Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Pyjamas » 23. sep 2018, 05:40

77,4, det er - 0,6 kg siden sidste uge.

Jeg synes ikke, det går hurtigt nok. Et halvt kg på 4 uger er simpelthen ikke godt nok til mig :genert:

Jeg er nødt til at sætte hårdere ind, bare en uge, så jeg forhåbentlig kan tabe mig mere og blive mere motiveret. Jeg tror, min motivation er faldet samtidig med, at min vægt har stået stille,
Det bliver så ikke fra i dag, for vi holder børnefødselsdag i dag :deer:
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Pyjamas » 23. sep 2018, 05:44

Jeg havde set forkert og troede, at jeg sidste vejede 77,6. Jeg havde lykkeligt fortrængt, at jeg havde taget på i sidste uge :lol: Det lettere lidt på humøret, at jeg har tabt mig i forhold til sidste uge.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf kidkomb » 23. sep 2018, 06:10

Når jeg har spist noget med ris vejer jeg altid mere dagen efter.
Jeg tror at ris binder væske i mine tarme, men jeg aner det reelt ikke.
Jeg vejer mig hver dag og har efterhånden nogenlunde styr på hvornår jeg har taget på og hvornår det bare er væske.
Kroppen reagerer jo forskelligt på det den indtager.
Jeg ved godt at det kan være "farligt" at veje sig hver dag, men det undrer mig altid at folk "tør" kun at veje sig en gang om ugen. Tænk hvis det lige falder sammen med at man har ophobet væske?
Ellers skal man måske sørge for at spise det samme dagen inden vejedag hver gang. Det virker også en smule omstændeligt, men det ville give et mere korrekt billede.
Og husk at veje dig efter din mens og bliv glad :D
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Pyjamas » 23. sep 2018, 19:44

kidkomb skrev:Når jeg har spist noget med ris vejer jeg altid mere dagen efter.
Jeg tror at ris binder væske i mine tarme, men jeg aner det reelt ikke.
Jeg vejer mig hver dag og har efterhånden nogenlunde styr på hvornår jeg har taget på og hvornår det bare er væske.
Kroppen reagerer jo forskelligt på det den indtager.
Jeg ved godt at det kan være "farligt" at veje sig hver dag, men det undrer mig altid at folk "tør" kun at veje sig en gang om ugen. Tænk hvis det lige falder sammen med at man har ophobet væske?
Ellers skal man måske sørge for at spise det samme dagen inden vejedag hver gang. Det virker også en smule omstændeligt, men det ville give et mere korrekt billede.
Og husk at veje dig efter din mens og bliv glad :D


Jeg har også altid hørt, at folk synes, det er farligt at veje sig hver dag. Det er egentlig lidt skørt, og selvom jeg synes præcis det samme, så kan jeg ikke forklare hvorfor. ....... Pudsigt nok sidder jeg her og skriver en hel masse og sletter det igen, for jeg kan ikke formulere et argument :lol:

Jeg vil nok frem til, at jeg godt kan følge dig. Jeg tør dog ikke at veje mig hver dag, da jeg tror, jeg hurtigt bliver for styret af det. Jeg har som teenager haft spiseforstyrrelse (en blanding af anoreksi og bulimi), og selvom jeg er langt over det, så vækker vægte og fokus herpå alt for mange mindre herom.
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Pyjamas » 23. sep 2018, 19:46

Et eller andet sted burde jeg måske bare veje mig en gang om måneden, så jeg ikke har for meget fokus på det.
Det er egentlig pudsigt, at det nærmest er en usagt lov at veje sig én gang om ugen :gruble: :lol:
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Alphilia » 24. sep 2018, 05:50

For mig fungerer det, at veje mig en gang om ugen. Jeg vil selvfølgelig helst se, at vægten falder fra gang til gang, men med så kort interval er det nemmere at acceptere at der måske kun er røg 200g. Samtidig er jeg meget bevidst om at det er en proces og jeg har ingen slutdato, delmål eller specifikt mål så bare det går den rigtige vej er det fint..
1
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Pyjamas » 29. sep 2018, 09:07

Alphilia skrev:For mig fungerer det, at veje mig en gang om ugen. Jeg vil selvfølgelig helst se, at vægten falder fra gang til gang, men med så kort interval er det nemmere at acceptere at der måske kun er røg 200g. Samtidig er jeg meget bevidst om at det er en proces og jeg har ingen slutdato, delmål eller specifikt mål så bare det går den rigtige vej er det fint..


Det er også det, at jeg kom frem til, og at der er fordele og ulemper ved ethvert tidspunkt.
Jeg foretrækker også at sige, at det er en proces, og jeg ved, at jeg aldrig vil kunne holde en stram diæt af en art. Så ville jeg dunke mig selv i hovedet for ikke at holde kuren, og det er ikke det, jeg har brug for.
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Pyjamas » 29. sep 2018, 09:41

Jeg har været ret i tvivl om "livsstilsændringen" (jeg hader det ord!) den sidste uge. Jeg har som nævnt mistet en del af motivationen, og jeg har spist næsten, som jeg har haft lyst. Nu har jeg bladret i mine indlæg og set, at jeg i sidste uge skrev, at jeg ville tage mig sammen i denne uge :lol: :stoned: Det gik ikke så godt. Jeg har ikke proppet mig med ren fedt og sukker (det er smart at løbe stærkt på arbejdet, så når jeg ikke så meget frokost, får rørt mig og dejser om på sofaen om aftenen :-D), men jeg har spist mere mayo, kage og sovs, end jeg plejer. Jeg har været sådan lidt opgivende i processen. Måske I kender følelsen?
Jeg tænker, at jeg vil blive bedre til juble over mine sejre end ærgre mig over mine fiaskoer (som overhovedet ikke er fiaskoer, men I kan nok følge mig).

- Jeg er blevet rigtig god til ikke at spise eftermiddagskage. Det gjorde jeg hver dag før. Nu bemærker jeg, at jeg faktisk har lyst til et stykke kage og ikke bare propper i hovedet :lol2:
- Mine primære drikkevarer er vand, te og cola zero. Jeg har helt droppet de kalorieholdige drikke.
- Til frokost har jeg erstattet stivelse med grøntsager og salat.

Og det er jo faktisk rigtig godt! :) Jeg skal på skoleophold i 7 uger fra på mandag, så jeg skal til at smøre madpakke. Jeg vil yde en stor indsats for lave en sund, varieret madpakke med enkelte snacks og ikke gå i Føtex og købe onsdagssnegle :tie:
Jeg skal blive bedre til at lave madplan. Vi har fået sund aftensmad, men jeg har ikke haft tiden og overskuddet til at planlægge noget lækkert grønt, så det har primært været gnavegrønt. Det er ok, men jeg ender med at gå død i gulerødder.

Jeg var 1,1.kg lettere i morges, så det er ikke helt skidt :)
1
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Pyjamas » 30. sep 2018, 20:02

:8: :ae: Jeg havde ikke muligheden for at veje mig i morges, så jeg lever højt på det, jeg vejede mig til i går :D

Jeg har ryddet op i fryseren, handlet, lavet madplan og smurt madpakke til mig selv til i morgen. Jeg har alle forudsætninger for at få spist sundt og lækkert hele ugen. Det skal nok gå :gogo:
2
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Pyjamas » 1. okt 2018, 08:58

Jeg har selvfølgelig glemt min madpakke :stoned: :lol: Det var ikke med vilje! Nu må jeg spise stjerneskud i stedet.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Akehurst2 » 5. okt 2018, 14:23

I forhold til med motivationen, som jeg selv slås meget med, er mit hovedfokus i de perioder, hvor det er svært, at undgå at tage på, og så virkelig, virkelig mene, at alt er godt, sålænge jeg ikke tager på. Jeg kan nemlig også blive rigtig frusteret over at vægten ikke rykker sig ned, men sålænge den ikke øges er det jo bare stilstand - ingen skade sket.

Det er trods alt lettere at holde vægten end decideret at tabe sig, så hvis der ikke er motivation til det helt snorlige, der medfører egentligt vægttab, så forsøger jeg at undgå at gå for meget i den modsatte retning og spise så jeg tager på.
1
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Pyjamas » 5. okt 2018, 16:06

Akehurst2 skrev:I forhold til med motivationen, som jeg selv slås meget med, er mit hovedfokus i de perioder, hvor det er svært, at undgå at tage på, og så virkelig, virkelig mene, at alt er godt, sålænge jeg ikke tager på. Jeg kan nemlig også blive rigtig frusteret over at vægten ikke rykker sig ned, men sålænge den ikke øges er det jo bare stilstand - ingen skade sket.

Det er trods alt lettere at holde vægten end decideret at tabe sig, så hvis der ikke er motivation til det helt snorlige, der medfører egentligt vægttab, så forsøger jeg at undgå at gå for meget i den modsatte retning og spise så jeg tager på.


Tak for dit indlæg, det var lige det, jeg trængte til at høre. Det giver rigtig god mening, og det tager jeg bestemt til mig.
Jeg slås meget med motivationen i denne uge, og jeg har været ved at give op, men hvis jeg kan holde min vægt stille, så er det et fint delmål. Tak!
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Pyjamas » 22. okt 2018, 19:52

Jeg er her stadig :deer: Jeg var lige ved at lade denne tråd dø i stilhed og leve og spise, som jeg gjorde før. Dog følger jeg flere vægttabstråde herinde og ser, at jeg ikke er den eneste, der kæmper med motivationen, og jeg suger gode tips og opmuntrende ord til mig, også selvom de ikke er til mig :D
Jeg er på et skoleophold, hvor jeg er markant mere stillesiddende end normalt. Jeg spiser mere, fordi jeg har det med at proppe i hovedet, når jeg sidder ned (no wonder at jeg er tyk :sarkasme: :lol:), og jeg skal til svendeprøve om tre uger, hvilket jeg kan stresse over.

Så jeg har besluttet mig for, at et vægttab på knap nok 3 kg er ganske tilfredsstillende, og når jeg komme tilbage på arbejdet, rører jeg mig mere og spiser mindre, hvilket må have en positivt effekt.

Jeg har hentet en app med en måneds motion, som jeg gerne vil fuldføre hver dag. Det er 10 minutters motion, som jeg kan klare foran fjernsynet. Det burde være muligt :)
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"