Vægttab og sund livsstil-tråd

Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Vægttab og sund livsstil-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 23. okt 2018, 14:13

Nomnom skrev:Her går det fint madmæssigt.
Jeg kan virkelig mærke at jeg ikke er fanget af den store sukkerdjævel i øjeblikket. Det er virkelig rart. Jeg havde givet mig selv lov til chips i fredags og jeg købte en lille pose Kims Sour cream and onion. Jeg tror jeg spiste en stor håndfuld og så havde jeg faktisk ikke lyst til flere - og jeg stoppede! Det var ret vildt
I lørdags var vi i ikea. Ikea er for mig = kanelgifler. Det havde jeg heller ikke lyst til.
I går mødtes jeg med en veninde på cafe. Vi bestiller altid burger og pomfritter. Jeg havde egentlig tænkt, at det var helt ok, hvis jeg spiste det, men jeg havde ikke lydt. Jeg spiste en lækker salat med kylling, avocado og en masse andet lækkert. Jeg var ikke misundelig på min venindes tallerken overhovedet. Efterfølgende fik jeg en chai-latte. Normalt får vi chai-latte + kage efter vores madorgie. Jeg er nogen gange helt dårlig efter at have mødtes med den veninde.Men i går, havde jeg det bare rart :)

Jeg synes det går langsomt ned med vægten. Jeg ville jo gerne have det gik stærkere - også fordi jeg ved jeg har tabt mig hurtigere før, hvor træning har fyldt mere, end nu, men jeg er ved at finde mig til rette i, at jeg sagtens kan spise sundt og tabe mig, selvom jeg ikke træner i perioder. Førhen har jeg haft alt-eller-intet- tankegangen. Det er egentlig rart at lære at trives med dette.

Jeg skal helt sikkert nok få tabt mig. Jeg har sat mit første delmål til de 95 kilo. Når jeg er nået det, må jeg købe mig et par spinningssko :)


Jeg synes, det lyder smaddergodt, det du beskriver. At skære ned stille og roligt og tilpasse de nye vaner er meget bedre end alt eller intet, for det er meget mere sandsynligt, at det kan overholdes i længden.

Og at du faktisk mister lysten til usundt når du holder dig fra det, er super godt.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"