August 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 6. aug 2018, 12:20

Pityt skrev:Dejligt med komplimenter fra lækker læge :slem:
Glæder mig til at høre om ændringerne i din træning,- det er ret fedt at han søger råd fra kolleger for at gøre det så godt som muligt for dig :love:

Jeg gennemførte endnu en omgang sveddryppende træning her til formiddag. Det var okay uden at være prangende :genert: Det bliver aldrig min favoritting at træne når jeg har menstruation...jeg føler mig slatten og oppustet :s

Det var dejligt med komplimenterne fra lækker læge :D
Derudover er jeg helt enig med dig i, at det er fedt, at PT'eren søger råd fra kollegerne vedr. min situation. Det sætter jeg også stor pris på.

Jeg forstår dig. Træning og menstruation. Jeg har også altid et par dage, hvor jeg helst vil ligge i fosterstilling på sofaen med snacks inden for rækkevidde, men når jeg først er færdig med træningen, er jeg også glad. Hep-hep for du kom af sted :kys:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 6. aug 2018, 13:55

Ally skrev:
Pityt skrev:Dejligt med komplimenter fra lækker læge :slem:
Glæder mig til at høre om ændringerne i din træning,- det er ret fedt at han søger råd fra kolleger for at gøre det så godt som muligt for dig :love:

Jeg gennemførte endnu en omgang sveddryppende træning her til formiddag. Det var okay uden at være prangende :genert: Det bliver aldrig min favoritting at træne når jeg har menstruation...jeg føler mig slatten og oppustet :s

Det var dejligt med komplimenterne fra lækker læge :D
Derudover er jeg helt enig med dig i, at det er fedt, at PT'eren søger råd fra kollegerne vedr. min situation. Det sætter jeg også stor pris på.

Jeg forstår dig. Træning og menstruation. Jeg har også altid et par dage, hvor jeg helst vil ligge i fosterstilling på sofaen med snacks inden for rækkevidde, men når jeg først er færdig med træningen, er jeg også glad. Hep-hep for du kom af sted :kys:

Det er det der med løfterne til en selv! Jeg SKAL afsted! Og ja, bagefter føles det faktisk bedre :lol:
1
What's done in the dark will be brought to the light
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 6. aug 2018, 18:51

Afskylia skrev:Status for ugen:
Gå min 10.000 skridt om dagen. -Det blev i gennemsnit til ca. 14.000 skridt pr. dag
Min 1 løbetræning pr uge - Det blev til 3 løbetur
Min 1 gang styrketræning. - 1 gang træning
Logge mad i MFP og derved begrænse slik og kage. - 6 ud ag 7 dage fik jeg logget. Var til arrangementer både fredag og lørdag og havde svært ved at sige ned til dessert :s

Jeg er lige nu lidt modløs over projektet, når det åbenbart er så svært for mig at begrænse mig i sociale sammenhæng.

Du har både gået og løbet mere end planlagt samt nået dit styrketræningsmål. Det er da et kæmpe skridt :gogo:
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 6. aug 2018, 18:54

Og hvor lyder da altså til at du har et dejligt forhold til din træner, Ally! Opfølgning og sparring i den grad, er vist ellers noget man kun får som eliteudøver :D
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 6. aug 2018, 19:02

Status uge 1:
avdotja skrev:Jeg forsøger at være med igen! Mine mål er dog ret simple og gælder for 6 dage om ugen: forbrænd 3.500 kcal og få mindst 400 gr frugt & grønt pr dag.

Det gik rigtigt godt, jeg giver mig selv en kæmpe grøn smiley!: :-D

I princippet havde jeg godt nok 3 dage under 3.500 kcal, men de var på 3.448, 3.377 samt 3.476 og samlet forbrændte jeg 24.579 kcal på hele ugen (24.500 svarer til 7 dage á 3.500), så det er godkendt.

Grøntindtaget har jeg også nået alle dage. Det hjælper at jeg har tilladt mig selv alle former for frugter, uanset pris og sundhed. Det kan godt være at 200 gr gulerødder er både sundere og billigere end 200 gr (økologiske...) kirsebær, men får jeg rent faktisk spist kirsebærene er de stadigvæk et langt bedre bud. En del af dagene har en friskpresset juice også udgjort en fjerdedel af de 400 gr.
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 6. aug 2018, 19:03

Denne uges mål er identiske med sidste uge: 6 dage med 3.500 forbrændte kalorier samt 400 gram frugt og grønt
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 6. aug 2018, 19:21

avdotja skrev:Denne uges mål er identiske med sidste uge: 6 dage med 3.500 forbrændte kalorier samt 400 gram frugt og grønt

Sejt at du nåede målene og fik grøn smiley :gogo: :-D
Jeg er lidt nysgerrig i forhold til din kalorieforbrænding :gruble:
Når jeg ikke er oppe at træne, bevæger jeg mig ikke særlig meget, men trods alt dog lidt...og når jeg regner mit kalorieforbrug ud (det er så selvfølgelig kun et estimat), ser det ikke ud til at jeg (selv med træning) forbrænder mere end omkring 2300-2400 kalorier.
Jeg ved jo godt, at jeg burde træne noget cardio også eller i det mindste bare røre mig mere, men det er sgu lidt svært at tage mig sammen :blush:
Så....hvor meget rører du dig?
0
What's done in the dark will be brought to the light
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 6. aug 2018, 19:43

Pityt skrev:
avdotja skrev:Denne uges mål er identiske med sidste uge: 6 dage med 3.500 forbrændte kalorier samt 400 gram frugt og grønt

Sejt at du nåede målene og fik grøn smiley :gogo: :-D
Jeg er lidt nysgerrig i forhold til din kalorieforbrænding :gruble:
Når jeg ikke er oppe at træne, bevæger jeg mig ikke særlig meget, men trods alt dog lidt...og når jeg regner mit kalorieforbrug ud (det er så selvfølgelig kun et estimat), ser det ikke ud til at jeg (selv med træning) forbrænder mere end omkring 2300-2400 kalorier.
Jeg ved jo godt, at jeg burde træne noget cardio også eller i det mindste bare røre mig mere, men det er sgu lidt svært at tage mig sammen :blush:
Så....hvor meget rører du dig?

En del. Jeg arbejder lidt mindre end normalt i øjeblikket, hvilket gør at jeg kan have et så højt forbrug, på trods af at jeg ikke træner intensivt i øjenlikket. I en normal travl hverdag, ville det være svært at få presset nok bevægelse ind ellers (i hvert fald uden at give køb på bla debattid :D ).

Det hele er ifølge min fitbit:
- Min grundforbrug er på ca 1400 kcal. Jeg går ud fra at det er det jeg ville forbruge hvis jeg tilbragte alle 24 timer i sengen.
- Løb er min primære motionsform. Det giver ret meget kaloriemæssigt ca 600 pr time
- Gang op ad bakke (på løbebånd) bruger jeg også en del. Det giver typisk en 500-550 kcal/time.
- Svømning (bryst) giver åbenbart også over 450 kcal/timen.
- Alm gåtur i nogenlunde bakket terræn giver 350-400 kcal/timen.

På en normal dag, ville jeg træne 60-90 minutter samt bruge ca 90 min på at gå tur med min hund. Det i sig selv giver 1200-1500 kcal og så er vi allerede på 3000 kcal. Derudover kommer almindelig bevægelse, jeg cykler og går feks som udgangspunkt til alt.

Kan lige prøve at se om jeg kan finde ud af at uploade et par snapshots fra min fitbit af :)
1
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 6. aug 2018, 19:54

avdotja skrev:
Pityt skrev:
avdotja skrev:Denne uges mål er identiske med sidste uge: 6 dage med 3.500 forbrændte kalorier samt 400 gram frugt og grønt

Sejt at du nåede målene og fik grøn smiley :gogo: :-D
Jeg er lidt nysgerrig i forhold til din kalorieforbrænding :gruble:
Når jeg ikke er oppe at træne, bevæger jeg mig ikke særlig meget, men trods alt dog lidt...og når jeg regner mit kalorieforbrug ud (det er så selvfølgelig kun et estimat), ser det ikke ud til at jeg (selv med træning) forbrænder mere end omkring 2300-2400 kalorier.
Jeg ved jo godt, at jeg burde træne noget cardio også eller i det mindste bare røre mig mere, men det er sgu lidt svært at tage mig sammen :blush:
Så....hvor meget rører du dig?

En del. Jeg arbejder lidt mindre end normalt i øjeblikket, hvilket gør at jeg kan have et så højt forbrug, på trods af at jeg ikke træner intensivt i øjenlikket. I en normal travl hverdag, ville det være svært at få presset nok bevægelse ind ellers (i hvert fald uden at give køb på bla debattid :D ).

Det hele er ifølge min fitbit:
- Min grundforbrug er på ca 1400 kcal. Jeg går ud fra at det er det jeg ville forbruge hvis jeg tilbragte alle 24 timer i sengen.
- Løb er min primære motionsform. Det giver ret meget kaloriemæssigt ca 600 pr time
- Gang op ad bakke (på løbebånd) bruger jeg også en del. Det giver typisk en 500-550 kcal/time.
- Svømning (bryst) giver åbenbart også over 450 kcal/timen.
- Alm gåtur i nogenlunde bakket terræn giver 350-400 kcal/timen.

På en normal dag, ville jeg træne 60-90 minutter samt bruge ca 90 min på at gå tur med min hund. Det i sig selv giver 1200-1500 kcal og så er vi allerede på 3000 kcal. Derudover kommer almindelig bevægelse, jeg cykler og går feks som udgangspunkt til alt.

Kan lige prøve at se om jeg kan finde ud af at uploade et par snapshots fra min fitbit af :)

Okaaaaay, det er meget bevægelse :gisp: Så kan jeg bedre forstå det.
(Og nu får jeg endnu mere dårlig samvittighed over ikke at røre mig nok :blush: )
0
What's done in the dark will be brought to the light
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 6. aug 2018, 19:55

Mine aktiviteter i går, søndag, hvor den eneste reelle træning var 30 min svømning. Men derudover var der morgentur med hunden, så gik jeg hen til den brunchaftale jeg havde, herfra hen til svømmehallen, svømmede, gik hjem igen (inkl kort gåtur med hunden, tager jeg hende ud med det samme, bliver det hele registreret som en lang tur) og sluttede til sidst dagen af med en lang gåtur sammen med hunden.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf ina » 6. aug 2018, 20:03

Avdotja: Hvilken fitbit har du (hvis der findes flere) og hvor er den købt?
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 6. aug 2018, 20:06

De dage jeg løber, kan jeg slippe afsted med langt mindre :cool:

Af hensyn til min stolthed vil jeg gerne lige pointere at mit fitbitur IKKE kan finde ud af korrekt kilometerangivelse! Jeg bruger ikke 1 time og 38 min på at løbe 17 km; turen var på over 20 km og min kilometertid dermed under 5 min/km...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 6. aug 2018, 20:08

ina skrev:Avdotja: Hvilken fitbit har du (hvis der findes flere) og hvor er den købt?

Fitbit charge 2, kan ikke huske hvor det er købt dog, men de har dem (stort set) alle steder.

Er glad for det, bla fordi det måler min puls konstant, men ulempen er at det ikke har gps. Så når jeg løber, har jeg mit rigtige løbeur på også.

Og det er ikke vandtæt. Svømmeture er derfor noget der skal tastes ind manuelt bagefter. Jeg overvejer at købe et garmin, der både kan bruges under vand og har indbygget gps. Men det er en lidt anden prisklasse...
Senest rettet af avdotja 6. aug 2018, 20:12, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf ina » 6. aug 2018, 20:11

avdotja skrev:
ina skrev:Avdotja: Hvilken fitbit har du (hvis der findes flere) og hvor er den købt?

Fitbit charge 2, kan ikke huske hvor det er købt dog, men de har dem (stort set) alle steder.

Er glad for det, bla fordi det måler min puls konstant, men ulempen er at det ikke har gps. Så når jeg løber, har jeg mit rigtige løbeur på også.


Tak for svar. :)
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 6. aug 2018, 20:16

Pityt skrev:...
Okaaaaay, det er meget bevægelse :gisp: Så kan jeg bedre forstå det.
(Og nu får jeg endnu mere dårlig samvittighed over ikke at røre mig nok :blush: )

Altså, medmindre jeg har et af de lange træningspasdage, skal jeg også gøre en indsats for at nå det :lol: På en normal uge ville jeg ellers snarere have to dage med 3500 og så fem dage med lige under 3000 :)
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"