Fælles vægttabstråd

Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Nuttede-Nuser » 6. jan 2019, 09:47

På trods af en rigtig dum weekend, som har budt på både junkfood snolder og cola er vægten alligevel gået ned med 900gram. Og det er jeg ganske godt tilfreds med. Det giver mug vished om at et par dårlige valg ikke ødelægger hele processen.

Nuttede-Nuser
Samlet vægttab:0,9kg
Antal uger med vægttab: 1
Startvægt i uge 100,4 kg 1/1-2019
Ugens ændring i vægt: 0,9kg
Nuværende vægt: 99,5kg
Første delmål: 90kg
Mål:70kg
4
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Ado » 6. jan 2019, 10:32

Jeg tæller alt motion med i mit daglige regnskab. Og hvis man skal hive en god ting frem ved at være mere end bare lidt overvægtig, er det at jo mere man vejer, jo mere forbrænder man. Så en gåtur for mig tæller 100% som motion.
Da jeg for nogle år siden tabte 25 kg. var gåture min eneste motion. Til gengæld gik jeg lange ture hver dag. Og kiloerne raslede af mig.

Hvor tit måler I med målebåndet?

Min vejedag bliver tirsdag. Men jeg overvejer lidt at nøjes med at veje mig hver anden uge, fordi jeg af erfaring ved, hvor nemt det kan tage magten for mig. Sidst det gik galt vejede jeg mig før og efter toiletbesøg. Og på trods af jeg godt vidste, at de der mange krus kaffe og vand også vejer på vægten, kunne det slå mig helt ud, hvis jeg vejede mig sidst på eftermiddagen.

Jeg har lige fået mail om at mit træningstøj er ankommet til pakkeboksen. Glæder mig faktisk til at kunne træne i andet end bomuldsleggings. :D Og så knuselsker jeg mine 2 x løbesko. I guder, hvor kan jeg mærke kæmpe forskel i min lænd efter en gåtur i skoven, når jeg har ordentligt fodtøj på.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3441
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Alphilia » 6. jan 2019, 10:57

Jeg måler ca 1 gang i måneden.
Vejer mig som regel hver fredag/lørdag medmindre jeg tænker det har været en virkelig dårligcuge, så venter jeg hellere.
Plotter tallet ind på tlf - det er motiverende at se det grafisk synes jeg.
1
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Myresluger » 6. jan 2019, 13:25

Nå, jeg melder mig også under fanerne her. Jeg startede 2/1 og har allerede tabt 2 kg. Men jeg ved også af erfaring, at det er fordi jeg ikke har indtaget hvidt brød (eller en gang for at være præcis) eller drukket alkohol. Derudover minimerer jeg kartofler, pasta og ris og skifter det ud med grøntsager eller rugbrød. Jeg har også nok at tabe af - jeg drømmer om 20 kg, men 15 -18 kg er mere realistisk.
3
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 6. jan 2019, 13:55

Velkommen til alle jer ny-ankomne, håber vi kan være gode støtter for hinanden :)

Jeg har lige ordnet alt grønt, eller, alt og alt - det er mest gulerødder og peberfrugt, til ugens madpakke. Og har kogt æg også. Så her er jeg klar til ugen der kommer.
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Ado » 6. jan 2019, 14:22

Jeg glæder mig egentlig til at komme på arbejde i morgen. Jeg er slet ikke ramt af samme hyggesult, som i weekenden.
0
Donna Martin Graduates!
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Aquadorable » 6. jan 2019, 14:40

Min weekend er virkelig gået godt - 9,5 kilometers gåtur i går, ca. 6 kilometer i dag, og så fik jeg sparket mig selv af sted til træning i morges.

Min mand og jeg (og nå, ja, også baby) var på cafe til frokost. Jeg fik et stykke ristet rugbrød med æg og avocado. Tidligere ville jeg have spist cafeburger og pommes frites!

Føler mig faktisk rimelig awesome :D
10
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 6. jan 2019, 15:45

Jeg frygter som sædvanlig mandagens vejning. Alkohol og god mad (dog var den ikke fed overhovedet) nytårsaften, alkohol i går og en brunch hos et vennepar idag. Jeg har godt nok lidt kcal-overskud nogen af dagene, men slet ikke nok.

Jeg føler mig ikke særligt awesome :(
Senest rettet af Skorstenen 6. jan 2019, 15:47, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 6. jan 2019, 15:45

SurSødSovs skrev:Ja velkommen til.

Her er sundt mad lidt op ad bakke uden vand. Christ altså.

Jeg har nulstillet min startdato til i dag - jeg vejer det samme, som da jeg oprettede tråden (det er faktisk en succes i sig selv over julen) - og så er det træls at se på alle de uger.


Kan du ikke bare koge noget sne? :lol:
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Ado » 6. jan 2019, 16:16

Er der nogen af jer, der har en cheat day?

Jeg har altid haft det førhen og også uden det ødelagde kuren/tallene på vægten. Men da min kæreste aldrig rører slik, er det pludselig sværere for mig at kunne gøre det. Det er federe hvis begge parter falder i bland-selv-afdelingen. Og fordi han ikke gør det, føler jeg mig allerede som et barn, der skal have snolder til Disney Show om fredagen. :genert:
0
Donna Martin Graduates!
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Aquadorable » 6. jan 2019, 16:18

Ado skrev:Er der nogen af jer, der har en cheat day?

Jeg har altid haft det førhen og også uden det ødelagde kuren/tallene på vægten. Men da min kæreste aldrig rører slik, er det pludselig sværere for mig at kunne gøre det. Det er federe hvis begge parter falder i bland-selv-afdelingen. Og fordi han ikke gør det, føler jeg mig allerede som et barn, der skal have snolder til Disney Show om fredagen. :genert:


Jeg har også haft det førhen og vil indføre det igen - om måske en måned eller to. Jeg har brug for at få de gode vaner helt ind under huden først :)
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 6. jan 2019, 16:19

Ado skrev:Er der nogen af jer, der har en cheat day?

Jeg har altid haft det førhen og også uden det ødelagde kuren/tallene på vægten. Men da min kæreste aldrig rører slik, er det pludselig sværere for mig at kunne gøre det. Det er federe hvis begge parter falder i bland-selv-afdelingen. Og fordi han ikke gør det, føler jeg mig allerede som et barn, der skal have snolder til Disney Show om fredagen. :genert:


Nej ikke rigtigt. Men jeg er heller ikke forfalden til hverken kage eller slik. Vi spiste dog en stor fed bøfsandwich med fritter i julen. Det var en cheatday :lol:
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Ado » 6. jan 2019, 16:19

Aquadorable skrev:
Ado skrev:Er der nogen af jer, der har en cheat day?

Jeg har altid haft det førhen og også uden det ødelagde kuren/tallene på vægten. Men da min kæreste aldrig rører slik, er det pludselig sværere for mig at kunne gøre det. Det er federe hvis begge parter falder i bland-selv-afdelingen. Og fordi han ikke gør det, føler jeg mig allerede som et barn, der skal have snolder til Disney Show om fredagen. :genert:


Jeg har også haft det førhen og vil indføre det igen - om måske en måned eller to. Jeg har brug for at få de gode vaner helt ind under huden først :)

Fornuftigt. Jeg tænker også det samme. Jeg har virkelig brug for at få vendt en masse dårlige vaner.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 6. jan 2019, 16:20

Ai - for at gøre det hele værre, så er jeg nødt til at spise pasta, jeg troede jeg havde en pose kartofler, og skulle have have kartoffel/grønt mos med kødsovs.
Nu bliver det så one-pot pasta istedet.
0
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 504
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 31
Likede indlæg: 654

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Helga1 » 6. jan 2019, 16:54

Ado skrev:Er der nogen af jer, der har en cheat day?

Jeg har altid haft det førhen og også uden det ødelagde kuren/tallene på vægten. Men da min kæreste aldrig rører slik, er det pludselig sværere for mig at kunne gøre det. Det er federe hvis begge parter falder i bland-selv-afdelingen. Og fordi han ikke gør det, føler jeg mig allerede som et barn, der skal have snolder til Disney Show om fredagen. :genert:


Jeg har ikke en egentlig cheat day fast om ugen, men tillader mig selv lidt godt engang imellem. Vi er eksempelvis inviteret i byen på lørdag, hvor jeg vil have lov til at spise lidt dessert. Jeg vil også stadig have lov til at få lidt popcorn, hvis vi engang imellem er i biografen :)

Er der noget andet "cheat" din kæreste hellere vil have end slik, som han kunne få, når du engang imellem vil have lidt slik? Jeg ved at selv min kæreste også elsker slik, så ville han hellere have cola, hvis han skulle vælge. Måske din kæreste kan være med på cheat day med noget sodavand , øl, chips eller andet? :gruble:
Senest rettet af Helga1 6. jan 2019, 18:05, rettet i alt 1 gang.
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"