyppet i juice, da det er direkte livsfarligt. Men de har dælme nogle alternative opfattelser af, hvad en almindelig portionsstørrelse er :ticks:


Men uanset hvordan du vælger at administrere kalorierne. Så forbered dig på mange dage at gå sulten i seng. En krop i kalorieunderskud er bare sulten.[/quote]

Jeg gik kun meget få gange sulten i seng. Og når jeg gjorde var det fordi jeg ikke lige gad skrælle og gnave et par gulerødder inden sengetid.
0
ksdj
Indlæg: 15
Tilmeldt: 26. apr 2016, 06:29
Kort karma: 0
Likede indlæg: 12

Re: Kaloriberegner? Nogen eksperter på linjen?

Indlægaf ksdj » 30. jul 2018, 11:55

Jeg kan altså sagtens være i kalorieunderskud og mæt. Kalorierne skal bruges fornuftigt, men det kan altså fint lade sig gøre. Og de færreste kan holde det, hvis de sulter[/quote]

Nej når man er sulten er der overhængende fare for at køleskabet pludselig bliver angrebet. Det er derfor de fleste ikke holder et vægttab lang tid af gangen.
Har du et kostforslag til 1600 kcal om dagen til TS der er langtidsholdbart? Jeg har aldrig fundet en løsning som man ikke bliver dødtræt af efter kort tid.
0
primle
Indlæg: 727
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 91
Likede indlæg: 680

Re: Kaloriberegner? Nogen eksperter på linjen?

Indlægaf primle » 30. jul 2018, 12:02

Grissebassen skrev:
primle skrev:Æg om morgenen i stedet for skyr?

Æg eller andet pålæg på rugbrødet til frokost. Makrel i tomat er ‘dyrt’ når man tæller kcal.

Kylling til aften med grønt. Det bør ikke give 750 kcal.

Jeg spiser faktisk æg engang imellem til morgen :) Men når det skal gå stærkt, bliver det altså skyr.
Jeg er ikke meget for æggemadder :genert: Kan du forslå andet pålæg?

Jeg undrede mig også en hel del over aftensmaden :8: Men jeg har vejet alt og regnet det sammen. Normalt spiser jeg så også 200 g kylling og kun 150 g hvis det er andet kød.


Jeg spiser ofte hamburgerryg, jægerpølse eller fedtreduceret spegepølse. Evt med hytteost på. To skiver rugbrød og så grønt til. Du kan også udskifte makrel med tun.

Jeg vil heller ikke undvære rugbrød. Spiser det også til morgenmad med en Skive ost på.

Mine mellemmåltider består mest af frugt eller grønt. Og kaffe.

Jeg er ca på 1550 kcal om dagen og der er også plads til aftensnack.
2
Grissebassen
Indlæg: 1189
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1480

Re: Kaloriberegner? Nogen eksperter på linjen?

Indlægaf Grissebassen » 30. jul 2018, 12:28

ksdj skrev:Jeg kan altså sagtens være i kalorieunderskud og mæt. Kalorierne skal bruges fornuftigt, men det kan altså fint lade sig gøre. Og de færreste kan holde det, hvis de sulter


Nej når man er sulten er der overhængende fare for at køleskabet pludselig bliver angrebet. Det er derfor de fleste ikke holder et vægttab lang tid af gangen.
Har du et kostforslag til 1600 kcal om dagen til TS der er langtidsholdbart? Jeg har aldrig fundet en løsning som man ikke bliver dødtræt af efter kort tid.[/quote]
Jeg ville heller ikke kunne holde det her ud mere end de 3 måneder, jeg har sat af til mit kost-eksperiment. Jeg vil jo ikke engang kunne drikke et glas vin til maden, gå på restaurant eller på bar og få en enkelt øl eller cocktail, som normale mennesker :forvirret: Og jeg er ikke engang decideret overvægtig, med en bmi på 27, der er pænt fordelt. Jeg kan ikke få det til at hænge sammen, at man som næsten-normalvægtig ikke kan smide et par kilo og stadig leve et normalt liv.
Senest rettet af Grissebassen 30. jul 2018, 12:37, rettet i alt 1 gang.
0
Grissebassen
Indlæg: 1189
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1480

Re: Kaloriberegner? Nogen eksperter på linjen?

Indlægaf Grissebassen » 30. jul 2018, 12:35

IrmaPigen skrev:Generelt så vil jeg også anbefale at tælle kalorier på hvert måltid. Man bliver hurtigt overrasket.

Det er let at regne ud. Kig på hvor mange kalorier der er i feks dit rugbrød, og så vej skiven og regn ud hvor meget der så er i en skive af dit brød.

En kalorie er i øvrigt 4,2 kilojoule, hvis der kun står joule på fortegnelsen og man spiser efter x antal kalorier om dagen.

Tak for alle dine tips.
Jeg svarer lige samlet. Mit rugbrød siger 70 kalorier pr skrive, så jeg burde godt kunne spise en skive eller to om dagen uden at vælte regnskabet.
I forhold til morgenmad ser regnskabet ca sådan her ud:
250 gram skyr = 150 kcal
30 gram mysli = 70 kcal
Kaffe med mælk = 80 kcal (jeg drikker to store kopper og bruger meget mælk i kaffen)

I forhold til det med protein og de 70 gram, forsøger jeg at holde mit protein indtag højt og undgå hurtige kulhydrater. Det har jeg bedst erfaringer med fra tidligere, og jeg synes det holder mig mæt længere.
0
pige1987
Indlæg: 551
Tilmeldt: 18. dec 2015, 13:14
Kort karma: 16
Likede indlæg: 261

Re: Kaloriberegner? Nogen eksperter på linjen?

Indlægaf pige1987 » 30. jul 2018, 12:38

Fyr op på proteinener(kød, æg, skyr) og det grønne og begræns brød,ris,pasta og gå minimum 10000 skridt... Husk man altså også skal have lidt fedt for at tabe sig!!

Dit aftensmåltid lyder som mange kalorier hvis det kun er kød og grønt??
2
Brugeravatar
Marioneta
Indlæg: 1818
Tilmeldt: 12. jan 2016, 19:36
Kort karma: 377
Likede indlæg: 3772

Re: Kaloriberegner? Nogen eksperter på linjen?

Indlægaf Marioneta » 30. jul 2018, 12:47

Jeg har løbende gået på nogle kostkurser igennem kommunen, hvor jeg spurgte ind til hvor meget kød man egentligt skal have som kvinde. Svaret var 100 gram om dagen. Jeg har så senere også læst om lignende mængder på diverse artikler, men kan ikke henvise til noget.

Hvor mange kalorier er der i din müsli? Lige netop müsli er en kaloriebombe og mange slags har mindst 100 kcal(per 100 gram) mere i sig end almindelig havregryn. Jeg prøver at gå efter de få, som har lige så lidt som havregryn (ca. 360 kcal/100 gram). Du kan også få fuldkornsblandinger, som har mindst mulig kalorier og så er de 100% fuldkorn. Så kan du evt. putte nogle friske blåbær på samtidig.

Og ja, max et stk rugbrød og så lidt ekstra grønt til, ellers kommer du op på for mange kalorier i alt for måltidet.

Jeg undgår væske med kalorier. De mætter ikke og er derfor dumme kalorier at bruge :)
Senest rettet af Marioneta 30. jul 2018, 12:49, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 4166
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 840
Likede indlæg: 5799

Re: Kaloriberegner? Nogen eksperter på linjen?

Indlægaf Bøtte » 30. jul 2018, 12:49

Jeg har omkring 1450 kcal om dagen. Med omtanke er jeg rigeligt mæt og har plads til en lille snack.

Til morgen spiser jeg typisk en lille omelet lavet af et æg, en sjat mælk, skinke og grønt.
Til formiddag et stykke frugt
Til frokost 65 g rugbrød med fedtfattig ost eller hamburgerryg. Med grønt til.
Til eftermiddag frugt og gulerødder
Til aften et stykke kød på omkring 100 g, med salat og gerne lidt kartoffel, typisk en eller anden form for ovnkartofler.

Som snack en müslibar eller en kop chai latte/varm kakao.
3
Grissebassen
Indlæg: 1189
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1480

Re: Kaloriberegner? Nogen eksperter på linjen?

Indlægaf Grissebassen » 30. jul 2018, 12:51

pige1987 skrev:Fyr op på proteinener(kød, æg, skyr) og det grønne og begræns brød,ris,pasta og gå minimum 10000 skridt... Husk man altså også skal have lidt fedt for at tabe sig!!

Dit aftensmåltid lyder som mange kalorier hvis det kun er kød og grønt??

Jeg synes også, det er det, jeg forsøger :gruble: Så jeg har svært ved at se, hvor jeg skal rette op. Fx spiser jeg max 2 skriver rugbrød om dagen, og undgår de hurtige kulhydrater i pasta, ris og hvidt brød.
Jeg er også chokeret over min aftensmad, men i går regnede jeg fx ud, at min aftensmad bestående af 150 g oksekød + stegefedt og salat som tilbehør indholdt 750 kcal :wacko:
Regnskabet er som følger:

150 g oksekød + olivenolie til at stege i = 300 kcal
Stor salat med rød peber, lidt oliven og en lille smule feta og olie eddikedressing = 450 kcal
Jeg kunne slet ikke forstå hvordan salaten kunne blive så meget, men jeg vejede alting.

Jeg skal klart til at have nogle flere grove grøntsager til aften. Normalt spiser jeg mange bønner. Men når det skal gå stærkt, mixer jeg ofte en hurtig salat sammen.

I forhold til de 10.000 skridt, så skal jeg opereres i knæet her i start august, hvilket er grunden til, at jeg ikke træner for tiden. Så det er minimalt hvad jeg får bevæget mig.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 4166
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 840
Likede indlæg: 5799

Re: Kaloriberegner? Nogen eksperter på linjen?

Indlægaf Bøtte » 30. jul 2018, 12:52

Jeg får i øvrigt virkelig ofte rundstykker på mit job. Så skruer jeg ned for frokosten. Og tager måske snack’en væk. Men der er altså plads til det, hvis jeg bare tænker mig om.
0
Grissebassen
Indlæg: 1189
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1480

Re: Kaloriberegner? Nogen eksperter på linjen?

Indlægaf Grissebassen » 30. jul 2018, 12:53

Marioneta skrev:Jeg har løbende gået på nogle kostkurser igennem kommunen, hvor jeg spurgte ind til hvor meget kød man egentligt skal have som kvinde. Svaret var 100 gram om dagen. Jeg har så senere også læst om lignende mængder på diverse artikler, men kan ikke henvise til noget.

Hvor mange kalorier er der i din müsli? Lige netop müsli er en kaloriebombe og mange slags har mindst 100 kcal(per 100 gram) mere i sig end almindelig havregryn. Jeg prøver at gå efter de få, som har lige så lidt som havregryn (ca. 360 kcal/100 gram). Du kan også få fuldkornsblandinger, som har mindst mulig kalorier og så er de 100% fuldkorn. Så kan du evt. putte nogle friske blåbær på samtidig.

Og ja, max et stk rugbrød og så lidt ekstra grønt til, ellers kommer du op på for mange kalorier i alt for måltidet.

Jeg undgår væske med kalorier. De mætter ikke og er derfor dumme kalorier at bruge :)

Min mysli indholder 360 kcal/100 gram og er 80% fuldkorn :)

I forhold til det med protein, kan jeg godt se, at jeg måske får for meget.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 4166
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 840
Likede indlæg: 5799

Re: Kaloriberegner? Nogen eksperter på linjen?

Indlægaf Bøtte » 30. jul 2018, 12:56

Grissebassen skrev:
pige1987 skrev:Fyr op på proteinener(kød, æg, skyr) og det grønne og begræns brød,ris,pasta og gå minimum 10000 skridt... Husk man altså også skal have lidt fedt for at tabe sig!!

Dit aftensmåltid lyder som mange kalorier hvis det kun er kød og grønt??

Jeg synes også, det er det, jeg forsøger :gruble: Så jeg har svært ved at se, hvor jeg skal rette op. Fx spiser jeg max 2 skriver rugbrød om dagen, og undgår de hurtige kulhydrater i pasta, ris og hvidt brød.
Jeg er også chokeret over min aftensmad, men i går regnede jeg fx ud, at min aftensmad bestående af 150 g oksekød + stegefedt og salat som tilbehør indholdt 750 kcal :wacko:
Regnskabet er som følger:

150 g oksekød + olivenolie til at stege i = 300 kcal
Stor salat med rød peber, lidt oliven og en lille smule feta og olie eddikedressing = 450 kcal
Jeg kunne slet ikke forstå hvordan salaten kunne blive så meget, men jeg vejede alting.

Jeg skal klart til at have nogle flere grove grøntsager til aften. Normalt spiser jeg mange bønner. Men når det skal gå stærkt, mixer jeg ofte en hurtig salat sammen.

I forhold til de 10.000 skridt, så skal jeg opereres i knæet her i start august, hvilket er grunden til, at jeg ikke træner for tiden. Så det er minimalt hvad jeg får bevæget mig.



I min kcal beregner giver 350 g salat/peberfrugt med 20 g feta og 30 g olie/eddikedressing 262 kcal.
1
Brugeravatar
Marioneta
Indlæg: 1818
Tilmeldt: 12. jan 2016, 19:36
Kort karma: 377
Likede indlæg: 3772

Re: Kaloriberegner? Nogen eksperter på linjen?

Indlægaf Marioneta » 30. jul 2018, 12:57

Grissebassen skrev:
Marioneta skrev:Jeg har løbende gået på nogle kostkurser igennem kommunen, hvor jeg spurgte ind til hvor meget kød man egentligt skal have som kvinde. Svaret var 100 gram om dagen. Jeg har så senere også læst om lignende mængder på diverse artikler, men kan ikke henvise til noget.

Hvor mange kalorier er der i din müsli? Lige netop müsli er en kaloriebombe og mange slags har mindst 100 kcal(per 100 gram) mere i sig end almindelig havregryn. Jeg prøver at gå efter de få, som har lige så lidt som havregryn (ca. 360 kcal/100 gram). Du kan også få fuldkornsblandinger, som har mindst mulig kalorier og så er de 100% fuldkorn. Så kan du evt. putte nogle friske blåbær på samtidig.

Og ja, max et stk rugbrød og så lidt ekstra grønt til, ellers kommer du op på for mange kalorier i alt for måltidet.

Jeg undgår væske med kalorier. De mætter ikke og er derfor dumme kalorier at bruge :)

Min mysli indholder 360 kcal/100 gram og er 80% fuldkorn :)

I forhold til det med protein, kan jeg godt se, at jeg måske får for meget.


Det lyder som en fin müsli :)

Jeg tror måske at du vil have gavn af at få lidt mindre kød og så flere grove grøntsager. Salat er fint nok i sig selv, men mætter ikke rigtigt og man kommer nemt til at putte alt muligt i, som måske ikke er super godt. Både oliven og feta er kaloriefyldte, hvis jeg husker rigtigt. Jeg selv elsker dressing på min salat og det nytter altså ikke rigtigt noget :genert:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"