August 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 23. aug 2018, 09:58

Det nye hold, Core Stability, var rigtig godt - en serie forskellige core-øvelser på gulvet, både kendte og nogle for mig ukendte. Bagefter ville jeg lave 360, men da jeg var den eneste, besluttede jeg mig for i stedet at gå op og lave deadlifts og squats på egen hånd for første gang. Det gik rigtig fint :) Jeg huskede alle Joeys instruktioner, og det var lækkert at løfte lidt tungt igen.

Det var ugens sidste træning - jeg er væk fra i eftermiddag til søndag, så næste gang i David Lloyd er til Grit Cardio mandag aften.
3
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 23. aug 2018, 12:33

Jeg kan sgu ikke slå min rekord på romaskinen. I går da jeg ellers forsøgte var jeg 15! sekunder langsommere :lol:

Noget helt andet, for et stykke tid siden var der lidt snak om hård hud i hænderne. Jeg er næsten kommet af med min hårde hud, efter jeg er begyndt at træne med de cykelhandsker jeg købte i Lidl. Jeg fortryder lidt at jeg ikke købte flere par, for de kostede kun 40 kr. Men indtil videre så klarer de fint at blive vasket i vaskemaskinen.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 23. aug 2018, 13:43

Jeg raskmeldte mig i går og det var rart at være tilbage på jobbet igen. Jeg er færdig med 8 lektioners undervisning for i dag og inden længe kører jeg i FW. Træningstasken er pakket og PT'eren har fået besked om, at jeg er klar! Sådan en (u)frivillig pause gør jo, at jeg kommer til at savne ham :lol:
6
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 23. aug 2018, 19:26

Min PT er startet på uni, så han ved ikke lige hvornår han har tid til at træne med mig igen. Jeg har kun 2 gange tilbage og det er liiiiidt irriterende, at jeg skal vente til han har tid (sikkert først om nogle uger) :gruble:
Det går fint med at træne alene, men der er nogle ting jeg gerne vil gennemgå med ham :/
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf MyGirl » 23. aug 2018, 19:40

Jeg har både cyklet og cirkeltrænet i dag :banan: og kalorietælleren siger 1395, så endnu en god dag her.

11 dage gået. 379 igen til bryllup. (Egentlig ikke så motiverende, når man stiller det sådan op :D )
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 23. aug 2018, 19:48

:banan: :rock: :banan: :rock: :banan:

Jeg er lige ret selvfed og NYDER det, for jeg dødløftede fandme (pardon my French!) 100 kg. til aftenens træning med PT*eren!! 1 rep, men stadig 100 kg.!!

:banan: :rock: :banan: :rock: :banan:
8
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. aug 2018, 04:51

Efter min opsang til mig selv vågnede jeg så kl. 4 i dag og var udhvilet og havde mod på at ordne vasketøj :forvirret:

Jeg tror helt sikkert, det har noget at gøre med, at det ikke var et krav.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 24. aug 2018, 04:53

Jeg bliver ret inspireret til en PT efter jeees snak om det herinde...
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf MyGirl » 24. aug 2018, 05:31

Ally skrev::banan: :rock: :banan: :rock: :banan:

Jeg er lige ret selvfed og NYDER det, for jeg dødløftede fandme (pardon my French!) 100 kg. til aftenens træning med PT*eren!! 1 rep, men stadig 100 kg.!!

:banan: :rock: :banan: :rock: :banan:


:klap: :worship:
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 24. aug 2018, 05:36

Alphilia skrev:Jeg bliver ret inspireret til en PT efter jeees snak om det herinde...

Jeg kan kun anbefale det!
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 24. aug 2018, 05:49

MyGirl skrev: :klap: :worship:

:kys:


Endnu en succesoplevelse - og ja, de 100 kg. dødløft lever jeg højt for evigt - med PT'eren i går aftes. Det var efterhånden et par uger siden sidste træning sammen, så da han så mig, kiggede han meget på mig og jeg spurgte om grunden hertil. Han spurgte, om jeg havde tabt mig, hvilket jeg svarede, at jeg ikke vidste, da jeg ikke havde vejet mig længe. Men det skal jeg da helt klart have gjort :-D

En anden sjov oplevelse med PT'eren... Det var varmt i centret og flere gange hev han ud i sin T-shirt for lige som at få luft. Jeg svedte helt vildt og sagde, at det da ikke kunne være så varmt for ham som det var for mig - hvortil han sagde, at det var fordi han blev så varm af at se på mig :lol: :lol: Det er umuligt ikke at holde af ham :love:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 24. aug 2018, 06:31

Jeg kom fanme op og fik trænet idag. Havde ellers enormt lyst til bare blive under dynen.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 24. aug 2018, 07:43

DetSorteCirkus skrev:Jeg gav mine forventninger til mig selv et reality check i går. I forbindelse med mit nye arbejde og bare generelt havde jeg planlagt, at følgende skulle blive vaner.

- Stå op kl. 5.00 (6.00 når jeg møder kl. 9) og have god tid om morgenen
- Få min. syv timers søvn og derfor gå i seng kl. 22
- Gå 4 km. om dagen (altså i reelle gåture)
- Spise efter Low FODMAP til alle måltider
- Bruge to timer hver dag på praktiske/huslige gøremål

Men jeg løber sur i det, for det tager næsten al den tid, som ikke enten er reserveret til job eller søvn. Det er muligvis forventeligt, når man er 37, og tænk hvis jeg havde barn oveni og yadayada, men det er bare ikke den hverdag, jeg ønsker at have.

Jeg har stillet vækkeuret til kl. 5, men jeg står ikke op før i sidste øjeblik. Sengetid kl. 22 ændrer ikke på det.
Jeg går fra stationen til skolen og tilbage igen om eftermiddagen. Det nyder jeg, og det fungerer, så det skal der ikke pilles ved! Tværtimod skal det prioriteres.
Når jeg kommer hjem midt på eftermiddagen (bl.a. pga. gåturen), stritter alt i mig imod at lave aftensmad, og jeg er derfor flere gange endt med dårlige løsninger, som irriterer min mave voldsomt - og dernæst resten af kroppen...
Får jeg endelig lavet aftenmad selv, er det sidste, jeg gider da at være huslig bagefter. Var jeg det i to timer, ville jeg desuden også nærmest være henne omkring min "på-vej-mod-sengetid"-tid.

Så - nu har jeg set mig selv, som jeg nu engang er (og ikke som jeg ideelt set burde være) i øjnene og er kommet frem til:

- Når vækkeuret ringer, er det i orden, at jeg ligger og gasser mig og vågner ordentlig indtil kl. 5.30, hvis jeg har behov for det. Jeg er for det meste udhvilet, men jeg synes, at det er hyggeligt lige at samle mig og tænke lidt over dagen.
- En for indviklet morgenrutine forvirrer og stresser mig, da jeg ofte vågner med hovedet fuld af gode ideer til undervisning o.a. Så jeg skal kun tænke på tre ting. 1. gå i bad, 2. klæde mig på, 3. tage morgenmad (til toget), snackbox (til første pause og forberedelsestimer) og madpakke i køleskabet og lægge det i min taske.
- Jeg spiser varmt til frokost, og maden består af to forskellige "one-pot"-retter, som jeg tilbereder søndag og fryser ned. Jeg ville nok ikke gide spise det samme hele ugen, men to muligheder er helt fint. Selve pakningen foregår aftenen forinden, hvor jeg samtidig ordner morgenmad og nemme snacks. For også at have overskuddet til dette på dage med meget arbejde bliver min faste aftensmad fremover madder. Jeg har fundet et groft Low FODMAP-brød, der kan bruges ligesom rugbrød, og valgt pålæg, som jeg kan købe færdigt, og grønt, der er spiseklart. Om søndagen koger jeg et æg til hver dag, der kan bruges som snack eller pålæg.
- Jeg afsætter en time dagligt til huslige pligter. Hvis jeg er i gang med en god podcast, vil jeg nogle gange have lyst til at fortsætte længere tid, men det er ikke et krav. For at bruge tiden bedst muligt og have opgaver, der passer til dagens energiniveau, vil jeg løbende føre en prioriteret og konkret to do-liste.

Ja, ordet "gide" indgår en del, hvilket er bevidst. Jeg gider ikke have en hverdag, som jeg ikke gider.


Det lyder så fornuftigt og realistisk at hive det ned på et hverdagsplan, det tænker jeg er motiverende i sig selv
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Nuttede-Nuser » 25. aug 2018, 18:12

Åh, min kost har ikke på nogen måde været god i den her uge. Jeg har spist alt for usundt alt for mange dage. Tilgengæld er jeg ret godt med i forhold til træningen. Programmet på Team body project siger 4 gange i den her uge, 3 og 4 omgang venter i dag og i morgen.
1
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 25. aug 2018, 20:54

Ej, jeg synes, det er svært at få løbet, efter vejret er blevet dårligere! Og efter det er blevet mørkere om aftenen. Det er slet ikke hyggeligt at løbe i mørket. :genert: Jeg bor midt i Kbh og har primært løbet i parkerne herinde - men de lukker tidligere nu, og min anden yndlings-løberute langs havnen er bare ikke så... ja, hyggelig, når det er mørkt.

Jeg har hele tiden tænkt, at løsningen skulle være et fitnesscenter, når det ikke var fedt at løbe ude om aftenen længere (jeg løber først efter børnene sover, og ofte først kl. 22) - men jeg havde nok bare ikke troet, at det allerede skulle være nu.



Jeg er ikke så glad for fitnesscentre. Jeg bryder mig ikke om holdtræning, og jeg føler mig tit akavet i selskab med de andre, der træner. Samtidig er det tætteste center på mig nu et helt nybygget og meget fancy center, som sikkert er meget fedt, men hvor jeg også frygter, det er de mest forfærdelige typer, jeg skal træne med. :tie: Og så er det dyyyyrt! Øv.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Sund og/eller slank"