Oktober 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Skinkehunden » 16. okt 2018, 12:36

Har lige holdt pause under mens. Jeg får altid en forværring af de kroniske smerter under mens, plus jeg har to døgn med ret kraftig blødning, så der springer jeg lige træning over :genert:

Men ellers går det faktisk ret godt, jeg har lige øget lidt på vægte og modstand i dag, samt tilføjet håndvægte og squats :gogo:

22.33 min 10 km cykel (øget modstand fra 5 til 6)

50 x 20 kg situps (øget fra 15 kg idag)

20 x 15 kg triceps (øget fra 10 kg i søndags)

20 x 20 kg lower back

1 kg håndvægte: 2x10 bicep curl og 2x10 side lateral raise (lagde blidt ud med 1 kg håndvægtene her første gang, men kan sagtens snuppe de 2 kgs næste gang)

10-15 squats (glemte at tælle :fløjt: men ca deromkring)

10 min 1,23 km crosstrainer (øget modstand fra 5 til 6)

Jeg er på noget vægttabsmedicin udskrevet af min endokrinolog, og det er temmelig dyrt og uden tilskud så jeg har været nødt til at holde pause med det indtil der kommer børnepenge her på fredag. MEN træningen har gjort at jeg holder vægten :banan: Og ikke bare tager på igen.
Men jeg glæder mig nu til at starte op igen på det og få styr på appetitten, synes jeg æder hele tiden :ninja: Prøver dog at begrænse mængderne og at spise noget sundt.
1
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 16. okt 2018, 16:07

I formiddag var jeg i FW sammen med Yngstebarnet; plantede hende i sofaen med mobil, snacks og smoothie :D Fik en OK træning ud af det, men det er bare nemmere, når jeg er alene af sted. Hun hyggede sig og jeg fik da sved på panden. Til gengæld er jeg lige kommet hjem fra en gåtur.

Jeg har spist for meget sukker de sidste dage og det kan desværre ses på min hud, så NU skal jeg virkelig stramme balderne og minimere sukkerindtaget. Om ikke andet, så indtil min fødselsdag om to uger :lol:
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4865

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 16. okt 2018, 17:27

Jeg er lidt stolt af mig selv for jeg har taget gode beslutninger i dag.
Jeg var smadret i hovedet efter arbejde og sært rastløs selvom jeg var træt. I den situation har jeg det med at få spist for meget og de forkerte ting, fordi min krop fejlagtigt tror at sukker er løsningen på træthed og rastløshed.
Jeg fik stoppet mine dumme vanetanker og fik hanket op i mig selv og i stedet for at spise så gik jeg en dejlig lang tur med en god podcast i ørerne. Det var så skønt at komme ud og mærke luften og se de smukke efterårsfarver.
Da jeg kom jeg fik jeg en dejlig kop kaffe og en flødebolle som jeg havde lavet plads til i mit kcalregnskab.
5
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 18. okt 2018, 13:07

Skøn-skøn bentræning i formiddag. Den slags, hvor jeg er sikker på, at jeg kan mærke det i morgen :D
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Muscari
Indlæg: 88
Tilmeldt: 11. sep 2016, 18:01
Kort karma: 3
Likede indlæg: 55

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Muscari » 18. okt 2018, 20:37

Her går det blandet. Ikke så meget godt at sige på kostfronten, og jeg tør da næsten ikke veje mig. :wacko:

Til gengæld går det godt med træning. Nåede tre gange i sidste uge, og det kommer jeg også til denne uge. :dance: Måske jeg når en ekstra også denne uge, og ellers tænker jeg at få gået nogle lange ture i weekenden også og også få godt styr på maden der.
0
Muscari
Indlæg: 88
Tilmeldt: 11. sep 2016, 18:01
Kort karma: 3
Likede indlæg: 55

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Muscari » 18. okt 2018, 20:40

Patience skrev:Jeg er lidt stolt af mig selv for jeg har taget gode beslutninger i dag.
Jeg var smadret i hovedet efter arbejde og sært rastløs selvom jeg var træt. I den situation har jeg det med at få spist for meget og de forkerte ting, fordi min krop fejlagtigt tror at sukker er løsningen på træthed og rastløshed.
Jeg fik stoppet mine dumme vanetanker og fik hanket op i mig selv og i stedet for at spise så gik jeg en dejlig lang tur med en god podcast i ørerne. Det var så skønt at komme ud og mærke luften og se de smukke efterårsfarver.
Da jeg kom jeg fik jeg en dejlig kop kaffe og en flødebolle som jeg havde lavet plads til i mit kcalregnskab.


Så flot! Jeg kan have sammd mønster i perioder, hvor jeg er kommet ud af de gode vaner. Det lyder som perfekt beslutning at komme ud at gå i stedet. :)
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 19. okt 2018, 11:37

Min kost går stadig virkelig godt :banan: Ved ikke, om der er en sammenhæng, men føler mig ikke nær så træt som jeg normalt gør på det her tidspunkt af året. Det hænger måske også sammen med, at jeg får så meget frisk luft hver dag. Håber jeg kan holde ved resten af den her cyklus :)
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 19. okt 2018, 12:30

Gårsdagens bentræning kan bestemt mærkes i dag :P Men altså, jeg var naturligvis i FW i formiddag, hvor skuldre og arme stod for skud. Og nu er jeg netop færdig med at støvsuge, vaske gulve og rengøre badeværelse, hvilket da også må tælle som en form for motion :lol:

Om et par timer henter jeg mine piger hos deres far og så skal vi holde weekend sammen :love: Det bedste er, at vi har en weekend uden planer - og jeg tænker, at weekenden blot skal gå med at læse bøger, spille spil, stene TV og bare være sammen.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4865

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 19. okt 2018, 13:35

Muscari skrev:
Patience skrev:Jeg er lidt stolt af mig selv for jeg har taget gode beslutninger i dag.
Jeg var smadret i hovedet efter arbejde og sært rastløs selvom jeg var træt. I den situation har jeg det med at få spist for meget og de forkerte ting, fordi min krop fejlagtigt tror at sukker er løsningen på træthed og rastløshed.
Jeg fik stoppet mine dumme vanetanker og fik hanket op i mig selv og i stedet for at spise så gik jeg en dejlig lang tur med en god podcast i ørerne. Det var så skønt at komme ud og mærke luften og se de smukke efterårsfarver.
Da jeg kom jeg fik jeg en dejlig kop kaffe og en flødebolle som jeg havde lavet plads til i mit kcalregnskab.


Så flot! Jeg kan have sammd mønster i perioder, hvor jeg er kommet ud af de gode vaner. Det lyder som perfekt beslutning at komme ud at gå i stedet. :)


Ja, det er helt klart noget jeg skal gøre noget mere, når jeg kommer træt hjem, for typisk er det ikke min krop der er træt men mit hoved - og at være i naturen er noget af det der virkelig gør mig godt.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4865

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 19. okt 2018, 13:45

I dag har jeg været til træning - og til min skræk var jeg kommet afsted uden mine høretelefoner - kæmpe krise :nej:
Jeg hader at træne uden musik. Min rytme bliver helt væk og min motivation styrtdykker. Det er utroligt så stor forskel det gør.
Og så er man tvangsindlagt til det rædsomme musik de spiller i centeret - og folks tåbelige samtaler og den evindelige larm fra maskinerne. Fik jeg sagt jeg hader at træne uden musik i ørerne ;)
Nå men jeg fik da gennemført min træning og det var ikke så slemt som frygtet faktisk.
Og så var jeg meget dygtig og havde pakket en lille madpakke til efter træning, for jeg véd af bitter erfaring at kombinationen af træning, ingen mad og efterfølgende indkøb bare ikke er god for mig.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 19. okt 2018, 13:59

Jeg synes min vægt falder for langsomt, men altså, den falder da fra uge til uge.
Har heller ikke været helt så striks med kosten som jeg gerne ville, men jeg er sq ret stolt over at have brudt vanen med at købe en cookie, bolle el lign når jeg er småsulten.
Har været god til at frekventere FW og synes egentlig det er ret lækkert
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4865

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 19. okt 2018, 14:06

Alphilia skrev:Jeg synes min vægt falder for langsomt, men altså, den falder da fra uge til uge.
Har heller ikke været helt så striks med kosten som jeg gerne ville, men jeg er sq ret stolt over at have brudt vanen med at købe en cookie, bolle el lign når jeg er småsulten.
Har været god til at frekventere FW og synes egentlig det er ret lækkert


Hvor meget taber du i gennemsnit pr uge?
Min erfaring er at man efter den første uge eller 2 hvor kan typisk tømmer sine kulhydratlagre og den væske de binder, skal være ret striks og stringent med både kost og motion for at tabe omkring 500 g pr uge. Og jo mindre man har at tabe af, jo mindre vægttab pr uge... Altså typisk - det er jo enormt individuelt.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 19. okt 2018, 14:11

Jeg taber mig i snit 500g om ugen - hvilket jeg er fint tilfreds med. Jeg har ikke travlt :-)
Vægten er kun gået ned ad og jeg ved efterhånden det kan svinge fra uge til uge. Lige nu er det mest “irriterende” fordi jeg ser frem til at komme under næste runde tal.
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Skinkehunden » 21. okt 2018, 14:46

Skinkehunden skrev:Jeg er på noget vægttabsmedicin udskrevet af min endokrinolog, og det er temmelig dyrt og uden tilskud så jeg har været nødt til at holde pause med det indtil der kommer børnepenge her på fredag. MEN træningen har gjort at jeg holder vægten :banan: Og ikke bare tager på igen.
Men jeg glæder mig nu til at starte op igen på det og få styr på appetitten, synes jeg æder hele tiden :ninja: Prøver dog at begrænse mængderne og at spise noget sundt.


Jeg var på vægten fredag morgen og sandelig om træningen ikke har givet pote så jeg ikke kun holdt vægten men også havde tabt 400 gram :banan:

Var så nede og træne fredag formiddag da jeg godt kunne mærke at datterens forkølelse sneg sig ind på mig, og ganske rigtigt, nu er jeg, ungernes far og storebror møgsyge, mens den lille smittespreder selv ér blevet frisk og drønirriterende når man selv har minus overskud :deer:

Nu må jeg se hvornår jeg er frisk nok til at tøffe ned ig træne igen men der går jo nok et par dage, før vi stopper med at hoste lungerne op :whine:
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 21. okt 2018, 19:12

Jeg får ikke trænet en skid, så derfor har jeg holdt mig væk fra tråden :blush:
Min skulder forhindrer mig i at lave en masse øvelser og så forsvinder min motivation...åbenbart. Men jeg skal i gang igen. Snart :rulle:
0
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Sund og/eller slank"