Oktober 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 28. okt 2018, 17:03

Skinkehunden skrev:
LaMariposa skrev:
RavenClaw skrev:Hvad gør i andre for at komme ud af døren, nu hvor vejret er skiftet?

Min krop har det seriøst fantastisk, efter jeg er begyndt at træne ordentligt; jeg er virkelig sluppet for mange dumme smerter. Men jeg er stoppet på mit arbejde i søndags, og jeg starter først på det nye på fredag. I denne uge har jeg kun været afsted én gang, og jeg er mildest talt skuffet over mig selv. Jeg har jo fri og sidder bare derhjemme. Jeg har 1,5 km på gåben ned til fitness, og jeg tror, det er dér, det går galt. Jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen til at komme ud af døren. Jeg har virkelig meget lyst til at træne, og jeg længes efter det, men turen derned er bare demotiverende. Jeg vil gerne derned igen, inden jeg starter arbejde igen, men jeg tror, jeg er faldet ind i en meget dum rytme..


Kan du ikke cykle? :)

Og så kunne et trick være at tage træningstøjet på, når du står op. Så er du klar helt fra morgenstunden. Det er topnederen at tage det af igen, hvis man ikke har fået trænet :-D


Kan anbefale det med træningstøjet :) Jeg taget mit på inden jeg aflevere den lille i dagpleje og går direkte i træningscentret derfra, for hvis jeg først skal hjem og skifte, er det alt for nemt at lade sig friste af sofaen :fløjt:


Cykel er ikke en mulighed. Min krop går bananas af det, og så er jeg allerede ødelagt, inden jeg når derned.

Altså, det er jo en strålende idé med træningstøjet, men jeg træner i shorts, så det bliver tidligst til foråret, at jeg hopper i anden end jeans på vej derned :blush:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16992
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 28. okt 2018, 17:15

RavenClaw skrev:
Skinkehunden skrev:
LaMariposa skrev:
RavenClaw skrev:Hvad gør i andre for at komme ud af døren, nu hvor vejret er skiftet?

Min krop har det seriøst fantastisk, efter jeg er begyndt at træne ordentligt; jeg er virkelig sluppet for mange dumme smerter. Men jeg er stoppet på mit arbejde i søndags, og jeg starter først på det nye på fredag. I denne uge har jeg kun været afsted én gang, og jeg er mildest talt skuffet over mig selv. Jeg har jo fri og sidder bare derhjemme. Jeg har 1,5 km på gåben ned til fitness, og jeg tror, det er dér, det går galt. Jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen til at komme ud af døren. Jeg har virkelig meget lyst til at træne, og jeg længes efter det, men turen derned er bare demotiverende. Jeg vil gerne derned igen, inden jeg starter arbejde igen, men jeg tror, jeg er faldet ind i en meget dum rytme..


Kan du ikke cykle? :)

Og så kunne et trick være at tage træningstøjet på, når du står op. Så er du klar helt fra morgenstunden. Det er topnederen at tage det af igen, hvis man ikke har fået trænet :-D


Kan anbefale det med træningstøjet :) Jeg taget mit på inden jeg aflevere den lille i dagpleje og går direkte i træningscentret derfra, for hvis jeg først skal hjem og skifte, er det alt for nemt at lade sig friste af sofaen :fløjt:



Cykel er ikke en mulighed. Min krop går bananas af det, og så er jeg allerede ødelagt, inden jeg når derned.

Altså, det er jo en strålende idé med træningstøjet, men jeg træner i shorts, så det bliver tidligst til foråret, at jeg hopper i anden end jeans på vej derned :blush:


Ja, okay, hvis du ikke har joggingtøj, så kan jeg godt se det. I så fald vil jeg nøjes med at give dig et venligt spark bagi og et "kan du så komme af sted" :kys:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 28. okt 2018, 18:57

Jeg laver faste aftaler med mig selv om hvilke dage, jeg træner i løbet af ugen. Og det er ikke til diskussion. Hvis det er en fridag, så aftaler jeg også hvornår, så jeg ikke kommer til at bruge hele dagen på overspringshandlinger.
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 29. okt 2018, 07:52

Jeg synes det er svært at være sund og fornuftig når jeg er ude i sociale sammenhænge.
Fx har jeg været i sommerhus hele weekenden og jeg kan se, at de gamle mekanismer med automat-spisning af fx chips og slik, de er der endnu et sted, når det står på bordet.
Jeg tror jeg skal køre 0 sukker måned, det er nemmere for mig helt at udelade end bare at spise lidt.
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 29. okt 2018, 09:57

Jeg har kun tabt 200 g i denne uge - det er lidt skuffende, når jeg faktisk synes jeg har haft en fin uge.
Men jeg prøver at sige til mig selv, at så længe det går nedad hver uge, så når jeg jo mit mål på et tidspunkt.
Denne uge bliver nok ikke en uge hvor jeg taber mig.
Min kæreste og jeg skal til Odense og se gamle venner på torsdag og det bliver med alt for god mad, alkohol og bytur til den lyse morgen. Og sikkert tømmermændsmad dagen efter.
Det skal der være plads til - så må jeg bare være ekstra striks næste uge - og selvfølgelig de andre dage i denne uge.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 29. okt 2018, 10:01

Jeg er syg og træt og giiiider ikke træne. Men trænger virkelig til det.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 29. okt 2018, 12:19

Jeg har en lang dag på skolen i dag. Undervisning indtil kl. 15.15 efterfulgt af møde fra kl. 16-18. Jeg har medbragt træningstøjet og overvejer at tage i FW inden jeg kører hjem. Alt afhængigt af hvor mange mennesker, der er i centret, vil jeg træne efter mit program - og ellers bliver det "bare" cardio.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 30. okt 2018, 07:24

Ally skrev:Jeg har en lang dag på skolen i dag. Undervisning indtil kl. 15.15 efterfulgt af møde fra kl. 16-18. Jeg har medbragt træningstøjet og overvejer at tage i FW inden jeg kører hjem. Alt afhængigt af hvor mange mennesker, der er i centret, vil jeg træne efter mit program - og ellers bliver det "bare" cardio.


Jeg kom ikke i FW i går aftes, men jeg skal træne i dag og det kan kun blive en god træning, for det er nemlig min fødselsdag i dag :banan2:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 30. okt 2018, 09:40

Tillykke med dagen Ally!

Jeg har fået klaret dagens træning og er ellers godt i gang med ugen. I går modstod jeg noget ret lækkert chokolade. Det hjælper lidt at tænke, at det skal jeg bare ikke. Ikke så meget diskussion
3
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 30. okt 2018, 17:19

Jeg flex'ede i eftermiddag og var tidligt i FW, hvor upper body-træning stod for skud. Altså, jeg ved ikke, om det var det dersens pre-workout, jeg drak eller "bare" motivation, der gjorde, at jeg havde en skøn træning :-D Derudover mødte jeg min tidligere PT'er, der også trænede - vi sludrede lidt og han nævnte på et tidspunkt, at han han var glad for at se, at jeg stadig havde rigtig godt styr på teknikken i øvelserne #StoltAlly :lol:

Før jeg var til samtale på vikariatet, jeg er i nu, sendte jeg 3-5 ansøgninger til andre skoler. Jeg hat fået afslag på dem alle - pånær én, der faktisk resulterede i et tilbud om en samtale efter jeg var tiltrådt vikariatet. I dag fik jeg mail om, at skolen havde modtaget 60 ansøgninger - herunder min, der tydeligvis må have været rigtig god siden jeg kunne have været til samtale og lige netop dét gør mig stolt. Altså, af mig selv, mine erfaringer og kvalifikationer og generelt evne til at skrive ansøgninger.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 31. okt 2018, 08:16

Status på oktober måned for mig.
Jeg synes jeg har haft en rigtig god måned.
Træning har kørt godt og jeg har opfyldt mine mål om mindst 2 dage i FW pr uge.
Kost er gået over al forventning. Jeg har logget på lifesum 6 dage om ugen og har holdt mig indenfor de ca 1300 kcal jeg må få.
Min ugentlige "snydedag" har været med omtanke og ikke på nogen måde gået amok i usunde sager.
Resultatet på vægten er meget tilfredsstillende fra 86,2 til 81,8 her til morgen.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 31. okt 2018, 18:29

Jeg har rundet oktober af med en omgang virkelig lækker træning - totalt uventet da jeg har sovet efter en nattevagt og plejer at være mere død end levende.
Alt i alt er oktober brugt til at komme tilbage på ret kurs efter en lidt løssluppen september. Jeg har fået motivation og energi til at fortsætte i november :)
1
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 31. okt 2018, 18:52

Jeg sluttede også måneden med en god omgang træning. Det har været en god måned alt i alt
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 1. nov 2018, 09:20

Min oktober har været lala. Men har på den positive side ikke taget så meget på på ferien. Faktisk ligner det lidt at jeg har tabt mig?

Anyway. trænger stadigvæk virkelig til at tabe mig. Men motivationen er IKKE på sit højeste.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Skinkehunden » 1. nov 2018, 21:03

Jeg har på trods af en uges sygdom nået meget mere i træningscentret i oktober end i september, så jeg er godt tilfreds :gogo:

Og en af de andre jeg møder jævnligt dernede kommenterede faktisk på det i tirsdags - han kan godt se der er sket en masse siden jeg startede for 2 mdr siden. :klap: Det ses stadig ikke på vægten så går ud fra at jeg stadig omdanner fedt til muskler :gruble:

Anyway, så klør jeg på igen i november :D

3A5411DD-FCCA-4FF0-8729-31866FC3F02A.jpeg
1
Formerly known as Gerbilwoman :)

Tilbage til "Sund og/eller slank"