August 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. aug 2018, 15:38

Fredag-søndag bød på morgenmad på arbejdet, reception for gammel kollega, fødselsdagsbrunch og picnic i Fredensborg Slotshave og dermed masser af - for mit korpus - forkert mad.
Jeg vågnede op med en tung, væskefyldt og oppustet krop. Alligevel vildt at især brød kan gøre så meget.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 13. aug 2018, 16:29

Er pænt stolt af at holde mig til rugbrødsmadder mens min kæreste skal have fastfood :D
3
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1015

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 13. aug 2018, 17:50

Ugens første træning i hus: 1 times yoga flow i fitnesscenteret (tror jeg vil kunne mærke en muskel eller to i morgen ;) )
0
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 14. aug 2018, 14:29

Jeg har formået at falde i og spise et stykke jordbærtærte til en fødselsdag. :D Men hey, en hel, lang sommer uden noget som helst andet end et stykke jordbærtærte - det er jeg ret stolt af. :banan:

Jeg har misset løb, da jeg har bygget sommerhus i weekenden. Har lagt gulv, og det har været f*ing hårdt for mine baller, lår og mave. Man får virkelig lavet nogle squats med de der gulvbrædder. Har nærmest ikke kunnet gå i går og i dag. :lol:





Og så tror jeg i øvrigt, jeg skal melde mig i fitnesscenter, når det begynder at blive mørkere om aftenen. Mit foretrukne løbested lukker ved solnedgang, og jeg løber udelukkende efter børnenes sengetid, så det er lidt op ad bakke snart. Hader fitnesscentre, men har allieret mig med et par veninder, der også træner - og som har optur på over, at jeg gerne vil joine. Så vi har aftalt at mødes en gang om ugen, og så må vi se, hvad jeg ellers gør. Jeg bryder mig især ikke om holdtræning... :genert:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 14. aug 2018, 14:32

... og så er Fitness.dk jo SINDSSYGT dyrt. :shock: 400 kroner om måneden, det er jo vanvid! :D
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4050

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Fynerfin82 » 14. aug 2018, 17:13

Jeg er virkelig dårlig til at overholde egne mål, så pt. går det pænt dårligt med at tabe mig. 1 kg er det blevet til indtil videre. I morgen starter jeg på noget bootcamp, så bliver jeg tvunget til at dyrke noget mere motion. Jeg spiser fornuftigt i hverdagene, men mine weekender er svære. Har besluttet mig for at stå tidligt op i hverdagen og gå en lang tur med hunden. Jeg er udpræget a-menneske og meget træt, når jeg kommer hjem fra arbejde.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf MyGirl » 15. aug 2018, 07:23

Hej alle sammen!

Håber jeg må springe ind (igen) her midt i det hele. Var med for lææænge siden, men kan se, der stadig er nogle "kendte ansigter herinde".
'
Sommer på barsel og alt for meget hygge og alt for meget tid til at spise har kostet dyrt :genert: Og nu er der tilmed sat dato for bryllup om et år :lun: :shock: Det vil sige, den langsigtede plan er, at jeg skal smide ca. 30 kg over det næste års tid. Den kortsigtede plan er, at jeg skal have indarbejdet gode vaner igen, og så skal vægten nok følge med.

Planen er i hovedtræk som følger:

- Max. ca. 1500 kcal. om dagen. Mådehold ved særlige lejligheder.
- 2 L vand om dagen
- ½ times motion om dagen (gennemsnitligt)

Burde egentlig ikke være super svært, men med virkelig dårlige vaner indarbejdet, må man starte et sted :blush2: Har været i gang siden mandag.

Og nu vil jeg lige læse lidt op på jer andre. Håber, det kører for jer!
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 15. aug 2018, 07:46

Jeg har sovet dårligt. Har hovedpine. Og er sur. Har planlagt træning efter arbejde. Men lige nu. Lige nu. Så gider jeg slet ikke. Vil sove i hundrede år.

Har dog spist morgenmad (skyr med musli) og drikker kaffe nu. Så på den front går det okay.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 15. aug 2018, 08:16

Hej alle - nu er mit 10-ugers forløb med min personlige træner slut, og derfor er min tråd om det også ved at være færdig, så jeg håber, det er ok, at jeg joiner fællestråden her midt i måneden. Vender tilbage med målsætninger senere :)
6
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 15. aug 2018, 11:07

Latterligt dårlig søvn p.g.a. tankemylder og pisseondt i venstre skulder, men god træning i dag :lol:

Mit tidligere job har stadig ikke underskrevet aftalen om min fritstilling og det påvirker mig simpelthen så meget, at det ikke er afsluttet endnu :(

Så jeg trængte til at forkæle mig selv,- jeg har bestilt nye træningstights. Glæder mig til de kommer :banan:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9796

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 15. aug 2018, 12:58

Pityt skrev:Latterligt dårlig søvn p.g.a. tankemylder og pisseondt i venstre skulder, men god træning i dag :lol:

Mit tidligere job har stadig ikke underskrevet aftalen om min fritstilling og det påvirker mig simpelthen så meget, at det ikke er afsluttet endnu :(

Så jeg trængte til at forkæle mig selv,- jeg har bestilt nye træningstights. Glæder mig til de kommer :banan:

Jeg likede fordi du haft en god træning og at du forkæler dig selv. Men øv til resten :kram: Håber at det snart bliver løst med fritstilling fra dit tidligere arbejde.
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9796

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 15. aug 2018, 13:04

Jeg har været lidt nede i et sort hul hvad angår min træning. Jeg døjede med noget maveonde sidst på ugen sidste uge, så jeg kom ikke af sted til træning i fredags, og så kom jeg ikke af sted i mandags denne uge heller. Jeg kommer af en eller anden grund hurtigt ind i en ond cirkel, hvis jeg har undladt træning en enkelt gang, så har jeg tendens til også at droppe den næste træning. Jeg ved simpelthen ikke hvorfor jeg fungerer sådan.

Men jeg kom da af sted i dag :) Det blev ikke til ny rekord på romaskinen, men det var vist også lidt urealistisk i dag, efter jeg jo har sprunget over to ganges træning. Og så havde jeg også bare mega meget kvalme, så jeg var faktisk ved at afbryde min træning halvvejs, fordi jeg havde lidt svært ved at undertrykke kvalmen. Men jeg blev stædig, og gennemførte hele mit planlagte program. Og efter at jeg har fået noget frokost, så har jeg det fint, og kvalmen er væk :) Så ved ikke lige hvad den kvalme skyldtes...
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 15. aug 2018, 18:49

I indeværende uge har jeg undervisning med alle mine mange nye elever; det er trættende - forstået på den måde, at jeg har omkring 100 elever, jeg skal lære at kende. Og, ikke mindst, deres navne. Derudover har jeg indtil jul mere eller mindre 28-32 ugentlige undervisningslektioner plus forberedelse m.m., så planlægning af træningen bliver virkelig nødvendig.
Dog har jeg valgt, at i dag og i morgen er træningsfri - primært pga. aftaler med pigerne - men jeg ser frem til træning fredag og lørdag. Og PT'eren er også booket til træning i næste uge.
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 15. aug 2018, 18:56

MyGirl skrev:Håber jeg må springe ind (igen) her midt i det hele. Var med for lææænge siden, men kan se, der stadig er nogle "kendte ansigter herinde".

Velkommen tilbage :wave: :kys:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. aug 2018, 19:05

Jeg er også ramt af skolestart, dog i en mere moderat version end dig, Ally (22 nye elever, 20 seminye og ca. 23 undervisningslektioner om ugen), og det, tror jeg, er årsagen til, at kosten halter gevaldigt her. Jeg er træt og ugidelig i kroppen, og de sidste par dage har jeg ikke rigtig fået gået fra og til stationen pga. tidsnød.
Weekenden var som tidligere nævnt tæt besat med aftaler fra fredag eftermiddag til søndag aften, og et eller andet sted har jeg bare ikke fået slappet af i dybden, siden jeg startede på mit nye job d. 6. august. Det skal der godt nok rådes bod på sidst på ugen!

Mit (meget lille) køkken roder...det er heller ikke befordrende for madlavningen, men i morgen skal jeg kun undervise én lektion og kan gå lidt i to, så der satser jeg på at tage hjem og rydde op og få klaret en masse nem tilberedning af retter til flere dage. Den ellers ikke overvældende kantine på jobbet byder endda på oksedeller og kartoffelsalat, hvilket med en lille lactasepille on the side er helt fin mad til mig, så frokosten er allerede klaret. Lækkert.
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"