Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
cea
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:32
Kort karma: 99
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 428

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf cea » 27. jan 2019, 20:34

Jeg har også haft en møgweekend på madfronten så tror ikke der kommer et vægttab i denne uge, men det er bare op på hesten igen. Der vil komme weekender som denne men jeg skal også have lov at lave livet en gang i mellem :-D
0
Manden 13.nov 2004 Gift 13.okt 2007

O. aug 2011

G. mar 2015

C. apr 2018
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LadyFox » 28. jan 2019, 05:37

YAY! :banan:

LadyFox:
Samlet vægttab: - 2 kg
Antal uger med vægttab: 1
Startvægt uge 4: 71,4 kg
Ugens ændring i vægt: 2 kg
Nuværende vægt: 69,4 kg
Mål: 50 kg.
6
...
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 28. jan 2019, 06:36

FormerlyKnownAs skrev:Må jeg være med?

Jeg fødte 24/12-18 og min Graviditetsvægt er væk, men jeg tog ca 15 kg på op til under fertilitetsbehandling fordi mine leptin og ghrelin hormoner blev helt fucked up :rulle:

Så jeg skal tabe mig, være markant sundere...og nå ja, stadig spise nok til at amme den lille dame som tror at hun er ramt af hungersnød det meste af dagen. Yay

Heldigvis har jeg en masse sunde tilskud med fra Dk og spiser sundt generelt, så vejen tilbage er forhåbentligt kort. Jeg gad godt at tabe de 15 kg pr 1.juli. Og så de berømte 5-6 kg mere ville være mega fedt. Drømme målet er 58 kg.

Jeg er jo uddannet Kostvejleder, er ved at afslutte min uddannelse til BørneSundhedsVejleder og starter en udd som fertilitetsterapeut til efteråret. Alt det vil jeg gerne igang med arbejde med efter sommerferien og det nytter jo ikke at jeg fremstår tyk og usund hvis jeg skal repræsentere sundhed :stoned:

FormerlyKnownAs
Samlet vægttab:
Antal uger med vægttab:
Startvægt 27/1: 79 kg
Ugens ændring i vægt:
Nuværende vægt: 79 kg
Mål: 64 kg...(58 en dag)


Velkommen til :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 28. jan 2019, 06:50

Min weekend har været okay, men ikke så god, som jeg havde drømt om. Har spist lidt mere mad, end jeg egentlig burde.

Men nu fokuserer jeg på det positive - at jeg holdt mig til de mængder boller og kage, jeg havde aftalt med mig selv, og at jeg har sendt alle usunde rester med gæsterne hjem og min kæreste på arbejde, så det ikke frister ind i denne uge også.
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 28. jan 2019, 06:50

LadyFox skrev:YAY! :banan:

LadyFox:
Samlet vægttab: - 2 kg
Antal uger med vægttab: 1
Startvægt uge 4: 71,4 kg
Ugens ændring i vægt: 2 kg
Nuværende vægt: 69,4 kg
Mål: 50 kg.


Godt gået!! :banan2:
1
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Afskylia » 28. jan 2019, 07:08

Min weekend er ikke gået så godt. HAr spist lidt mere end jeg havde planer om. Lørdag var jeg helt umættelig. Det er godt nok en irriterende følelse. Jeg kunne bare ikke få nok.. Venter lige et par dage med at gå på vægten og håber jeg ikke har taget alt for meget på.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 28. jan 2019, 09:35

Vi har for resten meldt os til et lillebitte løb på lørdag i anledning af Danmarksindsamlingen. Det er kun små 3 km (hvilket nok er meget fint, for jeg kan ikke løbe 200 sammenhængende meter, er jeg bange for :D ). Det er et familievent, så kæresten og jeg smider vores søn i babyjoggeren og bruger lørdag formiddag i naturskønne omgivelser og med frisk luft :dance:

Jeg har en ambition om, at min søn ikke skal vokse op med tykke inaktive forældre som forbilleder, (det er pt. mest hans mor) så det her er et vildt fedt skridt i den rigtige retning. Også selvom jeg - pinligt nok - har lidt angst ved at afsløre min dårlige form for min kæreste, som løber 7-10 km tre gange om ugen :genert:

Vi barsler også med, om vi kan lokke de store børn (kæresten har tre "teens") med til et familieløb til maj. Er lidt spændt på deres reaktion på den invitation :lol:
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf avdotja » 28. jan 2019, 18:11

Mht vejedag: hvorfor ikke veje sig hver dag og så bruge ugens gennemsnit som rettesnor, i stedet for en tilfældig ugedag?

Jeg gætter på at de fleste kalorietæller/fitnessapp har en funktion til det og tænker det vil give et mere retvisende billede da en enkelt faste- eller smovsedag, før den planlagte vejning, ikke vil få nær samme betydning.

Så slipper man også for at overveje om man skal springe vejedage over fordi dit og dat og x.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 28. jan 2019, 18:18

avdotja skrev:Mht vejedag: hvorfor ikke veje sig hver dag og så bruge ugens gennemsnit som rettesnor, i stedet for en tilfældig ugedag?

Jeg gætter på at de fleste kalorietæller/fitnessapp har en funktion til det og tænker det vil give et mere retvisende billede da en enkelt faste- eller smovsedag, før den planlagte vejning, ikke vil få nær samme betydning.

Så slipper man også for at overveje om man skal springe vejedage over fordi dit og dat og x.


Jeg vil tro man hurtigt kan få helt forkert fokus. Har man fx tidligere haft tendens til spiseforstyrrelse, er det nok ikke en super ide.
Og så er det aspekt i det, at man vil svinge på daglig basis, orker man at se når den er gået op?
På en uge, skal den være gået ned. Hvis man altså har overholdt sit dit og dat.
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf avdotja » 28. jan 2019, 18:22

Folk skal gøre som de finder bedst, men jeg tænker netop at man vil få et mere afslappet forhold til vægten, når man går på den hver dag og dermed ved/lærer at der vil være svingninger fra dag-til-dag - i begge retninger.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 28. jan 2019, 18:40

avdotja skrev:Folk skal gøre som de finder bedst, men jeg tænker netop at man vil få et mere afslappet forhold til vægten, når man går på den hver dag og dermed ved/lærer at der vil være svingninger fra dag-til-dag - i begge retninger.


Tja. Mon ikke også der er mange der gør det?
Men det vil alligevel være meget at forlange af en TS at skulle opdatere så mange på daglig basis, derfor smides det ikke rundt herinde :)
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 28. jan 2019, 18:42

avdotja skrev:Folk skal gøre som de finder bedst, men jeg tænker netop at man vil få et mere afslappet forhold til vægten, når man går på den hver dag og dermed ved/lærer at der vil være svingninger fra dag-til-dag - i begge retninger.


Den ugentlige vejning er jo også vores belønning kan man sige. Den vil nok ikke være en så stor belønning som den er, hvis man vejer sig hver dag og ser de små udsving.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf avdotja » 28. jan 2019, 18:49

Skorstenen skrev:
avdotja skrev:Folk skal gøre som de finder bedst, men jeg tænker netop at man vil få et mere afslappet forhold til vægten, når man går på den hver dag og dermed ved/lærer at der vil være svingninger fra dag-til-dag - i begge retninger.


Tja. Mon ikke også der er mange der gør det?
Men det vil alligevel være meget at forlange af en TS at skulle opdatere så mange på daglig basis, derfor smides det ikke rundt herinde :)

Hov nej nej, det var absolut ikke hensigten :lol: Forslaget var at man kunne bruge ugens gennemsnit i stedet for vægten på en bestemt ugedag - da gennemsnittet over 7 dage, vil give en mere pålidelig indikation af ens vægt end en enkelt dag vil. Og efter yderlige 7 dage, har man så et nyt gennemsnit man kan sammenligne med det forrige.

Jeg ved ikke om jeg forklarer mig godt nok, men ideen er at man sammenligner den gennemsnitlige vægt for uge 2 med den gennemsnitlige vægt for uge 1; i stedet for at sammenligne ens vægt mandag i uge 2 med ens vægt mandag i uge 1 :)

Men det var bare en ide, i fald nogle kunne bruge det og ikke selv havde tænkt på det.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LadyFox » 28. jan 2019, 18:55

avdotja skrev:Mht vejedag: hvorfor ikke veje sig hver dag og så bruge ugens gennemsnit som rettesnor, i stedet for en tilfældig ugedag?

Jeg gætter på at de fleste kalorietæller/fitnessapp har en funktion til det og tænker det vil give et mere retvisende billede da en enkelt faste- eller smovsedag, før den planlagte vejning, ikke vil få nær samme betydning.

Så slipper man også for at overveje om man skal springe vejedage over fordi dit og dat og x.

Det er første gang i mit liv at jeg bor i et hjem med vægt, og nu har jeg godt nok købt en fordi jeg har brug for et overblik, men er faktisk ikke med min gode vilje at det må være sådan. Det er lidt en nødløsning fordi at jeg pludselig ikke længere kan administrere at bruge spejlet som rettesnor, som jeg ellers altid har gjort. Så jeg har slet ikke lyst til at træde op på en vægt dagligt.

Derudover tænker jeg også at en ugentlig vejedag minimerer chancen for at risikere at træde op og opdage at vægten er højere end sidste gang jeg stod på vægten, da en enkelt dag med for meget mad/drikke står op i de 6 andre dages hårde arbejde.
0
...
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 28. jan 2019, 19:28

Jeg er stadig halvsløj. Mine kollegaer er overbevist om at jeg har lungebetændelse, for jeg hoster som en gammel ryger og har ondt i lungerne. Og så har jeg lige en snert af feber, ikke meget, men nok til at mine kollegaer kommentere det pga mine røde kinder og lidt for blanke øjne. Jeg får derfor ikke rørt mig det mindste og tror det kommer til at tage et stykke tid før jeg kan motionere noget videre igen. På den positive side, så er min skinnebensbetændelse vist helt væk nu :kryds:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"