August 2018 - Fællestråd

Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 5. aug 2018, 08:24

Ally skrev:
Pityt skrev:Alt efter hvad man fejler eller skal undersøges for, er en lækker læge da ikke det værste i verden :-D

True :D Det er, mig bekendt, blot en mere dybdegående samtale omkring årsagerne til mit manglende vægttab trods træning og fokus på kosten.


Apropos træning. Jeg er netop kommet hjem fra ugens sjette træning. Fuck, det var hårdt i dag. I nogle af øvelser øgede jeg vægten - ikke i alle sæt, men nogle af dem. Resten af weekenden skal gå med oprydning, rengøring og vasketøj. Jeg må nok også hellere få lavet madplan for den kommende uge...

Så går det nok :-D Og godt hvis det kan blive undersøgt nærmere, for det er da frustrerende at der ikke sker noget :gruble:
Sejt med øget vægt i øvelserne :rock: Jeg har også lige skruet op for vægten i flere øvelser og det er utroligt så meget hårdere det kan føles med bare 5 kilo ekstra :nerve:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 5. aug 2018, 10:25

Pityt skrev:Så går det nok :-D Og godt hvis det kan blive undersøgt nærmere, for det er da frustrerende at der ikke sker noget :gruble:
Sejt med øget vægt i øvelserne :rock: Jeg har også lige skruet op for vægten i flere øvelser og det er utroligt så meget hårdere det kan føles med bare 5 kilo ekstra :nerve:

Jeg tænker heller ikke, at det kan skade at tage en snak med lægen - og forhåbentlig har han en videnskabelig forklaring på det manglende vægttab.

Du er selv sej, når du sådan øger vægten i flere af styrkeøvelserne :gogo: Og ja, jeg kender følelsen af, at selv fem kilo kan føles ekstra hårdt :lol: Jeg noterer vægten i samtlige øvelser og ifølge PT'eren skal jeg sørge for, at jeg sørger for, at der hele tiden kommer mere og mere vægt på. Han kalder mig både badass og strong mom - og dét gør jeg ihærdigt et forsøg på at leve op til :-D
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 5. aug 2018, 11:43

Ally skrev:
Pityt skrev:Så går det nok :-D Og godt hvis det kan blive undersøgt nærmere, for det er da frustrerende at der ikke sker noget :gruble:
Sejt med øget vægt i øvelserne :rock: Jeg har også lige skruet op for vægten i flere øvelser og det er utroligt så meget hårdere det kan føles med bare 5 kilo ekstra :nerve:

Jeg tænker heller ikke, at det kan skade at tage en snak med lægen - og forhåbentlig har han en videnskabelig forklaring på det manglende vægttab.

Du er selv sej, når du sådan øger vægten i flere af styrkeøvelserne :gogo: Og ja, jeg kender følelsen af, at selv fem kilo kan føles ekstra hårdt :lol: Jeg noterer vægten i samtlige øvelser og ifølge PT'eren skal jeg sørge for, at jeg sørger for, at der hele tiden kommer mere og mere vægt på. Han kalder mig både badass og strong mom - og dét gør jeg ihærdigt et forsøg på at leve op til :-D

Jeg har lige øget min dødløftvægt med bare 2,5 kilo. Det burde ikke kunne mærkes...men det kan det :nerve: Og jeg har lovet min PT ikke at gå alt for hurtigt frem, så det varer et par uger inden jeg sætter yderligere 2,5 kilo på :fløjt:
Ros hjælper ALTID :love: For mig er det væsentligt mere motiverende end en træner, der prøver at råbe en i form :gruble:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 5. aug 2018, 11:54

Pityt skrev:Ros hjælper ALTID :love: For mig er det væsentligt mere motiverende end en træner, der prøver at råbe en i form :gruble:

Helt enig :D I tirsdag, da PT'eren og jeg trænede og sveden nærmest haglede af mig, så han på mig og sagde: "Ally, er der nogen, der har fortalt dig, at du ser helt fantastisk ud i dag?" Jeg elsker hans optimisme, ros og søde ord :love:
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3441
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 5. aug 2018, 12:18

Well, well - status på ugen der er gået...
- Jeg har tabt 1.7 kg hvis vægten ikke lyver
- Jeg har husket fiskeolie og Husk, i hvert fald een gang om dagen
- Jeg har taget bussen een gang hvor jeg følte jeg burde ha' cyklet
- Jeg har været til familiefødselsdag og valgte både vin og sodavand fra og spiste ikke af det chokolade, der var.
- Jeg har været nede at træne i dag

- Jeg har kæmpet virkelig virkelig meget med mit eget hoved og bandet og følt mig begrænset og haft dårlig samvittighed hver gang jeg har afveget bare lidt fra det strikse. Selvom jeg godt ved det ikke er x eller y 1-3 gange på en måned der vælter læsset. Det kommer helt klart noget, jeg kommer til at kæmpe med fremover. Ser efterhånden lidt frem til min diætist aftale i starten af september.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 5. aug 2018, 12:56

Jeg har lige spist pandekager lavet på hytteost :D De smagte rigtig godt og kan bestemt anbefales :gogo:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1152
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 227
Likede indlæg: 3848

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Galoldriel » 5. aug 2018, 13:24

Galoldriel skrev:Min vægt svinger mellem 69 og 71 kg, og mit mål er 62 kg. Det vil jeg gerne nå inden jul.

Mine mål for august:

- Tabe 2 kg.
- Holde fast i mine vaner mht. sukker (minus sukker alle dage, pånær fredag).
- Mindske mit indtag af hurtige kulhydrater.
- Spise mere grønt.
- Løbe/træne 3 gange om ugen.
- Løbe Parkrun hver lørdag på mindre end 30 minutter.
- Styrketræningsprogram 3 gange om ugen.


Mht. løb er mit mere langsigtede mål at gennemgøre CPH Half på mindre end 2 timer og 20 minutter. Jeg kæmper p.t. rigtig meget med at holde energien oppe, når jeg løber - varmen er hård ved mig, og jeg har svært ved at komme under 30 minutter, når jeg løber (jeg er normalt ikke nogen særlig hurtig løber, men for tiden er jeg 3-4 minutter langsommere end normalt).


Status:

- Det går rigtig godt mht. sukker. Det er også lykkedes mig at skære kraftigt ned på de simple kulhydrater.
- Jeg har spist lidt mere grønt, end jeg plejer, men jeg kan sagtens blive bedre.
- Jeg har løbet 3 gange og er stadig meget påvirket af varmen. Jeg var med til Parkrun i Fælledparken i går, og kom i mål på en tid lidt over 31 min. Det var (lidt mere end) 1 minut bedre end sidste lørdag.
- Jeg har lavet et basic styrketræningsprogram, men da jeg ikke orker at gå i fitnesscentret for tiden pga. varmen, holder jeg mig til kropsvægtsøvelser. Det går meget godt.

Til trods for den gode stil har jeg overhovedet ikke tabt mig. Min vægt ligger nærmest urokkeligt fast på ca. 70 kg. Jeg kan mærke, at jeg mister noget af motivationen, når jeg vejer mig, og bliver skuffet.

Edit: Jeg har haft gang i min kostomlægning i 3 uger (altså også før, jeg skrev mit første indlæg i denne tråd). Derfor undrer det mig, at vægten ikke påvirkes. Jeg har for blot 2 år siden haft stor succes med samme type kostomlægning, og tog kun på i mellemtiden, fordi jeg var stressramt og trøstespiste.

Mit nye mål (som gælder for hele august) er, at jeg ikke vejer mig overhovedet. I stedet har jeg et par jeans, som lige nu er for stramme, men som jeg passede perfekt, da jeg vejede omkring 64-65 kg. Målet er at kunne passe dem om 2 måneder.
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. aug 2018, 18:48

Jeg har haft en rigtig god søndag.
I morges var jeg ude at gå min sædvanlige 4 kilometers strandtur, som jo pga. varmen slet ikke har været så sædvanlig det sidste lange stykke tid. Derudover fik jeg lavet lækker frokost, ordnet en masse vasketøj, der længe har stået og gloet på mig og tilberedt madpakke og delvist aftensmad til de første tre dage af den nye uge.
Jeg ville gerne have nået mere praktisk, men de klarede gøremål er og bliver et stort fremskridt i koncentration, da jeg i mange år har rodet med kognitive vanskeligheder, og så syntes jeg også, at den sidste feriedag skulle have plads til afslapning.

Jeg tror, at min relative effektivitet i dag - og mit gode humør ikke at forglemme - har haft meget at gøre med gåturen, så jeg satser på at tage "omvejen" til mit arbejde hele næste uge. Der går to busser fra den togstation, jeg ankommer til fra København, og mens den ene kører næsten helt hen til skolen, stopper den anden lidt længere fra i et roligt, grønt område, som især er attraktivt på denne tid af året.
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 6. aug 2018, 06:41

Jeg napper endnu en måned uden slik/kage/is/chips/etc. Og fortsætter på mit løbeprogram.

Har været i gang i 2 måneder og vejer nu 8 kilo mindre. :banan:
7
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 6. aug 2018, 06:41

Ally skrev:Jeg har lige spist pandekager lavet på hytteost :D De smagte rigtig godt og kan bestemt anbefales :gogo:


Vil du dele opskriften? :)
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 6. aug 2018, 06:46

LaMariposa skrev:Vil du dele opskriften? :)


Selvfølgelig vil jeg det :kys:

250 gr. hytteost
2-3 æg
1 tsk. bagepulver
2-3 tsk. vanillesukker
3 spsk. sukker
5-6 spsk. hvedemel

Det hele blendes til en tyk masse. Pandekagerne steges i smør og lige som amerikanske pandekager. De smager for øvrigt godt med lidt peanutbutter eller Nutella ;)
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Afskylia » 6. aug 2018, 10:47

Status for ugen:
Gå min 10.000 skridt om dagen. -Det blev i gennemsnit til ca. 14.000 skridt pr. dag
Min 1 løbetræning pr uge - Det blev til 3 løbetur
Min 1 gang styrketræning. - 1 gang træning
Logge mad i MFP og derved begrænse slik og kage. - 6 ud ag 7 dage fik jeg logget. Var til arrangementer både fredag og lørdag og havde svært ved at sige ned til dessert :s

Jeg er lige nu lidt modløs over projektet, når det åbenbart er så svært for mig at begrænse mig i sociale sammenhæng.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 6. aug 2018, 10:53

Jeg var hos lægen i formiddag. Lækker, mandlig læge. Inden jeg nåede at fortælle en masse, så han på mig og sagde:

Læge: "Ally, nu siger jeg noget til dig og det er meget vigtigt, at du hører godt efter. Okay?"
Mig: "Ja, okay..."
Læge: "Du skal vide, at jeg synes, du ser rigtig sund, rigtig stærk og rigtig godt ud".
Mig: "Tak. Mange tak" - og med tårer i øjnene fordi jeg blev helt rørt.

Derudover snakkede vi generelt om kost, motion og han roste mig flere gange for min træning - og bad mig forsøge at flytte fokus fra tallet på vægten selv om han godt vidste, at det kunne være svært.

PT'eren skrev i går og vi talte i telefon i formiddag. Han havde talt med en af sine PT-kolleger om mig og de var kommet frem til nogle ændringer, som vi skal tale om på torsdag, når vi skal træne sammen. Jeg er spændt.
6
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 6. aug 2018, 11:15

Afskylia skrev:Status for ugen:
Gå min 10.000 skridt om dagen. -Det blev i gennemsnit til ca. 14.000 skridt pr. dag
Min 1 løbetræning pr uge - Det blev til 3 løbetur
Min 1 gang styrketræning. - 1 gang træning
Logge mad i MFP og derved begrænse slik og kage. - 6 ud ag 7 dage fik jeg logget. Var til arrangementer både fredag og lørdag og havde svært ved at sige ned til dessert :s

Jeg er lige nu lidt modløs over projektet, når det åbenbart er så svært for mig at begrænse mig i sociale sammenhæng.

Små skridt :kram: Lad være med at slå dig selv i hovedet over, at det er svært at undlade lækkerier i sociale situationer. Fokuser på hverdagene...som der (trods alt) er flest af og hvor du kører stilen :)
Selvfølgelig kan man “lære” at begrænse sig når man er ude, men indimellem falder man altså i dessert-fælden :blush:
3
What's done in the dark will be brought to the light
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 6. aug 2018, 11:19

Ally skrev:Jeg var hos lægen i formiddag. Lækker, mandlig læge. Inden jeg nåede at fortælle en masse, så han på mig og sagde:

Læge: "Ally, nu siger jeg noget til dig og det er meget vigtigt, at du hører godt efter. Okay?"
Mig: "Ja, okay..."
Læge: "Du skal vide, at jeg synes, du ser rigtig sund, rigtig stærk og rigtig godt ud".
Mig: "Tak. Mange tak" - og med tårer i øjnene fordi jeg blev helt rørt.

Derudover snakkede vi generelt om kost, motion og han roste mig flere gange for min træning - og bad mig forsøge at flytte fokus fra tallet på vægten selv om han godt vidste, at de't kunne være svært.

PT'eren skrev i går og vi talte i telefon i formiddag. Han havde talt med en af sine PT-kolleger om mig og de var kommet frem til nogle ændringer, som vi skal tale om på torsdag, når vi skal træne sammen. Jeg er spændt.

Dejligt med komplimenter fra lækker læge :slem:
Glæder mig til at høre om ændringerne i din træning,- det er ret fedt at han søger råd fra kolleger for at gøre det så godt som muligt for dig :love:

Jeg gennemførte endnu en omgang sveddryppende træning her til formiddag. Det var okay uden at være prangende :genert: Det bliver aldrig min favoritting at træne når jeg har menstruation...jeg føler mig slatten og oppustet :s
1
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Sund og/eller slank"