August 2018 - Fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 81
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 45

August 2018 - Fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 31. jul 2018, 20:01

Her er tråden for august 2018 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
0
avdotja
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 238
Likede indlæg: 4521

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 31. jul 2018, 20:10

Jeg forsøger at være med igen! Mine mål er dog ret simple og gælder for 6 dage om ugen: forbrænd 3.500 kcal og få mindst 400 gr frugt & grønt pr dag.
0
pige1987
Indlæg: 547
Tilmeldt: 18. dec 2015, 13:14
Kort karma: 16
Likede indlæg: 258

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf pige1987 » 31. jul 2018, 20:48

avdotja skrev:Jeg forsøger at være med igen! Mine mål er dog ret simple og gælder for 6 dage om ugen: forbrænd 3.500 kcal og få mindst 400 gr frugt & grønt pr dag.


Hvor mange kalorier indtager du når du forbrænder 3500 kcal? :)
0
Fynerfin82
Indlæg: 109
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 9
Likede indlæg: 149

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Fynerfin82 » 31. jul 2018, 21:01

Jeg vil også være med. Mine mål er:

Tabe 5 kg
Dyrke sport 2 gange om ugen
Kun spise slik en dag om ugen
Kun drikke Sodavand i weekenden (startende fra fredag kl 15)
0
avdotja
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 238
Likede indlæg: 4521

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 31. jul 2018, 21:50

pige1987 skrev:
avdotja skrev:Jeg forsøger at være med igen! Mine mål er dog ret simple og gælder for 6 dage om ugen: forbrænd 3.500 kcal og få mindst 400 gr frugt & grønt pr dag.


Hvor mange kalorier indtager du når du forbrænder 3500 kcal? :)

Jeg tæller kun kalorier løseligt, men omkring 3.000 vil jeg skyde på. 600 til morgenmad, 700 til frokost og 700 til aftensmad - plus det løse.

Og det er min fitbit jeg går efter mht kalorieforbrænding. Hvor præcis den er, aner jeg ikke :)
2
ksdj
Indlæg: 15
Tilmeldt: 26. apr 2016, 06:29
Kort karma: 0
Likede indlæg: 12

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf ksdj » 1. aug 2018, 07:16

Jeg sætter et, for mig, ambitiøst mål om at komme i fitnesscentret 15 gange i august.
Jeg tæller kalorier. Og målet er at tabe 2 kg.

Edit: halvvejs inde i måneden har jeg fået trænet 7 gange.
Kalorietællingen halter gevaldigt, og der er ingen fremgang/nedgang i vægten.
Nu må der lige strammes op.
Senest rettet af ksdj 16. aug 2018, 16:39, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Pityt
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 386
Likede indlæg: 3285

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 1. aug 2018, 07:49

Jeg er med igen :D
Same procedure as last month :-D Styrketræning 3 gange om ugen, komme i gang med noget cardio og få nok at spise.
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 1428
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2427

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 1. aug 2018, 07:50

Jeg vil også gerne være med. Har lige taget et par hyggekilo på, men vil gerne stå lidt stramt til ferie i oktober :)

Mine mål er:
- Tabe 2 kg i august
- Træne 3 gange om ugen
- Sove min. 5 timer pr. nat
- Drikke 2-3l. vand om dagen
- tage mine vitaminpiller hver dag
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 2179
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 380
Likede indlæg: 3468

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 1. aug 2018, 08:08

Jeg elsker at se, at der er så mange, der er med i månedstrådene :lun:


Mine mål for august
- Følge plan for træning i FW
- Logge mad på MFP
- Gåture og svømning ad libitum
- INTET sukker i form af chips, kage, slik og is


Tidligere har ét af mine mål været at begrænse sukker i form af slik, kage, chips og is, men der sker nærmest ABSOLUT INTET på vægten, så i august skal jeg SLET IKKE spise kage, slik, chips og is. I går morges, da jeg trænede med PT'eren og bl.a. blev vejet og målt, var der nærmest ikke sket noget og det forstod hverken PT'eren eller jeg, og i ren frustration tudede jeg. Heldigvis var PT'eren klar med knus, opmuntrende ord og hep :love:

Nedenstående billede er ikke kun et billede, men en challenge, jeg ganske enkelt starter på i dag. OG har postet på min IG-profil. Er der egentlig nogle af jer, der er på IG?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Ally 1. aug 2018, 08:52, rettet i alt 2 gange.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
JoyNips
Indlæg: 4451
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 598
Likede indlæg: 9479

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf JoyNips » 1. aug 2018, 08:10

Jeg er med her. Min venindes 7-årige datter spurgte mig forleden, om det var en lille baby jeg har i maven ligesom hendes moster, såæh... mon ikke det er på tide at tabe de sidste 5 babykilo? :lol: Jeg skal desuden til en god venindes bryllup i starten af september og der vil jeg egentlig gerne stå lidt skarpere.
Jeg har været på vægten og det er ret præcist 5 kg, jeg er over min før-baby-vægt. Optimalt set måtte de gerne forsvinde på de 6 uger, jeg har til brylluppet. Det er ikke helt urealistisk, tænker jeg, men det kommer selvfølgelig til at kræve en indsats.

Så august er måneden uden slik, is, hvidt brød ( :whine: ), pasta osv. Det er helt klart hér, man finder min achilleshæl, for jeg er af natur slank og har nemt ved at holde vægten, jeg kan bare virkelig godt lidt sukker og hurtige kulhydrater. Jeg må godt drikke cola zero i weekenden, men ikke til hverdag, for selvom det er (så godt som) kaloriefrit, så er det en glidebane til anden hyggemad. Vi spiser sjældent junkfood og vi spiser som udgangspunkt vegansk aftensmad, så det er helt klart between meals at jeg skal holde mig selv i ørerne. Jeg er en småspiser og det er de forkerte valg, jeg træffer.

Jeg har idag drukket min sidste morgenkaffe med en teske sukker i, fremover må den blive uden. It's the little things that count.
5
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 197
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Afskylia » 1. aug 2018, 08:43

Jeg vil også gerne være med.

Mit mål er er tabe 5 kg.

Gå min 10.000 skridt om dagen.
Min 1 løbetræning pr uge
Min 1 gang styrketræning.
Logge mad i MFP og derved begrænse slik og kage.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 1407
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 56
Likede indlæg: 995

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 1. aug 2018, 08:59

Jeg har overvejet en seperat tråd, men prøver at hoppe med her i stedet - der er så god dynamik.

Jeg har siden slut juni været på en ret restriktiv diæt ift sukker og kulhydrater pga. helbredsmæssige årsager som tåler netop de to ting meget skidt. Derudover har jeg skruet meget op for motionen. Det har virket - mine blodprøver er blevet markant pænere, vægten falder stille og roligt og jeg føler mig godt tilpas i min krop. Jeg har faktisk også været virkelig sej, hvis jeg selv skal sige det :D

Nå, men lige i disse dage synes jeg det er rockerhårdt! Jeg er egentlig ikke træt af, at spise masser af grønt eller savner slik helt vildt, men jeg er træt af at være begrænset og skulle tænke over min kost fucking HELE tiden. Derudover har varmen og meget arbejde gjort, at jeg ikke får dyrket så meget motion som jeg gerne vil...

Derfor bliver fokus i august:
- at vægten fortsat falder stille og roligt.
- at undgå sukker/hurtige kulhydrater hvis ikke der er en anledning
- træne 2-3 x i ugen
- cykle til så meget som muligt istf bussen
- spise HUSK og fiskeolie x 2 hver dag (del af min diæt)
Senest rettet af Alphilia 1. aug 2018, 10:36, rettet i alt 2 gange.
3
Brugeravatar
Pityt
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 386
Likede indlæg: 3285

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 1. aug 2018, 10:07

Månedens første træning overstået i lummervarmt FW med indbygget overraskelse i form af kæmpe tordenbrag (troede et øjeblik at loftet faldt ned :8: ) og strømsvigt.
Jeg har indenfor de sidste par uger øget vægten i flere øvelser, men jeg er stadig en vatarm :-D
3
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 3
Likede indlæg: 38

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Galoldriel » 1. aug 2018, 11:29

Min vægt svinger mellem 69 og 71 kg, og mit mål er 62 kg. Det vil jeg gerne nå inden jul.

Mine mål for august:

- Tabe 2 kg.
- Holde fast i mine vaner mht. sukker (minus sukker alle dage, pånær fredag).
- Mindske mit indtag af hurtige kulhydrater.
- Spise mere grønt.
- Løbe/træne 3 gange om ugen.
- Løbe Parkrun hver lørdag på mindre end 30 minutter.
- Styrketræningsprogram 3 gange om ugen.


Mht. løb er mit mere langsigtede mål at gennemgøre CPH Half på mindre end 2 timer og 20 minutter. Jeg kæmper p.t. rigtig meget med at holde energien oppe, når jeg løber - varmen er hård ved mig, og jeg har svært ved at komme under 30 minutter, når jeg løber (jeg er normalt ikke nogen særlig hurtig løber, men for tiden er jeg 3-4 minutter langsommere end normalt).
0
Primerose
Indlæg: 344
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 122
Likede indlæg: 1541

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Primerose » 1. aug 2018, 16:30

Mit første indlæg i sundhedsrummet...

Jeg har siden i vinters lagt mig lidt ud. Ikke voldsomt nok til at folk lægger mærker til det (siger de :skeptisk: ) men nok til at jeg har kunne mærke det på mit tøj. Så de sidste 2-3 uger har jeg været ekstra opmærksom på hvad jeg spiser, for det er det der er min akilleshæl. Jeg har da også tabt mig i hvert fald 2 kg og synes egentlig godt at jeg kan se det på mine arme og min talje.
Så mit mål for august er at fortsætte med at få strammet lidt ind og op :) jeg vil gerne veje ca. 5 kg mindre end jeg gør nu. Reelt ville jeg nok gerne ned på 60 (dvs 7 kg mindre) men så siger andre at jeg bliver for tynd, så det er ikke målet. Egentlig tænker jeg heller ikke at tallet på vægten i det hele taget er så vigtig, men jeg vil gerne have at tøjet sidder rart og at jeg føler mig godt tilpas, og jeg føler mig bare bedst tilpas når jeg er lidt mindre omfangsrig end nu.

Jeg har indset at totalt forbud mod søde sager ikke dur for mig. Men jeg gør mit bedste for at begrænse indtaget. Fx køber jeg poletter (altså lakridserne) fordi de dækker mit lakridsbehov, men jeg kan ikke spise så mange da de bliver lidt voldsomme i smagen. Så sørger jeg for at have små is i fryseren. Fx sunlolly (ca. 80 kcal og easis vanilje/jordbær-ispinde ca. 45 kcal) for så kan jeg godt spise en is eller to om dagen uden at det ødelægger kaloriebudgettet.
Så er jeg begyndt at spise hytteost, avokado og rød peber samt evt lidt knækbrød til frokost. Til morgenmad spiser jeg enten knækbrød, noget sf det jeg forbereder til frokosten eller noget skyryoghurt med HUSK, frø, kerner og et skvis agavesirup.
Til septemper starter jeg nyt job hvor der er frokostordning, så det bliver lidt spændende hvordan det kommer til at spænde af med mine nye, sunde frokostvaner.
Aftensmaden varierer jeg lidt mere, men jeg har fundet ud af, at det giver noget på vægten hvis jeg bare spiser et par stykker rugbrød med pålæg. Og jeg bliver fint mæt at det og gider egentlig heller ikke lave andet, så længe jeg bare er mig. Så for en periode er det et udmærket slankevalg.
2
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.

Tilbage til "Sund og/eller slank"