NU skal der ske noget!

Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 1970
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 166
Likede indlæg: 3007

NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 14. aug 2018, 07:07

Sommerferien er slut, og jeg kan mærke på tøjet og se på vægten, at vi har spist og drukket lidt for godt, og da jeg i forvejen vejer for meget, så er det vist et godt tidspunkt at sætte i gang med noget vægttab!

Lidt om mig: Jeg er 43 år og 1,68 høj, i mine unge dage var jeg tynd som et siv, men da jeg fyldte 30 gik min forbrænding nærmest i stå, og jeg tog på og kom op på en vægt på ca. 68 kg, som i mange år var meget stabil. For en 4-5 år siden fik jeg en depression, kom på medicin og tog 25 kg på - dvs. jeg kom op at veje 93 kg! Sidste år tabte jeg mig grundet en depressiv periode (jeg er på noget andet medicin nu, der ikke påvirker vægten), og jeg kom ned på omkring 86 kg. I morges sagde vægten dog 89,7 kg.

Jeg har længe gerne villet tabe mig, men jeg elsker god mad og vin, og jeg har et stillesiddende job og er ikke god til at få mig rørt, og jeg har svært ved at holde motivationen. Nu opretter jeg denne tråd i håb om, at det kan hjælpe med at holde mig til ilden.

Jeg vil rigtig gerne ned på de 68 kg igen. Jeg har ingen intentioner om, at jeg skal være en str. 36, men jeg vil frygtelig gerne af med min mavedelle og i det hele taget kunne komme i noget andet tøj end Zizzi-tøj, som er frygtelig grimt det meste af det!

Jeg har en plan om, at jeg vil starte op med noget cirkeltræning - der er et nyt koncept her i byen, der tiltaler mig meget (ikke LOOP), men jeg har ikke råd til at starte op før til d. 1. Dog starter jeg også på nyt arbejde i morgen, og jeg ved, at jeg bliver mentalt bombet det første stykke tid, så hvor stor overskuddet er her de første par uger, det ved jeg ikke lige.

Min plan er at veje mig hver fredag morgen, og så vil jeg også tage mål af bryst, mave, hofte, lår og overarme, dog vil jeg kun måle hver d. 1., da jeg ikke tror, at det går så hurtigt med centimeterne. Jeg har ikke målt mig endnu, men det vil jeg gøre en af de nærmeste dage og så opdatere indlægget.

I første omgang vil jeg sætte et delmål på 80 kg. Det er 9,7 kg, som jeg skal smide. Det burde jeg kunne gøre på ca. 5 mdr., så jeg sætter en deadline, der hedder 1. februar 2019. Jeg vil ikke sætte for optimistiske delmål, da jeg er bange for at køre sur i det, hvis der ikke er plads til at skeje lidt ud engang imellem.

Jeg er i tvivl om, om jeg skal tælle kalorier eller bare satse på at spise sundere og mindre portioner samt oftere. Min svaghed er, at jeg ikke spiser morgenmad, så jeg spiser reelt kun 2 måltider, frokost og aftensmad, hvor jeg så spiser for mget. Derudover hader jeg madpakker, så jeg får ikke altid en god og sund frokost (mangler inspiration hertil). Jeg har tidligere brugt madlog, men min erfaring siger mig, at jeg logger den første uge, og så kører jeg død i det, og det bliver for dyrt.

Jeg håber, at der er nogen herinde, der vil heppe på mig :)

Startvægt d. 13.08.18: 89,7 kg.
Startmål:
Talje 105 cm.
Hofte 125 cm.
Lår 75 cm.
Bryst 105 cm.
Overarm 37 cm.
Senest rettet af PaleSeptember 14. aug 2018, 12:07, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 1970
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 166
Likede indlæg: 3007

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 14. aug 2018, 07:07

Startvægt uge 33: 89,7 kg.
Fredag uge 33: 88,8 kg -0,9 kg
Mandag uge 34: 89,7 kg 0,0 kg
Onsdag uge 35: 88,9 kg -0,8 kg
Torsdag uge 38: 88,0 kg -1,7 kg
Torsdag uge 39: 87,8 kg -1,9 kg
Onsdag uge 40: 87,5 kg -2,2 kg
Tirsdag uge 41: 87,2 kg -2,5 kg
Lørdag uge 41: 86,7 kg -3,0 kg
Tirsdag uge 42: 86,3 kg -3,4 kg
Torsdag uge 42: 85,7 kg -4,0 kg
Mandag uge 43: 86,1 kg -3,6 kg
Torsdag uge 43: 85,7 kg -4,0 kg
Mandag uge 44: 85,3 kg -4,4 kg
Onsdag uge 44: 84,7 kg -5,0 kg
Onsdag uge 45: 84,4 kg -5,3 kg
Lørdag uge 45: 83,9 kg - 5,8 kg
Torsdag uge 46: 83,6 kg -6,1 kg
Lørdag uge 46: 83,2 kg -6,5 kg
Senest rettet af PaleSeptember 17. nov 2018, 10:13, rettet i alt 19 gange.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 1970
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 166
Likede indlæg: 3007

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 14. aug 2018, 07:08

Startmål d. 13.08.18:
Talje 105 cm.
Hofte 125 cm.
Lår 75 cm.
Bryst 105 cm.
Overarm 37 cm.

Mål d. 31.10.18:
Talje 99 cm. -6 cm.
Hofte 119 cm. -6cm.
Lår 69 cm. -6 cm.
Bryst 101 cm. -4 cm.
Overarm 37 cm. -0 cm.
Senest rettet af PaleSeptember 31. okt 2018, 12:00, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 2778
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 368
Likede indlæg: 2011

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf MyGirl » 14. aug 2018, 08:21

Held og lykke :pompom: Jeg vil rigtig gerne følge med og heppe.

Sad netop og inspirations-browsede herinde, da jeg selv lige er startet på et lignende projekt i går, så glæder mig til at følge med og lade mig inspirere. :)

Håber, du finder den rette fremgangsmåde og en løsning på frokostproblemet. (Har frokostordning, så jeg kan desværre ikke komme med kreative erfaringer.)
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 5234
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 643
Likede indlæg: 6709

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf Pandesteg » 14. aug 2018, 09:58

Held og lykke med vægttabet :)

Jeg ved ikke, om du har en Lidl i nærheden, men hvis du har, så sælger de en del forskellige måltids-salater til 20 kr. Jeg synes, at de er gode og mætter (selvom de er lidt nærrige med kødet, men til gengæld er der mange grøntsager og en del nødder, hummus osv. i).

Jeg synes, at morgenmad er lidt et svært måltid, fordi jeg helst undgår yoghurt og brød. Jeg spiser så som regel en tallerken med noget snittet grønt, et par kogte æg, lidt ost og noget kød (som regel pålæg/spegepølse). Og noget frugt også. Det kan jo tilrettes til om man er meget eller lidt sulten.
2
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 192
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 4503

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf Miss_no_More » 14. aug 2018, 10:36

Jeg hepper også! :banan2: Er selv i gang med at forsøge at blive lidt smækker igen, og har netop sat mig små mål og lavet små forandringer, for at det ikke bliver for uoverskueligt.
Jeg spiser sund morgenmad (smoothie) og sund frokost (salat) og så er der plads til at skeje lidt ud til aftensmaden. Mht. frokost er det som regel salat med kylling, tun eller æg til og så varierer jeg lige pt. med wraps af spidskål eller grovpita til.
Det er også godt at have et par kogte æg i køleskabet til den lille sult, har jeg erfaret :)

Derudover startede jeg med at gå en tur. Bare en lille tur på en 3 km. Og i et godt tempo. Efterfølgende har jeg så puttet noget hjemmetræning på, men ved fra mig selv, at alene det bare at gøre NOGET - træning eller sund mad - motiverer til at ændre andre vaner. Man gider jo ikke spise det der KitKat, hvis det betyder hele gåturen var spildt.

Nå, det blev godt nok lidt langt. Men det var hvad der motiverede mig :lol2:
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 192
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 4503

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf Miss_no_More » 14. aug 2018, 10:42

En ting mere: nem frokost. Jeg klargører gerne salat til hele ugen søndag aften. I en god bøtte kan det sagtens holde sig. Og så har jeg en kæmpe pose stegte kyllingestykker i fryseren, klar til at tø op og smide lidt paprika/barbecue ved.
Kyllingen er købt på et lagersalg, hvor man kan købe store mængder til okay priser. Du bor vist ikke i nordjylland, vel?
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 1970
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 166
Likede indlæg: 3007

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 14. aug 2018, 11:56

Tak for alle jeres input mm. Det er godt, hvis nogen følger med på sidelinien, så man ikke bare skal stå til regnskab for sig selv :D

Pandesteg skrev:Held og lykke med vægttabet :)

Jeg ved ikke, om du har en Lidl i nærheden, men hvis du har, så sælger de en del forskellige måltids-salater til 20 kr. Jeg synes, at de er gode og mætter (selvom de er lidt nærrige med kødet, men til gengæld er der mange grøntsager og en del nødder, hummus osv. i).

Jeg synes, at morgenmad er lidt et svært måltid, fordi jeg helst undgår yoghurt og brød. Jeg spiser så som regel en tallerken med noget snittet grønt, et par kogte æg, lidt ost og noget kød (som regel pålæg/spegepølse). Og noget frugt også. Det kan jo tilrettes til om man er meget eller lidt sulten.


Jo, jeg har faktisk en Lidl tæt på, så det vil jeg prøve at kigge på. Synes tit måltidssalater bliver for dyre, men 20 kr. er en fin pris.

Morgenmaden bliver også lidt kompliceret af, at jeg er laktoseintolerant, og så mange laktosefri produkter findes der altså ikke endnu, selvom det er ved at hjælpe på det.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 1970
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 166
Likede indlæg: 3007

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 14. aug 2018, 11:57

Miss_no_More skrev:En ting mere: nem frokost. Jeg klargører gerne salat til hele ugen søndag aften. I en god bøtte kan det sagtens holde sig. Og så har jeg en kæmpe pose stegte kyllingestykker i fryseren, klar til at tø op og smide lidt paprika/barbecue ved.
Kyllingen er købt på et lagersalg, hvor man kan købe store mængder til okay priser. Du bor vist ikke i nordjylland, vel?


Fint tip! Nope bor i det Sønderjyske :)
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 1970
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 166
Likede indlæg: 3007

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 14. aug 2018, 12:07

Jeg har opdateret startindlægget med mål.

Startmål:
Talje 105 cm.
Hofte 125 cm.
Lår 75 cm.
Bryst 105 cm.
Overarm 37 cm.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 1970
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 166
Likede indlæg: 3007

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 14. aug 2018, 12:10

Dagens aftensmad bliver en speltkernesalat med asparges, peberfrugt, semidried tomater (hjemmelavede uden olie), rødløg, æble og persille. Dressing af lidt olivenolie og limesaft og et skvæt akaciehonning. Dertil hakkebøffer.

Det er måske ikke den sundeste aftensmad, men jeg vil gerne have nem madpakke til de næste par dage på nyt job, og i stedet for at lave 2 hakkebøffer af 450 g kød, så laver jeg 3.
2
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 680
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1520

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf Pyjamas » 14. aug 2018, 20:42

Hep hep hep :pompom:

Jeg er selv lige startet et forsøg på vægttab, det bliver hyggeligt at følges lidt ad :)
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 1970
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 166
Likede indlæg: 3007

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 15. aug 2018, 16:17

Jeg har fundet en app, der hedder YAZIO, som er ret genial. Det er i stil med madlog men gratis, selvom man kan betale for at blive pro medlem, den kan dog sagtens bruges uden.
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 1970
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 166
Likede indlæg: 3007

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 17. aug 2018, 05:32

Vægten sagde 88,8 kg her til morgen, så det er allerede -0,9 kg :) Forventer dog ikke helt, at det bliver ved med at gå så nemt :D
5
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 2778
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 368
Likede indlæg: 2011

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf MyGirl » 17. aug 2018, 05:35

Hvor fedt! :banan: Det må også give lidt motivation til weekenden :)
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"