Oktober 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 2. okt 2018, 10:43

Jeg trænede i går og i morges - og inden længe går jeg en tur i blæse- og regnvejret :love:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 2. okt 2018, 10:47

Jeg vil gerne være med igen :genert: . Tager på ferie d.12-25 okt. og kommer sikkert til at spise for meget og for usundt der, så skal stramme op indtil da. Og efter.

Mine mål:
* træning hver dag, med 1 ugentlig fridag
* cardio til hver træning
* drikke 2-3 l. vand om dagen
* morgenmad hver dag
* min. 4 timers søvn pr. nat

Og så tør jeg ikke sætte mig flere mål :lol2:
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 2. okt 2018, 10:50

Oktober er dog startet fint :) Fik trænet alene igår og med PT i dag. Mit knæ er dog fucked og jeg fik dårlige nyheder igår hos kirurgen, men heldigvis er min PT guld værd så han fik løftet mit humør i morges og vi fik trænet igennem alligevel.
Mad.. tja... jeg fik lidt vingummi igår da jeg var ked af det, men ingen chokolade på trods af jeg havde noget på mit hemmelige skjulested.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1125
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 225
Likede indlæg: 3819

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Galoldriel » 2. okt 2018, 14:34

Jeg gik på vægten i morges. Det skulle jeg nok ikke have gjort. Jeg vejede 1,5 kg mere, end sidst jeg vejede mig - og jeg har ellers netop lige overstået min menstruation. Det er åndssvagt, så stor værdi, jeg får tillagt den vægt, og jeg véd det godt. Alligevel kan jeg ikke lade helt være med at veje mig, selvom jeg heldigvis ikke falder for fristelsen hver dag. Jeg stiller den helt væk i en periode - min mand og mine børn bruger den alligevel kun en sjælden gang i mellem, så der er ingen grund til, at den står og kalder.

Derudover har jeg fået et billede, jeg er med på (et klassefoto), og jeg ser småtyk og fjoget ud. Mit humør og min selvtillid er sgu ikke helt i top i dag.

På plussiden har jeg løbet 6 km efter arbejde (i regnvejr) og jeg har ikke spist sukker siden lørdag aften.
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Skinkehunden » 2. okt 2018, 19:40

For dælen da, jeg er træt i benene i dag! Synes det var lidt hårdt at cykle i dag, men det gik da. Men det mærkes at vi var oppe en time tidligere end normalt, og at jeg nærmest ikk har slappet af før kl 12 i dag :panik:
Fik øget belastningen på mavemaskinen fra 10-15 kg - dét kunne mærkes, shit det var hårdt :gisp: Men med pauser fik jeg da lavet mine 50 “situps”. Er øm i mavemusklerne nu :-D Og min ankel skaber sig men det er bare fib’en der udarter sig dér for en gangs skyld...

Da jeg startede 28 august:

Crosstrainer: 5 min 0,6 km
Mavemaskine: 30 x 10 kg
Romaskine: 3 min 0,5 km (droppede den da mine knæ protesterede med det samme)
Cykel: 20 min 5,2 km

Idag d 2 oktober:

Crosstrainer: 10 min 1,28 km
Mavemaskine: 50 x 15 kg
Triceps: 40 x 10 kg
Cykel: 21.12 min 10 km

Så der er da sket en del med hvad jeg kan klare :klap:
4
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 2. okt 2018, 20:08

Skinkehunden skrev:For dælen da, jeg er træt i benene i dag! Synes det var lidt hårdt at cykle i dag, men det gik da. Men det mærkes at vi var oppe en time tidligere end normalt, og at jeg nærmest ikk har slappet af før kl 12 i dag :panik:
Fik øget belastningen på mavemaskinen fra 10-15 kg - dét kunne mærkes, shit det var hårdt :gisp: Men med pauser fik jeg da lavet mine 50 “situps”. Er øm i mavemusklerne nu :-D Og min ankel skaber sig men det er bare fib’en der udarter sig dér for en gangs skyld...

Da jeg startede 28 august:

Crosstrainer: 5 min 0,6 km
Mavemaskine: 30 x 10 kg
Romaskine: 3 min 0,5 km (droppede den da mine knæ protesterede med det samme)
Cykel: 20 min 5,2 km

Idag d 2 oktober:

Crosstrainer: 10 min 1,28 km
Mavemaskine: 50 x 15 kg
Triceps: 40 x 10 kg
Cykel: 21.12 min 10 km

Så der er da sket en del med hvad jeg kan klare :klap:

Ja, det er da rigtig fin fremgang - flot klaret.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 2. okt 2018, 20:13

Jeg har haft et par rigtig gode dage både med min kost og med træning i dag.
Og så er jeg i gang med at høre Mortens Elsøes fremragende podcast "detox din hjerne". Den kan i aller højeste grad anbefales til alle der gerne vil have et bedre og sundere forhold til mad. Og til alle der gerne vil have punkteret nogle af alle de myter der er om sundhed, mad og vægttab.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Muscari
Indlæg: 88
Tilmeldt: 11. sep 2016, 18:01
Kort karma: 3
Likede indlæg: 55

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Muscari » 2. okt 2018, 21:39

Jeg vil gerne prøve at være med her efter en lidt for usund sommer med nogle ekstra kilo som resultat. :genert:

Tilbage til de gode vaner! Og målene for oktober skal være:

Træning min. 2 gange, men helst 3 gange hver uge
Tabe 3 kilo
Kun slik og kage ved særlige lejligheder
Generelt fokus på sundere mad og færre drinks :blush2:
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 3. okt 2018, 04:34

Jeg vil også gerne være med. Jeg er dog ikke oktober-barn :D

Har lige været en uge sydpå og er nu tilbage i kulden. Fik ikke trænet på ferien, men gik en hel masse i solskinnet (og spiste lidt for meget god mad :D)

Mål for denne måned: Sukkerfri cyklus (tror den starter i dag eller i morgen) og en masse Pump og Flow og cykling til arbejde.
4
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 3. okt 2018, 04:38

Har fået startet ugen godt med Flow mandag og Pump i går og nogenlunde fornuftig kost. Og har også cyklet på arbejde begge dage. Jeg fryser konstant lige pt, så det er lidt af en overvindelse at skulle cykle lige for tiden, men jeg kom da af sted (okay, min bil er i stykker og det offentlige tager op mod halvdelen time hver vej, så der er ikke så mange andre muligheder).
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 3. okt 2018, 05:41

LaMariposa skrev:Jeg vil også gerne være med. Jeg er dog ikke oktober-barn :D

Du er velkommen (alligevel) :kys: :kys: :kys:

Har du været på ferie?
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 3. okt 2018, 07:09

Ally skrev:
LaMariposa skrev:Jeg vil også gerne være med. Jeg er dog ikke oktober-barn :D

Du er velkommen (alligevel) :kys: :kys: :kys:

Har du været på ferie?


Tak :kys:

Jeps, har holdt ferie en uge i Spanien. Det var virkelig varmt og lækkert og med masser af lækre tapas :love:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 3. okt 2018, 08:45

Bla... en dårlig træning i morges. Var bare træt. Kender I det?
Fik da lavet cardio og en del benøvelser, men der manglede ligesom bare lidt. Det går i hvert fald ikke over i historien som en kickass træning :deer:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 3. okt 2018, 11:24

Stitch skrev:Bla... en dårlig træning i morges. Var bare træt. Kender I det?
Fik da lavet cardio og en del benøvelser, men der manglede ligesom bare lidt. Det går i hvert fald ikke over i historien som en kickass træning :deer:

Kender det alt for godt :( For tiden er det sådan for mig hver gang :blush:

Op på hesten igen...det bliver bedre næste gang og en træning er en træning,- også selv om den ikke var optimal :kys:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 3. okt 2018, 11:41

Træningen i morges stod på AMRAP, men der var optaget i det område, hvor jeg skulle være, så jeg måtte lave lidt om på træningen. Det lykkedes dog også fint - jeg fik i hvert fald både pulsen op og sved på panden :lol:

Da jeg var på vej ud af FW, blev jeg mødt af min (nu tidligere) PT'er. Vi krammede og snakkede lidt inden han skulle træne klienter. Det var dejligt at se ham igen.
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"