December-tråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 13. dec 2015, 20:51

Evaluering:

* faste 2 dage Tjek. Mandag gik flyvende, onsdag var lidt drøjere. Men jeg gjorde det!
* træne 2-3 gange Det må jo være et tjek, når jeg nåede 2 gange. Jeg ville gerne have været oppe på tre, men jeg har ikke haft overskud
* 1½-2 L vand hver dag Som sædvanlig glipper det i weekenden
* skriv lister - og få så tingene gjort! Tjek - det meste, i hvert fald
* lav mindfulness-øvelserne - igen. Ikke én...

Min uge har ikke været det store festfyrværkeri. Den har dog haft et par lyspunkter: jeg måtte opgive at synge til vores lille indslag til juleafslutningen på fredag, men i stedet er jeg hoppet på bassen - jeg har ikke spillet bas siden folkeskolen, så det var fedt at prøve igen. Jeg har en elev, der spiller, så jeg glæder mig til at se hans reaktion :lol:
Torsdag havde jeg jo fri, og jeg fik købt ca halvdelen af de gaver, jeg manglede - resten klarede jeg i går, efter vi havde fældet årets juletræ i strålende solskin.
I dag har været en god dag - sov længe, fik gjort rent, rettet 2/3 noveller og trænet. Nu mangler jeg lige at tømme vaskemaskinen, så ligger jeg sørme i min seng FØR .30 i aften :8: :banan:

Nye mål:

* faste 2 dage
* træne 2 gange
* 1½-2 L vand hver dag
* holde styr på nogle småting (hurra for listerne)
* give den fuld smadder til julefrokosten på arbejdet på fredag
* forhåbentlig ikke have ALT for mange tømmermænd lørdag, når mand og søn har fødselsdag
* ikke overspise søndag, når familien kommer til fødselsdag
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: December-tråd

Indlægaf Ally » 14. dec 2015, 18:48

Guilded_Lily skrev:
Ved du hvad? MAND, jeg er misundelig!!! Hvor er det fedt, du kommer af sted! :pompom: :pompom:

Tusind tak, skønne Guilded :kys: Jeg er også ubeskriveligt glad for, at jeg får muligheden. Jeg har, siden jeg læste engelsk på seminariet og en studietur til Irland/Skotland ikke blev aktuelt, ønsket at komme til et af landene - og nu åbner muligheden for at komme til Nordirland sig altså :dance:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: December-tråd

Indlægaf Ally » 14. dec 2015, 18:53

Guilded_Lily skrev:
Når dine nuværende elever har været til eksamen, så skal du ikke have dem mere, vel?

Jeg hader virkelig sådanne elevtyper. Bare tag din karakter og tag dig sammen, altså! Selvfølgelig kan man fejlbedømme, men det er oftest min oplevelse, at elever, der gør sig til på den måde, du beskriver, gerne har fortjent den karakter, de nu har fået...

Nope! Jeg skal lige have seks elever til eksamen på onsdag og de engelsktimer, der egentlig var skemalagt med eleverne, har jeg fået aflyst, da jeg havde afsluttet undervisningen og afgivet standpunktskarakterer.

Vi er så enige mht. elevtyperne - og ja, også den type, der skal brokke sig over deres karakterer. Jeg sagde også til eleven i fredags, at det var muligt, at jeg havde fejlbedømt ham, men hvis det var tilfældet, så måtte han jo vise mig det til eksamen, hvor censor jo også er uvildig og bedømmer eleverne ud fra hvad de kan den halve time, de skal eksamineres.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: December-tråd

Indlægaf Ally » 14. dec 2015, 19:02

Guilded_Lily skrev:Jeg kender følelsen. Min erfaring er, at det ikke nytter at stresse over manglende vægttab. Jeg tager på så snart, min stresstærskel er bare en lille bitte smule for høj. Kæmper jeg for meget, går det i den gale retning med det samme.

Det er virkelig ikke for at fornærme, men jeg er så ufattelig glad for, jeg nu oftere rent faktisk kan passe/være i det tøj, jeg prøver, hvor det før i tiden kun galt omkring 10% af det tøj, jeg prøvede på. Det ses tydeligt på billeder fra bare 1½-2 år siden, at shopping absolut ikke var min yndlingsbeskæftigelse.

Det har dog én ulempe: det er alt for dyrt! Jeg er simpelthen så nærig normalt, men i går var jeg på jagt efter en kjole til min søster, fandt en i Solo, prøvede den på - og endte med at købe to :fløjt:

Du fornærmer mig på ingen måde :kys: Jeg er udmærket klar over, at jeg vejer for meget og burde lægge mange flere kræfter i vægttabet, men lige for tiden er det bare ikke aktuelt. Jeg er presset, meget presset, på jobbet. Så meget, at jeg tudede et par gange i dag over en kommentar, der kom fra den nærmeste leder.
Mine kære elever, der skal til eksamen i uge 1, blev spurgt om, hvorvidt nogle af dem havde brug for ekstra tid til forberedelsen. Flere, og flere end jeg havde bedømt til, mente, at de skulle have ekstra tid. Det nævner jeg for min nærmeste leder, der så lige afrunder samtalen med, at "det var underligt, hvis underviseren ikke vidste, om eleverne skulle have ekstra tid til forberedelse". Slam! - lige i mit åbne ansigt - og hun sagde endda til mig i fredags, at hun udmærket vidste, at jeg var meget presset for tiden. Thanks so much!

Derudover hentede jeg optagelsesprøver vol. II i formiddags. Fik naturligvis ikke rettet de andre prøver i weekenden. Men - da jeg så vil i gang i eftermiddags, ser jeg til min overraskelse, at facitlisten, der ligger på en medsendt USB-pen, ikke er dén, jeg skal bruge! WTF?! Så måtte jeg maile til kontaktpersonen og nu håber jeg blot, at jeg snart får den rigtige facitliste tilsendt. Før kan jeg ikke rette opgaverne.

:panik: - sådan ser jeg ud for tiden - og jeg ser så meget frem til juleferien...


Nåh ja. Til tider spiser jeg med følelserne og dagen har betydet, at jeg har spist chips. Uden dårlig samvittighed.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 14. dec 2015, 20:33

Jeg forstår godt, du er presset! Jeg håber virkelig, du kommer godt igennem, Ally! :kys: :kram:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 14. dec 2015, 20:39

Det har været en rimelig fd i dag (200 kcal rent) - omend jeg ikke fik trænet. Så jeg når kun en enkelt omgang i denne uge - øv. Men nu er det sengetid - vi har anderledes uge denne uge (eller, indtil torsdag middag), og efter i dag frygter jeg de næste dage. Du fredsens! Der er bare nogle elever, der ikke magter løsere tøjler, altså!

Derudover har jeg opdaget, jeg mangler to gaver, jeg skal have byttet en kjole, rettet de sidste noveller og printet nye afleveringer ud, til møde om en elev, have gjort rent og ordnet en masse inden weekendens fødselsdage og min søster og svoger, der kommer hjem til jul på mandag. Så jeg begynder også så småt at ligne paniksmileyen. Jeg glæder mig VIRKELIG til julefrokosten på arbejde på fredag - det er altid en megafest, og jeg trænger til at slå hjernen fra....
1
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: December-tråd

Indlægaf Phlox9 » 15. dec 2015, 18:24

Åh, jeg føler virkelig med jer, der er presset på job og studie - jeg synes selv, at mit job også er ret tungt for tiden (haha, har det været andet her de sidste 1,5 måned, jeg føler bare, at jeg brokker mig over det job hele tiden. I virkeligheden er jeg jo rigtig glad for at have fundet arbejde, men ja.. bær over med mig :forvirret2: )

På den mere positive side; Broløbet i søndags gik rigtig godt (selv efter julefrokosten dagen før), jeg løb de 15 km på 1:28, hvilket jeg er ok tilfreds med. Men bedst af alt, havde jeg ingen smerter i min hofte/bækken, som jeg ellers har døjet med og gået til fysioterapeut med de sidste uger, så det var fedt :)

Her er lige et billede af mig på vej op ad en af broerne (en af de første nok :P )
Senest rettet af Phlox9 18. dec 2015, 09:02, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. dec 2015, 05:57

Godmorgen :)

Så er det ugens anden og sidste fd. Den bliver nok liiiiidt svær at holde på arbejde; der er clementiner og småkager til avisgruppen, jeg arbejder med i denne uge...
Manden irriterer mig grænseløst pt, der er nærmest ikke grænser for, hvad jeg lige skal klare på hjemvejen - fordi han efterhånden er flad. Men så må han finde sig i, jeg først er meget sent hjemme i dag - jeg vil ikke skippe træningen igen i dag - det er sidste chance i denne uge!
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: December-tråd

Indlægaf Ally » 16. dec 2015, 18:41

Humøret over eksamensræs/stress, elevopgaver, optagelsesprøver m.m. er ved at forlade mine tunge skuldre. Bit by bit. Dagens eksamen i engelsk gik rigtig godt - alle bestod med flotte karakterer og jeg fik at vide af min nærmeste leder, at jeg skulle gå hjem og slappe af, for jeg havde gjort det godt i dag. I'm a sucker for compliments - but who isn't? (Og det skal lige siges, at min nærmeste leder ikke just er den, der smider om sig med ros).

Optagelsesprøverne. Don't even get me started! Der gik jo fuldstændig ged i det, da den prøveafholdende skole ikke havde fremsendt mig den rigtig facitliste. Derudover blev jeg lovet ekstra rettetid, hvilket så pludselig ikke var aktuelt og jeg ender med at tude foran min nærmeste leder pga. max. pres på mine små skuldre. Hun finder hurtigt en kollega i en anden afdeling, der tager over, og der bliver ringet til den prøveafholdende skole og afleveringsfristen bliver udskudt en dags tid.

Alt tyder på, at jeg også er ved at være lidt mere klar til eksaminerne i uge 1, hvilket er en rigtig god følelse. Jeg har aldrig afholdt eksamen på min nuværende arbejdsplads, før i dag, så jeg vil naturligvis gøre det så godt - og bedre - som muligt. Og ja, nogle gange bliver jeg smidt tre skridt tilbage pga. mine høje ambitioner. Damn.

Nå. Nu vil jeg lige rette de sidste elevopgaver og bagefter vil jeg se et afsnit af "The Fall". En Netflix-serie med Gillian Anderson og Jamie "50 Shades" Dornan. Serien foregår i Belfast og selv som seriemorder er Jamie Dornan lækker :love:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. dec 2015, 20:03

Dejligt, det gik godt med eksamen, Ally. Bare træls med den facitliste - jeg håber, der kommer styr på det inden ferien :kys:


___

Shiiit, jeg er smadret! Lang dag på arbejde, der sluttede af med en besked fra manden om, han har et overraskende stort minus på kontoen, så jeg hænger på resten af måneden - og vi har to ekstra munde at mætte hele næste uge :tie: Så jeg måtte handle meget stort ind i dag, og så videre ind og træne. Jeg var noget svækket på energikontoen, men det lykkedes at køre et rimeligt program af, og min fd er snart slut.

Nu skal jeg bare lige kæmpe med madpakker og otte noveller, der skal rettes...

Én dag - dvs. tre lektioner - med avisen tilbage :banan: Det har ikke været den fedeste uge. Men den bliver færdig og sendt til tryk, så den kan sendes videre til vores samarbejdspartnere i Mellemøsten...
Til middag skal jeg se mine kunstelever spille teater, og jeg glæder mig helt sindssygt! :-D Dagen sluttes så med et møde med en træls forælder, hvor psykologen og afdelingslederen har meldt afbud i dag, så vi skal have en anden bisidder ind. Det skal nok blive...ahem....festligt! :rulle:

Og så er det juleafslutning fredag - weeheeeeeeee :pompom: :pompom: :pompom:
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: December-tråd

Indlægaf Ally » 16. dec 2015, 20:28

Ballademager skrev:^^ The Fall er helt vildt god! Er du på sæson et eller to?

Fedt med eksamen, i øvrigt. Det er altid dejligt, når eleverne klarer sig godt :banan:
Jeg er i gang med 1. sæson og har lige set afsnit 3, så jeg er ikke nået så langt, men ja, serien er virkelig god.

Jeg er rigtig glad for, at eksamen gik godt - og her til aften modtog jeg en SMS fra en kollega-veninde, der er uddannelsesleder på jobbet. Hun havde talt med min chef, der havde rost mig til skyerne. Jeg fik skisme helt tårer i øjnene over at være blevet rost så meget - men jeg synes nu også, at jeg gør mit for at fortjene rosen.
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 17. dec 2015, 08:17

Jeg satte nye batterier i vægten i går aftes. Jeg var sikker på, jeg havde taget på, men sørme, jeg er tilbage på min målvægt :banan: Jeg tog så en tur med målebåndet, hvilket var noget mere nedslående - +2,5 cm i alt, men jeg er også blevet større rent muskelmæssigt, så det er nok ikke så mærkeligt.

Jeg har altså formået at holde vægten siden april, altså 9 mdr. Der har været op- og nedture rent vægtmæssigt, men jeg er stolt. Nu bliver næste mål for 2016 at få nedbragt min fedtprocent. Den er stadig for høj.
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: December-tråd

Indlægaf Ally » 17. dec 2015, 15:17

:pompom: Den ros, som min chef havde givet mig i går, som jeg fik at vide via kollega-veninden, var også nået min skønne kollega-ven. Det nævnte han lige i eftermiddags, da jeg talte med ham. Dét er fandme (pardon my French!) lækkert, når flere uddannelsesledere ved, at jeg gør mig job rigtig godt. 'Amen, jeg lever H-Ø-J-T på den ros! :dance:
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: December-tråd

Indlægaf Ally » 20. dec 2015, 13:40

Jeg begynder at kunne "trække vejret" oven på eksamensforberedelse og alt andet, der har hængt om ørerne på mig. Jeg har egentlig juleferie nu, men er nødsaget til at tage en hjemmearbejdsdag i morgen - MEN så satser jeg også på, at det er slut med arbejde indtil den 4. januar. Jeg håber!

Derudover overvejer jeg at starte op på Madlog. Det har tidligere virket og jeg ved, at det vil kunne fungere for mig igen. Derudover skal jeg blive meget bedre til at planlægge motionen. På nogle områder fungerer jeg bedst med planer, oversigter m.m. - and if that works, so be it!
I slutningen af maj 2016 - ja, der er længe til - skal vi til guldbryllup hos en af mandens mostre og onkel. Hele den pyggelryggede, men rigtig skønne, familie kommer med og jeg vil shine - mere end jeg normalt gør :lol:



Søndag er jo normalt den dag, hvor vi gør status over den forgangne uge og sætter nye mål for den kommende uge. Det gør jeg, men det er meget beskedne mål:
- Negleolie og håndcreme
- Værdsætte de positive ting i hverdagen (og ja, det gælder også i weekenden)
- Så meget bevægelse som muligt (alt er tilladt)
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: December-tråd

Indlægaf Sophaya » 20. dec 2015, 14:16

Jeg har læseferie, men giver mig selv julefri fra den 23.-26. I morgen skal jeg arbejde, og jeg er bange for at hele den del af universitetet hvor jeg arbejder bare er tomt :D jeg er ret sikker på, at alle derude er gået på juleferie.

Mine mål er præget af juletiden:
Spis forholdsvist sundt indtil den 23. hvor juleriet starter
Nyd julen uden dårlig samvittighed
Vitaminer hver dag
Gode gåture med familien
Hold fri uden dårlig samvittighed over, hvad jeg burde have læst op
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Sund og/eller slank"