Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf malou_43 » 4. jan 2021, 17:08

Mette skrev:
malou_43 skrev:
Mette skrev:
malou_43 skrev:Er det total urealistisk at tabe 2,5 kg på en måneds tid? :genert: :lol:

Nuværende vægt er mellem 82,5-83,3
Jeg skal ned på 80,5 cirka. Ret hurtigt faktisk :tie:

Jeg overvejer næsten NUPO kur, men har en Tarm-sygdom og ved det vil fucke maven op.
Jeg har en del allergier og er ved at køre SÅ død i skyr og æggekager :genert: og får ikke godt 5-7 km i den her kulde :lol:

En ven anbefalede mig en tarmskyldning, der kunne ryge 4-5 kg sagde han :lol:

Hvad gør I for at sætte skub i allerede eksisterende vægttab? Tip til træning eller andet?

Altså det kommer jo an på hvorfor du skal tabe 2,5 kg. Hvis det bare skal være væske og afføring, så lyder nupo og tarmskylning fint ( bortset fra at tarmskylning og tarmsygdom næppe er en god kombi)
Hvis du gerne vil tabe fedt, så skal du ligge ca 5-600 kcal under ligevægtsindtag hver dag. Også i weekenden ;)
Så bliver det lige under 2,5 kg ca.

Det er slet ikke urealistisk.

Men det er urealistisk at leve af skyr og æg :lol: Tæl kalorier og spis den mad du kan lide. Ellers kan det simpelthen blive for surt.


Årsag er sygehusforløb :)

Spiser pt 1250 kcal om dagen :)

Tarmskyldning var også bare for sjovt :genert:

Jeg er begrænset af allergier og ville elske at kunne spise et æble - jeg har forstyrret spisemønster så spiser morgen og aften :) småting om eftermiddagen - det bliver alt sammen talt sammen.

Jeg taber mig langsomt trods jeg har underskud. Jeg tænker ikke jeg vil under 1200 - tror jeg vil kunne mærke det på energiniveauet.

Men måske 1,5 kg er mere realistisk så? :)

Hvis du spiser 1250 kcal hver dag i 30 dage, så taber du langt mere end 2,5 kg. Med mindre der er noget sygdom ind over? Eller at du ind imellem spiser mere end 1250?



Jeg kan nogle dage komme op på 1500-1600, fx som her i feriedagene. I hverdagene rammer jeg godt 1250-1300, få gange om måneden under 1000 fordi jeg arbejder - og jeg spiser ikke i læbet af dagen . Lige juleaften og nytårsaften må jeg indrømme jeg ikke talte kalorier, andet end de alle blev indtaget om aftenen :)

Jeg har fået tjekket mit stofskifte, som skulle være fint. Jeg har en tarmsygdom og høje levertal, som jeg ikke ved om har en negativ.
Jeg drikker meget lidt væske - ren glemsomhed, mærker ikke tørst og sult igennem dagen og min tarmsygdom gør, at få slurke vand på Tom mave kan give voldsomme kramper :rulle:
Tænker også det har en negativ effekt.

Jeg har tabt 14 kg på sammenlagt 10 mdr.
0
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Mette » 4. jan 2021, 18:00

Mon ikke du burde tale med en diætist der har forstand på de tarme?
Det lyder vildt, at du får så få kalorier og ikke taber dig mere. Altså 14 kg på 10 mdr er jo vildt godt, men du burde kunne spise noget mere end 1200 kcal.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Ally » 4. jan 2021, 18:25

15.000 skridt i dag - og 14. dag i træk med mindst 12.000 skridt om dagen :klap: :klap:
9
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Debra1 » 4. jan 2021, 19:50

Jeg har længe fulgt med herinde men har ikke haft motivationen til at ændre på min kost. Det har jeg så endelig fået og har tabt 9 kg i løbet af 2 måneder ved at tælle kcal (madlog). Jeg får dagligt ca 900-1100 kcal (fraset juleaften og nytårsaften). De sidste 2 uger er det som om, at vægttabet er begyndt at gå langsommere på trods af det lave kcal-indtag. Nogle input til hvad jeg kan gøre anderledes?
0
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Mette » 4. jan 2021, 20:21

Debra1 skrev:Jeg har længe fulgt med herinde men har ikke haft motivationen til at ændre på min kost. Det har jeg så endelig fået og har tabt 9 kg i løbet af 2 måneder ved at tælle kcal (madlog). Jeg får dagligt ca 900-1100 kcal (fraset juleaften og nytårsaften). De sidste 2 uger er det som om, at vægttabet er begyndt at gå langsommere på trods af det lave kcal-indtag. Nogle input til hvad jeg kan gøre anderledes?

Tålmodighed og vedholdenhed.
Hvis det har virket indtil nu, så virker det fortsat. Der kan være mange grunde til stagnation (væske, hormonelt, mere/mindre træning, flere kulhydrater osv) Men mon ikke det er nytårsaften du kan se på vægten?
Giv det en uge eller 2, så kører det sikkert igen.
1
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Myresluger » 4. jan 2021, 21:12

Jeg giver den også et skud igen. Corona lukning og hjemmearbejde har ikke gjort noget godt for min vægt - jeg vejer mere end jeg har gjort i mange år. Jeg er startet med nupo dog med normal aftensmad. Jeg forsøger at få lagt noget motion ind også, men jeg når ikke gåtur alle dage. Men jeg forsøger. Ellers ender det helt galt for mig og min vægt. Jeg vil gerne tabe 15 kg, men lige nu fokuserer jeg på at komme igang, så det er lidt fremdrift. Regner med at bruge nupo i et par uger
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 4. jan 2021, 21:15

Ally skrev:15.000 skridt i dag - og 14. dag i træk med mindst 12.000 skridt om dagen :klap: :klap:


Mega god gået!
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 4. jan 2021, 21:22

Jeg har også fået gang i at bevæge mig igen, og jeg holder mig helt fra slik, kage, chips, etc. Så nu mangle jeg så lige at få styr på mit normale madindtag. Får for lidt grønt og ender derfor med at ligge lidt for højt i kalorier. Men det må lige reguleres de kommende dage.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf TomKah » 4. jan 2021, 22:36

Billede

Har I set at Livet er Fedt vender tilbage efter tyve år med slankekure. Man kan godt føle at det er helt omsonst at forsøge (sorry for alt mit sortsyn - ved godt at det godt kan lykkes selvom det er svært)
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf TomKah » 4. jan 2021, 22:37

FruKuk skrev:Jeg har også fået gang i at bevæge mig igen, og jeg holder mig helt fra slik, kage, chips, etc. Så nu mangle jeg så lige at få styr på mit normale madindtag. Får for lidt grønt og ender derfor med at ligge lidt for højt i kalorier. Men det må lige reguleres de kommende dage.

Mega sejt. Jeg er så imponeret over at du har holdt dit vægttab
1
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf TomKah » 4. jan 2021, 22:40

Myresluger skrev:Jeg giver den også et skud igen. Corona lukning og hjemmearbejde har ikke gjort noget godt for min vægt - jeg vejer mere end jeg har gjort i mange år. Jeg er startet med nupo dog med normal aftensmad. Jeg forsøger at få lagt noget motion ind også, men jeg når ikke gåtur alle dage. Men jeg forsøger. Ellers ender det helt galt for mig og min vægt. Jeg vil gerne tabe 15 kg, men lige nu fokuserer jeg på at komme igang, så det er lidt fremdrift. Regner med at bruge nupo i et par uger


Jeg vil gerne heppe :klap:

Hjemmearbejde er mega svært ift mad. Og coronahjemmearbejde = tusind møder og en portion yoghurt for mig. Jeg ender med at være mega sulten og træt og det er ikke lige en salat.
Når jeg endelig kommer på.arbejde er buffeten erstattet af coronafrokost = ikke særlig nemt at sammensætte en frokost som har et højt indhold af grove grøntsager.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 5. jan 2021, 09:51

TomKah skrev:
Tusind tak for støtten. Jeg skal ikke have hjælp ude fra til at få gjort nogle ting. Hjælp ude fra er dem største stressfaktor jeg kan forestille mig. Bare tanken om at skulle finde en havemand- gys. Men egentlig skulle tingene ikke nødvendigvis læses helt konkret - det ER opgaver i mit liv, men pointen var mere at mine tanker kværner rundt og jeg har svært ved at skelne vigtige opgaver fra mindre vigtige. Og lister - jeg har sådan en liste på telefonen over ting der skal fikses, men det stresser mig også fordi jeg bare ville ønske min mand selv tog initiativ til at få fikset noget af det uden jeg skal være over ham.
Egentlig er det mest følelsen af at vi ikke arbejder sammen lige nu og vi ikke prioriterer ens i samhørighed som jeg føler som et kæmpe åg. Og så det der med at ligge på sofaen - jeg har seriøst ligget på sofaen hele julen uden at lave en dyt og det kan godt være at jeg ikke BURDE have dårlig samvittighed, og dårlig samvittighed tror jeg heller ikke jeg har, men en kæmpe frustration over at skulle gøre en masse ting som jeg helt ærlig ikke gider.

Nå, men vi vil prøve at kæmpe . Jeg ville bare ønske at man kunne finde en måde at føle noget lige så godt som god mad og chokolade. Hold nu op hvor ville jeg gerne spise 300 g Toblerone lige nu.


Ja, så kan jeg godt se at mit forsøg på at hjælpe med lidt struktur ikke rigtigt hjælper med noget. :kys:

Jeg har godt nok også været meget på sofaen her i julen. Jeg bilder mig selv ind, at jeg er en smule vintermørke deprimeret og at alt bliver bedre når solen skinner.......
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 5. jan 2021, 09:56

Jeg fik spist helt fornuftigt igår, men jeg fik ikke sat alt ind i lifesum.

men jeg fik:

2 stk små signaturrugbrød med 4 tynde skiver klovborg ost.
100 gram tærte med salat fra pose og nok ca 80-100 gram hytteost og et stykke knækbrød.
150 gram hakkebøf (før stegning) med 80 gram fritter fra actifry og en god klat bearnaise.
10 gram chokolade og 2 valnødder.
3
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Ally » 5. jan 2021, 11:20

Fra nu af bliver tirsdag min vejedag. No matter what. Jeg har et mål for 2021 - og jeg er klar!

Samlet vægttab: -7,9
Startvægt 31/12 2019: 97,2
Nuværende vægt: 89,3
Ugens ændring i vægt: -0,7
8
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyIdea » 5. jan 2021, 15:41

Jeg er tilbage på sporet kostmæssigt - tror dog ikke december ender i et minus på vægten :engel:
På bevægelsesfronten står det lidt mere sløvt til, men sønnen har skoldkopper på femte dag, så han bliver skånet for at blive slæbt med ud på gåture.
1
You're never fully dressed until you wear a smile

Tilbage til "Sund og/eller slank"