December-tråd

Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: December-tråd

Indlægaf Sophaya » 10. dec 2015, 21:24

Guilded_Lily skrev:
Ally skrev:Planen var, at jeg ville træne i aften, når Ældstebarnet kom hjem fra gymnastik, men det bliver udskudt til fordel for elevopgaver, der skal rettes. Jeg er SÅ meget bagud på den konto. Tsk. Oveni kan jeg lægge eksamensforberedelse; finde og rette ukendte tekster til, afgive standpunktskarakterer, skrive censorbreve m.m. Det dræner mig for en rimelig stor mængde energi.

Jeg ser frem til weekenden, der forhåbentlig kommer til at stå på julegaveindkøb, men så er jeg også færdig. Derudover skal der laves madplan + købes ind og gøres rent. Sidstnævnte trænger i den grad. Med lidt held bliver der også tid til at få trænet og slappet af - gerne i selskab med en god bog.


Jeg føler virkelig med dig! Jeg håber, det lykkes dig at finde nogle egnede tekster!
Jeg er også bagud på opgavefronten - jeg har stadig noveller fra oktober/november, jeg skal have rettet. Jeg har lovet, de får dem inden ferien. Og to klasser skal have deres resultater af den nationale test i engelsk (den frivillige "prøveprøve", den obligatoriske ligger i foråret). I morgen får jeg den afsluttende opgave for en roman, min klasse har læst - dem må jeg muligvis sidde med i juleferien.

Vi skal faseopdeles fra næste år, og jeg har valgt overbygningen som førsteprioritet. Jeg har ført til eksamen før, men det var før, jeg fik børn, så jeg er lidt spændt på, om jeg klarer den rent stressmæssigt - HVIS jeg da får lov at føre min klasse op. Jeg gav som klausul, da jeg blev bedt om at overtage min klasse helt nede i 4., at jeg ville have lov til at følge dem helt til 9. Nu bliver det spændende, om jeg får lov - vi er for mange dansklærere til overbygningen. Kryds fingre for mig, hva? Jeg er ikke én af dem, der råwer højest, så jeg er spændt på, om jeg bliver trynet...
Jeg vil i hvert fald gerne prøve - hvis det så viser sig, at eksamensperioden bliver for meget, så længe jeg har små børn, så må jeg vel hoppe ned på mellemtrinnet - men det er ikke dér, mit hjerte og faglige stolthed ligger...


Krydser alt hvad der krydses kan :kys:
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 10. dec 2015, 22:05

Sophaya skrev:Krydser alt hvad der krydses kan :kys:


Tusind tak! :kys: Vi bliver kaldt ind til samtaler, så jeg håber, min nye chef fatter, hvor jeg vil hen!

___

Fandme (undskyld), om ikke datteren havde fået børnehavens anden nisse med hjem i dag! Så endnu engang måtte jeg være kreativ - og nu har jeg skrivekrampe af den roman, jeg skrev i dens bog :/
Hvis sønnen også kommer hjem med en nisse, så skriger jeg!!

G'nat!
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: December-tråd

Indlægaf Sophaya » 11. dec 2015, 08:57

Ballademager skrev:Det lyeder godt nok også hårdt med den begravelse :ae:

Og ang. julefrokosten, hvem har så nogensinde spist sundt til sådan en fest? :-D


Haha, du har ret - men man kunne jo prøve at begrænse sig. Det sker bare ikke :lol:
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: December-tråd

Indlægaf Ally » 11. dec 2015, 10:13

Hold nu op, jeg føler mig presset mht. eksamensræset - det er slet ikke sjovt :forvirret2: - og det værste er næsten, at mange af eleverne er fuldkommen ligeglade med, at de er i fare for at dumpe faget - særligt når det kommer til standpunktskarakteren, men de er jo så bare heldige, at de får en ny chance, da de skal til eksamen.

Ak ja.


Jeg har tidligere nævnt, at jeg var blevet tildelt en lærermobilitet og her til formiddag mødtes jeg med kollegaen, der bl.a. har det som ansvarsområde. Hun havde mailet med en kontakt på en skole i Nordirland og alt tyder på, at jeg skal til Belfast i løbet af foråret 2016.

:banan: :banan: :banan: :banan: :banan:

Jeg glæder mig SÅ ubeskriveligt meget! Efter jul sender hun mail til kontaktpersonen på skolen i Belfast og inden da skal jeg så lige have formuleret hvad det er, at jeg ønsker at få ud af opholdet og hvad jeg håber, at skolen kan "give" mig med i bagagen i forbindelse med et besøg hos dem. OMG, det er SÅ vildt og jeg er SÅ glad! :-D :-D :-D
5
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: December-tråd

Indlægaf Sophaya » 11. dec 2015, 10:18

Ballademager skrev:
Det er da også lidt kedeligt at sidde der og skulle holde igen :D Og julefrokost er jo kun en gang imellem. Håber, at du får en dejlig fest! :pompom:

Var godt nok selv nødt til at skrue ned til årets julefrokost, da jeg pt bliver decideret syg, hvis jeg blander sukker, alkohol og fed mad. Gjorde det en weekend i slutningen af november, og jeg var syg hele weekenden (og nej, så meget drak jeg altså ikke). Det var lidt kedeligt at sidde og holde igen, mens kollegerne gav den gas :genert:
Før i tiden kunne jeg blive ved i det uendelige. Den går ikke længere :gammel:


Tak :kys: jeg er sikker på at en masse rødvin nok skal hjælpe mig på vej :fløjt:

Haha, jeg må hellere nyde at være forholdsvis ok dagen efter sådan en fest mens jeg stadig er ung :pompom:
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: December-tråd

Indlægaf Ally » 11. dec 2015, 15:16

@Ballademager og øvrige damer, der har sendt mig grønt kort og liket mit sidste indlæg: Tusind tak! :kys: Jeg glæder mig SÅ voldsomt meget til at komme af sted; til at skabe kontakter, få inspiration, være kulturel i Belfast m.m.

Nyheden om Belfast overskygger uden tvivl en oplevelse med en af eleverne på mit engelskhold. Eleverne har fulgt undervisningen på to forskellige niveauer og eleven mente, at hans karakter var for dårlig i forhold til nogle af de andres. Det giver ligesom sig selv - de er blevet bedømt på to niveauer; hans højere end dem, han sammenligner sig med. Skulle de bedømmes på samme niveau, havde karaktererne såmænd været mere eller mindre de samme. Derudover mente han også, at jeg var blevet bestukket af de andre elever siden de fik højere karakterer end ham selv. Oh boy! Han skal til eksamen på onsdag og må jo så bevise, at jeg ikke har fejlbedømt ham.

Og - inden jeg tog hjem, fik jeg mail fra sekretæren om, at der var kommet en stak danskprøver til mig, som jeg skulle være censor på. De skal formentlig rettes hurtigst muligt, så jeg skal med garanti arbejde i weekenden. Yay.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: December-tråd

Indlægaf Ally » 13. dec 2015, 06:48

Der er godt nok stille i tråden...


Gang på gang, når jeg prøver tøj, bliver jeg mindet om, hvor tyk jeg er. It's not funny. Faktisk er det ret demotiverende og motiverende på samme tid. Jeg ved, at jeg kan tabe mig, for jeg har gjort det før, men jeg ved også, at jo mere presset jeg er, jo svære er det. Og - let's face it - jeg føler mig ret presset for tiden. Jeg nævner i flæng: danskprøver, der skal rettes; eksamen på onsdag; eksamen i uge 1 og medfølgende eksamensforberedelse...

Derfor er målene for den kommende etape ret vage...
- Negleolie og håndcreme hver dag
- Drikke vand
- Motion (de dage, hvor der er tid til det - jaja, Jordens dårligste undskyldning)
- Nyde fredagens juleafslutning på arbejdet uden dårlig samvittighed (dog er det uden alkohol, da jeg kører hjem)
- Huske JA-hatten
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: December-tråd

Indlægaf Ally » 13. dec 2015, 09:23

Ballademager skrev:Tror ikke, at der er nogen helt enkel løsning på det. Men jeg tror, det er vigtigt at huske, at man skal være varsom med at presse citronen for meget.

Enig! Jeg kan godt mærke, at jeg "presser citronen" for tiden. Min nærmeste leder var enig med mig i fredags, da vi lige vendte situationen, men inden længe er der juleferie. Jeg vil forsøge at nå så stor en del af eksamensforberedelsen som muligt inden juleferien, da jeg gerne vil undgå at arbejde i ferien. Synes egentlig heller ikke, at der er tid til det pga. sociale arrangementer mellem jul og nytår, men det vil tiden vise.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: December-tråd

Indlægaf Sophaya » 13. dec 2015, 09:50

Den her uge kan vidst godt bare stryges! Det har ikke været godt på kostkontoen, og nu kommer julen lige rundt om hjørnet. Nå, jeg er ikke så ambitiøs på sundhedsfronten for tiden, så her er mine mål:

Mere vand
Søvn nok
Vitaminer hver dag
Ingen chips
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: December-tråd

Indlægaf Phlox9 » 13. dec 2015, 11:55

I eftermiddag løber jeg Broløb, 15 km - glæder mig faktisk til at komme afsted, jeg følges med en af mine gode løbevenner, og stemningen er virkelig i top ved det løb, så det bliver godt :) Alle får grønne lysbånd til omkring armen, og det er sådan et smukt syn med alle de løbere med lys på i mørket. Jeg har ingen ambitioner om at løbe på en bestemt tid, vil bare nyde oplevelsen og tage det roligt.

Vi havde julefrokost for vores hollandske venner i går - vi var 19 i alt og det var superhyggeligt. Alt klappede bare med maden og den gode, sjove stemning, og jeg så fabelagtig ud i kjole og med røde læber :P Eller, jeg følte mig i hvert fald fabelagtigt til mode :jule:

Jeg arbejder i Amsterdam tirsdag-onsdag-torsdag, så mine mål for denne uge er bare 30 min HIIT i morgen aften og så løbetur med Running Blind fredag morgen - og lørdag kører vi på juleferie i DK :love2:

Ha' en god søndag, allesammen - jeg læser alle indlæg, men får måske ikke sendt likes og kort nok afsted.. det betyder ikke, jeg ikke føler og hepper med jer :kys: For det gør jeg.
3
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: December-tråd

Indlægaf Sophaya » 13. dec 2015, 12:04

God tur Phlox :kys:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 13. dec 2015, 20:27

Ballademager skrev:
Det er da også lidt kedeligt at sidde der og skulle holde igen :D Og julefrokost er jo kun en gang imellem. Håber, at du får en dejlig fest! :pompom:

Var godt nok selv nødt til at skrue ned til årets julefrokost, da jeg pt bliver decideret syg, hvis jeg blander sukker, alkohol og fed mad. Gjorde det en weekend i slutningen af november, og jeg var syg hele weekenden (og nej, så meget drak jeg altså ikke). Det var lidt kedeligt at sidde og holde igen, mens kollegerne gav den gas :genert:
Før i tiden kunne jeg blive ved i det uendelige. Den går ikke længere :gammel:


Det lyder bekendt :lol:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 13. dec 2015, 20:30

Ally skrev:Hold nu op, jeg føler mig presset mht. eksamensræset - det er slet ikke sjovt :forvirret2: - og det værste er næsten, at mange af eleverne er fuldkommen ligeglade med, at de er i fare for at dumpe faget - særligt når det kommer til standpunktskarakteren, men de er jo så bare heldige, at de får en ny chance, da de skal til eksamen.

Ak ja.


Jeg har tidligere nævnt, at jeg var blevet tildelt en lærermobilitet og her til formiddag mødtes jeg med kollegaen, der bl.a. har det som ansvarsområde. Hun havde mailet med en kontakt på en skole i Nordirland og alt tyder på, at jeg skal til Belfast i løbet af foråret 2016.

:banan: :banan: :banan: :banan: :banan:

Jeg glæder mig SÅ ubeskriveligt meget! Efter jul sender hun mail til kontaktpersonen på skolen i Belfast og inden da skal jeg så lige have formuleret hvad det er, at jeg ønsker at få ud af opholdet og hvad jeg håber, at skolen kan "give" mig med i bagagen i forbindelse med et besøg hos dem. OMG, det er SÅ vildt og jeg er SÅ glad! :-D :-D :-D


Ved du hvad? MAND, jeg er misundelig!!! Hvor er det fedt, du kommer af sted! :pompom: :pompom:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 13. dec 2015, 20:33

Ally skrev:@Ballademager og øvrige damer, der har sendt mig grønt kort og liket mit sidste indlæg: Tusind tak! :kys: Jeg glæder mig SÅ voldsomt meget til at komme af sted; til at skabe kontakter, få inspiration, være kulturel i Belfast m.m.

Nyheden om Belfast overskygger uden tvivl en oplevelse med en af eleverne på mit engelskhold. Eleverne har fulgt undervisningen på to forskellige niveauer og eleven mente, at hans karakter var for dårlig i forhold til nogle af de andres. Det giver ligesom sig selv - de er blevet bedømt på to niveauer; hans højere end dem, han sammenligner sig med. Skulle de bedømmes på samme niveau, havde karaktererne såmænd været mere eller mindre de samme. Derudover mente han også, at jeg var blevet bestukket af de andre elever siden de fik højere karakterer end ham selv. Oh boy! Han skal til eksamen på onsdag og må jo så bevise, at jeg ikke har fejlbedømt ham.

Og - inden jeg tog hjem, fik jeg mail fra sekretæren om, at der var kommet en stak danskprøver til mig, som jeg skulle være censor på. De skal formentlig rettes hurtigst muligt, så jeg skal med garanti arbejde i weekenden. Yay.


Når dine nuværende elever har været til eksamen, så skal du ikke have dem mere, vel?

Jeg hader virkelig sådanne elevtyper. Bare tag din karakter og tag dig sammen, altså! Selvfølgelig kan man fejlbedømme, men det er oftest min oplevelse, at elever, der gør sig til på den måde, du beskriver, gerne har fortjent den karakter, de nu har fået...
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 13. dec 2015, 20:43

Ally skrev:Der er godt nok stille i tråden...


Gang på gang, når jeg prøver tøj, bliver jeg mindet om, hvor tyk jeg er. It's not funny. Faktisk er det ret demotiverende og motiverende på samme tid. Jeg ved, at jeg kan tabe mig, for jeg har gjort det før, men jeg ved også, at jo mere presset jeg er, jo svære er det. Og - let's face it - jeg føler mig ret presset for tiden. Jeg nævner i flæng: danskprøver, der skal rettes; eksamen på onsdag; eksamen i uge 1 og medfølgende eksamensforberedelse...

Derfor er målene for den kommende etape ret vage...
- Negleolie og håndcreme hver dag
- Drikke vand
- Motion (de dage, hvor der er tid til det - jaja, Jordens dårligste undskyldning)
- Nyde fredagens juleafslutning på arbejdet uden dårlig samvittighed (dog er det uden alkohol, da jeg kører hjem)
- Huske JA-hatten


Jeg kender følelsen. Min erfaring er, at det ikke nytter at stresse over manglende vægttab. Jeg tager på så snart, min stresstærskel er bare en lille bitte smule for høj. Kæmper jeg for meget, går det i den gale retning med det samme.

Det er virkelig ikke for at fornærme, men jeg er så ufattelig glad for, jeg nu oftere rent faktisk kan passe/være i det tøj, jeg prøver, hvor det før i tiden kun galt omkring 10% af det tøj, jeg prøvede på. Det ses tydeligt på billeder fra bare 1½-2 år siden, at shopping absolut ikke var min yndlingsbeskæftigelse.

Det har dog én ulempe: det er alt for dyrt! Jeg er simpelthen så nærig normalt, men i går var jeg på jagt efter en kjole til min søster, fandt en i Solo, prøvede den på - og endte med at købe to :fløjt:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"