August 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
PerXX
Kort karma: 41
Likede indlæg: 1150

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf PerXX » 22. aug 2018, 09:35

MyGirl skrev:
PerXX skrev:For ca 1½ måned siden var min vægt lige omkring de 100. I dag startede den for første gang i lang tid med et 8-tal! :banan: :banan2:

Hold nu fest, hvor er det flot klaret :klap:

Beklager, hvis det er beskrevet i tråden, man hvad har du gjort for det?

(Nåede lige at tænke, at du så måtte have tabt 20 kg. på 1½ måned, hvilket nok næppe kunne være sundt, indtil jeg lige tænkte mig om :genert: )

Hah, nej det er trods alt 'kun' lige over 10. :lol:
Jeg ville aldrig nogensinde kunne overholde en klassisk næsten-vegetar kost, så jeg er startet på en LCHF diæt. Skruet op for kød, ost, fløde, bacon osv, men stort set helt fjernet kulhydrater fra kosten. Det at være på kur gør selvfølgelig at jeg er meget mere opmærksom på hvor meget jeg spiser, men det virker helt sikkert som om at den ændrede kost gør at jeg føler mig mæt med væsentligt mindre mad end jeg spiste før.

Det er ikke fordi jeg er begyndt at træne helt vildt voldsomt, men jeg cykler da en halv times tid hver vej til arbejde, holder mig på minimum 10000 skridt om dagen og så bruger jeg de fleste weekender i sommerhuset hvor der altid er noget fysisk at lave!
5
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 368
Likede indlæg: 2011

Indlægaf MyGirl » 22. aug 2018, 09:56

PerXX skrev:
MyGirl skrev:
PerXX skrev:For ca 1½ måned siden var min vægt lige omkring de 100. I dag startede den for første gang i lang tid med et 8-tal! :banan: :banan2:

Hold nu fest, hvor er det flot klaret :klap:

Beklager, hvis det er beskrevet i tråden, man hvad har du gjort for det?

(Nåede lige at tænke, at du så måtte have tabt 20 kg. på 1½ måned, hvilket nok næppe kunne være sundt, indtil jeg lige tænkte mig om :genert: )

Hah, nej det er trods alt 'kun' lige over 10. :lol:
Jeg ville aldrig nogensinde kunne overholde en klassisk næsten-vegetar kost, så jeg er startet på en LCHF diæt. Skruet op for kød, ost, fløde, bacon osv, men stort set helt fjernet kulhydrater fra kosten. Det at være på kur gør selvfølgelig at jeg er meget mere opmærksom på hvor meget jeg spiser, men det virker helt sikkert som om at den ændrede kost gør at jeg føler mig mæt med væsentligt mindre mad end jeg spiste før.

Det er ikke fordi jeg er begyndt at træne helt vildt voldsomt, men jeg cykler da en halv times tid hver vej til arbejde, holder mig på minimum 10000 skridt om dagen og så bruger jeg de fleste weekender i sommerhuset hvor der altid er noget fysisk at lave!

Lidt over 10 lyder også væsentligt sundere end 20 på halvanden måned :-p

Og tillykke igen! Det er flot klaret.
1
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 56
Likede indlæg: 992

Indlægaf Alphilia » 22. aug 2018, 18:21

Jeg synes det er udfordrende at være sund i øjeblikket og synes jeg er begrænset i at gøre/spise de ting jeg gerne vil. Og motion er en by i Rusland. Håber at mine kommende fridage kan rette lidt op på det.
Hvorom alting er falder vægten stadig stille og roligt og det giver lidt motivation :)
4
Brugeravatar
Phlox9
Kort karma: 36
Likede indlæg: 777

Indlægaf Phlox9 » 22. aug 2018, 20:59

Jeg var til 360 i aften, god sammensat runde, dejligt hårdt! Snakkede med en af de andre, som jeg kender fra Grit - der er også, både formiddag og aften, et hold lige før 360, som hedder Core Stability, 15 min. coretræning af forskellig art, som skulle være rigtig godt. Det vil jeg prøve i morgen. Jeg kan ikke nå det de dage, jeg arbejder, men ellers kan jeg godt.

Åh, jeg savner min mand.. lige nu er det 10 år siden, vi mødtes på et 12-dages projekt i DK, hvor han var en af de deltagende kunstnere og jeg var assistent. Jeg blev lige mindet om på FB, at det er en af de andre kunstneres fødselsdag i dag - det betyder, at det er 10 år siden, at min mand (dengang bare en sød, høj, hollandsk fyr, jeg lige havde mødt) og jeg var hos bageren i Blåvand sammen og købe fødselsdagskage til ham :D Gad godt, at han var hjemme lige nu.
Senest rettet af Phlox9 22. aug 2018, 21:51, rettet i alt 1 gang.
1
superboa
Kort karma: 64
Likede indlæg: 602

Indlægaf superboa » 22. aug 2018, 21:05

Jeg havde gået skosålerne tynde hele eftermiddagen, og havde egentlig en trang til at smide mig på sofaen med benene oppe, men havde meldt mig til yoga-hold, så af sted med mig :D Det var 1½ times blid træning hvilket var lige hvad mine ømme ben (og træningsømme krop) havde brug for :)
3
LaMariposa
Kort karma: 353
Likede indlæg: 5889

Indlægaf LaMariposa » 23. aug 2018, 06:55

Er her stadig... :genert:

Har holdt en dejlig (og ret usund til trods for roning og en masse gåture) ferie, og er nu tilbage på job. Ugen har indtil nu budt på lidt styrke, en rotur, BodyFlow og et par gåture.

Har ærlig talt haft lidt krise her efter, at jeg stoppede med den hårde træning. Vægten er ikke steget så meget (1,3 kg), men jeg har taget fem centimeter på omkring hofterne (på EN (en!) måned???? :ad!: :8:), så mit tøj glider ikke så let på som tidligere. Så i går havde jeg en mindre nedsmeltning over min krop og endte med at småtude af frustration :genert:

Men i morges var jeg til BodyPump, og det var virkelig fedt. Instruktøren var virkelig inspirerende og god til at coache. Min puls var fin hele vejen i forhold til hvad min læge har sagt, men jeg fik en følelse af at få sved på panden. Så i dag har jeg en meget bedre følelse.

Så nu er jeg forhåbentlig tilbage på sporet med Pump et par gange om ugen, gåture og BodyFlow. Og kosten er meget bedre end i ferien :D
5
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1427
Likede indlæg: 25291

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. aug 2018, 08:49

Jeg gav mine forventninger til mig selv et reality check i går. I forbindelse med mit nye arbejde og bare generelt havde jeg planlagt, at følgende skulle blive vaner.

- Stå op kl. 5.00 (6.00 når jeg møder kl. 9) og have god tid om morgenen
- Få min. syv timers søvn og derfor gå i seng kl. 22
- Gå 4 km. om dagen (altså i reelle gåture)
- Spise efter Low FODMAP til alle måltider
- Bruge to timer hver dag på praktiske/huslige gøremål

Men jeg løber sur i det, for det tager næsten al den tid, som ikke enten er reserveret til job eller søvn. Det er muligvis forventeligt, når man er 37, og tænk hvis jeg havde barn oveni og yadayada, men det er bare ikke den hverdag, jeg ønsker at have.

Jeg har stillet vækkeuret til kl. 5, men jeg står ikke op før i sidste øjeblik. Sengetid kl. 22 ændrer ikke på det.
Jeg går fra stationen til skolen og tilbage igen om eftermiddagen. Det nyder jeg, og det fungerer, så det skal der ikke pilles ved! Tværtimod skal det prioriteres.
Når jeg kommer hjem midt på eftermiddagen (bl.a. pga. gåturen), stritter alt i mig imod at lave aftensmad, og jeg er derfor flere gange endt med dårlige løsninger, som irriterer min mave voldsomt - og dernæst resten af kroppen...
Får jeg endelig lavet aftenmad selv, er det sidste, jeg gider da at være huslig bagefter. Var jeg det i to timer, ville jeg desuden også nærmest være henne omkring min "på-vej-mod-sengetid"-tid.

Så - nu har jeg set mig selv, som jeg nu engang er (og ikke som jeg ideelt set burde være) i øjnene og er kommet frem til:

- Når vækkeuret ringer, er det i orden, at jeg ligger og gasser mig og vågner ordentlig indtil kl. 5.30, hvis jeg har behov for det. Jeg er for det meste udhvilet, men jeg synes, at det er hyggeligt lige at samle mig og tænke lidt over dagen.
- En for indviklet morgenrutine forvirrer og stresser mig, da jeg ofte vågner med hovedet fuld af gode ideer til undervisning o.a. Så jeg skal kun tænke på tre ting. 1. gå i bad, 2. klæde mig på, 3. tage morgenmad (til toget), snackbox (til første pause og forberedelsestimer) og madpakke i køleskabet og lægge det i min taske.
- Jeg spiser varmt til frokost, og maden består af to forskellige "one-pot"-retter, som jeg tilbereder søndag og fryser ned. Jeg ville nok ikke gide spise det samme hele ugen, men to muligheder er helt fint. Selve pakningen foregår aftenen forinden, hvor jeg samtidig ordner morgenmad og nemme snacks. For også at have overskuddet til dette på dage med meget arbejde bliver min faste aftensmad fremover madder. Jeg har fundet et groft Low FODMAP-brød, der kan bruges ligesom rugbrød, og valgt pålæg, som jeg kan købe færdigt, og grønt, der er spiseklart. Om søndagen koger jeg et æg til hver dag, der kan bruges som snack eller pålæg.
- Jeg afsætter en time dagligt til huslige pligter. Hvis jeg er i gang med en god podcast, vil jeg nogle gange have lyst til at fortsætte længere tid, men det er ikke et krav. For at bruge tiden bedst muligt og have opgaver, der passer til dagens energiniveau, vil jeg løbende føre en prioriteret og konkret to do-liste.

Ja, ordet "gide" indgår en del, hvilket er bevidst. Jeg gider ikke have en hverdag, som jeg ikke gider.
5
Brugeravatar
Phlox9
Kort karma: 36
Likede indlæg: 777

Indlægaf Phlox9 » 23. aug 2018, 09:58

Det nye hold, Core Stability, var rigtig godt - en serie forskellige core-øvelser på gulvet, både kendte og nogle for mig ukendte. Bagefter ville jeg lave 360, men da jeg var den eneste, besluttede jeg mig for i stedet at gå op og lave deadlifts og squats på egen hånd for første gang. Det gik rigtig fint :) Jeg huskede alle Joeys instruktioner, og det var lækkert at løfte lidt tungt igen.

Det var ugens sidste træning - jeg er væk fra i eftermiddag til søndag, så næste gang i David Lloyd er til Grit Cardio mandag aften.
3
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4275

Indlægaf Tilly » 23. aug 2018, 12:33

Jeg kan sgu ikke slå min rekord på romaskinen. I går da jeg ellers forsøgte var jeg 15! sekunder langsommere :lol:

Noget helt andet, for et stykke tid siden var der lidt snak om hård hud i hænderne. Jeg er næsten kommet af med min hårde hud, efter jeg er begyndt at træne med de cykelhandsker jeg købte i Lidl. Jeg fortryder lidt at jeg ikke købte flere par, for de kostede kun 40 kr. Men indtil videre så klarer de fint at blive vasket i vaskemaskinen.
0
pige1987
Kort karma: 15
Likede indlæg: 253

Indlægaf pige1987 » 23. aug 2018, 13:32

Tilly skrev:Jeg kan sgu ikke slå min rekord på romaskinen. I går da jeg ellers forsøgte var jeg 15! sekunder langsommere :lol:

Noget helt andet, for et stykke tid siden var der lidt snak om hård hud i hænderne. Jeg er næsten kommet af med min hårde hud, efter jeg er begyndt at træne med de cykelhandsker jeg købte i Lidl. Jeg fortryder lidt at jeg ikke købte flere par, for de kostede kun 40 kr. Men indtil videre så klarer de fint at blive vasket i vaskemaskinen.

Jeg synes Lidl jævnligt har cykeludstyr i tilbudsavisen så du kan sikkert være heldig de får nye hjem hvis du holder lidt øje. :) Jeg kan slet ikke undvære min hansker ved styrketræning- Dem jeg har pt er fra Kina til meget små penge. :D
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 376
Likede indlæg: 3462

Indlægaf Ally » 23. aug 2018, 13:43

Jeg raskmeldte mig i går og det var rart at være tilbage på jobbet igen. Jeg er færdig med 8 lektioners undervisning for i dag og inden længe kører jeg i FW. Træningstasken er pakket og PT'eren har fået besked om, at jeg er klar! Sådan en (u)frivillig pause gør jo, at jeg kommer til at savne ham :lol:
6
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 386
Likede indlæg: 3255

Indlægaf Pityt » 23. aug 2018, 19:26

Min PT er startet på uni, så han ved ikke lige hvornår han har tid til at træne med mig igen. Jeg har kun 2 gange tilbage og det er liiiiidt irriterende, at jeg skal vente til han har tid (sikkert først om nogle uger) :gruble:
Det går fint med at træne alene, men der er nogle ting jeg gerne vil gennemgå med ham :/
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 368
Likede indlæg: 2011

Indlægaf MyGirl » 23. aug 2018, 19:40

Jeg har både cyklet og cirkeltrænet i dag :banan: og kalorietælleren siger 1395, så endnu en god dag her.

11 dage gået. 379 igen til bryllup. (Egentlig ikke så motiverende, når man stiller det sådan op :D )
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 376
Likede indlæg: 3462

Indlægaf Ally » 23. aug 2018, 19:48

:banan: :rock: :banan: :rock: :banan:

Jeg er lige ret selvfed og NYDER det, for jeg dødløftede fandme (pardon my French!) 100 kg. til aftenens træning med PT*eren!! 1 rep, men stadig 100 kg.!!

:banan: :rock: :banan: :rock: :banan:
9
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1427
Likede indlæg: 25291

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. aug 2018, 04:51

Efter min opsang til mig selv vågnede jeg så kl. 4 i dag og var udhvilet og havde mod på at ordne vasketøj :forvirret:

Jeg tror helt sikkert, det har noget at gøre med, at det ikke var et krav.
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"