Fælles vægttabstråd

SurSødSovs
Kort karma: 141
Likede indlæg: 1107

Fælles vægttabstråd

Indlægaf SurSødSovs » 5. okt 2018, 12:02

Det her er en fælles vægttabstråd for os, der gerne vil følge hinanden over lidt længere tid. Og følge med i, hvordan det går med vægten.
Debatnavn og udvikling opdateres på forsiden. Vil man have noget ekstra til at stå ved sig selv, så beder man bare om det :)

Dikus
Samlet vægttab: 0,9 kg.
Antal uger med vægttab: 6
Startvægt 30. november 2018: 104 kg
Ugens ændring i vægt: 0,6 kg
Nuværende vægt: 103,1 kg
Mål: 72 kg.

Fynerfin82
Samlet vægttab: 13,1 kg.
Antal uger med vægttab: 20
Startvægt i uge 30: 86,1 kg
Ugens ændring i vægt: - 0,8kg
Nuværende vægt: 73,0kg
Mål: 66 kg.

Craver
Samlet vægttab: 2,9 kg
Antal uger med vægttab: 8
Startvægt 19. august 2018: 113,1
Ugens ændring i vægt: 300g
Nuværende vægt: 110,2
Mål: 60 kg

uptowngirl
Samlet vægttab: 0,9 kg
Antal uger med vægttab: 1
Startvægt: 60,9
Ugens ændring i vægt: -900 g
Nuværende vægt: 60 kg
Mål: 48 kg

Patience
Samlet vægttab: 4,9
Antal uger med vægttab: 4
Startvægt i uge 40: 86,2
Ugens ændring i vægt: - 0,4
Nuværende vægt: 81,3
Mål: 74 kg

nianaia
Samlet vægttab: 53,8 kg
Antal uger med vægttab: over 100
Startvægt: 130
Ugens ændring i vægt: 0 g
Nuværende vægt: 76,6 kg
Mål: 70 kg

cea
Samlet vægttab: 14,6 kg
Antal uger med vægttab: 19
Startvægt i uge 28: 106 kg
Ugens ændring i vægt: -1,3 kg
Nuværende vægt: 91,4 kg
Mål: 65 kg

Bøtte
Samlet vægttab:
Antal uger med vægttab: 1
Startdato: 7. november 2018
Ugens ændring i vægt:
Mål: 65 kg.

Skorstenen
Samlet vægttab: 5,2
Antal uger med vægttab: 5
Startvægt 5 november 2018: 123,6 kg
Ugens ændring i vægt: -1,2
Nuværende vægt: 118,4 kg
Mål: Under 100 kg lige her i første omgang

Dobbeltkonfekt
Samlet vægttab: -1,3 kg
Antal uger med vægttab: 2
Startvægt uge 46: 69,5 kg
Ugens ændring i vægt: -2 kg
Nuværende vægt: 68,2 kg
Mål: 58 kg
Senest rettet af SurSødSovs 11. dec 2018, 10:38, rettet i alt 35 gange.
1
SurSødSovs

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf SurSødSovs » 5. okt 2018, 12:04

Oprindeligt startindlæg er rykket herned, hvis det er :) Så folk forstår alt det efterfølgende...

Er der mon stemning om sådan en? Jeg vil egentlig gerne følge jer alle sammen, men kan ikke rigtigt overskue det.
Og vil også gerne forpligte mig selv ved at være ærlig om alt, alt for høj vægt og hvad det betyder for udseendet. Men synes måske ikke liiiige, jeg har nok til en hel tråd selv.

Hvis der er stemning for det, så bliver det her indlæg rettet og til en "udviklingsoversigt" med følgende oplysninger:

Detbatnavn
Samlet vægttab: XX
Antal uger med vægttab: X
Startvægt i uge XX:
Ugens ændring i vægt: XX
Nuværende vægt: XX

Eller skal det stå på en anden måde?

Jeg vil begynde med det skrækkelige før-billede og startvægt i morgen, hvis det er :panik:
Senest rettet af SurSødSovs 7. okt 2018, 10:36, rettet i alt 1 gang.
0
pige1987
Kort karma: 19
Likede indlæg: 269

Indlægaf pige1987 » 5. okt 2018, 13:51

Der er allerede sådan en tråd.. :)
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2679

Indlægaf Stitch » 5. okt 2018, 14:16

Kom og join os her: Oktober 2018 - Fællestråd . :)
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2679

Indlægaf Stitch » 5. okt 2018, 14:17

Folk skriver lidt som de har lyst. Ikke en bestemt skabelon.
0
Fynerfin82
Kort karma: 14
Likede indlæg: 247

Indlægaf Fynerfin82 » 5. okt 2018, 15:37

Jeg vil gerne være med.

Jeg har været i gang siden d.24/7, hvor startvægten lød på 86,1, hvilket er det samme som da jeg var højgravid.

Fynerfin
Samlet vægttab: 9,4
Antal uger med vægttab: 11
Startvægt i uge 30: 86,1
Ugens ændring i vægt:
Nuværende vægt: 76,7

Jeg startede d. 14 august på en 12 ugers bootcamp, som slutter i udgangen af denne måned. Jeg forsøger at leve sundt, ikke mere stringent end at det er til at holde ud og så at få en del motion. Jeg evner ikke at presse mig selv, så snart det bliver hårdt giver jeg op. Der har bootcampen hjulpet mig helt vildt, da hun bare formår at presse mig på den helt rigtige måde.

Måske bliver jeg modig nok til at vise før og midtvejs billeder.
0
Fynerfin82

Indlægaf Fynerfin82 » 5. okt 2018, 15:39

Måske der kunne være noget med mål /delmål i startindlægget?
1
Fynerfin82

Indlægaf Fynerfin82 » 6. okt 2018, 06:10

Jeg forventer at skulle tabe mig Ca 10 kg mere. Mit første delmål var at komme under 80 kg, det udløste en Daimis. Mit næste mål var/er at runde minus 10 kg, det udløser en gang selvforkælelse i form af massage. Der er jeg heldigvis snart og jeg glæder mig til en god gang massage. Derefter har jeg endnu ikke sat nogen mål, men i og med det bliver sværere at tabe sig jo tættere man er på målet, så tænker jeg at mine delmål kommer til at være med små intervaller for at holde motivationen oppe.
1
ajnaM
Kort karma: 306
Likede indlæg: 6464

Indlægaf ajnaM » 6. okt 2018, 07:26

Fynerfin82 skrev:Jeg forventer at skulle tabe mig Ca 10 kg mere. Mit første delmål var at komme under 80 kg, det udløste en Daimis. Mit næste mål var/er at runde minus 10 kg, det udløser en gang selvforkælelse i form af massage. Der er jeg heldigvis snart og jeg glæder mig til en god gang massage. Derefter har jeg endnu ikke sat nogen mål, men i og med det bliver sværere at tabe sig jo tættere man er på målet, så tænker jeg at mine delmål kommer til at være med små intervaller for at holde motivationen oppe.

Det lyder som om, vi er nogenlunde samme sted vægttabsmæssigt.

Jeg begyndte i juni, hvor jeg vejede 89 kilo, og nu er jeg nede på 76. Har dog ikke været på bootcamp, men begyndte på et løbeprogram hen over sommeren, og nu hvor det er koldere og mørkere træner jeg cardio i center tre gange om ugen. Jeg spiser egentlig ret meget, som jeg plejer, men har skåret alt sukker - kage, slik, sodavand, is osv - væk. Jeg spiste virkelig meget kage og slik tidligere. :genert:

Jeg vil også gerne 10 kilo længere ned, men kan også mærke, at det bliver sværere at få kiloene ned nu her, end det var i starten. Men et eller andet sted er det fair nok. Og man er jo også motiveret, når man først har tabt en del! Jeg kan se mig selv få 'min egen' krop igen nu her, efter to børn og 6 år, hvor jeg virkelig bare har ladet stå til - og det er topmotiverende!
1
Fynerfin82

Indlægaf Fynerfin82 » 6. okt 2018, 12:46

Jeg gad virkelig godt kunne løbe. Og jeg tager trofast mine løbesko på hver weekend, men jeg kan stadig ikke rigtigt løbe. Men tror stadig på det lige pludselig bliver bedre.

Jeg har tabt mig flere gange i løbet af de sidste 10 år. Dog aldrig 20 kg. Og sidst jeg tabte mig meget (Ca 15 kg) er vist 9 år siden. Så udover at jeg godt ved at det sidste stykke er meget længere end det første, er jeg også frygtelig bevidst om at den største udfordring bliver at holde vægten, når først jeg er kommet i mål.

Jeg har en plan om at køre noget 5/2, når bootcamp er slut. Det gjorde jeg inden jeg blev gravid for Ca 4,5 år siden og det fungerede ret godt for mig.
1
ajnaM
Kort karma: 306
Likede indlæg: 6464

Indlægaf ajnaM » 6. okt 2018, 13:10

Fynerfin82 skrev:Jeg gad virkelig godt kunne løbe. Og jeg tager trofast mine løbesko på hver weekend, men jeg kan stadig ikke rigtigt løbe. Men tror stadig på det lige pludselig bliver bedre.

Jeg har tabt mig flere gange i løbet af de sidste 10 år. Dog aldrig 20 kg. Og sidst jeg tabte mig meget (Ca 15 kg) er vist 9 år siden. Så udover at jeg godt ved at det sidste stykke er meget længere end det første, er jeg også frygtelig bevidst om at den største udfordring bliver at holde vægten, når først jeg er kommet i mål.

Jeg har en plan om at køre noget 5/2, når bootcamp er slut. Det gjorde jeg inden jeg blev gravid for Ca 4,5 år siden og det fungerede ret godt for mig.

Har du prøvet med sådan et helt basic løbeprogram? Hvordan går det galt? Jeg har også tidligere haft store problemer med at løbe pga. skader, men denne gang har jeg fulgt programmet fuldkommen slavisk, og i dag kan jeg snildt løbe 30 minutter.

Jeg har aldrig prøvet at tabe mig før. Indtil midten af 20'erne lå jeg nogenlunde stabilt på 65 kilo, og så begyndte det at gå opad. Da jeg blev gravid første gang, vejede jeg 75, og efter anden barsel var jeg oppe på de 89.
Jeg er nogenlunde høj, så det ser ikke så voldsomt ud - det plejer jeg at undskylde mig lidt med. Men altså, jeg kan godt se nu, hvor jeg har tabt de der 12-13 kilo, og stadig har masser at tage af, at jeg jo ikke ligefrem har været slank. Mit BMI var også oppe i den overvægtige skala. Nu er jeg dog nede omkring de 25 - men ville virkelig gerne ned på 65, der klart klæder mig bedst.
0
Fynerfin82

Indlægaf Fynerfin82 » 6. okt 2018, 15:15

ajnaM skrev:
Fynerfin82 skrev:Jeg gad virkelig godt kunne løbe. Og jeg tager trofast mine løbesko på hver weekend, men jeg kan stadig ikke rigtigt løbe. Men tror stadig på det lige pludselig bliver bedre.

Har du prøvet med sådan et helt basic løbeprogram? Hvordan går det galt? Jeg har også tidligere haft store problemer med at løbe pga. skader, men denne gang har jeg fulgt programmet fuldkommen slavisk, og i dag kan jeg snildt løbe 30 minutter.

Jeg har aldrig prøvet at tabe mig før. Indtil midten af 20'erne lå jeg nogenlunde stabilt på 65 kilo, og så begyndte det at gå opad. Da jeg blev gravid første gang, vejede jeg 75, og efter anden barsel var jeg oppe på de 89.
Jeg er nogenlunde høj, så det ser ikke så voldsomt ud - det plejer jeg at undskylde mig lidt med. Men altså, jeg kan godt se nu, hvor jeg har tabt de der 12-13 kilo, og stadig har masser at tage af, at jeg jo ikke ligefrem har været slank. Mit BMI var også oppe i den overvægtige skala. Nu er jeg dog nede omkring de 25 - men ville virkelig gerne ned på 65, der klart klæder mig bedst.

Mine ben føles som cement så snart jeg prøver på at løbe, på gode dage kan jeg løbe et par minutter i træk. Jeg har tidligere prøvet iform's løbeprogram og været oppe på at kunne løbe 3 km, men synes det er så svært, for så passer det ikke lige den ene dag og så er det som om jeg bare dropper det igen. Men når jeg er færdig med bootcamp tror jeg, jeg giver det et forsøg igen. Er ude med hunden hver morgen alligevel i cirka 25 minutter, det ville være fint, hvis det en 3 gange om ugen var en løbetur på en 30 minutters tid.

Jeg er 168 cm, så mit bmi er forsat ret højt.
0
SurSødSovs

Indlægaf SurSødSovs » 7. okt 2018, 10:45

Jeg blev selvfølgelig ramt af et hold i ryggen og kunne ikke overskue computeren i går. Men nu er forsiden opdateret - og så håber jeg, vi kommer flere med.

Min startvægt siger 104 kg :whine: Det skal der virkelig gøres noget ved.

Jeg kan slet ikke dyrke motion, så der er kun kosten at rykke på. Og det er så svært, når der er gæster og ferietid (jeg har min mor på besøg). Faktisk har jeg altid en eller anden undskyldning for, det er svært. SLUT. Så i dag tog jeg til morgen kun et rundstykke og ikke også wienerbrødet. Og så sørger jeg for at få købt youghurt ind til morgenmad. Jeg har lavet gulerodssalat til frokost og indisk dahl til aften. Så det er faktisk ok.
0
SurSødSovs

Indlægaf SurSødSovs » 7. okt 2018, 10:46

Jeg har tabt mig af to omgange, men jeg er godt nok misundelig over, du er så langt i forløbet...
0
Patience
Kort karma: 41
Likede indlæg: 1058

Indlægaf Patience » 7. okt 2018, 12:16

Jeg vil gerne være med her - jeg synes tit jeg kunne bruge en eller flere at sparre med vedrørende vægttab.
Jeg tabte mig 20 kg for et par år siden og har faktisk formået at holde den nye vægt ret stabilt - noget der ellers tidligere har været nærmest umuligt for mig.
Men jeg har ikke rigtig kunnet finde motivation og overskud til at få taget de sidste 10-15 kg som jeg gerne vil af med. Jeg har prøvet at gå i gang nogle gange, men det har ikke rigtig været med succes.
Nu synes jeg pludselig jeg har mod på det - jeg føler at jeg har overskuddet lige nu til at gøre de ting jeg godt véd der skal til.
Jeg startede i mandags der sagde min vægt 86,2 - hvilket var noget af et chok for jeg har ellers ligget omkring 83 længe. I morgen er det officiel vejedag og jeg forventer et pænt vægttab hvis jeg skal dømme efter mine smugvejninger i ugens løb.
Mit mål er i første omgang at nå ned på 74 kg - det er det laveste jeg har vejet som voksen og der havde jeg det godt selvom det stadig er moderat overvægt. Hvis jeg når derned så kan jeg altid se om jeg har mod på mere.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.

Tilbage til "Sund og/eller slank"