NU skal der ske noget!

Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 12. feb 2019, 16:37

Skorstenen skrev:
PaleSeptember skrev:Nå, men der er faktisk ikke sket en skid siden starten af februar, og jeg er begyndt at falde lidt af på den. Næsten hver dag hører jeg mig selv sige "Jeg må jo egentlig ikke spise det, men det går nok" - og nej, det går ikke! Der skal strammes op.
Jeg er ufattelig træt for tiden, hvilket ikke ligefrem motiverer til sund madlavning, men jeg er nødt til at hanke op i mig selv og få styr på det, for jeg vil jo gerne tabe mig noget mere.


Du gider nok ikke rigtigt at høre det her når du nu er glad for LCHF.
Men. Du er træt fordi det nu er lykkes dig at tømme dine glukogendepoter totalt for energi.

Det næste der sker, er nok at du får lyst til søde ting. Hvis jeg var dig, ville jeg nok lige forsøgsvis give min krop lidt gode og langsomme kulhydrater for at blive lidt friskere igen :)


Det er muligt :) Men jeg har nu spist for mange kulhydrater på det seneste, hvilket har resulteret i intet fald på vægten og hovedpine, når jeg forsøger at afvænne min krop igen :) Som du måske har læst, så har jeg spist primært LCHF siden september, og min krop trives på det. Lige nu tror jeg mest på, at jeg er træt pga. vinter/mørke, travlhed på nyt arbejde, længsel efter forår og måske endda mangel på D-vitaminer. Fakta er i hvert fald, at jeg trives rigtig godt på LCHF, så jeg skal "bare" omstilles til det igen og så lære at sige nej, når der bliver budt kage/is på arbejde/i byen. Normalt plejer jeg ikke at have problemer i den retning, for jeg har faktisk ikke rigtig en sød tand, men jeg har bare været lidt for høflig på det seneste :D
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf Skorstenen » 12. feb 2019, 16:43

PaleSeptember skrev:
Skorstenen skrev:
PaleSeptember skrev:Nå, men der er faktisk ikke sket en skid siden starten af februar, og jeg er begyndt at falde lidt af på den. Næsten hver dag hører jeg mig selv sige "Jeg må jo egentlig ikke spise det, men det går nok" - og nej, det går ikke! Der skal strammes op.
Jeg er ufattelig træt for tiden, hvilket ikke ligefrem motiverer til sund madlavning, men jeg er nødt til at hanke op i mig selv og få styr på det, for jeg vil jo gerne tabe mig noget mere.


Du gider nok ikke rigtigt at høre det her når du nu er glad for LCHF.
Men. Du er træt fordi det nu er lykkes dig at tømme dine glukogendepoter totalt for energi.

Det næste der sker, er nok at du får lyst til søde ting. Hvis jeg var dig, ville jeg nok lige forsøgsvis give min krop lidt gode og langsomme kulhydrater for at blive lidt friskere igen :)


Det er muligt :) Men jeg har nu spist for mange kulhydrater på det seneste, hvilket har resulteret i intet fald på vægten og hovedpine, når jeg forsøger at afvænne min krop igen :) Som du måske har læst, så har jeg spist primært LCHF siden september, og min krop trives på det. Lige nu tror jeg mest på, at jeg er træt pga. vinter/mørke, travlhed på nyt arbejde, længsel efter forår og måske endda mangel på D-vitaminer. Fakta er i hvert fald, at jeg trives rigtig godt på LCHF, så jeg skal "bare" omstilles til det igen og så lære at sige nej, når der bliver budt kage/is på arbejde/i byen. Normalt plejer jeg ikke at have problemer i den retning, for jeg har faktisk ikke rigtig en sød tand, men jeg har bare været lidt for høflig på det seneste :D


Det er jo klart, når indtaget af de "forbudte" kulhydrater indtages SAMMEN med HF :) Så kommer man meget hurtigt i energioverskud istedet for underskud.

Nå, jeg skal ikke blande mig i din tråd, håber du får dit ønskede resultat :gogo: :)
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 12. feb 2019, 16:45

Skorstenen skrev:
PaleSeptember skrev:
Skorstenen skrev:
PaleSeptember skrev:Nå, men der er faktisk ikke sket en skid siden starten af februar, og jeg er begyndt at falde lidt af på den. Næsten hver dag hører jeg mig selv sige "Jeg må jo egentlig ikke spise det, men det går nok" - og nej, det går ikke! Der skal strammes op.
Jeg er ufattelig træt for tiden, hvilket ikke ligefrem motiverer til sund madlavning, men jeg er nødt til at hanke op i mig selv og få styr på det, for jeg vil jo gerne tabe mig noget mere.


Du gider nok ikke rigtigt at høre det her når du nu er glad for LCHF.
Men. Du er træt fordi det nu er lykkes dig at tømme dine glukogendepoter totalt for energi.

Det næste der sker, er nok at du får lyst til søde ting. Hvis jeg var dig, ville jeg nok lige forsøgsvis give min krop lidt gode og langsomme kulhydrater for at blive lidt friskere igen :)


Det er muligt :) Men jeg har nu spist for mange kulhydrater på det seneste, hvilket har resulteret i intet fald på vægten og hovedpine, når jeg forsøger at afvænne min krop igen :) Som du måske har læst, så har jeg spist primært LCHF siden september, og min krop trives på det. Lige nu tror jeg mest på, at jeg er træt pga. vinter/mørke, travlhed på nyt arbejde, længsel efter forår og måske endda mangel på D-vitaminer. Fakta er i hvert fald, at jeg trives rigtig godt på LCHF, så jeg skal "bare" omstilles til det igen og så lære at sige nej, når der bliver budt kage/is på arbejde/i byen. Normalt plejer jeg ikke at have problemer i den retning, for jeg har faktisk ikke rigtig en sød tand, men jeg har bare været lidt for høflig på det seneste :D


Det er jo klart, når indtaget af de "forbudte" kulhydrater indtages SAMMEN med HF :) Så kommer man meget hurtigt i energioverskud istedet for underskud.

Nå, jeg skal ikke blande mig i din tråd, håber du får dit ønskede resultat :gogo: :)


Jeg håber da ikke, at jeg har insinueret, at du ikke må blande dig. Alle input er velkomne :)
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 16. feb 2019, 11:34

ENDELIG efter over 2 uger er der igen et fald i vægten. 78,3 kg i dag.
4
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 24. feb 2019, 11:55

Det går meget langsomt på vægten for tiden, og jeg ved simpelthen ikke hvorfor. Har så lige målt mig for at se, om der så skete noget med målene, men det gør der heller ikke rigtigt.
Mit bedste bud er, at jeg må i gang med at træne, for at se om det kan sætte skub i noget.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf Tilly » 24. feb 2019, 12:04

PaleSeptember skrev:Det går meget langsomt på vægten for tiden, og jeg ved simpelthen ikke hvorfor. Har så lige målt mig for at se, om der så skete noget med målene, men det gør der heller ikke rigtigt.
Mit bedste bud er, at jeg må i gang med at træne, for at se om det kan sætte skub i noget.

Efterhånden som du har tabt dig så meget som du har, så er det jo forventeligt at det vil gå langsommere, for dit ligevægtsindtag er jo blevet mindre.

Tæller du kalorier indimellem? Måske det ville kunne hjælpe lidt, hvis du gjorde det i en kort periode. Og motion vil selvfølgelig også kunne hjælpe lidt.

Men skideflot vægttab indtil videre, du er da mega sej :)
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 24. feb 2019, 14:49

Tilly skrev:
PaleSeptember skrev:Det går meget langsomt på vægten for tiden, og jeg ved simpelthen ikke hvorfor. Har så lige målt mig for at se, om der så skete noget med målene, men det gør der heller ikke rigtigt.
Mit bedste bud er, at jeg må i gang med at træne, for at se om det kan sætte skub i noget.

Efterhånden som du har tabt dig så meget som du har, så er det jo forventeligt at det vil gå langsommere, for dit ligevægtsindtag er jo blevet mindre.

Tæller du kalorier indimellem? Måske det ville kunne hjælpe lidt, hvis du gjorde det i en kort periode. Og motion vil selvfølgelig også kunne hjælpe lidt.

Men skideflot vægttab indtil videre, du er da mega sej :)


Tak :)

Jeg er godt klar over, at jeg selvfølgelig skal spise mindre, men jeg talte kalorier en overgang i januar, og jeg spiser ca. 1400-1600 kalorier om dagen, og det tror jeg også holder nu, hvor jeg ikke tæller.
I januar tabte jeg 2,8 kg samlet, men i februar er der stort set intet røget.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf IrmaPigen » 25. feb 2019, 10:57

PaleSeptember skrev:Det går meget langsomt på vægten for tiden, og jeg ved simpelthen ikke hvorfor. Har så lige målt mig for at se, om der så skete noget med målene, men det gør der heller ikke rigtigt.
Mit bedste bud er, at jeg må i gang med at træne, for at se om det kan sætte skub i noget.


Det du oplever, er helt almindeligt. Vægttabskurven vil flade ud, i forhold til det voldsomme hurtige vægttab i starten.

Jeg siger ikke man så ikke kan tabe sig, men man skal nok bare forventningsafstemme med sig selv, og gøre sig klart, at det er okay det går langsommere.

Motion er en rigtig god ide, for at øge forbrændingen.

Derudover ville jeg nok gå efter at indtage 1200 kcal dagligt.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 15. mar 2019, 07:28

For første gang i meget lang tid har vægten taget et ryk ned og endda helt uventet. Den har læææænge ligger på omkring 78,5, men i morges sagde den 77,6 kg!
4
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 6. apr 2019, 16:14

Jeg må indrømme, at jeg har hverken spist som jeg skulle eller trænet de sidste par uger, så da jeg i morges stod på vægten for første gang i lang tid forventede jeg, at den ville sige mindst et kg mere, men den stod på 76,9! Så nu er der røget 12,8 kg! Og jeg har købt en skindjakke i str. 38 i dag - lidt til den lille side, men det giver forhåbentlig bare motivation til at give den en ekstra skalle nu.
5
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 8. apr 2019, 18:00

Har netop betalt for 10 uger igen på madlog, så nu tager jeg mig lige sammen igen.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 9. apr 2019, 05:41

76,6 kg i dag så nu -13,1 kg. Jeg havde jo egentlig et mål om at nå 74 kg til 1. maj, men det når jeg ikke.
4
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf jeanett88 » 30. apr 2019, 16:48

Hvordan går det? :-)
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 30. apr 2019, 20:39

jeanett88 skrev:Hvordan går det? :-)


Lidt op og ned :D Hvis jeg overholder at spise keto, så taber jeg mig, men jeg synes, det er let at falde i for tiden :fløjt:
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: NU skal der ske noget!

Indlægaf PaleSeptember » 1. maj 2019, 07:18

PaleSeptember skrev:Nå, men jeg er jo langt fra færdig endnu - jeg skal smide mindst 12 kg endnu! Jeg tror, jeg sætter endnu et delmål der hedder 74 kg, som jeg skal have nået d. 1. maj. Jeg vil ikke være for optmistisk, for det er gået meget langsomt med vægttabet den sidste måneds tid, og især de sidste 2 kg har virkelig siddet godt fast. Men jeg håber, jeg kan gøre det!


1. maj og vægten siger 75,7 kg, så jeg har ikke nået mit mål, men jeg har rundet de -14 kg nu, og jeg er egentlig godt tilfreds. Jeg vil stadig af med de sidste 7-8 kg, men jeg sætter ikke lige nogen måldato, for det gør ikke noget, at det tager lidt længere tid, når bare det går den rette vej.
10
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Sund og/eller slank"