Oktober 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3439
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3071

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 5. okt 2018, 13:05

Jeg har haft en fed omgang træning i dag. Jeg er klart mest “effektiv” et par timer efter enten morgenmad eller frokost.
1
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 5. okt 2018, 13:19

Jeg var til træning i går og det gik rigtig godt. Og så havde jeg hygge aften med min kæreste - det var dejligt og tiltrængt.
I dag ville jeg egentligt have været i svømmehallen, da jeg havde sendt min kæreste på arbejde, men jeg har det lidt skidt med kvalme og uro i maven, så jeg har valgt at give mig selv en rolig dag med hygge på sofaen med podcast og en god film.
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Viskelæder » 5. okt 2018, 13:21

Jeg får stadig talt kalorier og gået mine daglige ture på 1-2 timer om eftermiddagen/aftenen. Jeg har nu tabt mig 3,5 kg :) (på ca. 2 mdr.)
Det er jeg rigtig glad for, omend der skal ryge 3,5 mere, før jeg er nede på min "almindelige vægt", hvor jeg har det godt.
5
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17166
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3569
Likede indlæg: 41699

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 5. okt 2018, 13:22

Tilly skrev:Jeg er simpelthen så fuld af beundring for jer der morgentræner. Det tidligste jeg nogensinde har trænet er vist kl. 9 :D

Træner I så på tom mave, eller spiser I før træningen? Jeg er nødt til at være mæt inden jeg træner, for ellers bliver jeg svimmel og kan også få kvalme.


Jeg laver en smoothie aftenen før, som jeg spiser før træning :) Jeg kan heller ikke træne på tom mave.
0
:lun: Be brave
ajnaM
Indlæg: 10016
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27347

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 5. okt 2018, 16:35

Min vægt har stået ret stille den sidste tid. Det er vel egentlig logisk nok, for jeg har ikke fået trænet nok, og jeg har arbejdet lange dage og ikke spist ordentligt. Der er gået rigtig meget takeout i den - stik mod formålet.

Men stadig irriterende, for jeg holder mit sukkerstop - og så synes jeg jo grundlæggende, jeg burde tabe mig. :D

I dag har jeg siddet i jobsamtaler fra 9-17. Med to gange kage - formiddag og eftermiddag - og slik hele dagen, uden at spise noget. Det holdt f*nme hårdt, så jeg synes, jeg fortjener snart at tabe mig lidt. ;)
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1093
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 223
Likede indlæg: 3736

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Galoldriel » 7. okt 2018, 07:00

Jeg har fundet ud af, at mit niveau af ldl-kolesterol er lidt for højt. Den anbefalede værdi for raske voksne er 3,0 mmol/l, og mit er 3,4. Det er ikke så meget, men eftersom jeg er arveligt disponeret for forhøjet kolesterol, og eftersom jeg i foråret har været sygemeldt med stress (som tilsyneladende har en indflydelse på niveauet af ldl i blodet), er jeg stærkt motiveret for at sænke det. Og det er egentlig en ret god ting!

Indtil nu har mit ønske om at tabe mig primært bygget på forfængelighed, men forfængeligheden har det med at blive udkonkurreret af min store magelighed. Sagen er bare den, at jeg i længden ærgrer mig over, at jeg ikke formår at nå mine mål, og det sætter sig på en eller anden måde i selvværdet. Ikke på nogen kritisk måde, men alligevel. Jeg bliver ligesom ikke yngre, og jeg vil faktisk gerne være så lækker, som jeg kan være, når jeg fylder 40 om 2 år.

Så NU har jeg en fuldstændig indiskutabel, klokkeklar grund til at holde fast i de gode kostvaner :pompom:

Så mine nye mål for oktober (som også gælder fremover) lyder:

- 600 g grønt/frugt hver dag (eller så meget, som jeg nu formår at rive/skære/hakke/tilberede i en travl hverdag).
- Fisk fremfor kød.
- Hvis jeg spiser kød, skal det være magert.
- Masser af fuldkorn (her er jeg allerede godt med, især fordi jeg kværner grovvalsede havregryn hver eneste morgen).
- Sojamælk/havremælk i stedet for komælk.
- Yoga minimum 15 minutter hver dag (for at lindre ømhed i lænden, som jeg i stigende grad lider af).
- 3 løbeture om ugen (naturligvis med forbehold for, at jeg er rask og ikke max presset på arbejdet).
- 2 små stykker mørk chokolade om aftenen hvis jeg trænger til noget sødt. Ellers ingenting, der indeholder sukker (pånær ved fødselsdage og andre større, festlige lejligheder).
- Ingen chips.

Jeg får målt mit kolesterol om 3 måneder. Så skulle jeg gerne kunne se resultatet af min kostomlægning dér.
4
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3439
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3071

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 7. okt 2018, 19:18

Galodriel; “Husk”, kostfiber-tilskud, er også effektivt ift forhøjet kolesterol, det er en del af min “medicin” mod samme problematik (og lidt flere aspekter...) Kan anbefale den variation der kan blandes op i vand.
Det giver også god mæthedsfornemmelse og for mig betyder det mindre småspiseri - win win :)
0
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1093
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 223
Likede indlæg: 3736

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Galoldriel » 7. okt 2018, 19:49

Alphilia skrev:Galodriel; “Husk”, kostfiber-tilskud, er også effektivt ift forhøjet kolesterol, det er en del af min “medicin” mod samme problematik (og lidt flere aspekter...) Kan anbefale den variation der kan blandes op i vand.
Det giver også god mæthedsfornemmelse og for mig betyder det mindre småspiseri - win win :)


Tak for det gode råd :blomst: Jeg har en pakke Husk stående, som jeg ikke har taget hul på endnu, men det skal jeg da klart gøre i morgen. :)
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3439
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3071

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 7. okt 2018, 20:03

I stedet for at slå mig selv i hovedet over at jeg ikke har fået trænet så meget som jeg gerne ville, så vil jeg klappe mig selv på skulderen over, at jeg med en arbejdsuge på 48 timer efter 4 ugers ferie...
- trods alt HAR fået trænet godt et par gange
- har haft sund og god madpakke med på arbejde
- har husket kosttilskud 6/7 dage
3
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 7. okt 2018, 21:14

Jeg synes jeg har haft en virkelig god uge, så jeg glæder mig til at se tallet på vægten i morgen tidlig.
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Skinkehunden » 7. okt 2018, 23:20

Jeg har fået trænet 4 x denne uge :banan:

Blev spurgt af en bekendt der træner samme sted som mig om jeg ville med over her til aften, så det gjorde jeg :gogo:

Imorgen skal jeg afsted igen :)
4
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17166
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3569
Likede indlæg: 41699

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 8. okt 2018, 04:38

Havde også en god uge i sidste uge, både med kost og træning. Humøret var so-so, men tumler lidt med forskellige issues lige for tiden, så det er der ikke så meget at gøre ved. Regner med, at denne uge bliver bedre :)

Min læge er ikke så glad for, at jeg presser mig selv med, hvor meget, jeg skal træne, så jeg har ingen træningsmål for den her uge, ud over at dyrke Pump og Flow i det omfang, jeg kan passe ind uden at blive stresset. Kostmålene er at følge min læges anvisninger - det kan nok blive krævende nok i sig selv :D
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 8. okt 2018, 04:51

83,0 på vægten til morgen - dvs 3,2 kg tabt i denne uge :banan:
Jeg er selvfølgelig fuldstændig klar over at det ikke er fedt jeg har tabt i så store mængder, men det bekræfter mig i at min vægt i mandags nok var kunstigt høj pga fest om lørdagen med stort mad og alkohol indtag.
Det er i hvert tilfælde dejligt at være tilbage på et tal på vægten som er mere okay for mig.
Og så skal jeg bare fortsætte de gode takter i denne uge.
4
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 8. okt 2018, 05:50

Efter en weekend med alt for meget bland-selv (ja, man kan godt få for meget!) har jeg besluttet mig, at ugen skal være god på kost- og træningssiden. I aften venter dog en burger- og biodate med en veninde; men det bliver uden bland-selv i bio'en.

Generelt er oktober lidt af en kælling økonomisk set, så der er ikke råd til diverse "sukker-udskejelser" :rulle: Jeg har til gengæld et godt overblik over fryserens indhold, så jeg laver madplaner ud fra det - og ved, at jeg kommer til at spise rigtig meget kylling i oktober :lol:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Skinkehunden » 8. okt 2018, 08:30

Skinkehunden skrev:Jeg har fået trænet 4 x denne uge :banan:

Blev spurgt af en bekendt der træner samme sted som mig om jeg ville med over her til aften, så det gjorde jeg :gogo:

Imorgen skal jeg afsted igen :)


Nå så er min datters dagpleje syg idag, så der bliver ingen træning i dag :) Men med træning både lørdag og søndag går det nok.
0
Formerly known as Gerbilwoman :)

Tilbage til "Sund og/eller slank"