August 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 9. aug 2018, 10:04

Torsdag = PT-træning. I morges skulle jeg dødløfte og det gik godt. As usual. Jeg skulle naturligvis også forsøge med 100 kg. Det blev til TO forsøg, men de lykkedes ikke 100%. Det var ærgerligt og jeg bandede også lidt over det :lol:, men jeg fik masser af ros af PT'eren og lovning på, at det selvfølgelig nok skulle lykkes for mig.

Derudover havde vi en snak om kostændringer. Han havde jo talt med en PT-kollega om mig. De havde set på mine macroer og kunne se, at jeg ganske enkelt spiste for lidt fedt. Say what? Derfor skal jeg spise mere fedt og proteinindtaget skal jeg også skrue lidt mere op for.
Vi talte også lidt om søvn. Jeg sover som regel 7-8 timer om natten, men skulle sove minimum 8 timer OG undlade at se TV/iPad/mobil en halv time før sengetid. Til gengæld måtte jeg gerne læse en bog inden sengetid.

Som om det ikke var nok, ville han også ændre i mit program. I det oprindelige program har jeg to x HIIT cardio på romaskinen, men det skal ændres til én. Endvidere skal min "cardiodag", der pt. består af 30-45 min. gang på løbebånd/crosstrainer ændres til 14 min. AMRAP (5 øvelser, hvor jeg skal nå så mange runder som muligt på 14 min.)

Det lyder af mange ændringer på én gang, men jeg er klar og tænker kun, at det er dejligt, at han er så engageret som han er - og generelt bare vil, at jeg får det meste og mere end det ud af min træning. Ikke kun træningen med ham, men også når jeg træner alene.
5
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 9. aug 2018, 10:57

Ally skrev:Torsdag = PT-træning. I morges skulle jeg dødløfte og det gik godt. As usual. Jeg skulle naturligvis også forsøge med 100 kg. Det blev til TO forsøg, men de lykkedes ikke 100%. Det var ærgerligt og jeg bandede også lidt over det :lol:, men jeg fik masser af ros af PT'eren og lovning på, at det selvfølgelig nok skulle lykkes for mig.

Derudover havde vi en snak om kostændringer. Han havde jo talt med en PT-kollega om mig. De havde set på mine macroer og kunne se, at jeg ganske enkelt spiste for lidt fedt. Say what? Derfor skal jeg spise mere fedt og proteinindtaget skal jeg også skrue lidt mere op for.
Vi talte også lidt om søvn. Jeg sover som regel 7-8 timer om natten, men skulle sove minimum 8 timer OG undlade at se TV/iPad/mobil en halv time før sengetid. Til gengæld måtte jeg gerne læse en bog inden sengetid.

Som om det ikke var nok, ville han også ændre i mit program. I det oprindelige program har jeg to x HIIT cardio på romaskinen, men det skal ændres til én. Endvidere skal min "cardiodag", der pt. består af 30-45 min. gang på løbebånd/crosstrainer ændres til 14 min. AMRAP (5 øvelser, hvor jeg skal nå så mange runder som muligt på 14 min.)

Det lyder af mange ændringer på én gang, men jeg er klar og tænker kun, at det er dejligt, at han er så engageret som han er - og generelt bare vil, at jeg får det meste og mere end det ud af min træning. Ikke kun træningen med ham, men også når jeg træner alene.

Det er relativt mange ændringer, men i forhold til træning ændrer man jo alligevel løbende øvelser/intensitet og at du skal skrue op for fedtindtaget overlever du nok :-D Jeg kan anbefale paranødder :savl:
Glæder mig til at høre om det giver resultater.
Og snart tager du de 100 kg så let som ingenting :rock:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 9. aug 2018, 11:20

Pityt skrev:Det er relativt mange ændringer, men i forhold til træning ændrer man jo alligevel løbende øvelser/intensitet og at du skal skrue op for fedtindtaget overlever du nok :-D Jeg kan anbefale paranødder :savl:
Glæder mig til at høre om det giver resultater.
Og snart tager du de 100 kg så let som ingenting :rock:

Helt enig :) Jeg har allerede skrevet smør, nødder og avokado samt skyr og kylling på indkøbslisten :lol: Tak for anbefalingen med paranødder - jeg er mest til cashew- og pistacienødder og mandler, men det skader aldrig at prøve noget nyt.

De 100 kg? I will make sure to keep you updated :D
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 9. aug 2018, 11:37

Ally skrev:
Pityt skrev:Det er relativt mange ændringer, men i forhold til træning ændrer man jo alligevel løbende øvelser/intensitet og at du skal skrue op for fedtindtaget overlever du nok :-D Jeg kan anbefale paranødder :savl:
Glæder mig til at høre om det giver resultater.
Og snart tager du de 100 kg så let som ingenting :rock:

Helt enig :) Jeg har allerede skrevet smør, nødder og avokado samt skyr og kylling på indkøbslisten :lol: Tak for anbefalingen med paranødder - jeg er mest til cashew- og pistacienødder og mandler, men det skader aldrig at prøve noget nyt.

De 100 kg? I will make sure to keep you updated :D

Jeg er også vild med de nødder du nævner, men paranødderne har den fordel, at kulhydratindholdet er lavere :D
You can do it :banan:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 9. aug 2018, 14:08

Ih altså, mine blodprøver viser igen tegn på for lavt stofskifte, det var ellers næsten normalt ved sidste tjek for 3 måneder siden.

Jeg har meldt mig ind i nogle grupper på facebook for stofskiftepatienter, og jeg synes godt nok det er en svær sygdom at lære at forstå. Jeg kan se at der er virkelige mange der ikke er tilfredse med de tilbud om behandling de får, og at mange skal "kæmpe" meget for at blive helt udredt helt. Der er eksempelvis mange forskellige værdier man kan måle i blodet når det drejer sig om stofskifte, og de fleste læger måler ikke efter alle de værdier, men koncentrerer sig om TSH (Thyreoidea Stimulerende Hormon). Det frustrerer mig virkelig at jeg har svært ved at forstå den sygdom jeg måske har. Men udfra hvad jeg kan læse fra andre på facebook, er det næsten essentielt at man virkelig selv forstår det, så man "kræve" den nødvendige behandling når man er i kontakt med sin læge/sundhedsvæsenet.

Min læge mener ikke pt at jeg skal i medicinsk behandling, men at jeg skal have taget blodprøver igen om 3 måneder for at tjekke det. Mit mål er at jeg inden da skal forsøge at lære at forstå sygdommen bedre, så jeg er bedre rustet til at snakke med min læge om det fremover. For selvom jeg som sådan ikke føler mig syg, så føler jeg til tider at jeg kæmper en meget hård kamp, for at tabe mig meget lidt. Og det er bare lidt surt hvis mit lave stofskifte er en modstander jeg ikke selv kan gøre noget ved, i mit forsøg på vægttab.

Sorry for den lange "rant". Havde bare lige brug for at komme af med det...
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 10. aug 2018, 04:53

Jeg plejer at veje mig fredag, men springer over i dag.
Dels blev det søndag før jeg fik vejet mig rigtigt i sidste uge og jeg synes den seneste uge har været lidt blah på madfronten. Jeg ved jeg bliver mut hvis ikke der er sket noget rigtig så vil hellere give den gas i en uge mere og blive glad når jeg hopper på
0
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 10. aug 2018, 10:25

Alphilia skrev:Jeg plejer at veje mig fredag, men springer over i dag.
Dels blev det søndag før jeg fik vejet mig rigtigt i sidste uge og jeg synes den seneste uge har været lidt blah på madfronten. Jeg ved jeg bliver mut hvis ikke der er sket noget rigtig så vil hellere give den gas i en uge mere og blive glad når jeg hopper på

Det kan jeg godt forstå. Det er enormt demotiverende, hvis vægten ikke har rørt sig ud af stedet.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 10. aug 2018, 10:29

Jeg ved ikke lige hvad der skete :gruble: Jeg har sovet ad h til i nat og vågnede med hovedpine og ondt i skroget, så jeg tænkte, at min træning bare skulle overstås, men da jeg kom i gang følte jeg mig vildt motiveret og energisk, så det blev en rigtig god omgang med mere vægt på nogle øvelser og flere gentagelser på andre :-D
Måske var det på grund af den pose lakridskonfekt jeg kværnede i vildskab i går aftes? :fløjt:
2
What's done in the dark will be brought to the light
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1015

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 10. aug 2018, 18:16

Jeg har ikke været med de sidste mange måneder, men denne måned byder på 3 ugers ferie (er godt i gang med den første uge), så har brug for at holde mig selv ekstra i ørene med motionen, da jeg ikke får al dagligdagsmotionen på arbejdet :)

I tirsdags var jeg i fitnesscenteret, tog 15 min på cross traineren og herefter maskiner (ialt 1 times træning).
Onsdag var jeg til 1½ times yoga i centeret - pga varmen fokuserede vi på masser af strækøvelser.
Torsdag blev det til en 45 min's gåtur
I dag har jeg igen været en tur i centeret - 15 min på cross traineren + maskiner (ialt 1 times træning).
Tænker jeg er kommet godt fra start mht at holde fokus på motionen :D

Jeg og manden har talt om at booke timer med en personlig træner, i så fald vil mit fokus skulle ligge på vægttab, styrke og opstramning.
3
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 11. aug 2018, 07:25

Jeg blev alligevel for nysgerrig :D
- 500 g så jeg er fint tilfreds og tænker faktisk at jeg nok spiser mere ordentligt end mit hoved fortæller mig. Men, jeg er nu faldet lidt af på grøntsagerne mens det har været så varmt
2
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 893
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 214
Likede indlæg: 3348

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Galoldriel » 12. aug 2018, 07:14

Galoldriel skrev:
Status:

- Det går rigtig godt mht. sukker. Det er også lykkedes mig at skære kraftigt ned på de simple kulhydrater.
- Jeg har spist lidt mere grønt, end jeg plejer, men jeg kan sagtens blive bedre.
- Jeg har løbet 3 gange og er stadig meget påvirket af varmen. Jeg var med til Parkrun i Fælledparken i går, og kom i mål på en tid lidt over 31 min. Det var (lidt mere end) 1 minut bedre end sidste lørdag.
- Jeg har lavet et basic styrketræningsprogram, men da jeg ikke orker at gå i fitnesscentret for tiden pga. varmen, holder jeg mig til kropsvægtsøvelser. Det går meget godt.

Til trods for den gode stil har jeg overhovedet ikke tabt mig. Min vægt ligger nærmest urokkeligt fast på ca. 70 kg. Jeg kan mærke, at jeg mister noget af motivationen, når jeg vejer mig, og bliver skuffet.

Edit: Jeg har haft gang i min kostomlægning i 3 uger (altså også før, jeg skrev mit første indlæg i denne tråd). Derfor undrer det mig, at vægten ikke påvirkes. Jeg har for blot 2 år siden haft stor succes med samme type kostomlægning, og tog kun på i mellemtiden, fordi jeg var stressramt og trøstespiste.

Mit nye mål (som gælder for hele august) er, at jeg ikke vejer mig overhovedet. I stedet har jeg et par jeans, som lige nu er for stramme, men som jeg passede perfekt, da jeg vejede omkring 64-65 kg. Målet er at kunne passe dem om 2 måneder.


Status:

- Kostomlægning kører stadig rigtig godt, og jeg holder fast i de gode vaner. Det er skønt, at den del bare kører!
- Min mand (som er den, der oftest laver mad herhjemme) hjælper mig med at spise flere grøntsager. Der er dog stadig plads til forbedring.
- Jeg har løbet tre gange og forbedret min 5 km-tid (30:40). Næste lørdag håber jeg, at jeg kan komme under 30 minutter.
- Jeg har været god til at lave styrkeøvelser - mave, baller, lår, arme. Jeg kan allerede mærke, at jeg ikke falder så meget sammen i ryggen, når jeg løber. Det er fedt, at min indsats bliver belønnet så hurtigt!
- Jeg kan se, at jeg har tabt mig - så jeg blæser fortsat på vægten og forholder mig til, hvad mine øjne (og mit målebånd) fortæller mig. Og det er, at jeg er blevet slankere.

Summa summarum: det kører godt, og jeg er top-motiveret! :banan: :pompom:
4
It's turtles all the way down.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 12. aug 2018, 15:02

^ Jeg kan også mærke/se på mit tøj, at der sker noget, det er vildt motiverende.
Er lidt spændt på, hvordan mine jeans sidder når det bliver vejr til dem, det er nok 2 mdr siden jeg har brugt dem
3
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 12. aug 2018, 20:12

Status, uge 2:
avdotja skrev:Denne uges mål er identiske med sidste uge: 6 dage med 3.500 forbrændte kalorier samt 400 gram frugt og grønt

Knap så godt. Jeg har haft verdens største slapperuge. Nåede kun aktivitetsmålet 3 dage og har ingen anelse om grøntmålet...
0
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 13. aug 2018, 10:28

Endnu en træning overstået, med mere vægt på dødløft og god energi :D
Jeg har stadig lidt problemer med min venstre skulder (det stammer fra min gigtramte nakke :rulle: ), men det er blevet bedre og jeg håber snart, at det er helt væk.
M.h.t mine mål kniber det stadig gevaldigt med lysten til at lave cardio :blush:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 13. aug 2018, 14:46

Jeg er træt! :træt: Jeg sov dårligt i nat, men stod alligevel op kl. 04 for at nå at træne inden arbejde. På jobbet havde jeg 8 lektioners dansk med to forskellige hold, men nu er jeg endelig hjemme og skal snart i gang med at lave aftensmad og smøre madpakke til i morgen. Samt pakke træningstøj og sikkert også arbejde lidt. Men jeg skal helt klart tidligt i seng i aften!
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"