August 2018 - Fællestråd

Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 17. aug 2018, 12:05

Fredagstræning overstået. Det gik fint på trods af manglende søvn (igen! :rulle: ) og generel mental blaah-hed.

Så træningen er som den skal være,- i min nuværende situation, er det faktisk mine løfter til mig selv angående træning, der holder mig kørende. Kosten kører til gengæld ikke :genert: Jeg formår at holde vægten oppe, men det er stadig mest skyr og proteinbarer der ryger ned og jeg får ikke tilstrækkeligt med kalorier til at “bygge muskler”.

Men nu er det weekend helt uden planer. Kæresten er taget til Jylland, så jeg forudser, at min weekend går med sofa og tv :gruble:
3
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 17. aug 2018, 15:12

Jeg fik trænet i dag, og føler at jeg er ved at være oppe af det sorte hul igen :) Planen er at jeg også skal træne i morgen eller søndag, så jeg opfylder min målsætning om 3 gange træning pr uge.

Jeg taber mig ikke rigtigt for tiden, men jeg har heller ikke fået talt kalorier den sidste måneds tid. Så det må jeg hellere snart tage mig sammen til at gøre igen...
7
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1015

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 17. aug 2018, 19:52

superboa skrev:
superboa skrev:Ugens første træning i hus: 1 times yoga flow i fitnesscenteret (tror jeg vil kunne mærke en muskel eller to i morgen ;) )


Ugens anden træningspas blev 1½ times yoga. Det er aldrig til at vide, hvilken yogatime man møder op til - nogle gange er det hårdt og sveddryppende, andre gange (som i dag), er det blidere, med balanceøvelser og dybe stræk.


Jeg havde egentligt planer om at ugens 3. træning skulle foregå i centeret med cross trainer og maskiner, men er simpelthen stadig helt blød i kroppen efter spadag i går :D Årh det var lækkert med boblebad, saunagus m.m. :dåne: Her til aften kunne jeg dog mærke, at jeg trængte til at få rørt kroppen lidt, så nappede 25 min. yoga på stuegulvet.
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf MyGirl » 17. aug 2018, 19:58

Så fik kæresten og jeg lige brugt fredag aften på cikeltræning i stuen. Det er faktisk ret hyggeligt. Og så selvom jeg egentlig havde opfyldt dagens motionsmål med transportcykling!

Og så havde man ikke tid til at overveje at spise dårlige ting. Win win!

Så går man ind til weekenden med pissegod samvittighed!
3
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 17. aug 2018, 20:32

Maden kører.... nogenlunde for tiden. Jeg er ved at være ret god til at vælge fornuftigt når vi spiser ude og på arbejdsdage kører jeg efter en ret stram og velfungerende snor. På baggrund SF de seneste måneder kan jeg virkelig se, HVOR meget ekstra jeg faktisk har spist og hvor tankeløst det har været. Det bedste er, at jeg faktisk overhovedet ikke har svært ved at springe bagerbesøget over..

Mht Husk og Fiskeolie har jeg gang i en gevaldig opstramning. Motion fungerer ikke pt, det der arbejde tager bare meget tid.

Derudover sker der simpelthen så meget i mit hoved for tiden og jeg kan virkelig mærke at jeg er i en eller anden transitionsproces som jeg ikke helt ved hvor ender. Det er hårdt, men også interessant
1
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Primerose » 18. aug 2018, 01:41

De næste par måneder bliver udfordrende... :gisp:
Jeg er lige blevet opereret i lungen. Det har medført at mange bevægelser gør smadderondt og at jeg ikke må dyrke noget der tilsvarer hård motion de næste 6-8 uger, hvor jeg også kan forvente fortsat at have smerter. Dog forhåbentlig i mindre grad.
Så jeg må fokusere på det jeg spiser. Det skal også være med nogle gode byggesten, som kan hjæpe på helingen (ikke så let at forene med slankekost).

Og til sepember starter jeg nyt job. Det tapper jo alle for alt energi i en periode. Desuden vil der på kontoret blive leveret frokost udefra, og der ved jeg endnu ikke hvilken type mad of hvor slankevenligt det er.

Ja, og så er jeg altså nødt til at købe en el-cykel igen, især pga det med lungen og smerterne, som føles som at blive sparket i brystkassen af en sur hest, og fordi jeg får for langt til arbejde til at kunne klare det på min 25 år gamle almindelige cykel.
Jeg er ret påvirket af økonomien i det :trist: Især fordi jeg oven på alt det andet sygdom gerne vil beskytte mit hoved med en hövding airbag hjem, da jeg ved af erfaring at jeg ikke får brugt en normal. Men de koster jo også det vide ud af øjenene.

Så ja, jeg er godt nok lidt mismodig over hvordan det skal gå de næste par måneder. Jeg vil jo bare gerne have så normalt et liv som muligt.
Undskyld det løb ud af en tangent i den her tråd, men det har jo relevans for mit helbred og dermed også vægttabet. Så jeg håber virkelig I kan rumme mine lidt triste tanker.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 18. aug 2018, 10:27

^Det lyder virkelig barskt, Primerose - især det med de slemme smerter, jeg håber, at det heler godt, og at du hurtigt bliver smertefri :kys:
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf PaleSeptember » 18. aug 2018, 11:44

Jeg åd og drak som et svin i går, så jeg har helt sikkert overskredet mine kalorier. I dag skal vi have tapasplatte med div. ost, pølser, brød, pesto mm. og rødvin til, så det går nok også galt. Men til gengæld har jeg været oppe at træne cirkeltræning i dag, og da jeg kom hjem støvsugede jeg og vaskede gulv i hele huset, hvilket også fik sveden til at hagle af mig, så jeg har været aktiv i omkring 1½ time i dag. Fra i morgen er det op på hesten igen.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 18. aug 2018, 15:02

I går lavede jeg absolut ingenting - havde virkelig (brug for) en slapperdag, som endte med bingewatching af Unbreakable Kimmy Schmidt på Netflix sammen med min kat, mens jeg spise Ben&Jerry's Chunky Monkey :lol:

Det kompenserede jeg en lille smule for i morges ved at tage en omgang 360 og bagefter 30 min. på stairmasteren - pyh, det får sveden til at drive af mig. Og derudover har jeg været lidt mere flittig i huset med bla. køkkenrengøring og vasketøj. I morgen formiddag er planen Grit Cardio og Grit Strength og senere en gåtur med en veninde.
4
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 18. aug 2018, 15:37

Jeg har INTET foretaget mig i dag ud over at være i bad :blush: Jeg sidder i min sofa og ser en hel sæson af den engelske “bagedyst”, hvilket ikke kan anbefales, hvis man nemt bliver lækkersulten :savl:

Og så har jeg modtaget mine nye “det er pissesynd for mig, så jeg skal forkæle mig selv”-træningstights. De er noget kraftigere end dem jeg plejer at bruge, hvilket betyder, at jeg sveder bare jeg skal kæmpe mig i dem, men også at der overhovedet ikke er noget der kan wobble :lol: :gogo:
3
What's done in the dark will be brought to the light
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27007

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 19. aug 2018, 05:57

Jeg skal til børnefødselsdag hos en af de bedste kokke, jeg kender, i dag. :D Jeg tror, jeg vælger, at det vil være det værd at spise et stykke lagkage. :ivrig:

I går erstattede jeg løbeturen med endnu en omgang gulvlægning. Det er seriøst god træning at squatte tusind gange med tunge gulvbrædder. Og så var det fra 9-17, og vi flyttede også lige et par læs og kørte to tunge læs på lossepladsen. Er helt smadret i mave, lår og baller i dag - og i arme og vingemuskler. Sådan noget byggearbejde er bedre end fitnesscenteret. :lol:
7
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf MyGirl » 19. aug 2018, 06:51

Er faktisk pissestolt. Vi holdt børnefødselsdag i går med pizza, lagkage, slik, flødeboller osv., og jeg holdt mig stadig på de 1500 kcal!

Spiste pizza til frokost, men rørte INGEN søde sager (heller ikke, da jeg lavede dem.)

Til gengæld magtede jeg ikke motion, da alle var sendt afsted, men har været på benene hele dagen, så det vsr egentlig ok.

I dag står det på endnu en fødselsdag, hvor der så er plads til lidt, hvis noget frister over evne.
5
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. aug 2018, 07:26

I morgen tager jeg fat på tredje uge på mit nye job. Jeg synes efterhånden, at jeg er ved at komme ordentlig ind i tingene og lære mine to klasser godt at kende. Ja, jeg er så heldig kun at have i alt 42 elever at skulle forholde mig til. Endda fordelt på to meget velfungerende klasser.
Det er noget andet, end hvad jeg har været vant til de sidste to år, hvor jeg primært har haft med mere eller mindre utilpassede unge at gøre, men hver ting har sin charme, og jeg saaavner min gamle afgangsklasse :whine: Heldigvis møder jeg ofte mine tidligere elever rundt omkring i byen, hvor jeg stadig arbejder. Det er nu hyggeligt.

Nå, men i dag har jeg fået lavet en stor farvelade-kalender med alle ugens lektioner, måltider, møder, gøremål, aftaler, osv., og jeg håber, at det kommer til at støtte op om mit indtag af mad og min intention om at gå til og fra skolen fra stationen. Sidste uge kørte ikke strålende, og det skyldtes helt klart bl.a., at jeg simpelthen tabte overblikket, følte at jeg hele tiden var lidt bagud og skulle have gang i en masse forskellige skemaer og oversigter for at finde ud af, hvad jeg nu skulle. Det er lækkert at have det hele samlet et sted nu.
Og også lærerigt. For når jeg ser på den kommende uge, der er mere pakket end normalt, men ikke meget, bliver det helt tydeligt, hvorfor jeg sjældent når det helt store herhjemme i hverdagen udover at slappe af. Så det gider jeg ikke at have dårlig samvittighed over.

Nu, hvor jeg har overblikket, vil jeg tænke over nogle konkrete og realistiske ugemål.
6
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 19. aug 2018, 10:34

Grit Cardio og Grit Strength in the pocket :) Hårdt, men også sjovt - hyggeligt at snakke med de andre på holdet, og min træner sagde, at han tydeligt kunne se forbedringer efter mit PT-forløb, og at jeg er mere 'eksplosiv' nu, så det var fedt :)

I morgen havde jeg planlagt at tage til Grit Cardio igen, men en god veninde har inviteret mig til aftensmad, så det trumfer lige træning i morgen.. fortsætter tirsdag aften med en omgang 360.

God søndag til jer alle :)
4
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27007

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 19. aug 2018, 17:49

ajnaM skrev:Jeg skal til børnefødselsdag hos en af de bedste kokke, jeg kender, i dag. :D Jeg tror, jeg vælger, at det vil være det værd at spise et stykke lagkage. :ivrig:

I går erstattede jeg løbeturen med endnu en omgang gulvlægning. Det er seriøst god træning at squatte tusind gange med tunge gulvbrædder. Og så var det fra 9-17, og vi flyttede også lige et par læs og kørte to tunge læs på lossepladsen. Er helt smadret i mave, lår og baller i dag - og i arme og vingemuskler. Sådan noget byggearbejde er bedre end fitnesscenteret. :lol:


Jeg spiste et stykke lagkage. Men kun ét stykke, og intet vin, intet sodavand, intet slik. Og truth be told, så var lagkagen ikke engang noget, jeg virkelig cravede - havde ikke behov for et stykke mere, og jeg spiste ikke de store marengs, der var på toppen, fordi... jah, det var der ligesom ingen grund til. :D


Til gengæld satte jeg mig efterfølgende på en gynge i et træ, hvorved grenen knækkede under min vægt. :genert: Så nu er jeg kendt som grenflækkeren i hele min familie. Folk synes det var vældig morsomt. Jeg må indrømme, at jeg mest tænker, det er på sin plads med den slankekur. :afro:
6
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Sund og/eller slank"