Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Tiger » 26. maj 2019, 15:22

TomKah skrev:TomKah
Samlet vægttab: 5,5 kg
Startvægt 21/4-2019: mega meget
Ugens ændring i vægt: -1300 g
Nuværende vægt: mega meget
Mål: - 25 kg

I går var ikke en god dag. Jeg åd og drak, men jeg vidste godt jeg ville gøre det og så må det komme på vægten. Jeg kan godt mærke her til morgen at jeg er lidt ærgerlig, men altså jeg spiste stadig nogenlunde okay - bare for meget. Men mindre end jeg ville have gjort til et tilsvarende arrangement for et par måneder siden. Det er vel også en slags forandring.

Jeg døjer dog stadig med forstoppelse. Jeg kommer af med noget men det er ikke nemt. Min tarm arbejder mere imod end før mig.


Jeg synes det er et flot vægttab og det lyder som om du er godt på vej :-D

Måske du skulle prøve de Magnesia DAK eller fx sveskejuice? Det fås i Rema.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27070

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf ajnaM » 26. maj 2019, 16:57

Jeg var til konfirmation i går, og spiste hele menuen inklusiv dessert. Det var verdens lækreste små jordbærtærter, chokolademousse og creme... det kan jeg ikke modstå... :genert: Til gengæld drak jeg kun danskvand, og jeg holdt mig fra småkagerne under kaffen - og samlet endte jeg med kun at gå omkring 300 kalorier over. Det synes jeg egentlig er fint, når man sidder til middag så mange timer, haha.

I dag har vi været i svømmehallen i tre timer, og jeg har spist ganske fornuftigt - og har sagt nej tak til is i svømmerens kantine, så regnskabet fra i går passer. Nu sidder jeg og hører regnen tromme og kan ikke helt bestemme mig for, om jeg gider løbe en tur og blive drivvåd. Håber det bliver bedre vejr inden for den næste time... :P
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27070

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf ajnaM » 26. maj 2019, 17:00

FruKuk skrev:Jeg er på konference et sted med ok lækker mad og ikke mindst mine meget øl-glade kollegaer, så det var nok meget godt, at det lykkedes mig at smide lidt inde , jeg tog af sted :-D


Det er altså bare svært! Jeg havde aldrig troet det, men jeg har været virkelig meget på konference (som underviser) det sidste halve års tid, og HVER gang er jeg faldet i. Denne gang ikke med slik og kage, heldigvis, men stadig med øl.

Det er virkelig svært, når man er væk fra de vante rammer, og når der bare bliver serveret... og man har jo ikke lige samme mulighed for at snuppe en gulerod i stedet, som man ville kunne derhjemme.

For mig er det så også noget med, at jeg ikke gider diskutere slankekur med mere eller mindre fremmede kursister, så jeg føler, at jeg 'skal' spise kage, når de gør. Men det begynder at gå op for mig, at de nok egentlig ikke lægger mærke til, hvad jeg spiser og ikke spiser. :genert: Så måske den undskyldning ikke holder helt alligevel, hehe.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 26. maj 2019, 17:11

Mik weekend har ikke været prangende. Det er heller ikke stukket helt af, men der er helt sikkert røget lidt mere “hyg” ind, end der burde.

Lyder til, de fleste af jer har været væsentligt sejere!
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf TomKah » 26. maj 2019, 19:14

ajnaM skrev:
FruKuk skrev:Jeg er på konference et sted med ok lækker mad og ikke mindst mine meget øl-glade kollegaer, så det var nok meget godt, at det lykkedes mig at smide lidt inde , jeg tog af sted :-D


Det er altså bare svært! Jeg havde aldrig troet det, men jeg har været virkelig meget på konference (som underviser) det sidste halve års tid, og HVER gang er jeg faldet i. Denne gang ikke med slik og kage, heldigvis, men stadig med øl.

Det er virkelig svært, når man er væk fra de vante rammer, og når der bare bliver serveret... og man har jo ikke lige samme mulighed for at snuppe en gulerod i stedet, som man ville kunne derhjemme.

For mig er det så også noget med, at jeg ikke gider diskutere slankekur med mere eller mindre fremmede kursister, så jeg føler, at jeg 'skal' spise kage, når de gør. Men det begynder at gå op for mig, at de nok egentlig ikke lægger mærke til, hvad jeg spiser og ikke spiser. :genert: Så måske den undskyldning ikke holder helt alligevel, hehe.


Der er i hvert fald ingen som har lagt mærke til at jeg ikke længere står med snuden i kagefadet, hver gang der bliver serveret. Og jeg har ellers stået forrest i mange år.

Jeg kan anbefale Cafe Blå Time i København K hvis man gerne vil holde sin kur. Icebergsalat med tomat, agurk og pebertern serveret med Gråsten hvidløgsdressing og to skiver røget laks, synes de går an som en café salat anretning. Så det blev ikke en kalorietung frokost. Det er ret nemt at springe sådan en klam dressing over.
1
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Tiger » 27. maj 2019, 04:59

Tiger
Samlet vægttab: 11,7 kg
Startvægt 17. sept 2018: 86 kg
Ugens ændring i vægt: -0,5 kg
Nuværende vægt: 74,3 kg
1. delmål: 75 kg ✅ (opnået 8. maj 2019)
2. delmål: 70 kg
3. delmål: 65 kg
Mål: 55-58 kg ca.

Jeg døjer stadig lidt med min mave og det kan have påvirket vægten negativt. Jeg er dog nogenlunde tilfreds, især fordi jeg fik mange kalorier fredag.
7
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf HappyHippo » 27. maj 2019, 05:36

HappyHippo
Samlet vægttab : 1,2
Antal uger med vægttab: 6
Startvægt: 62kg
Ugens ændring i vægt: +0,4
Nuværende vægt: 60,8
Mål: 58kg

Jeg er stadig forstoppet, så gad egentlig ikke veje mig i dag. På den anden side giver det vel et større tab i næste uge. Håber jeg :genert:
2
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 27. maj 2019, 05:41

Jeg har taget skade med 600 gram i denne weekend. Men det vidste jeg jo ville ske. Litervis af øl lørdag og junkfood i går.
Nu holder jeg Stram Kurs (:lol:) hele ugen for at komme ned igen.
I denne uge har jeg kun 3 x fødselsdag at tage til :rulle:
1
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf jeanett88 » 27. maj 2019, 09:27

Jeg går slet ikke løbet i disse dage og frygter det resulterer i en dårlig vejning på onsdag.
I morgen skal jeg ud og spise brunchbuffet med min mor. Det er farligt dagen inden vejedag.
Jeg mangler 2kg og har 3 uger til at nå det delmål, så jeg må lige tage mig sammen!
0
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Tiger » 27. maj 2019, 16:31

Maden har været ret fin i dag:

Formiddag: Proteinshake
Frokost: Kylling, æg, mayo og et stykke rugbrød + kaffe
Eftermiddag: Rugbrød med ost
Aftensmad: Greenie + stegt halloumi

Pt er jeg ved at overveje om jeg skal ud og gå en lang tur i blæsevejret eller om det er rarest at blive indenfor :lol: :fløjt:
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 27. maj 2019, 18:01

Min dag ender her (basta! Ingen aftenssnacks)

Morgen: ymer med müsli
Frokost: salat med tun og et stilke af en eller anden fisk
Eftermiddag: en pære
Aften: chili con carne og spidskålssalat og en halv majskolbe
2
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Tiger » 27. maj 2019, 18:07

Tiger skrev:Maden har været ret fin i dag:

Formiddag: Proteinshake
Frokost: Kylling, æg, mayo og et stykke rugbrød + kaffe
Eftermiddag: Rugbrød med ost
Aftensmad: Greenie + stegt halloumi

Pt er jeg ved at overveje om jeg skal ud og gå en lang tur i blæsevejret eller om det er rarest at blive indenfor :lol: :fløjt:


Solen kom frem og SÅ var der ingen undskyldning. Gik en tur på 8000 skridt :D
4
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27070

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf ajnaM » 27. maj 2019, 19:28

Jeg har spist utroligt lidt i dag. :8: Kun 900 kcal, og jeg har både løbet, lavet en times yoga og cyklet, så jeg har nærmest forbrændt alt det, jeg har indtaget...

Det er måske lidt voldsomt. :gruble: føler helt, jeg burde spise en avocado eller noget.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 27. maj 2019, 20:26

ajnaM skrev:Jeg har spist utroligt lidt i dag. :8: Kun 900 kcal, og jeg har både løbet, lavet en times yoga og cyklet, så jeg har nærmest forbrændt alt det, jeg har indtaget...

Det er måske lidt voldsomt. :gruble: føler helt, jeg burde spise en avocado eller noget.


Sådanne dage giver plads til rødvin :-D
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 27. maj 2019, 20:28

Udover salaten til aftensmaden, har jeg kun fået underlødigt mad hele dagen. Til gengæld har jeg ikke fået ret meget, så satser på, at det alligevel kan tælle som en ok dag.

Frokost: Hvid bolle med smøreost
Eftermiddag: snobrød og en øl
Aften: Stegt flæsk, kartofler og salat
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"