Fælles vægttabstråd

Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 13. nov 2018, 07:20

Jeg er lidt sur på mig selv i dag. Det er jo tirsdag og vejedag, hvilket absolut ikke var nogen positiv oplevelse i dag. Jeg havde smugvejet mig i fredags, selvom jeg prøver at sige det kun er tirsdag, hvor vægten sagde 73,8 kg. Derfor havde jeg en klar forventning om at jeg ihvert fald havde tabt mig 500 g siden sidste uge, selvom jeg har hygget mig lidt for meget i weekenden. Men nej, jeg har taget 200 g på siden sidste tirsdag og 1,4 kg siden jeg vejede mig i fredags. Må nok bare konstatere at hvidt brød og kage virkelig skal begrænses, hvis jeg gerne vil tabe mig. Men der er jo ikke noget at gøre ved ugens "nederlag" andet end at finde tilbage på sporet og få den sunde kost i fokus igen.

Fynerfin82
Samlet vægttab: 10, 9kg.
Antal uger med vægttab: 16
Startvægt i uge 30: 86,1 kg
Ugens ændring i vægt: - +0,2kg
Nuværende vægt: 75,2kg
Mål: 66 kg.
0
Brugeravatar
cea
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:32
Kort karma: 99
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 428

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf cea » 15. nov 2018, 09:51

En update herfra, synes sådan set at det er en fint resultat når jeg samtidig har mens

Samlet vægttab: 12,5 kg
Antal uger med vægttab: 17
Startvægt i uge 28: 106 kg
Ugens ændring i vægt: -1 kg
Nuværende vægt: 93,5
Mål: 65 kg
5
Manden 13.nov 2004 Gift 13.okt 2007

O. aug 2011

G. mar 2015

C. apr 2018
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 15. nov 2018, 12:06

Mads og Monopolet dilemma:

Jeg har jo vejedag mandag. Weekenden ved jeg kommer til at gå i smadder med mad og alkohol, det har været planlagt længe, og jeg vil ikke sidde og hakke et icebergblad og en dansk vand mens andre mæsker sig i pizza og øl.

Ville I så, veje jer fredag, for at se om der var fremskridt fra sidste vejning INDEN jeg ligesom smadrer den sunde stil i weekenden? Eller bare vente til mandag? :gruble:
0
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 180
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 58
Likede indlæg: 430

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 15. nov 2018, 12:36

Skorstenen skrev:Mads og Monopolet dilemma:

Jeg har jo vejedag mandag. Weekenden ved jeg kommer til at gå i smadder med mad og alkohol, det har været planlagt længe, og jeg vil ikke sidde og hakke et icebergblad og en dansk vand mens andre mæsker sig i pizza og øl.

Ville I så, veje jer fredag, for at se om der var fremskridt fra sidste vejning INDEN jeg ligesom smadrer den sunde stil i weekenden? Eller bare vente til mandag? :gruble:


Jeg ville nok veje mig fredag, fordi jeg er virkelig nysgerrig og ellers ville jeg om mandagen gå og spekulere på, hvor meget jeg havde tabt mig frem til weekenden :lol: Samtidig kan det selvfølgelig være noget demotiverende at veje sig fredag, (forhåbentlig) have tabt sig og så have taget på om mandagen. Men jeg tror, min nysgerrighed ville være for stor til at lade være. Desuden ville jeg egentlig også gerne vide, hvor stor effekt, det har med sådan et weekendbreak, så man også kan prioritere på oplyst grundlag en anden gang. Jeg ville have brug for at vide, at min sunde livsstil i ugens løb havde givet pote og at det var 'weekendens skyld', at jeg ikke havde tabt mig, for at holde motivationen i den følgende uge. Så i bund og grund er spørgsmålet måske, om det ville give dig noget positivt at vide det eller om du ikke vil kunne nyde din weekend? :gruble:
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 15. nov 2018, 14:08

Dobbeltkonfekt skrev:
Skorstenen skrev:Mads og Monopolet dilemma:

Jeg har jo vejedag mandag. Weekenden ved jeg kommer til at gå i smadder med mad og alkohol, det har været planlagt længe, og jeg vil ikke sidde og hakke et icebergblad og en dansk vand mens andre mæsker sig i pizza og øl.

Ville I så, veje jer fredag, for at se om der var fremskridt fra sidste vejning INDEN jeg ligesom smadrer den sunde stil i weekenden? Eller bare vente til mandag? :gruble:


Jeg ville nok veje mig fredag, fordi jeg er virkelig nysgerrig og ellers ville jeg om mandagen gå og spekulere på, hvor meget jeg havde tabt mig frem til weekenden :lol: Samtidig kan det selvfølgelig være noget demotiverende at veje sig fredag, (forhåbentlig) have tabt sig og så have taget på om mandagen. Men jeg tror, min nysgerrighed ville være for stor til at lade være. Desuden ville jeg egentlig også gerne vide, hvor stor effekt, det har med sådan et weekendbreak, så man også kan prioritere på oplyst grundlag en anden gang. Jeg ville have brug for at vide, at min sunde livsstil i ugens løb havde givet pote og at det var 'weekendens skyld', at jeg ikke havde tabt mig, for at holde motivationen i den følgende uge. Så i bund og grund er spørgsmålet måske, om det ville give dig noget positivt at vide det eller om du ikke vil kunne nyde din weekend? :gruble:


Jeg hører dig :) MEN..... Hvad nu hvis jeg IKKE har tabt mig i morgen tidlig???? Så får jeg jo fanme 2 nederlag lige på stribe....... Hvis nu jeg bare vejer mig mandag, så vil jeg jo bare kunne give weekenden skylden :gruble:
Min angst for vægten kommer vist til vældig meget udtryk lige nu :lol:
1
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 15. nov 2018, 20:32

Jeg vejer mig alt for ofte. Og for mig var det ikke godt, at jeg havde vejet mig i fredags, for jeg blev virkelig irriteret, da jeg så fik et træls resultat i tirsdags.

Jeg har været i svømmehallen her til aften, for første gang i virkelig lang tid. Det var hårdt og godt.
Jeg kæmper med kosten, har svært ved at komme tilbage på det gode spor jeg var. Det er væsentligt sværere at holde en fast struktur, når man går hjemme. På jobbet faldt det mig ganske let.
I morgen har jeg "fri" fra kost og motion, jeg skal til jobsamtale og bagefter har jeg inviteret min mor ud på frokost, da samtalen er i hendes by.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 15. nov 2018, 20:50

Fynerfin82 skrev:Jeg vejer mig alt for ofte. Og for mig var det ikke godt, at jeg havde vejet mig i fredags, for jeg blev virkelig irriteret, da jeg så fik et træls resultat i tirsdags.

Jeg har været i svømmehallen her til aften, for første gang i virkelig lang tid. Det var hårdt og godt.
Jeg kæmper med kosten, har svært ved at komme tilbage på det gode spor jeg var. Det er væsentligt sværere at holde en fast struktur, når man går hjemme. På jobbet faldt det mig ganske let.
I morgen har jeg "fri" fra kost og motion, jeg skal til jobsamtale og bagefter har jeg inviteret min mor ud på frokost, da samtalen er i hendes by.


Jeg har også besluttet IKKE at veje mig før tid :)

Åh, dejligt med svømning :)
1
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 15. nov 2018, 21:11

SurSødSovs skrev:Uhhhh held og lykke med jobsamtale!

Jeg har det lettere ved at holde kosten, når jeg ikke er på arbejde. Det er træls. Skal vi bytte?


Takker!

Lad os det, især hvis det her arbejdsløshedspjat trækker ud. Jeg dur virkelig ikke til, at det føles som weekend hver dag.
0
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 17. nov 2018, 16:57

Det med at jeg har svært ved at forene vægttab og arbejdsløshed, bliver vist ikke et problem ret meget længere :banan: :banan: :banan:
6
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 18. nov 2018, 18:15

SurSødSovs skrev:800 g. I denne uge. Det er faktisk ok, da jeg har levet normalt og ikke følt, jeg var på kur. Fik pasta og vin i går... Men har tænkt sunde alternativer i løbet af ugen

Hvis det kan holde fremover, vil jeg være glad.


Det er da fint! :clap:

Åh jeg frygter vægten i morgen. Jeg har levet knivskarpt på max 1500 kalorier pr dag hele ugen, men igår stak det af med øl, smørrebrød og big mac menu. Jeg er dog back on track idag og mangler kun turen på løbebåndet, hvilket jeg ganske simpelt ikke kan (vrikkede om igår)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Bøtte » 18. nov 2018, 21:26

Jeg kæmper videre. Motivationen er væk, men forsøger ihærdigt. Onsdagens vejning sagde minus 300 g. Det er ok. Denne weekend har jeg været til julefrokost, så forventer ingenting.
Lige pt er mit mål vist også mest at holde vægten.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 19. nov 2018, 06:40

Bøtte skrev:Jeg kæmper videre. Motivationen er væk, men forsøger ihærdigt. Onsdagens vejning sagde minus 300 g. Det er ok. Denne weekend har jeg været til julefrokost, så forventer ingenting.
Lige pt er mit mål vist også mest at holde vægten.


er det slet ikke muligt at finde en motivationsfaktor? En ny kjole? En fest du gerne vil være pæn til? Eller bare for sundhedens skyld? :)

Flot at du alligevel kæmper videre, trods alt :cool:
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 19. nov 2018, 06:45

Nå altså...

Jeg har været lidt udfordret med vægten. Altså selve vægten man træder op på ing?
Jeg har fundet ud af, at den vejer uens - alt efter hvor i vores skæve hus den har været placeret. Jeg fandt ud af det, fordi manden vejede sig 3 forskellige steder i huset og der var ret store udsving..
Nu står den altså hvor den står, og der har jeg vejet mig op til flere gange i morges, og den viste det samme tal.
Så jeg bliver vist nødt til at regulere min startvægt, jeg vejede mig flere gange før jeg startede med kuren og der var den højeste vægt 123,6 kilo, den laveste var 120 kg, hvilket jo også er et ret stort udsving over 1 weekend. Jeg lagde jo ud med den "lave" vægt på 120 kilo, det skulle jeg så ikke have gjort. For jeg tror simpelthen ikke på at 1 enkelt dag med fest og farver kan ødelægge SÅ meget over 2 døgn.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 19. nov 2018, 06:48

Samlet vægttab: 2 kg
Antal uger med vægttab: 2
Startvægt 5 november 2018: 123,6 kg
Ugens ændring i vægt: -0,8 kg
Nuværende vægt: 121,6 kg
Mål: Under 100 kg lige her i første omgang.
2
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 19. nov 2018, 06:51

SurSødSovs skrev:
Skorstenen skrev:
SurSødSovs skrev:800 g. I denne uge. Det er faktisk ok, da jeg har levet normalt og ikke følt, jeg var på kur. Fik pasta og vin i går... Men har tænkt sunde alternativer i løbet af ugen

Hvis det kan holde fremover, vil jeg være glad.


Det er da fint! :clap:

Åh jeg frygter vægten i morgen. Jeg har levet knivskarpt på max 1500 kalorier pr dag hele ugen, men igår stak det af med øl, smørrebrød og big mac menu. Jeg er dog back on track idag og mangler kun turen på løbebåndet, hvilket jeg ganske simpelt ikke kan (vrikkede om igår)



Åh nej. Håber foden kommer sig hurtigt!

Det er faktisk spændende med sådan enlige synder... Afhængigt af ens krops dagsform kan det smadre hele ugen... Eller betyde ingenting

Jeg var til kaffemik og spiste kun gode ting - ingen kage!!!


Jeg gik faktisk op på løbebåndet lige efter mit indlæg, jeg kunne holde til 17 minutter inden foden sagde stop. Men jeg gjorde det! Søndagsdoven/ondt i foden und alles :banan2:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"