August 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf MyGirl » 15. aug 2018, 19:13

Har lige afsluttet en halv times hjemme-cirkelteæning med kæresten. :banan: For satan, det var hårdt. Men godt!
5
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 15. aug 2018, 19:17

DSC, jeg kan helt klart nikke genkendende til det, du skriver. Afslapning, madplan og food prep skal helt klart være fokus i weekenden.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. aug 2018, 19:30

Og ja, så tror jeg også, at min mors kræftsygdom spiller en rolle i min generelle tilstand. Hun er ikke døden nær, men hun er uhelbredeligt syg på fjerde år og har mange smerter, samtidig med at hun ikke rigtig kan gå mere og heller ikke ved, om det kan blive bedre eller viser sig at være permanent. Der er, blandt flere steder, kræft i en knogle et centralt sted omkring benene, og den dertilhørende kemo har givet store væskeansamlinger, som sidder og trykker og kun meeget langsomt giver sig. Min mor har i forvejen i mange år haft knogleskørhed, hvilket er med til at øge smerterne og sagtne bedringen.
Hun klarer situationen imponerende flot, men det er jo tit mere et spørgsmål om vilje end om reel optimisme og livskvalitet, og jeg føler, at jeg spejler det hele. Min mor og jeg er meget forskellige, men det begynder at gå op for mig, at vi minder om hinanden på et meget centralt punkt. Vi har begge en (alt?) for stor selvopholdelsesdrift og en evne til altid at placere os i orkanens øje, hvor der jo umiddelbart er stille og stabilt. Jeg skrev forleden med en veninde, jeg ikke har haft kontakt med i nogle måneder, og nævnte bl.a. mit uventede jobskifte og min mors førlighedsproblemer, hvilket fik hende til at svare, at det lød, som om jeg befandt mig i en svær og hård tid.
Og det er jo korrekt, jeg ved det godt intellektuelt, men jeg føler det ikke rigtig, kun i brudstykker og symptomer. Sådan har jeg ofte haft det i krævende perioder, og først bagefter går det op for mig, hvad jeg egentlig har været igennem emotionelt. Det er bl.a. derfra, min kognitive vanskeligheder stammer.

Jeg kan ikke identificere mig med rollen som kræftpårørende, så jeg tror, at jeg ville føle mig fremmedgjort i støttegrupper og lignende.
Det gør det heller ikke nemmere, at min tætteste veninde mistede sin svigermor fornylig. Det er ikke lige i den situation, at man trækker veksler på folk.
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 15. aug 2018, 20:38

DetSorteCirkus skrev:Og det er jo korrekt, jeg ved det godt intellektuelt, men jeg føler det ikke rigtig, kun i brudstykker og symptomer. Sådan har jeg ofte haft det i krævende perioder, og først bagefter går det op for mig, hvad jeg egentlig har været igennem emotionelt.


Jeg har ikke tænkt over det før, men den oplevelse kender jeg godt. Andre er ofte mere bekymrede for mig, end jeg selv er, for jeg oplever ikke tingene så voldsomme som de lyder - eller som jeg senere godt kan se de har været. Det er i grunden pudsigt... Gad vide om det er en overlevelsesmekanisme der slår til? :gruble:
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 15. aug 2018, 20:41

superboa skrev:Ugens første træning i hus: 1 times yoga flow i fitnesscenteret (tror jeg vil kunne mærke en muskel eller to i morgen ;) )


Ugens anden træningspas blev 1½ times yoga. Det er aldrig til at vide, hvilken yogatime man møder op til - nogle gange er det hårdt og sveddryppende, andre gange (som i dag), er det blidere, med balanceøvelser og dybe stræk.
0
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 16. aug 2018, 05:30

Min faste ugeplan for træning er:

Mandag: Grit Cardio
Tirsdag: Synrgy 360 (evt. + 30 min på crosstrainer el. stairmaster)
Onsdag: Synrgy 360 (evt. + 30 min på crosstrainer el. stairmaster)
Torsdag: Grit Cardio + Grit Strength
Fredag: Frit valg alt efter dagsform - fx 360, træning med diverse maskiner/vægte, løbetur el. svømning
Søndag: Grit Cardio + Grit Strength (den sidste evt. erstattet med 360)

Nu, hvor mit pt-forløb er slut, skal jeg finde mine egne ben i forhold til vægttræning både i maskiner og med løse vægte - kommer til at savne at have Joey på sidelinjen! Heldigvis er der mange ugentlige Grit-hold og to daglige omgange 360, så der er altid mulighed for at lave en form for træning, som jeg er glad for og tryg ved.
Jeg vil også til at indarbejde løbeture i det fri igen - jeg elsker at løbe, men det har ligget stille de sidste par måneder. En dejlig løbetur i en park i weekenden mindede mig dog om, hvor fedt, det er :)

Mht. maden har jeg ingen faste planer lige nu - andet end at spise sundt og grønt med plads til mindre udskejelser.. Min mand er lige taget 3 uger til Rusland på et projekt, så kan godt være, at jeg lige nu bliver lidt mindre striks med min madplan i en periode - ikke at jeg går amok i trøstespisning og bjerge af Ben & Jerry’s :D
Senest rettet af Phlox9 16. aug 2018, 14:38, rettet i alt 2 gange.
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf PaleSeptember » 16. aug 2018, 13:14

Jeg vil gerne være med i denne tråd også, selvom jeg også har lavet min egen tråd.

Mine mål for resten af august er:
Tælle kalorier så vidt muligt og holde mig inden for ca. 1500-1600 kalorier dagligt.
Undgå sukker, chips, vin med undtagelse af 1 måske 2 dage i weekenden.
Komme i gang med at træne (cirkeltræning) - gerne 2 gange ugentligt resten af mdn.

Udfordringen er, at jeg er lige startet nyt job igår, og det er lidt mentalt hårdt, men da jeg har stillesiddende arbejde skal jeg prøve at røre mig så meget som muligt. Vi har også killinger på 7 uger hjemme, så jeg er nødt til at hjem forbi og tjekke til dem samt fodre, inden jeg kan køre til træning.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 16. aug 2018, 22:41

Jeg tog to Grit-hold her til aften, først Strength (med vægtstang og løs vægtskive) og derefter Cardio - pyhhh! :D Der er kommet to ny releases (skifter hvert kvartal), og de var sveddryppende hårde! Men jeg kan tydeligt mærke, at jeg har fået markant bedre udholdenhed og er blevet stærkere, så det er en virkelig god fornemmelse :)

I morgen regner jeg med at tage en løbetur - hvis jeg kan stå på benene ;)
3
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 17. aug 2018, 06:21

Tilly skrev:Jeg har været lidt nede i et sort hul hvad angår min træning. Jeg døjede med noget maveonde sidst på ugen sidste uge, så jeg kom ikke af sted til træning i fredags, og så kom jeg ikke af sted i mandags denne uge heller. Jeg kommer af en eller anden grund hurtigt ind i en ond cirkel, hvis jeg har undladt træning en enkelt gang, så har jeg tendens til også at droppe den næste træning. Jeg ved simpelthen ikke hvorfor jeg fungerer sådan.

Men jeg kom da af sted i dag :) Det blev ikke til ny rekord på romaskinen, men det var vist også lidt urealistisk i dag, efter jeg jo har sprunget over to ganges træning. Og så havde jeg også bare mega meget kvalme, så jeg var faktisk ved at afbryde min træning halvvejs, fordi jeg havde lidt svært ved at undertrykke kvalmen. Men jeg blev stædig, og gennemførte hele mit planlagte program. Og efter at jeg har fået noget frokost, så har jeg det fint, og kvalmen er væk :) Så ved ikke lige hvad den kvalme skyldtes...


Sådan fungerer jeg også. Tror egentlig, mange har det sådan - hvis man først er faldet i, er det nemmere at falde i igen.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 17. aug 2018, 06:26

Phlox9 skrev:Min faste ugeplan for træning er:

Mandag: Grit Cardio
Tirsdag: Synrgy 360 (evt. + 30 min på crosstrainer el. stairmaster)
Onsdag: Synrgy 360 (evt. + 30 min på crosstrainer el. stairmaster)
Torsdag: Grit Cardio + Grit Strength
Fredag: Frit valg alt efter dagsform - fx 360, træning med diverse maskiner/vægte, løbetur el. svømning
Søndag: Grit Cardio + Grit Strength (den sidste evt. erstattet med 360)

Nu, hvor mit pt-forløb er slut, skal jeg finde mine egne ben i forhold til vægttræning både i maskiner og med løse vægte - kommer til at savne at have Joey på sidelinjen! Heldigvis er der mange ugentlige Grit-hold og to daglige omgange 360, så der er altid mulighed for at lave en form for træning, som jeg er glad for og tryg ved.
Jeg vil også til at indarbejde løbeture i det fri igen - jeg elsker at løbe, men det har ligget stille de sidste par måneder. En dejlig løbetur i en park i weekenden mindede mig dog om, hvor fedt, det er :)

Mht. maden har jeg ingen faste planer lige nu - andet end at spise sundt og grønt med plads til mindre udskejelser.. Min mand er lige taget 3 uger til Rusland på et projekt, så kan godt være, at jeg lige nu bliver lidt mindre striks med min madplan i en periode - ikke at jeg går amok i trøstespisning og bjerge af Ben & Jerry’s :D


Det lyder helt vildt. :genert: Træner du op til noget særligt, siden dit træningsprogram er så omfattende? :D

Jeg synes, det er vildt nok at komme afsted 3 gange om ugen. Men jeg har selvfølgelig også børn, det gør det helt sikkert ikke nemmere...
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 17. aug 2018, 06:41

De sidste to dage har været træningsfri og det har faktisk været rart, men absolut mere nødvendigt - og jeg ser SÅ meget frem til at få weekend :D Planerne er begrænsede; har kun planlagt træning og hygge med pigerne. Dog skal jeg også have lavet madplan, vasket tøj, ryddet op og gjort rent samt arbejde (lidt!).
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 17. aug 2018, 08:16

ajnaM skrev:
Det lyder helt vildt. :genert: Træner du op til noget særligt, siden dit træningsprogram er så omfattende? :D

Jeg synes, det er vildt nok at komme afsted 3 gange om ugen. Men jeg har selvfølgelig også børn, det gør det helt sikkert ikke nemmere...


Jeg træner ikke op til noget :) - men jeg blev lidt bidt af træningen efter et 10-ugers program, som jeg havde med en personlig træner ind til for nyligt, hvor jeg 'opdagede' det hold, der hedder Synrgy 360, som jeg blev ret vildt med og derfor kombinerer med mine sædvanlige Grit-hold.

Det hænger også sammen med, at jeg arbejder deltid (3 dage om ugen), ikke har børn og at min mand studerer og bor i Bruxelles i år og derudover ofte er væk i forbindelse med projekter (fx 3 uger i Rusland lige nu). Derfor har jeg rigeligt med tid (og aftener alene) at bruge på træning - og at mit træningscenter ligger 5 min. gang fra vores lejlighed gør også det hele en del nemmere :) I længden kan jeg nok ikke opretholde et så omfattende træningsprogram, men lige nu nyder jeg at kunne gøre det.
3
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf MyGirl » 17. aug 2018, 08:50

Det går faktisk ret godt her indtil videre. De første fire dage er gået uden nogen slinger i valsen, og det forventer jeg også, at i dag gør. :)

Dog står den på fødselsdag både i morgen og søndag, men tænker, det nok skal gå alligevel. Målet er at spise med fornuft og at sørge for at få noget motion ind. Det burde være muligt.
4
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf MyGirl » 17. aug 2018, 09:14

Har for resten printet mig en kalender til nedtælling og visualisering indtil brylluppet, hvor jeg kan give dagen farve (rød, gul eller grøn for kalorier) og en lille sur eller glad smiley alt efter, om jeg når mine motionsmål. Tænker, den skal hænge derhjemme som daglig reminder og motivationsfaktor.

Kigger allerede med stor tilfredsstillelse på mine 4 grønne og glade dage.

Har 386 dage endnu til at tabe mig inden den store dag!
4
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Nuttede-Nuser » 17. aug 2018, 10:51

Jeg springer også ind her midt i det hele, hvis det er ok. Jeg har godt nok haft svært ved at tage mig sammen til at træne. Og når jeg ikke træner går den sunde mad også ret meget i vasken. Jeg ville gerne have meldt mig ind i fitness center i den her månede, men det gik op for mig at jeg på ingen måde havde råd. Og så røg jeg ned i et ligeglad hul igen.
Nu har jeg fundet en træningshjemmeside som kun koster 10pund pr månede. Træningen er hård og sjov. Videoerne er til g følge med. Og det går faktisk ret godt, jeg har fået trænet 2 gange i den her uge allerede, og jeg har fået min kæreste med på det også. :banan: :banan2: Så nu skal den bare have en vild skalle.
4

Tilbage til "Sund og/eller slank"