Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 5. maj 2019, 16:53

Wauw.. Jeg har aldrig hørt min mave snakke så meget som den gør lige nu. Jeg har lige fået mad - efter sygdom igår - maven synes ikke om det.......
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 5. maj 2019, 17:09

Skorstenen skrev:Wauw.. Jeg har aldrig hørt min mave snakke så meget som den gør lige nu. Jeg har lige fået mad - efter sygdom igår - maven synes ikke om det.......


Håber, den arter sig.

Det er altid lidt.. spændende.. at få startet systemet op igen efter sådan en omgang.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 5. maj 2019, 17:11

Jeg præsterede af fastholde mit en portions-princip trods stegt flæsk med persillesovs til aften :banan: Nuj, det var en af de svære :genert: og halvdelen af portionerne var faktisk spidskålssalat!
5
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Tiger » 5. maj 2019, 17:13

MyGirl skrev:Jeg præsterede af fastholde mit en portions-princip trods stegt flæsk med persillesovs til aften :banan: Nuj, det var en af de svære :genert: og halvdelen af portionerne var faktisk spidskålssalat!


Det fortjener en banandans :banan: :banan2: :banan: :banan2:
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 5. maj 2019, 17:15

Tiger skrev:
MyGirl skrev:Jeg præsterede af fastholde mit en portions-princip trods stegt flæsk med persillesovs til aften :banan: Nuj, det var en af de svære :genert: og halvdelen af portionerne var faktisk spidskålssalat!


Det fortjener en banandans :banan: :banan2: :banan: :banan2:


Tak! Der burde uddeles medaljer til folk, der siger nej tak til mere stegt flæsk :D
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 5. maj 2019, 17:17

Skorstenen skrev:
HappyHippo skrev:
Skorstenen skrev:
cea skrev:Så er jeg tilbage igen. Det har været en hård mdr med flytning og alt muligt så jeg har ikke spekuleret på min mad i 3 uger, men har stadig dyrket motion. er i gang med mit intensivhold lige nu og hr fået godt gang i cyklen. Havde en lille vægtøgning men det har jeg sået styr på nu efter at jeg i denne uge er begyndt at kigge på min mad igen.
Jeg kan godt lige 16:8 hver dag og det er noget der fungere for mig og jeg tror også at det er er med til at holde igang i vægttabet.
Min træner lagde et billede af mig på FB i sidste uge sammen med min historie, og jeg har fået så mange positive tilkendegivelser at det er helt vildt, og det er sådan med til at motivere mig til at få tabt de sidste kg, kan lige lægge billedet op og fjerne det nok igen.


Jeg fatter ikke det du skriver med 16:8 ? :gruble:


Det kaldes også intemittent fasting, og der er ret meget forskning på gavnlige effekter ift sygdom og vægttab. Jeg spiste mellem 12-20 og fastede resten af tiden. Men det var bare over en periode på et halvt år, jeg gjorde det, og ikke noget der ville holde i længden for mig.


Betyder det at Cea ikke spiser mellem 16-8 eller?

Ja, jeg er blank nogengange :genert:


Ja, det er det, det betyder!
1
Brugeravatar
cea
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:32
Kort karma: 99
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 428

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf cea » 5. maj 2019, 19:19

Skorstenen skrev:
cea skrev:Så er jeg tilbage igen. Det har været en hård mdr med flytning og alt muligt så jeg har ikke spekuleret på min mad i 3 uger, men har stadig dyrket motion. er i gang med mit intensivhold lige nu og hr fået godt gang i cyklen. Havde en lille vægtøgning men det har jeg sået styr på nu efter at jeg i denne uge er begyndt at kigge på min mad igen.
Jeg kan godt lige 16:8 hver dag og det er noget der fungere for mig og jeg tror også at det er er med til at holde igang i vægttabet.
Min træner lagde et billede af mig på FB i sidste uge sammen med min historie, og jeg har fået så mange positive tilkendegivelser at det er helt vildt, og det er sådan med til at motivere mig til at få tabt de sidste kg, kan lige lægge billedet op og fjerne det nok igen.


Jeg fatter ikke det du skriver med 16:8 ? :gruble:

Det betyder at jeg faster i 16 timer og spiser i 8. At jeg fx kun må spise mellem 12 og 20 hver dag
1
Manden 13.nov 2004 Gift 13.okt 2007

O. aug 2011

G. mar 2015

C. apr 2018
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf HappyHippo » 6. maj 2019, 07:22

jeanett88 skrev:
HappyHippo skrev:
Skorstenen skrev:
cea skrev:Så er jeg tilbage igen. Det har været en hård mdr med flytning og alt muligt så jeg har ikke spekuleret på min mad i 3 uger, men har stadig dyrket motion. er i gang med mit intensivhold lige nu og hr fået godt gang i cyklen. Havde en lille vægtøgning men det har jeg sået styr på nu efter at jeg i denne uge er begyndt at kigge på min mad igen.
Jeg kan godt lige 16:8 hver dag og det er noget der fungere for mig og jeg tror også at det er er med til at holde igang i vægttabet.
Min træner lagde et billede af mig på FB i sidste uge sammen med min historie, og jeg har fået så mange positive tilkendegivelser at det er helt vildt, og det er sådan med til at motivere mig til at få tabt de sidste kg, kan lige lægge billedet op og fjerne det nok igen.


Jeg fatter ikke det du skriver med 16:8 ? :gruble:


Det kaldes også intemittent fasting, og der er ret meget forskning på gavnlige effekter ift sygdom og vægttab. Jeg spiste mellem 12-20 og fastede resten af tiden. Men det var bare over en periode på et halvt år, jeg gjorde det, og ikke noget der ville holde i længden for mig.


Tabte du dig så? Og tog du det på igen, da du begyndte at spise "normalt"?


Ja, tabte mig vildt hurtigt og min vægt har været stabil på omkring de 60kg siden. Men jeg træner også rigtig meget (10+ træningspas om ugen). Det handler jo bare om at spise mindre end man forbrænder, og jeg snacker rigtig meget om aftenen, så det var er godt redskab til mig,
1
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf HappyHippo » 6. maj 2019, 07:25

Vægten sagde 59,8kg i morges, så har tabt mig ca 1kg denne uge.

Jeg skal stadig tage mig sammen, og tænker jeg tager en uge uden at spise noget efter aftensmaden, og generelt holder mig til 4 store måltider om dagen og ikke alt derimellem. Jeg får ca halvdelen af mine kcal fra chokolade osv, det er alligevel en del, når jeg spiser ca 2500kcsl om dagen :genert:
2
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf jeanett88 » 6. maj 2019, 07:41

Nå jeg blev dårlig igen i går aftes og hele natten. Var på toilet en gang i timen :wacko: Derudover vågnede min datter også flere gange og skulle ammes. Alt det resulterede i tæt på ingen søvn til mig :træt: Så jeg har planer om en dag i sengen indtil min store datter skal hentes i børnehaven.

Det mærkelige er, at her til morgen er min mave god igen. Man kan da ikke kun være syg om natten, så nu mistænker jeg, at det må være noget, jeg har spist.
Fik Tikki Marshala både lørdag og i går, måske det er det min mave ikke kan tåle?

Vægten sagde 69,9kg her til morgen :stoned: Det er jo helt tosset og desværre kun pga min mave. Håber det er slut nu, så jeg kan få et nogenlunde realistisk billede af vægten onsdag, som er min officielle vejedag.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 6. maj 2019, 07:52

Jeg står stadig på 111,8....... Det begynder at blive lidt ensformigt synes jeg.
Vejede mig egentlig kun for at se om maden/væsken blev hængende i og med jeg har været så skidtmads. For jeg blev ved at ryste på hænderne m.v., som om jeg ingen næring fik overhovedet.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 6. maj 2019, 09:10

Sikke en omgang med de maver :S Håber, I begge er ved at være op omdrejningshøjde igen!

Jeanett88 - øv, det lyder som en hård nat! Håber, du får tid og mulighed for at forkæle dig selv lidt.
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 6. maj 2019, 09:24

Ihh, piger, jeg er så spændt! (Og tilsvarende nervøs for at blive liidt skuffet.)

Når jeg kommer hjem i dag venter der mig en sending tøj fra Zalando, og jeg er simpelthen så nysgerrig efter, om jeg kan passe mine "nye" størrelser, eller jeg har været for optimistisk :genert:

Da jeg startede dette projekt i starten af året var jeg en str. ca. 46/kunne kun passe XL i alm. butikker, hvis det var store modeller/købte ind i Zizzi og kunne ikke komme ned i jeans i str. 33.

Hjemme venter: Jakker i str. L, toppe i str. 42 og jeans i str. 32.

Ved godt, det satdig ikke er små størrelser :blush: , men nuj, hvor vil det være fedt, hvis jeg faktisk passer "normalt tøj" - og ikke engang de største størrelser!!!

Kryds fingre med mig, så er I rare :kryds: :kryds:
4
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Afskylia » 6. maj 2019, 09:29

MyGirl skrev:Ihh, piger, jeg er så spændt! (Og tilsvarende nervøs for at blive liidt skuffet.)

Når jeg kommer hjem i dag venter der mig en sending tøj fra Zalando, og jeg er simpelthen så nysgerrig efter, om jeg kan passe mine "nye" størrelser, eller jeg har været for optimistisk :genert:

Da jeg startede dette projekt i starten af året var jeg en str. ca. 46/kunne kun passe XL i alm. butikker, hvis det var store modeller/købte ind i Zizzi og kunne ikke komme ned i jeans i str. 33.

Hjemme venter: Jakker i str. L, toppe i str. 42 og jeans i str. 32.

Ved godt, det satdig ikke er små størrelser :blush: , men nuj, hvor vil det være fedt, hvis jeg faktisk passer "normalt tøj" - og ikke engang de største størrelser!!!

Kryds fingre med mig, så er I rare :kryds: :kryds:


Jeg krydser fingre. :kryds:

Jeg var lige hudtig på shopping tur i sidste uge og jeg var helt oppe og køre over det for jeg syntes faktisk det meste tøj sad pænt. Jeg behøvede ikke at tænke så meget over om tøjet nu kunne skjule dellerne eller ej. Det var fedt. :banan:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 6. maj 2019, 09:32

Afskylia skrev:
MyGirl skrev:Ihh, piger, jeg er så spændt! (Og tilsvarende nervøs for at blive liidt skuffet.)

Når jeg kommer hjem i dag venter der mig en sending tøj fra Zalando, og jeg er simpelthen så nysgerrig efter, om jeg kan passe mine "nye" størrelser, eller jeg har været for optimistisk :genert:

Da jeg startede dette projekt i starten af året var jeg en str. ca. 46/kunne kun passe XL i alm. butikker, hvis det var store modeller/købte ind i Zizzi og kunne ikke komme ned i jeans i str. 33.

Hjemme venter: Jakker i str. L, toppe i str. 42 og jeans i str. 32.

Ved godt, det satdig ikke er små størrelser :blush: , men nuj, hvor vil det være fedt, hvis jeg faktisk passer "normalt tøj" - og ikke engang de største størrelser!!!

Kryds fingre med mig, så er I rare :kryds: :kryds:


Jeg krydser fingre. :kryds:

Jeg var lige hudtig på shopping tur i sidste uge og jeg var helt oppe og køre over det for jeg syntes faktisk det meste tøj sad pænt. Jeg behøvede ikke at tænke så meget over om tøjet nu kunne skjule dellerne eller ej. Det var fedt. :banan:


Hvor fedt! :banan: Glæder mig også til, at jeg igen faktisk kan finde glæde ved at prøve tøj!

Og tak for kryds!
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"